Hoe laat je iemand die een verkeerd beeld van je heeft en niet met je wil omgaan toch je echte zelf kennen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (13)

Uitnodigen voor je verjaardag, BBQ of ander feestje. En dan met 'm/haar gesprekken zien aan te knopen. Maar niet te geforceerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lok die ander in je huis, doe de deur op slot en slik de sleutel in.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL..
Iemand die een verkeerd beeld van je heeft.. is niet de moeite waard om jou beter te leren kennen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vind ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan dat jij dat vind..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies mijn gedachten toen ik de vraag zag. Als je je daarover zorgen gaat maken heb je zelf geen leven meer. Wij zijn het waard om gewaardeerd te worden, niet sharona??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt wel!
je kan een ander niet veranderen wel je zelf ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga mezelf niet veranderen naar dat verkeerde beeld dat de ander heeft enkel omdat die dat beeld heeft.
Ik weet niet hoe je relatie is met diegene, maar schrijf eens een brief. Heel persoonlijk en daarin kun je uitleggen waarom je denkt dat diegene een verkeerd beeld van je heeft. Nodig dan diegene uit en wacht het even af. Ga niet forceren, dat is nooit goed. Daarmee zul je diegene nog meer afstoten.

Maar let op, als diegene echt niet te overtuigen valt of als je zelf echt te ver bent gegaan, dan zou ik de moeite er niet in steken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DAt is heel moeilijk. Als mensen een beeld van je hebben, zonder dat ze je goed kennen is het heel lastig om jezelf te laten zien zoals je wel bent.
Ik heb het meegemaakt met schoonouders; een geheel verkeerd beeld waardoor ze me al bij voorbaat niet wilden leren kennen.

Ik heb door middel van een brief openheid gegeven, dit werkte niet. Toen hebben we het op zn beloop gelaten... ik had zoiets van: heel jammer, maar als ze me niet de kans geven om me ech te leren kennen is dat niet aan mij om mezelf te bewijzen.
In de loop van de tijd ging ik samenwonen, toen kwamen ze wel over de brug en wilden een gesprek.

Je kunt dus een brief schrijven, een gedicht of een persoonlijk gesprek aangaan. Als men daar niet voor open staat is het jammer. Ze zijn het dan niet waard om je echt te leren kennen. Dat is pijnlijk.... maar niet jouw keuze. Je moet er niet je leven door laten verknallen maar genieten van de fijne contacten die je wel hebt. Ooit komen ze wel terug misschien... en anders kun jij jezelf nog steeds in de spiegel aankijken zonder jezelf te vernederen en te blijven proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lieve InVinoVeritas, waarom zou je dit in vredesnaam willen? Als die ander niet de moeite wil doen om jou beter of goed genoeg te leren kennen dan is hij/zij die omgang met jou helemaal niet waard.

Maar goed, dat was je vraag niet. Als jij wel graag wilt laten zien dat jij anders bent als wat diegene denkt dan zou je kunnen proberen om in zijn/haar vriendengroep oid te kunnen komen zodat die persoon je beter kan leren kennen. Je kunt ook volharden in het vriendelijk 'Hallo of Hoi' blijven zeggen wanneer je die persoon tegenkomt.

Maar bovenal zou ik denken: "Dan niet. Beter die niet wil dan die niet kan." En dan ondertussen zonder overdrijven gewoon vriendelijk en aardig blijven doen. Wil die persoon dan nog niet, dan is dat zijn/haar verlies, en niet de jouwe.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door geduld te hebben....mettertijd zal diegene er vanzelf wel achter komen hoe je werkelijk bent. Het is wel afwachten natuurlijk of diegende toe durft te geven dat ie je verkeerd heeft ingeschat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie heeft geen verkeerd beeld van zichzelf? Wie o wie? Iedereen heeft een verkeerd van zichzelf, en hoe harder iemand roept dat het niet zo is, hoe verkeerder beeld dat hij heeft van zichzelf...

Jouw echte zelf ken je niet, en NIEMAND KAN DAT KENNEN, maar ook hier weer niemand, net zo onmogelijk als je gaat wandelen in de zon en je stuurt je schaduw naar huis... Dat zal je nooit lukken, nooit...

Je kunt jezelf niet eens ECHT werkelijk in de ogen kijken (met een ongebroken lichtstraal)...

Dus het gaat niet, niet deel 1 en deel 3 van je vraag... Deel 2, je kunt niemand dwingen met je om te gaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lekker laten gaan, want hoe komt iemand aan dat verkeerde beeld?
Dat geeft alleen maar aan dat diegene niet de moeite neemt om je echt te leren kennen toch?
Is je energie niet waard. En als het komt komt het vanzelf wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon altijd lekker jezelf blijven en niets forceren of je best voor diegene gaan doen, net zolang tot die ander gaat twijfelen aan zichzelf en jou meer gaat benaderen voor een bevestiging.. Ik heb het zelf eens meegemaakt, die persoon gaf het zelf aan me toe dat ze altijd een heel ander beeld van me had.. mooi toch! :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet mensen aanvaarden hoe ze zijn.

je kan ze niet veranderen.!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou die energie alleen in iemand stoppen als die persoon het echt waard is of als je die persoon niet kunt ontlopen. Maar in de meeste gevallen zou ik zeggen: laat het varen. Mensen hebben vaak een verkeerd beeld van mensen, veel mensen kunnen een mening over je hebben, maar het is gewoon onbegonnen werk om je daar druk over te maken. Die persoon kan ook gewoon kortzichtig zijn, daar zal hij zelf uiteindelijk meer last van hebben dan jijzelf.