Mijn vriend werkt heel de dag en ook in het weekend. Ik zit thuis op hem te wachten, voel mij zo eenzaam, hoe kan ik het oplossen?

Ik woon samen met mijn vriend en ik hou heel vaal van hem.ik zie mijn vrienden ook bijna niet meer wegens de afstand.
Hij werkt elke dag, begint heel vroeg,ook in het weekend, heel soms heeft hij eens een zondag vrij maar bijna niet.
Ik ga binnenkort een opleiding volgen maar zit tot nu al elke dag alleen tot 18 uur ongeveer,ik doe dan het huishouden,hou mij bezig en wacht tot hij thuis komt maar het begint steeds zwaarder te wegen.
Ik heb het al een paar keer met hem erover gehad dat ik mij eenzaam voel en dat ik het niet aankan van heel de dag alleen te zitten ik ben er zo verdrietig van.want s avonds als hij thuiskomt krijgen we dan ruzie erover en praten we heel de avond niet meer tegen elkaar, hij geeft me bijna geen aandacht omdat hij niet weet wat hij moet zeggen omdat hij ziet dat ik lastig ben en hij ook niet weet hoe we het moeten oplossen.
Vanaf dan is er een spannende stilte.Er zijn ook avonden dat het wel goed gaat en dat we fijne dingen samen gaan doen.En dan ben ik ook zo blij dat ik hier buiten ben en dat we samen gelukkig zijn .Ik ken hier niemand dus weet niet wat ik overdag kan doen maar na een paar dagen vallen we terug bij dat onderwerp want dan komt hij thuis en is hij meestal heel moe van werk. Hij zegt dat hij niet kan kiezen dat hij heel graag dat werk doet en niet zomaar kan laten vallen en dat hij ook van mij houd en dat hij zich ook slecht voelt daarover. Ik wil het zo graag oplossen,ik wil hem echt niet kwijt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als een man niet bereidt is om aandacht aan jou te geven. Is het tijd voor een andere vriend. Jij bent beter dan als huishoudster... Denk daar maar eens over na...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat volgens mij niet om 'bereid aandacht te geven', een man is toch geen attractiepark! Ze zal echt haar eigen tijd in moeten vullen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
da is waar dat ik overdag mijn eigen tijd moet invullen maar ik bedoel ook dat ik mijn vriend zijn liefde mis waarom zegt hij niet is kom we gaan iets lekkers drinken of een wandeling maken en me dan een knuffel geeft ofzo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een man die thuiskomt, moet even tot zichzelf komen. En een man doet dat door de krant te lezen.
Jij wil meteen, dat hij jouw verveling gaat invullen. Dat werkt zo dus niet.
Geef hem even de tijd om te ontspannen, en ga dan lief tegen hem doen.
Ritsuka
11 jaar geleden
lieve schat, zoek alsjeblieft een hobby of een sport om te gaan doen. Houd jezelf bezig in plaats van op hem te wachten, je leven draait toch niet om hem alleen?
Als het ineens uit zou zijn, wat ga je dan doen? volgens mij ben je dan totaal verloren?

Het beste antwoord

Hee meid,

ontzettend vervelend wat je mee maakt. Ik heb ook een work a holic vriendje.

Het beste is dat je niet wacht op hem, dat maakt je afhankelijk. Ga bepaalde activiteiten doen. Goed dat je een studie gaat doen, want dan leer je nieuwe mensen en kunnen dingen makkelijker worden. Misschien is het ook leuk om nieuwe mensen te leren kennen bij een nieuw baantje. (misschien horeca baantje voor een maandje... Hij kan je wel is gaan missen!)

Als je thuis blijft in die negatieve spiraal word jij negatief, en voornamelijk richting je vriend. Daardoor komt er ruzie en dat zorgt er ook voor dat hij nog meer weg blijft. (want je verwijt hem dat jij je zo eenzaam voelt)
Eerst het probleem zelf aan pakken voordat het zijne is bedoel ik er mee. Niet hard of gemeen bedoeld, maar hier word jij zelf positiever van.

Zodra het heel gezellig thuis is, is ie ook liever vrij. Dat gaat gewoon geleidelijk aan.
Het veranderd niet van deze week ben ik leuk en gezellig dus volgende week heb ik hem een zondag voor mij alleen.

Is jullie financieel plaatje wel houdbaar als hij minder zou werken, dat kan ook een reden zijn waarom hij veel werkt. Of is het een bepaalde baan waar je niet een 9 tot 5 5 dagen in de week politiek hebt?

Het word beter als jij maar het leuk houdt thuis, en jezelf verwend met vrolijkheid in plaats van somberheid. Ik heb het zover gekregen dat mijn vriend alleen zaterdag ochtend werkt, en zondag om de week... We doen nu veel meer thuis.

Misschien ook een leuke tip. je kan dingen zelf leuk maken. Dus misschien vind je zijn werk niet echt heel leuk, maar ga met hem is mee in het weekend en vraag of je mee mag helpen... Ik vind het werk zelf niet leuk, maar vind het heerlijk om bij mijn vriend te zijn en hij vind het super leuk dat ik help! En omdat hij het leuk vind, vind ik het ook leuk, maar dan op een gezonde manier.

En tot slot. Blijf praten, het is zo belangrijk in je leven om te praten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Je bent bezig je afhankelijk op te stellen, je maakt het jezelf moeilijk, je kent niemand, dat kun je veranderen, sluit je aan bij een vereniging of club, ga eens uit, leer jezelf te vermaken. Het klinkt hard, maar je moet weg uit dat zelfmedelijden, dus zoek hobby's, liefs iets wat je samen met anderen doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onderneem eens het een en ander alleen. Ga op een sportclub, zoek vrijwilligers werk, kortom vul je dagen met iets anders dan wachten op je vriend. Misschien tijdelijk werk tot je opleiding begint.
Hele dagen thuis zitten worden maar weinig mensen gelukkig van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel voor het antwoord zal er werk van maken om iets te vinden door de dag wat ik fijn vind zodat ik mij niet meer hoef te vervelen en blijven wachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tijdelijk werken is inderdaad een goed idee. Wat extra geld is natuurlijk ook nooit weg. Misschien kan dat wel in de supermarkt in de buurt. Gelijk een kans om mensen te leren kennen.
Als de bliksem iets voor jezelf gaan doen, de enige die jou gelukkig kan maken ben je zelf. Dus kijk in de plaatselijke krant, of bij het buurthuis wat er allemaal te doen is. Stap op de fiets en ga de omgeving verkennen. Wees toerist in je eigen buurt om het zomaar te zeggen.
Kennissen en vrienden krijg je niet vanzelf, maar je moet het wel zelf doen
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
daar heb je gelijk in, ik zal eens kijken in de krant waar er iets te doen is en op internet voor een buurthuis .ik zou echt heel graag nieuwe mensen leren kennen. maar ik heb moeite met nieuwe contacten maken ik weet niet goed waarover ik dan moet praten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je niet zo goed weet waar je over moet praten, stel dan vragen. Mensen vinden het vaak leuk om over zichzelf te vertellen, dus ga daar in mee. Stel vragen over hobby's, werk, sport noem maar op. Probeer goed te luisteren en door te vragen. Zo kom je heel geïnteresseerd over en ontstaat er vaak een leuk gesprek!
Zorg dat je je eigen leven leidt.
Als je zo afhankelijk bent van de aandacht van je vriend is dat funest voor je relatie. Je bent dan namelijk niet gelijkwaardig en de een of de ander zal zich altijd te kort gedaan voelen of vinden dat hij te kort schiet.
Volg bovenstaande adviezen op en ga je eigen gang: zoek (vrijwilligers)werk, sportclubs, hobby, studie - wat dan ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is binnen een relatie absoluut niet de bedoeling dat je elkaars leven in gaat zitten vullen. Jij gaat nu zitten wachten op jouw vriend, hij moet jouw tijd aangenamer maken. Dat gaat niet lukken, jij moet je eigen tijd in zien te vullen en met hem samen leuke dingen doen als daar tijd voor is.

Een tweepersoons huishouden doe je fluitend met twee vingers in je neus ergens tussen de bedrijven door, dus ik kan me voorstellen dat je daar geen daginvulling aan hebt. Tenzij je zelf je kleren gaat weven en je potten gaat bakken zoals in de oertijd (is trouwens een hele leuke hobby).

Dus totdat je aan je opleiding begint: ga aan het werk via het uitzendbureau, zoek een hobby waarbij je nieuwe mensen leert kennen, ga fanatiek sporten, vul je leven in. Dat moet je echt zelf doen. Je wordt er ook een stuk interessanter van, want als hij 's avonds thuis komt heb je ook iets te vertellen over wat je gedaan hebt of meegemaakt hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi beste vraagstelster,
Wat knap van je dat je zo openhartig bent over je gevoelens ten eerste.
Buiten dat kan ik je aanraden om vooral naar je hartje te luisteren. Doe wat je gevoel je ingeeft, geef het de ruimte en laat je leiden door goede adviezen van mensen waarop je kunt vertrouwen. Je echte vrienden en vriendinnen zijn altijd op 1 hand te tellen en je mag sowieso trots zijn op het feit dat je hier zo open over bent.
Angst is een slechte raadgever maar als hij niet absoluut voor jou kiest, ben je bezig je bezig negatieve energie op te bouwen en echte overwint alles! Heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoii, moet je wel even een compliment geven dat je dit zo durft te vertellen.

Het is nooit leuk om eenzaam te zijn, en je eenzaam te voelen. Maar als ik je een tip mag geven: maak hier alsjeblieft geen ruzie meer over. Het heeft geen nut, en het veranderd niks aan de situatie, weet ik uit ervaring (heb in bijna dezelfde situatie gezeten). En voor hem is het ook niet leuk om te weten dat er ruzie of woorden zijn als hij thuis komt. Dat maakt voor hém thuis komen ook veel minder leuk. Vooral omdat het over hetzelfde gaat! En dat is niet gezellig.. voor allebei niet.

Ik heb ook het idee dat je nu vooral méldt dat je je eenzaam voelt. Je kan hem ook zeggen: lieve schat, ik voel mij eenzaam, kunnen we samen iets verzinnen zodat ik mij minder eenzaam voel? Wat kan ik doen om mij minder eenzaam te voelen? Wat zou ik kunnen veranderen aan mijn situatie?

Toen ik zo eenzaam was als jij, ging ik vooral langs bij vrienden, bleef wat langer bij mijn ouders en familie, ging winkelen in een andere stad, ik keek of er nog wat te doen was in mijn omgeving en stelde mij in op het feit dat mijn toekomst er beter op werdt (aangezien ik ook een doel voor ogen had en nog steeds heb). Net zoals jij ben ik ook een opleiding gaan doen. Dat scheelt enorm, want je bent met heel andere dingen bezig.
Ik begon mij ook bezig te houden met mijn hobbies (ben erg creatief) en ontdekte dat ik goed ben in schilderen en schrijven etc.

Ik ben niet zo iemand die graag mensen ontmoet of op een clubje gaat (sport enzo), máár het is wel een aanrader omdat je dan wat anders te doen hebt en zo die sleur leert te doorbreken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik hoor je niet over je familie, woont die bij jou in de buurt? Dat zou al wel lekker zijn. Ga je niet vervelen, je gaat binnenkort een opleiding volgen en je zal zien dat als jij daarmee bezig bent en je vriend met zijn werk dat het al een stuk beter gaat. Je zal zien dat als je thuis komt van een hele dag studeren dat je thuis even stoom wilt afblazen. Dat je na het eten de televisie aanzet of een boek pakt, dat je iets zoekt om je even af te leiden. Dat is nu precies wat je vriend ook doet. Tuurlijk ben jij ook een goeie afleiding voor hem, maar op zijn werk maakt hij al genoeg zeurende mensen mee misschien en als jij ook zeurt barst de bom. Juist omdat jij zijn vriendin bent is het makkelijker om terug te vechten dan op zijn werk.

Ga jezelf lekker thuis bezig houden met je huisje naar je zin te maken zodat dat klaar is als je straks de hele dag weg bent voor je studie. Ga eens lekker boodschappen doen en vermaak jezelf eens in de keuken....lekker koken is een goeie afleiding (voor mij althans). Of zoek een andere leuke hobby, sport inderdaad, daar kan je leuke contacten opdoen, of ga eens lekker op internet kijken of je ergens contacten op kan doen, leuke vriendinnen misschien. Troost je met de gedachte dat er naast jou nog veel meer meiden/vrouwen zijn met eenzelfde probleem die het fijn zouden vinden om een vriendin te hebben die hun begrijpt en samen leuke dingen willen doen...zoals jij misschien.

Zie het maar gewoon zo dat je vriend moet werken om brood op de plank te krijgen. Hier heeft hij waarschijnlijk een vast contract en tegenwoordig is het moeilijker een andere baan te vinden. Hier zal hij weer opnieuw moeten beginnen en weer half/jaar contracten krijgen. Dat is niet zo gunstig voor jou maar zeker voor hem niet. Gun hem zijn werk, dat is te belangrijk om op te geven voor jullie geluk samen. Dat is ook belangrijk maar een vaste baan kan je niet op het spel zetten om te proberen gelukkiger te worden, daarvoor zijn inkomsten hebben te belangrijk. Probeer dus voor jezelf een oplossing te zoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De liefde gaat door de maag ;) Ga een kookcursus volgen en neem een volkstuin of leg in je eigen tuin een moestuin aan, is zeer intensief werk! met heerlijke gerechten uit eigen tuin wordt het vast veel gezelliger thuis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat je aangeeft heel veel van je man te houden en hem beslist nooit te willen verliezen, ga ik ervan uit dat die liefde tussen jullie..gelukkig.. wederzijds is.

Ik zou dus zeggen..maak het tot een feest als hij 's avonds thuis komt en maak het echt gezellig. Maak de tijd die jullie wèl samen kunnen zijn tot iets heerlijks..

Ga niet zitten klagen, maar zie je eenzaamheid overdag als hèt bewijs van je grote liefde.

Bereid met veel liefde de maaltijd..want als het eten aldus bereid is..proeft je man de liefde waarmee het bereid is.

Maar wat ook zeer belangrijk is, is dat jij zo al tijdens de bereiding van het voedsel je liefde op je man richt.

Wees er dankbaar voor DAT je man werk heeft èn dat hij het op zijn werk zo naar zijn zin heeft.

Dus niet meer 's avonds zitten mokken..maar gezellig samen van elkaars aanwezigheid genieten.

Wedden dat het op deze wijze voor jullie beide een stuk fijner wordt..

Groet,

Ton