Hoe zorg ik voor dat ik minder hyper ben in de buurt van jongens?

Het word echt een probleem! Altijd als ik bij een leuke jongen in de buurt kom wordt ik zo hyper. Ik tril over mijn hele lichaam, heb het gevoel dat ik moet kotsen en ga heel druk praten. Ik kan niet eens normaal meer op een stoel zitten. Voor alle duidelijkheid heb ik geen ADHD of andere aandoening en ik heb dit alleen maar als ik bij een leuke jongen in de buurt ben, anders heb ik een rustig karakter. Wat moet ik doen, is er misschien een medicijn tegen die ik op zo'n moment kan innemen? Ik hoor het graag, ik zit er nogal mee!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Hey Eef: wat ontzettend balen als je zelf geen contrôle hebt over je lichaam als je in de buurt komt van een leuke jongen.
Jij gaat trillen, een ander krijgt een "kop als een biet", weer een ander voelt de hartslag verdubbelen.
Allemaal signalen dat er een spanningverhogende factor in jouw lichaam gaat werken, alleen al bij het zien van een leuke jongen.
Ik ga geen adviezen geven of truckjes aanleren, maar wel vragen om eens goed naar jezelf te kijken en te luisteren naar je lichaam.
Stel de volgende vragen eens aan jezelf:
* Hoe reageer je als je een "niet leuke " jongen ziet ?
Wat denk je , wat voel je en hoe komt het dat jij dan wel
rustig blijft ? (wat zie je jezelf doen ?)
* Wanneer is voor jou een jongen leuk ? Wat denk je dan,
wat voel je dan en wat zie je jezelf doen.
* Welke indruk moet je van jezelf maken, welk beeld moet
de leuke jongen van jou krijgen of hebben?
* Waar ben je bang voor dat er zal gebeuren ?
( De angst dat het zal gebeuren, maakt dat het gebeurt.)
* Welke druk leg je jezelf op, is de dag niet geslaagd als je
niet met een leuke jongen gesproken hebt ?
* Voor wie doe je het, die spanningsopbouw ? Voor jezelf of
voor de leuke jongen?
* Jij bent jij, ben daar zuinig op en ga je aub niet anders
voordoen, die toneelrol houd je niet lang vol.
* De wereld zit vol met "leuke" jongens die jou zien zitten
om wie je bent, die vallen voor jouw echtheid en jou gaan
waarderen om de Eef die ze zien, ook al is die dan
misschien niet zo "succesvol " als jouw vriendinnen.
* Jij bent een uniek persoon: Blijf dat ook !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Probeer in eerste instantie een jongen niet te zien als iemand om een eventuele relatie mee aan te gaan.
Maar doe gewoon net alsof het een meisje zou zijn.
Dan wen je eraan dat jongens ook gewoon mensen zijn net als meisjes. Je hoeft er niet bang voor te zijn. Ga er gewoon een gesprek mee aan, je zult merken dat je met jongens ook gewoon rustig kan praten net als met meisjes :-)
12 jaar geleden
Ik zou op de eerste plaats al niet gaan zoeken voor een medicijn, das echt niet de oplossing. Zie zo iemand anders als een broer/familie waar je goed mee kunt lachen en vertellen. Het gaat vanzelf wel weer over. Niet recht in de ogen aankijken wil inderdaad ook helpen. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Houd jezelf voor dat jongens heel gewone wezens zijn en houd jezelf ook voor dat jouw reactie op hen bij veel pubermeisjes voorkomt. Het is dus niets buitengewoons en naarmate je ouder wordt gaat het vanzelf over. Het zal je rustiger maken als je hieraan denkt als je weer zo'n "aanval" krijgt.
12 jaar geleden
Omdat je kennelijk bijzonder onzeker wordt als er zich een leuke jongen vlakbij je bevindt..ga jij, vermoedelijk om het gesprek gaande te houden, je nogal druk pratend gedragen.

Ik denk ook dat je het contact zo lang mogelijk probeert te rekken teneinde hem de gelegenheid te geven..jou ook leuk te vinden.

Wat je moet doen om je wat rustiger gedragen is het volgende:

Probeer je in de eerste plaats als een lief en rustig meisje te gedragen.

Zorg ervoor dat je algemene ontwikkeling zodanig goed wordt dat je 'ergens over mee kunt praten'

Probeer je onzekerheid een beetje te overwinnen en laat aldus je zelfbewustzijn wat groeien.

Voel je niet genoodzaakt het gesprek koste wat het kost gaande te houden. Want een een dergelijk 'uitgerekt gesprek' bloedt altijd dood.

Met andere woorden: Zo'n gesprek wordt vervelend. En je moet altijd voorkomen dat jij als een vervelend meisje zou kunnen overkomen.

Zorg ervoor dat je niet te snel verliefd wordt.. dus houd een beetje de rem op je gevoel. Want als jij verliefd wordt raak je volledig uit balans..zoals je zelf ook weet..

Houd goed voor ogen dat jongens 'ook maar mensen zijn' èn dat jongens tegenover meisjes minstens even onzeker zijn als jij tegenover jongens. Alleen verstoppen jongens hun onzekerheid achter 'zaken' als een grote mond, stoer gedrag èn net als jij..achter druk praten..

Ik hoop dat je iets met mijn adviezen kunt en..
groet je ,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms kan het helpen om een glaasje alcohol te nemen. Er zijn mensen die juist druk worden maar ook heel veel die zich juist heel erg kalm voelen. Het is niet de bedoeling dat je jezelf plat drinkt en dronken wordt, maar van een paar slokjes alcohol wordt je vaak wat losser en minder gestrest. Daarnaast zou ik goed kijken naar de antwoorden van andere mensen want er zitten hele goede bij. Dan zou je daarnaast dus ook een slokje alcohol kunnen drinken om het een stukje makkelijker te maken voor jezelf;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meisjes/vrouwen blijven altijd een beetje zenuwachtig, wat helpt is om te gaan met jongens als kennissen/vrienden. En vraag eens als je goed contact met hen hebt over dat je zenuwachtig wordt van leuke kerels. Vraag hen eens waarom jongens zo doen aan je vader, neven, ooms enz. Het is heel normaal, hoor. Het andere geslacht is heel interessant.