Hoe pak je dit het beste aan: ontmaagding op latere leeftijd?

Ik ben op mn 39e nog maagd.. oorzaken: verlegenheid, gebreaan zelfvertrouwen en een afkeer van one-night-stands..
Nu hen ik een leuke man leren kennen.. maar hoe pak ik dit aan.. eerlijk vertellen?

Toegevoegd na 1 minuut:
gebrek aan zelfvertrouwen, geen gebreaan..

Toegevoegd na 4 minuten:
Nu heB ik een leuke man.. beetje zenuwachtig zeker ;-)

Toegevoegd na 2 dagen:
Bedankt voor alle antwoorden..
Hij weet het inmiddels wel (hij zei dat hij het liefst na de eerste date al in mijn bed had willen eindigen, en ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik wil wachten en ook waarom), en hij zegt dat hij dat respecteerd en dat ik wat dat betreft "de baas" ben.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
16.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een vrouw is als een diamant; hoe minder handen eraan hebben gezeten, hoe mooier ze straalt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi .......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is misschien eng... Maar wees altijd eerlijk. Hoe je je voelt. Hoe je het beleeft. Wat je verwacht. Wat je van hem verwacht,..
doe zelf ook onderzoek naar het hele sex gebeuren. The science behind the sex. Dan viel je je zeker.
En zorg voor bescherming en glijmiddel.
KennisDelen
11 jaar geleden
Seks is "over-rated", ga voor de liefde! Toegevoegd na 45 seconden:
En verder zie je het wel
KennisDelen
11 jaar geleden
Kom op, moderator, deel de dingen niet zo letterlijk in in "hokjes" en waardeer het als iemand een advies geeft dat misschien even geen strikt antwoord op de vraag is :-) (Je mag deze reactie verwijderen, het zou wel getuigen van kleinhartigheid)
KennisDelen
11 jaar geleden
Sorry voor de laatste zin.
KennisDelen
11 jaar geleden
Ik ga ook wel eens de fout in...
KennisDelen
11 jaar geleden
Eh, puur ter persoonlijke reflectie
(communicatie is soms een vak apart ;-)

Het beste antwoord

Ik kan mij voorstellen dat je eerder dacht dat het er misschien wel nooit van zou komen; een liefdesrelatie waarbij je seksuele omgang hebt/gaat hebben.
Je vindt hem echt leuk, fijn voor je! Ik hoop dat het wederzijds is en dat het met hem wordt wat je in stilte verlangde.
Tuurlijk ben je zenuwachtig als je net verliefd bent :-)

Toch zou ik niet onmiddellijk uit mijzelf gaan vertellen dat ik nog maagd ben.
Gewoon omdat je al die tijd zuinig op jezelf geweest bent.
Kijk gewoon even wat voor man het is.
Als het gesprek erop komt kan je het als onderdeel van het gesprek vertellen dat je maagd bent, als dat tenminste op dat moment goed voelt voor je.

En verder raad ik je aan om condooms in huis te halen, niet omdat je persé zou moeten vrijen, maar omdat áls de sfeer ernaar is en als jullie béiden graag willen dat je dan in ieder geval een condoom hebt en die ook gebruikt.
Als ik even heel "zakelijk" ben zou je niet eerder met hem moeten vrijen zonder condoom als wanneer hij zich heeft laten onderzoeken in het ziekenhuis en blijkt dat hij geen ziekte (onder de leden) heeft waarmee hij jou zou kunnen besmetten tijdens het vrijen. Tenzij hij ook maagd/knaap is.
Je zou dan eventueel de pil kunnen gaan gebruiken tegen zwanger worden.

Blijf alsjeblieft goed zorgen voor jezelf, ook al is het verlangen groot.
Als je dat doet kan je blijven genieten van seksualiteit in een liefdevolle relatie en hoef je er geen afbreuk aan te doen door je iedere keer zorgen te maken of je wel gezond blijft.

Ik wens je net als alle maagden en knapen, jong en oud, een heerlijke eerste keer toe, waarbij je net als iedereen zenuwachtig bent, en net als iedereen oefening nodig hebt om het spel samen nog mooier te maken.
Maak je geen zorgen, maar lach om jezelf als je misschien wat klungelt, het hoort er allemaal bij :-)

Geniet er vooral van ;-)
Kristal
11 jaar geleden
Pieter2011
11 jaar geleden
Wat heb je dat prachtig gezegd! Volgens mij is elke nieuwe relatie spannend, of je nu 18 of 80 bent en ongeacht eerdere ervaringen die je hebt opgedaan. Wat je zegt: genieten is het belangrijkste. Geklungel hoort erbij en is leuk zolang je er zelf om kunt lachen. Dat het voor jou de eerste keer is, is totaal niet relevant. Bovendien ervaren mannen vaak een nog veel grotere druk om te "presteren" dan vrouwen.
Kristal
11 jaar geleden
Dank je Pieter,
en je hebt gelijk, wat dat presteren betreft...
Ik hoop dan ook voor haar dat hij geen behoefte heeft om te presteren maar dat hij haar lief wil hebben, dan komt het allemaal wel goed :-).

Andere antwoorden (8)

laat het gewoon lopen zoals het loopt. waarom zou je het vertellen?

dat je nog maagd bent is helemaal niet erg. je hebt nog tijd zat om alles in te halen :).
11 jaar geleden
wat fijn dat je iemand hebt leren kennen!

iemand waar je nog heel weinig van weet en dat is andersom ook zo... en waarom zou je zoiets intiems vertellen, daar moet je voorlopig niet eens aan denken.

probeer je te richten op kennismaken/elkaar leren kennen en zeker niet op "de eerste keer" !
het belangrijkste is of jullie elkaar zo leuk vinden dat het contact blijft, dat weet je nog niet, maar daar kom je nog achter, als het goed is.

veel plezier en probeer te relaxen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerkijkheid is altijd het beste. Enne, de meeste mannen vinden het een geweldig idee als je nog maagd bent. Gewoon vertellen dus, als je 't mij vraagt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jij het wil vertellen moet je dat gewoon doen.
Ik denk dat het wel iets toevoegt aan je relatie als hij weet dat de sex die er mss wel aankomt, voor jou extra bijzonder is en dat je dat met hem zou willen delen. Hij zal zich vast bijzonder voelen......en als hij respect voor je heeft, zal hij jou zeker bijzonder en respectvol behandelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
Dan zou ze de goeie te pakken hebben als hij haar op die manier ziet :-) +1
Ten eerste is het belangrijk je te realiseren dat er meer mensen zijn zoals jij , die laat alsnog hun maagdelijkheid "verliezen". Het helpt om trots te zijn op je status , uit te stralen dat je hebt gewacht op de "ware " die ene bij wie je je wel geheel op je gemak voelt en met wie je het "diepe " in wilt gaan .

Misschien voel jij je een laatbloeier, iemand die voelt dat zij nu pas echt openstaat voor het volle leven met alle emotie , geluk en ( soms ) pijn die daar bij hoort. Mij hielp het ook om deze identiteit als laatbloeier uit te stralen en daar mee uit te leggen dat ik pas op dat moment klaar was voor de grote daad.

Ten tweede , als het klopt tussen jullie , het echt klikt , dan gaat het allemaal vrijwel vanzelf. Er ontstaat een wederzijdse aantrekkingskracht tussen jullie. Het mooi gevoel ontstaat waar je voelt dat je innerlijke barriëres en blokkades vervagen en er alleen nog die wens bestaat om zo dicht mogelijk bij elkaar te komen.

Zorg ervoor dat je de nodige emotionele en lichamelijke stappen één voor één zet. Misschien is de passie geheel wederzijds en laat je het morgen gebeuren . Maar de kans is ook groot dat je rustig wilt opbouwen.

Wat mooi zou zijn is dat je hem op een goed moment vertelt dat je hebt gewacht op wat je voelt als die éne persoon met wie je het wél zou willen doen. Laat je niet teveel beinvloeden door de cultuur waarin seks als een eerste levensbehoefte wordt beschouwd. Seks is voor iedereen anders en er zijn vele mensen die het een speciaal plekje geven in hun leven zonder dat er veel moet . Er zijn zoveel mooie dingen in het leven en seks is er maar één van vele. Bovendien is het alleen met de juiste persoon een aangename ervaring. Dus laat zien dat jij hebt gewacht tot je de juiste persoon tegenkwam.

Je vertelt dit hem nog niet meteen , maar eerst als hij er naar vraagt , of totdat jij vindt dat jullie gesprekken bemoeilijkt wordt door de kwestie . Daarna vertel je hem wat je denkt ( wat je zelf in de omschrijving van deze Goeie vraag meldt , en misschien één of twee van bovenstaande argumenten).

Mijn ervaring is dat de meeste mensen , vrienden collega's of familie , vrij goed in de gaten hebben als je het nog niet hebt gedaan , dus probeer er niet over te liegen . Acteren over een ervaring die je nog niet hebt gehad is écht moeilijk .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
Mooi antwoord GoldEnten. +1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juweeltje van een antwoord!
+
Als het zover is, dan zal ik het hem zeker vertellen dat het voor jou voor het eerst is !
Het lijkt mij toch dat hij het anders wel in de gaten heeft.
Waarschijnlijk voelt hij zich helemaal vereerd dat je het met hem wel wilt en ook geen afgelikte boterham bent !!
Echt...als je elkaar heel leuk/lief vindt...dan is het gewoon prettig en hoef je er niet over na te denken wat er van je verwacht wordt.... laat het maar "over je heen" komen !!

Maar...wel vertellen dus ! Want het is logisch dat je die eerste keren minder initiatieven neemt dan iemand die al diverse keren sex heeft gehad.
Vraag b.v. wat hij lekker vindt , omdat je dus geen ervaring hebt !!
Ik wens je veel succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk is dat iets dat je eerlijk kan vertellen. Het hangt er echter helemaal vanaf hoe je het vertelt. Benadruk niet het gebrek aan zelfvertrouwen of de verlegenheid, maar benadruk het feit dat het ook ging om een keuze. Je wilde geen one night stands, en bent gewoon nog niet de man tegengekomen waarmee je verder wilde. En voor minder ging je niet, je bent wat "hard to get".
Het is niet duidelijk hoelang je de man in kwestie al kent, maar ik zou het verhaal ook niet te gauw brengen. Kijk eerst de kat uit de boom, zodat je weet welk vlees je in de kuip hebt. Dat geldt ook voor de eerste seksuele ervaringen met hem. Het zou wat contradictorisch zijn snel over seks te praten en tegelijk te vertellen dat je al die jaren bewust gewacht hebt. Plus is het vaak beter om seks wat uit te stellen, omdat je dan eerst kan bouwen aan de vriendschap en het vertrouwen.
liveisgreat
11 jaar geleden
Ik zou, als de relatie dusdanig is dat seks in de lijn der verwachtingen ligt, het wel zeggen. Blijkbaar vertrouw je hem dan genoeg om je aan hem te geven, dus lijkt me dat het met het vertrouwen om het te zeggen ook wel goed zit.
Bovendien, waarom niet eigenlijk? Ben je bang dat...?

Als ik in de positie van de man was zou ik het graag willen weten, vooraf. Op die manier geef je hem ook de kans om rekening ermee te houden.