Eeen vriendin geeft mij dure cadeaus terwijl ik niet zoveel geld heb. Ik heb dat een paar keer aangegeven. Hoe moet ik dat doen met haar verjaardag?

13 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zij krijgt het geld van die cadeaus wellicht van haar ouders? Of verdient ze het zelf? Als zij het ook maar krijgt, kan ze er nog weinig aan doen ook, en is het meer "show off" van haar ouders. Laat je er niet door kennen, en geef gewoon een lief en geinig kado terug, dat in je budget past.

Het beste antwoord

Het staat er al vaker: gewoon accepteren dat het zo is.

Ik kan het nog van een andere kant toelichten. Als je alles altijd gelijk moet hebben en doen moet jij deze vriendschap eigenlijk verbreken want of JIJ doet je zelf geweld aan met te dure kado's of ZIJ moet naar de action waar ze normaal niet heen wil omdat ze voor jou niet mag kopen wat ZIJ graag wil.

Zo zouden er dus nooit vriendschappen kunnen zijn tussen arm en rijk, intelligent en minder slim, van goede komaf en "gewoon volk"??????????

Als je elkaar in je waarde laat kan dat gelukkig wel, doe dat dus ook, OOK naar haar toe.
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Goed antwoord!

Andere antwoorden (11)

Kadootjes hoeven niet perse duur te zijn, het gaat om de gedachten achter het kadootje als zij met jou kadootje niet blij is vraag dan eens af of het een echte vriendin is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet jezelf verplicht voelen een duur cadeau te geven, omdat zij dat ook doet. Zoek iets wat in jouw budget past, en is dat een eigengemaakt boeket, of eigengemaakte koekjes , prima.
Is zij tereurgesteld daarin, dan is het haar probleem, niet het jouwe, je hebt haar jouw situatie al enkele keren uitgelegd. maar misschien zit zij financieel zo goed, dat ze jou een duurder cadeau gewoon gunt, zonder er zelf een boterham minder om te hoeven eten, en zonder een even grote "tegenprestatie"te verwachten
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ En vraag het haar anders gewoon, of zij het erg vindt dat jij het met minder moet doen. Daar zijn vriendinnen toch voor!
Je hoeft niet uit te munten in prijs. Dat verwacht ze ook vast niet van je. Je kunt wel uitmunten in originaliteit, creativiteit en emotionele waarde.

- originaliteit: Haar auto wassen, surprise party.
- creativiteit: Haar slaapkamer schilderen, een gedicht.
- emotionele waarde: een waardeloos ringetje van de bijouterie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou je niet gedwongen moeten voelen om het terug te doen bij haar, maar heb je daar echt moeite mee, dan zou je eens kunnen kijken bij Action, die heeft hele leuke spulletjes voor zeer weinig geld.

Toegevoegd na 3 minuten:
Kijk anders even tussen de laatste 100 nieuwe artikelen van Action, misschien zit er iets bij voor d'r ... http://www.action.nl/weekaanbiedingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je blijft jezelf. Dat is altijd het uitgangspunt. Niet ook mee gaan doen met dure dingen geven. Dat kun je je niet permitteren. Is daarom niet verstandig. Dus niet doen.

Als je vriendin jou iets duurs geeft, dan geeft ze dat omdat ze het blijkbaar makkelijk kan betalen en om jou een plezier te doen. Om dat laatste gaat het. Elkaar een plezier te doen.

Heeft ze een hobby, waar je iets leuks voor kan geven?Een huisdier waar ze gek op is? Dan kun je een foto van huisdier op canvas laten drukken. Of een keer een mooie foto maken en die vergroten en in een lijstje geven. Zoek het in de kleine, met zorg over nagedachte attenties. Is immers fantastisch om te krijgen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een foto op canvas laten drukken is helaas niet goedkoop -
Toen je dat aangaf, zal je vriendin je ongetwijfeld hebben gerustgesteld dat haar dure cadeaus niet betekenen dat jij ook veel moet uitgeven. Mijn advies is: gelóóf haar.

Geef haar vervolgens iets waar je goed over hebt nagedacht, wat echt van jou speciaal voor haar is. Iets duurs hoef je haar niet te geven, ze heeft zelf immers het geld om dure dingen te kopen. Maar iets dat bij haar past, dat je echt voor háár hebt uitgezocht, iets waar jullie vriendschap uit blijkt, dat is voor haar veel waardevoller. Dat kan ze namelijk niet kopen, hoeveel geld ze ook heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste mensen vinden zelfgemaakte cadeaus leuker dan 'dure" dingen. Misschien zelf een pasta pakket maken? Niet zo duur en maar een middagje werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb voor mijn vriendin een filmpje gemaakt! Het kost niet veel tijd en het is gemakkelijk. Neem het programma Windows Movie Maker. Als je er een leuk muziekje achter zet, en een paar leuke plaatjes bij doet. Zal ze reuze blij zijn. Dat was in mijn geval wel zo. Origineel en het kost geen geld!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een leuk cadeau hoeft echt niet duur te zijn.
Het gaat vooral om originaliteit.
Je kan wel de duurste dingen kopen, maar dan moet het wel iets zijn dat zij leuk vindt en dat kan net zo goed iets goedkoops zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft zulke dure cadeaus natuurlijk niet terug te doen, maar ik begrijp je gevoel. Je kan het idd een keer aangeven, dat het voor jou heel lastig is om zulke cadeaus te krijgen terug te doen, en eigenlijk zou ze dat moeten begrijpen, en accepteren. Het gevoel dat je steeds onder doet voor een vriendin die financieel veel ruimer zit dan jou, is een heel rottig gevoel, ik ken dat namelijk, mijn vriendschap met die "vriendin"is dan ook op de klippen gelopen, omdat zij bleef doorgaan met shoppen en dure dingen kopen als ik erbij was. Het contrast was een beetje te groot. De tijd zal uitwijzen of dit echte vriendschap is of een "vrienden koop plan"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet iets even duurs terug geven. Het gaat om het idee, het gebaar en de liefde erachter, niet om de prijs van het cadeau. Waarschijnlijk is je vriendin blijer met een leuke foto van jullie in een lijst(je), dan een superduur cadeau. wees persoonlijk, dat wordt meer gewaardeerd!