Wat moet ik doen als vrouwen maar blijven staren naar mij terwijl ik verlegen ben?

Ik ben 18 jaar en heb al langer door dat vrouwen/meisjes naar mij kijken als ik langs loop bijv op straat of op school. Maar ik kijk dan 8 van de 10 keer naar de grond en durf gewoon niet terug oogcontact te maken.
Dit was allemaal leuk en aardig en geen probleem tot carnaval begon.
omdat ik vrij verlegen ben zit ik vaak aan de bar van de disco en probeer dan weleens oogcontact te maken met meisjes die wat gaan bestellen, dit lukt bijna altijd dus kwam ik op het narcistische idee om mijn zonnebril (was toch carnaval) op te zetten en te kijken wie er allemaal keek en hoelang.
Ik draaide me hoofd de andere kant op en keek in me ooghoeken naar de meisjes aan de bar en tot mijn grote verbazing keek élk meisje me 2 seconde aan en dan weer 5 seconde weg, dan keek ze me weer aan etc.
Zelfs meisjes die al met een jonge waren staarde me aan. Een meisje bleef zelfs 10 20 seconden naar me kijken zonder weg te kijken.
Ik hoor zelfs van vrienden: ga een meisje pakken man, en: die kijkt de hele tijd naar jou ga ernaar toe! maar ik ben gewoon héél verlegen en blijf dus gwn bij de bar.
Dit is zeker geen probleem en vindt het stiekem ook leuk dat ik zoveel aandacht krijg terwijl ik gewoon aan de bar zitten
Na dit arrogante gebrabbel is mijn vraag: Waarom staren de meiden eigenlijk? willen ze wat van mij? Ik ben heel verlegen en durf niet met ze te gaan praten, wat kan ik het beste doen? of zijn er nog tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.2K
niko
12 jaar geleden
wellicht heb je een of ander opvallend uitsteeksel aan je hoofd.neus oren,ik noem maar wat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien komt het doordat je met een zonnebril in een bar zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Narcistisch idd.
Ze staren naar jou,zelfs als ze met een jongen zijn?
Tuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kwam omdat je nog spinazie tussen je tanden had.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe je gulp dicht ! Dan houden ze op met staren .:) tjonge jonge . Na het plassen gulp dicht .

Het beste antwoord

Tja, wat ze nou precies wouden zul je nooit weten, maar er zijn natuurlijk wat opties:
1. Ze waren gewoon nieuwsgierig, maar er zit niks achter. De kans is groot dat dat de reden is. Ze hoeven je niet direct leuk te vinden wanneer ze je even bekijken :)
2. Ze vonden je wel degelijk leuk, maar durfden de eerste stap niet te zetten. In dit geval zou ik zeggen, als je écht graag wilt weten waarom ze kijken, ga er op af! Niet geschoten is altijd mis ;)
3. Ze keken om je zonnebril. (Maar dat lijkt me niet het geval, aangezien het carnaval was ;))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

men wil niet echt iets van je denk ik.
lach vriendelijk terug, en doe die zonnebril af dan.
nodig de persoon in kwestie uit voor een drankje.
succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat eleo al zei, maar ook;

Vrouwen en meisjes staren ook vanwegen omdat ze in hun gedachten zijn gezonken, diep nadenken.
Dat betekent meestal niet dat ze wat van je willen ( Sorry ) tenzij je gevoel dat.wel zegt, dan zal ik er vooral op in gaan, want sommige meiden willen aantonen op die manier dat ze geïnteresseerd zijn, als vriend of kennis, als dat zo is glimlach naar haar, als ze geïnteresseerd is glimlacht ze terug. Probeer dan een iets dichter bij te komen misschien zegt ze wel iets...

ik ben een persoon die graag sociale contacten heeft, en maakt , alleen ben ik af en toe onzeker en verlegen, wat zullen die vreemde van mij denken? Als de me aanstaart glimlach ik, precies zoals ik beschreven heb, als hij of zij terug lacht kom ik wat dichter bij, ik wacht een paar seconde af of de persoon wat gaat zeggen, als dat zo is beantwoord ik hem of haar en dan voeren we een gesprek, als het leuk is wisselen we nummers uit zo niet laat ik het daarbij zitten.

Maar soms kan het zin dat hij of zij niks zegt , wat ik dab meestal doe is duidelijk maken dat ik ook geïnteresseerd ben, door uhm.. te zeggen of hoi. En bv dan te zeggen, kom je hier vaak? Dat soort vragen,

het is heel moeilijk om die stap te nemen maar als je die stap neemt, heb je grote kans dat het klikt en er een vriendschap ontstaat, en nog belangrijker is dat je, je zelf moet zijn, want het is heel lastig om je een lange periode je anders voor te doen, dat hebben de meeste ook wel naar een tijde door

Hoopelijk heb je er wat aan en ik wens je veel plezier en succes

Toegevoegd na 16 minuten:
Tja en wat iedereen opnoemt, probeer de zonnebril af te zetten,

Een tip over het niet naar de grond staren

Probeer dat niet te doen, als je naar de grond staart nodigt dat niet uit voor een praatje, je maakt je namelijk klein.
Bekijk jezelf eens in de spiegel, eerst naar se grond staarent en dan met je hoofd in de lucht, schouder klein beetje naar achter, je kan het ook aan je vriendin vragen, welke houding de beste uitstraling heeft, zij zal dan waarschijnlijk de laatste zeggen.

Als je naar de grond staart zie je er voor de meeste mensen er onzeker en afgesloten uit.
Als je rechtop loopt zie je er zekerder uit.
* met " er uit zien " bedoel ik de uitstraling.

Over oogcontact

Als je echt met oogcontact moeite hebt probeer dan eerst naar het voorhoofd te kijken, hierdoor lijkt het alsof je de persoon in de ogen kijkt. Als je de persoon beter kent zul je merken dat je geneigd bent om af en toe oogcontact te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga er vanuit dat je dit serieus bedoelt en dus wil ik een serieus antwoord geven.
Het komt op mij over dat je onzeker bent over jezelf en niet weet hoe jij je kunt gedragen als je bij anderen bent ( sociale vaardigheden)
Hierdoor kun je signalen wellicht niet altijd even goed interpreteren omdat je zo bezig bent met je verlegenheid.
Ik ben zelf in bepaalde situaties ook verlegen en helaas begrijpt niet iedereen dit maar ik heb het geaccepteerd als iets wat van mij is soms...Iedereen is namelijk wel eens onzeker/verlegen. Kun jij het van jezelf accepteren en wil je in bepaalde situaties niet meer verlegen zijn dan zul jij je moeten gaan verdiepen in hoe meer sociale vaardigheden te krijgen in bepaalde situaties. Je zou bijvoorbeeld een cursus kunnen gaan doen.
Je hebt getypt dat je de aandacht stiekem wel leuk vindt, dit is een begin! Ga ervan genieten...Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oogcontact is in onze cultuur een normaal iets.

als jij oogcontact zoekt en iemand kijkt terug is dit ook gebruikelijk en steekt er niet per definitie iets achter.

wat je kan doen is 'hoi' zeggen of even een knikje en glimlach geven naar de dame in kwestie (ook een soort begroeting of antwoord op het oogcontact)

wat ook een idee is: niet op je vrienden letten als ze zeggen 'ga een meisje pakken' want ze liggen niet voor het oprapen en zijn ook niet wanhopig op zoek naar een jongen omdat ze even naar iemand kijken natuurlijk.

zo te lezen heb je behoorlijk wat last van je verlegenheid dus het is m.i. niet verkeerd om met je zelfbeeld en zelfvertrouwen aan de slag te gaan (al dan niet met hulp)

dus wat die meiden van je moeten: waarschijnlijk helemaal niets bijzonders