iemand waarvan ik veel houd wil geen contact meer met me, ik ben al 3 jr bezig met accepteren maar het lukt me niet? ben nog zo verdrietig er om?

Toegevoegd na 34 seconden:
hoe ga ik hier mee om?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja sorry hahah, hoe ik hier mee om ga? ik ben best wel ten einden raad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd we kunnen dit niet oplossen, maar we kunnen zeker wel antwoord/advies geven op haar duidelijke vraag.

Antwoorden (3)

Ik zie bij jouw andere vragen dat het om een ex gaat. Een onbeantwoorde liefde, een misgelopen relatie.
Je zou je kunnen afvragen of je niet beter verdient. Jij houdt al die jaren van iemand die niet meer met jou wil omgaan. Hij houdt niet meer van jou. Verdien je het niet om van iemand te houden die ook van jou houdt? Jij hebt toch ook recht op liefde, op een relatie met iemand die goed voor je is. Die bij jou wil zijn, die jou op de eerste plaats zet.
Realiseer je dat je herinneringen hebt en dat is goed. Denk zo nu en dan met weemoed terug aan die grote liefde, maar gun jezelf vanaf nu een ander leven. Zodat je ook openstaat voor een ander. Voor een liefde die je goed doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
deels heb je gelijk, ergens ook niet helemaal. want ik ben wel aan het daten met jongens etc en vind ook een jongen op het moment heel erg leuk... en wil mijn ex niet terug als vriendje,wel als vriend in mijn leven ja. omdat we echt een bijzondere band hadden die ik met niemand anders heb en zal hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms lukt het om een platonische vriendschap met een ex te hebben. Maar heel vaak ook niet. Maar wil dat slagen, dan moet het wel van twee kanten komen en dat is dus niet het geval. Het antwoord van Emma007 gaat ook op voor gewone vriendschappen. Als iemand geen contact met jou wil, dan is hij het niet waard om jouw vriend te zijn. En dat geldt voor zowel een platonische vriendschap als een liefdesrelatie. Het beste is toch om je te richten op nieuwe vriendschappen of misschien heb je al een goede vriendin of vriend. Het daten is natuurlijk ook prima.
Je zult erin moeten leren te berusten dat die persoon niet meer van je houdt en zijn eigen weg is gegaan. Dat moet je aanvaarden. Val hem niet meer lastig want het heeft geen zin. Ga jij ook verder met je eigen leven. Kijk niet steeds achterom met alle gepieker vandien, maar probeer open te staan voor nieuwe mensen. Het verdriet zal langzamerhand veranderen in weemoed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bespreek dit met je huisarts en laat je tijdelijk bijstaan door een psycholoog. De verwijzing krijg je via de huisarts.
Als je hier al 3 jaar mee rondloopt, dan kun je niet verwachten dat je er nog snel alleen uitkomt.
Een psycholoog heeft geheel andere invalshoeken dan jij en staat ook los van gedachten van familie en vrienden.
Sterkte ermee.