Wanneer kunnen wij negatieve eigenschappen van een partner niet accepteren?

Zegt dit iets over de relatie..
Of zegt dit iets over jou

Kortom waarom kunnen we het wel bij de één en niet bij de ander?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als jij je zelf accepteerd komt het vaak voor dat jij ook een ander kunt accepteren.Dan denk je ach ja zo werkt dat bij hem of bij haar,of dat is typisch iets voor hem of voor haar ,of voor mij .Dan kan je er in sommige gevallen zelfs om lachen. Toegevoegd na 2 minuten: oeps ik vergat te lezen "niet" , hier komt het antwoord ,als je grenzen zijn bereikt en wanneer het dus niet goed voelt...bescherm je zelf!!!

Eerst bij jezelf accepteren, dan kun je het van die ander hebben, of het je partner is of levenspartner maakt niet uit...

Als een negatieve eigenschap van je partner (in jouw ogen dan, want hij kan er zelf wel héél anders over denken....) bij je partner bekend is, omdat je erover gepraat hebt met elkaar, en je hebt aangegeven dat jij een beetje moeite hebt met die eigenschap, kan het heel goed, dat je partner probeert zich aan jou aan te passen. Ik ben bijv. ontzettend chaotisch en rommelig, en mijn ex werd er gék van......Maar als het dus bekend is, maar er wordt helemaal niets mee gedaan, of het wordt nog een stukje erger, dan kan het zijn dat het je dermate de neus uitkomt, dat er regels worden afgesproken. Worden die regels dan overtreden, kan het zijn, dat jij niet meer bereid bent het te accepteren. Ik ruimde op als een idioot, vond het huis net een toonzaal op de woonboulevard, maar het was nooit goed genoeg voor hem - een opengeslagen tijdschrift vond hij al 'rommel'.... Dus als je in je kennismakingstijd al eigenschappen in je partner ziet, waar je helemaal kippenvel van krijgt, doe het elkaar dan niet aan in één huis te gaan wonen. Je moet je natuurlijk aanpassen aan elkaar, maar denk nooit, dat je je partner wel zult veranderen, als jullie eenmaal samen zijn......forget it : je kunt een mens nóóit veranderen.