iemand waarvan ik veel houd wil geen contact meer met me, ik ben al 3 jr bezig met accepteren maar het lukt me niet? ben nog zo verdrietig er om?

Toegevoegd na 34 seconden:
hoe ga ik hier mee om?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zie bij jouw andere vragen dat het om een ex gaat. Een onbeantwoorde liefde, een misgelopen relatie. Je zou je kunnen afvragen of je niet beter verdient. Jij houdt al die jaren van iemand die niet meer met jou wil omgaan. Hij houdt niet meer van jou. Verdien je het niet om van iemand te houden die ook van jou houdt? Jij hebt toch ook recht op liefde, op een relatie met iemand die goed voor je is. Die bij jou wil zijn, die jou op de eerste plaats zet. Realiseer je dat je herinneringen hebt en dat is goed. Denk zo nu en dan met weemoed terug aan die grote liefde, maar gun jezelf vanaf nu een ander leven. Zodat je ook openstaat voor een ander. Voor een liefde die je goed doet.

Je zult erin moeten leren te berusten dat die persoon niet meer van je houdt en zijn eigen weg is gegaan. Dat moet je aanvaarden. Val hem niet meer lastig want het heeft geen zin. Ga jij ook verder met je eigen leven. Kijk niet steeds achterom met alle gepieker vandien, maar probeer open te staan voor nieuwe mensen. Het verdriet zal langzamerhand veranderen in weemoed.

Bespreek dit met je huisarts en laat je tijdelijk bijstaan door een psycholoog. De verwijzing krijg je via de huisarts. Als je hier al 3 jaar mee rondloopt, dan kun je niet verwachten dat je er nog snel alleen uitkomt. Een psycholoog heeft geheel andere invalshoeken dan jij en staat ook los van gedachten van familie en vrienden. Sterkte ermee.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100