Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat kun je het beste doen als de vader van je vriendin je relatie probeert te saboteren?

ik heb nu al een tijdje een LAT-relatie, deze bevalt mij goed.
alleen deze valt niet zo goed bij de vader van mijn vriendin. hij verbied zowel mij, als haar, op de trein te stappen naar elkaar toe.
wat zou ik eventueel het beste kunnen doen, om goed over te komen op hem.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eeeh....een LAT-relatie is iets voor grote mensen, toch ? Daar hebben vaders toch niets meer over te vertellen ?
Of bedoel je gewoon verkering ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze woont nog onder zijn dak,
en dat argument kent iedereen wel: mijn huis, mijn regels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vind ik een zeer goed argument ; ik hanteer het zelf ook. Net zoals mijn ouders dat terecht deden, en ook jij dat later terecht zult doen. Maar als je nog thuis woont, KUN je technisch gesproken geen latrelatie hebben ,want daarvoor is het voeren van een zelfstandig huishouden eerste voorwaarde. Gewoon verkering dus, en pappa vind dat ze nog gewoon met het gezin mee moet draaien tot ze op eigen benen staat. Volkomen terecht, dunkt me. Als ze eenmaal 18 is, KAN hij haar (wettelijk gezien) niks meer verbieden, alleen nog maar eisen dat ze zich aan de huisregels houdt of op zichzelf gaat. Ook weer zeer redelijke eisen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik had niet gezegd dat ze jonger is dan 18, want dat is ze niet, daarom noem ik het een lat-relatie, want ik krijg de vrijheid van mijn ouders daarvoor, alleen zij word inenen door haar vader tegengehouden.
ik heb al bijna anderhalf jaar met haar, in die tijd ben ik heus wel een keer langsgeweest.
het punt is dat hij spontaan niet meer wil dat ik langskom, zonder enkele reden dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je hem weleens naar de reden gevraagd? ik vind sabotage nogal een heftige uitdrukking. wellicht dat als je het van het standpunt kan zien van de vader dat het eigenlijk best begrijpelijk is dat hij een LAT relatie niet zo'n goede optie vind. wie weet is het helemaal niet de LAT relatie zelf, maar heeft het een andere reden?
misschien dat je je goede wil en begrip voor zijn standpunt kan tonen en samen een compromis kan sluiten?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Dat moet je aan je vriendin vragen.
Die kent haar vader het beste.

Ken de vader jou ook?
Weet jij waarom jij niet zo goed valt bij hem?
Dat zul je eerst moeten uitzoeken: wat mankeert er aan jou?
En valt daar niet over te praten?

Hij kan jou natuurlijk niet verbieden op de trein te stappen.

Hij kan ook zijn dochter niet voortdurend binnen houden.
[Hoe oud is het meisje?]
Hij kan jou wel verbieden bij hun thuis binnen te komen.

Dus zul je ergens anders moeten afspreken.

Ga niet overdreven zitten te slijmen.
Zoek uit wat er aan de hand is en probeer dat dan op te lossen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ken de vader. van haar kreeg ik te horen dat ik wel in zijn smaak viel (had ze achteraf gevraagd). het meisje is trouwens 18, bijna 19. en we zitten niet overdreven te slijmen ^^ alleen als we alleen zitten. nou is het verhaal, dat ik al een langere tijd met haar heb, ben al een keer over de vloer geweest.
dit is gewoon erg spontaan dat wij elkaar niet meer mogen zien.. geen specifieke reden ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rare vader is dat zeg!!!

Andere antwoorden (3)

uiteindelijk moet je dat beeld geven dat de man van jouw verwacht. tenminste als je daar aan kan voldoen.

wat wil hij dan zien voor zijn dochter?

ik zou er voor gaan om te proberen gelukkig met elkaar te worden en te blijven. de rol van de vader is uiteindelijk maar beperkt. als hij ziet dat zijn dochter zo erg gelukkig is heeft hij niet veel keus dan mee te werken lijkt mij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
denk dat dat erg rooskleurig is de rol van de vader en het rotte gevoel dat zoiets geeft kan zeker van grote invloed zijn op je relatie.
helaas wel.
pas daar vooral voor op denk ik op mijn beurt, wees je er van bewust en probeer ervoor te kiezen hem die invloed niet te geven.
heb je weleens gevraagd waarom de vader er moeite mee heeft? misschien denkt hij dat na 1 1/2 jaar eens een knoop doorgehakt moet worden, wie zal het zeggen.

neem maar 1 ding van mij aan: bij ouders gaan dingen niet ineens zonder reden.

dus als mannen onder elkaar: vraag naar zijn standpunt zodat je het mogelijk van zijn kant kan zien.
wie weet is het helemaal geen saboteren.

je zegt dat je goed op hem over wil komen, misschien kan je je een reden bedenken waarom dat na 1 1/2 nog niet voldoende gelukt is, of waar je mogelijk credits verspeeld kan hebben.

met gissen en waardeoordelen ergens aan hangen kom je in elk geval niet verder zoals je vast zelf al gemerkt had.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meer dan jezelf zijn zou ik het niet doen. als zij boven de 18 is bepaalt ze zelf of ze op de trein stapt. we leven in een vrij land.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing