Kan je er voor kiezen om bewust meerlingen te krijgen?

Bestaan er klinieken of medicijnen die helpen om meerlingen te kunnen krijgen? Als de man en vrouw gezond zijn zelfs al kinderen hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (4)

Tweelingen krijgen zit vaak in de familie : als er rondom jou veel tweelingen zijn, is jouw kans groter.
Maar een kliniek zal je niet gauw willen helpen, als je op 'normale' wijze zwanger kunt worden.

Als je na jarenlange pogingen en hormonenkuurtjes en vrijschema's blijkt niet zwanger te kunnen worden, is het nieuwste op IV-techniek : een eicel direct injecteren met een zaadcel - dit gaat dus nog een stap verder dan een reageerbuisbevruchting.

Om eicellen te kunnen oogsten, zal een vrouw een hormonenbehandeling krijgen, waardoor op één moment meerdere eicellen rijpen. In zo'n geval worden er wel 2 of 3 bevruchte eicellen ingeplaatst, omdat het de kans op een baby vergroot : het kan altijd, dat het inkapselen van de eicel in de baarmoederwand niet optimaal verloopt, en dan gaat de zwangerschap dus niet verder.

Maar iemand vinden die jou op kunstmatige wijze een meerling helpt krijgen, lijkt me niet te vinden : het kost nl. nogal een slordig belastingcentje, en als je 'gewoon' kinderen krijgt, is er geen enkele reden toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niets meer aan toe te voegen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
prima gezegd zo.
ik vind ook vrouwen die kinderen kunnen krijgen moeten er blij mee zijn er zijn vrouwen die geen kinderen kunnen krijgen die verdienen daarin meer aandacht
in dit geval zal het niet gaan je bent vruchtbaar en als je al kinderen hebt zou ik zeggen wees er trots op :)
ik vind dat vrouwen die geen kinderen kan kunnen krijgen deze hulp moeten krijgen.
vrouwen die wel vruchtbaar zijn blij mee moeten zijn wat ze krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is technisch wel mogelijk (via IVF behandeling) maar waarom zou je dat doen als het niet nodig is? Je krijgt het ook niet vergoed als je via de 'normale weg' zwanger kunt worden.
Met medicijnen moet je al helemaal niet gaan experimenteren...je wilt toch wel gezonde kindertjes... wees blij met wat je hebt... een meerling is echt niet zo leuk als het lijkt.... als de een eindelijk slaapt is een ander weer aan het huilen...je bent nooit klaar...en hebt eigenlijk vaak voor ieder kindje te weinig tijd (en energie)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vrouw en ik hebben een gezonde dochter van 21, inmiddels heeft ze zelf een dochtertje van bijna twee.
Verder hebben we een tweeling van 18.Een jongen en een meisje.(Dus twee-eiig).Wij hebben er toen niet bewust voor gekozen maar omdat mijn vrouw niet spontaan zwanger kon raken hebben we ervoor gekozen om dmv hormoon-injectie's en medicijnen (o.a.clomiet en humogon)een positief effect te behalen maar er werd ons wel verteld dat er een grote kans op een meerling zou bestaan .Mijn vrouw was zelfs in de allereerste instantie zwanger van een drie-ling maar in de derde maand is er met het derde kindje iets misgegaan.Uiteindelijk hebben we dan een kerngezonde tweeling overgehouden.Kort samengevat zijn er volgens mij dus wel mogelijkheden.
Mocht je besluiten om zoiets te doen,houd dan wel rekening met eventuele negatieve bijwerkingen die zelfs invloed hebben op je als de bevalling achter de rug is.