Hebben weduwnaars doorgaans eerder weer een nieuwe partner dan weduwen?

Dat idee heb ik tenminste wel vaak maar ik vraag mij af of dit ook werkelijk zo is.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb het idee van wel.. niets ten nadele van de mannen maar ik zie het om me heen gebeuren dat mannen maar moeilijk alleen kunnen zijn.. ze zijn direct zo "onthand" zonder vrouw in de buurt... zeker als er ook nog eens kinderen zijn... Ik heb zelf 5 dagen in het ziekenhuis gelegen, en alles was geregeld thuis..tot aan het eten toe.. was gedaan, alles gestreken, gepoetst en boodschappen gedaan.. Maar manlief was helemaal in de stress na die dagen.. hij kon het niet echt voor elkaar krijgen om voor zichzelf te zorgen.. De kans dat ik een erge ziekte zou hebben was aanwezig en hij vroeg zich al direct af hoe dat dan verder zou moeten met hem mocht ik er aan overlijden..ik snapte dat best.. dat is ook geen egoïsme maar vooral onzekerheid en angst voor het onbekende.. wij vrouwen trekken dat ook naar ons toe toch, dat eeuwige verzorgende? Dus heel vreemd dat mannen niet lang alleen blijven is het dan niet....

Zo lijkt het inderdaad zeker, en ik denk ook wel dat dat zo is! Mannen zullen sneller dan vrouwen hun emoties kunnen overwinnen, en doorgaan met een nieuw leven.

EEn verschil in mannen en vrouwen is dat vrouwen tot in een verder stadium volwassen worden dan mannen... Helaas maar het is zo... Dus er zijn genoeg vrouwen die zo ver tot volwassenheid (lees zelfstandigheid) komen dat ze nooit meer een andere partner gaan zoeken... En gelukkig is dat zo, want de vrouw wordt nog steeds ouder dan de man, gemiddeld genomen...

Dat idee heb ik ook, volgens mij kunnen mannen minder goed alleen zijn. Vrouwen zijn zelfstandiger, maar dat is míjn mening, geen vaststaand feit en natuurlijk zijn er ook heel zelfstandige mannen en afhankelijke vrouwen,( dit om allerlei comentaar te voorkomen :) )

De bevolking in nederland is niet 50-50 verdeeld. Er zijn meer mannen dan vrouwen. Dus, de kans om een partner te vinden is als (hetero) man groter dan als vrouw. Dit zelfde geld voor weduwnaars, zij hebben meer keuze dus vinden eerder iemand anders. Andere mogelijke redenen zijn dat mannen vaker dan vrouwen werken en op die manier met meer verschillende mensen in contact komen. Huisvrouwen (en mannen) zitten veel vaster in hun eigen kringetje en komen dus minder nieuwe potentiele partners tegen. Toegevoegd na 16 minuten: n.a.v. de reacties: Er zijn meer vrouwen dan mannen, ik heb het verkeerd opgeschreven. Dit geldt voor elke leeftijdscategorie (zie cbs). Weduwe krijgen meestal een weduwe pensioen en zullen bij een koophuis normaal het huis krijgen (levensverzekering). Weduwnaars hebben (meestal) al een baan en hebben dus al een groter netwerk opgebouwd dan weduwe die na het overlijden van de man beginnen met werk. Daarnaast heb je bij een betere carriere vaak een groter netwerk dan wanneer je in een kas werkt. Verder werken vrouwen vaker in de zorg en basis onderwijs, beide zijn geen goede plekken om potentiele partners te ontmoeten. (zieke mannen versus mannen met kleine kinderen die vaker een relatie zullen hebben) Geen van beide is een exclusieve reden waarom mannen eerder een nieuwe relatie beginnen, maar beide dragen hier wel aan bij.

De weduwnaars die ik kan(het zijn er gelukkig maar 2)hebben een andere partner gevonden.En de weduwvrouwen in mijn omgeving blijven liever alleen.De vraag aan hun of ze een andere partner zouden willen hebben-beantwoorden zij met nee hoor,ik kan nu doen en laten wat ik wil.. naar mijn menig kan een vrouw beter alleen zijn dan een man.een vrouw komt een dag wel door,maar een man heeft meer behoefde aan een gesprekspartner-en dat er iemand thuis is als hij uit zijn werkt komt b.v-

Volgens mij heb je daar gelijk in. De meeste weduwen en weduwnaars zijn mensen op leeftijd,lijkt me logisch toch? Aangezien vrouwen gemiddeld ouder worden dan mannen, is de keus voor mannen groter dan voor vrouwen. Daarbij zijn mannen in het huwelijk vaak erg afhankelijk van hun echtgenote geworden en willen ze weer graag verzorgd/bemoederd worden.

nee kan nooit. Voorbeeldje van een zelfde soort stelling: tegenwoordig scheiden er meer vrouwen dan mannen....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100