Wat is erger: Vreemdgaan in gedachten of een slippertje voor één nacht?

N.a.v. de vraag over waarom vreemdgaan zo gevoelig ligt.

Sommige mensen kunnen in gedachten al tijdenlang vreemdgaan met een ander dan hun eigen partner. Ze zijn verliefd, en denken de hele tijd aan hoe het zou zijn met hem/haar, maar het blijft bij fantaseren en is geen uitvoeren.

Andere mensen maken de fout van vreemdgaan werkelijk, maar dan als slippertje voor één nacht, en zijn niet verliefd op diegene, maar voelden zich er alleen maar lichamelijk toe aangetrokken.

Vind je de eerste vorm ook vreemdgaan, en welke van beide vormen is erger?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Jij stelt dat iemand al tijden aan een ander denkt en er ook verliefd op is.Ik zou dat erger vinden dan een slippertje voor èèn nacht zonder verliefdheid.Een slippertje kan ontstaan uit pure lust en onder invloed van een zwak moment.Ik zou het verschrikkelijk vinden maar niet onvergeeflijk.
Als mijn partner daarentegen de hele dagen aan iemand anders denkt en ook veel liever bij die ander zou zijn dan bij mij zou ik dat heel erg vinden.
Als hij met mij vrijt maar dat liever met die ander zou doen hoeft het voor mij niet.
Ik hou van hem en al mijn aandacht is voor hem,ik verwacht dat dat andersom ook zo is,anders is er geen liefdesrelatie maar puur een "bij elkaar blijven voor de kinderen".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Azil, ik heb jouw antwoord als beste gekozen, omdat ik het min of meer ook zo zie. Natuurlijk is een slippertje voor één nacht verschrikkelijk, en in eerste instantie wil je dan niets meer van je partner weten. Maar ik zou het ook vreselijk, en eigenlijk erger vinden als ik erachter kwam dat mijn partner al tijden aan niets anders kon denken dan een nieuwe verliefdheid en misschien wel met mij zou vrijen met die ander in gedachten. Eigenlijk is dat volgens mij toch ook een vorm van vreemdgaan.

Andere antwoorden (11)

Het is net zo erg... Want als de eerste optie er is, dan duurt het niet lang of optie twee wordt manifest...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1 Dat hoeft dus in de verste verte niet waar te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan moet jij uit ervaring spreken, dat kan niet anders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan dat bevestigen, noch ontkennen. Zelfs dat heb ik niet gezegd en het zijn jouw woorden ;).
Slippertje lijkt me erger maar als je over vreemdgaan nadenkt moet je wel even twijfelen en erbij stilstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Gootje08;

Ik kan de gedachten of fantasiëen van mijn partner niet claimen of controleren. Wat zou dan de volgende stap zijn; dromen over vreemdgaan is gevaarlijk voor de relatie? Nee, intimiteit met een ander in praktijk brengen is voor mij vreemdgaan, denken of dromen niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn toch gedachten en geen werkelijkheid?De eerste vorm lijkt op vreemdgaan maar is het niet want je voert het niet uit.En bij 2 wel ik ga dus voor 2.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In gedachte kun je niet vreemdgaan..
Iedereen denkt wel eens aan iets of iemand anders..
Een slippertje voor 1 nacht vind ik erger..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens en trouwens erover denken is spannend toch? Daarna weer lekker naar je droompartner en ervan genieten. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad;-))
Een slippertje vind ik wel vreemdgaan,maar om nu je fantasieën aan banden te leggen omwille van trouw naar je partner,vind ik te ver gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vleselijk is veel erger dan geestelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn gedachten zijn van mij en als ik me daar goed bij voel en verder niet vreemd ga, heb ik daar helemaal geen moeite mee.

Soms droom je zelfs dat je vreemd gaat of zomaar iemand die je kent komt in je droom voor, en heb daar helemaal geen controle over en wordt wel wakker met een glimlach.

Dus een slippertje voor 1 nacht is dan veel erger, want daar kan je iemand bewust pijn meedoen en schade aanrichten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allebei is heel erg..!!

vreemdgaan is GEWOON erg...
of het nou met gedachten is of een slippertje voor one night.

is gewoon erg.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook dit is geen vraag maar een moral statement. Wat is ERGER een PEER eten bij het onbijt of een APPEL.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij beide situaties ga je gewoon vreemd.... het kan ook zijn dat je wel tot over de oren verliefd bent en dan alsnog vreemd kan gaan... daarvoor moet je bij je zelf te raden gaan waarom je die gedachtens/gevoelens krijgt .En eerlijk zijn tegenover jezelf en je partner, hoe eng dat ook is. Maar met openheid en zuiverheid maak je het bespreekbaar en kan je een hoop ellende voor zijn.