Ik be zelf werkzaam geweest als kraamverzorgende en ik weet dat baby's nog geen dag en nacht ritme hebben, en toen ze nog in de ''buik'' zaten bij de moeder hoorde ze altijd geluiden. De maag, de darmen, je hartslag. En nu ze geboren zijn horen ze wel overdag geluiden, maar s'nachts niet omdat we dan gaan slapen en is het donker en stil. Baby's kunnen daar door wat van slag zijn omdat ze gewent zijn om altijd geluiden te horen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je iets mankeert als volwassene, dan krijg je zelf ook meer last ervan ´s avonds of net voordat je naar bed gaat... Dus dat geldt niet alleen voor baby´s en jonge kinderen, maar ook voor volwassenen...

Overdag gaat het relatief beter en ´s nachts slapen ze, dus dan is in die gevallen het huilen of de onrust veel minder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwerken van de dagelijkse invloeden.
Zich vervelen.
Niet moe zijn.
Voeding die in de loop van de dag gegeten is kan de darmen prikkelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooral dat verwerken van overdag opgedane prikkels. Kan soms erg heftig zijn voor een baby.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze nog moeten wennen aan het ritme, de baby's die nog niet geboren zijn slapen overdag het meeste en voor hun is dat dan nacht.

Dus hun dag- en nachtritme is omgekeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als een kindje nog in de buik zit zijn ze snachts vaak het actiefst. omdat als je loopt dan wieg je ze zeg maar en als je slaapt worden ze wakker.
als een baby net geboren is heeft hij nog niet echt een ritme.
ook is het zo dat babys het vaakst savonds last hebben van krampjes.
als een baby ietsje groter is dan zijn ze de dag aan het verwerken vaak doen babys dat door even te huilen.

laatst hoorde ik van een oud vrouwtje dat babys vaak huilen als het schemerig buiten word. dan weten ze even niet wat ze moeten en zijn ze heel huilerig.

dit laatste had mijn zoontje een tijd geleden ook. altijd tussen 4 en 6 als het tegen donker aan zat kon ik niks met hem.