als ik alimentatie betaal heb ik dan rechten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor alimentatie?
Voor je ex?
Of voor je kinderen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat voor rechten bedoel je precies?

Antwoorden (3)

Ja, ook als je geen alimentatie betaalt heb je rechten. Rechten ontleen je niet aan plichten, ofwel: rechten heb je of krijg je los van de plichten.
12 jaar geleden
je hebt altijd rechten en plichten. door het betalen van alimentatie koop/krijg je niet meer rechten dan dat je al hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat staat er helemaal buiten,want dan zou iedereen die alimentatie betaaldrecht hebben op zijn kind ongeacht zijn of haar voor geschiedenis,(mishandeling)bijvoorbeeld of misbruik gemaakt hebben van zijn kind.