Spijt van stopzetten van mijn relatie, ik mis en hou van hem, hij begrijpt niet waarom ik dit gedaan heb. En hoe kan ik dit goedmaken?

Ik heb al 4 jaar een relatie, mijn vriend vanwege zijn werk verhuisd naar het noorden, 4 dagen geleden via een sms gezegd dat ik goed nagedacht heb en stop.
Reden dat ik dat gedaan heb is voor hem onduidelijk hij kan mij niet bereiken omdat ik mijn sim kaart direct kapot heb gemaakt,reden is,bekendentegen mij in vertrouwen hebben gezegd dat hij op plekken komt en dan zegt niet tegen Linda zeggen ik wil geen slecht beeld creëren bij haar. Dat soort dingen word tegen me gezegd in vertrouwen wat mij alleen het gevoel geeft dat hij dingen verbergt, zoals drinken hij zei dat hij niet meer dronk,blowde bekendevertelde me dat hij dat zegt tegen me omdat hij bang is om me kwijt te raken.
Ik wil hem ook niet kwijt raken maar doet me meer pijn als hij het achterwege houdt
Dit soort dingen weet hij niet dat ik ervan op de hoogte ben. Ik heb meerdere keren gezegd dat ik wil dat hij eerlijk is in alles maar hij begrijpt natuurlijk niet wat ik ermee bedoel.
En dat is de reden van mij sms.Ik hoopte dat hij een manier zou bedenken om het goed te maken, zijn reactie was dat hij het heel erg vind, niet begrijpt maar mijn keuze accepteert.
Ik wil nu van jullie vragen wat kan ik het beste doen, ben gek op hem en hou zielsveel van hem.
Maar wil geen derde erbij betrekken, ben er zeker van dat hij dat ook op mij is
Maar mij niet begrijpt omdat de ruzies door mij komen doordat ik dingen hoor maar niet direct vertel wat ik hoor

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (9)

Het eerste wat ik denk ik probeer echt met hem te praten. Ga naar hem toe of bel hem of doe het op jou manier, maar heb het over de dingen die hij achterhoud voor jou en zeg dat je dat niet fijn vind. Hij snapt je keuze niet en vind het heel erg. Ik denk dus dat hij jou ook terug wil. Ik denk dat als jullie er voor vechten en elkaar alles gaan vertellen dat het echt wel goed komt, maar heb het zeker met hem over de dingen die hij voor jou achterhoud. In een relatie moet je eerlijk naar elkaar kunnen zijn en elkaar alles kunnen vertellen zonder dat het erge consequenties heeft.

Ik hoop dat het allemaal goed komt, mijn zegen heb je!

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal inderdaad erg logisch zijn voor hem om te denken wat wil ze nou, maar je kan dan dus zeggen dat je erg in de war bent en niet zo goed weet wat je moet doen. Hierover praten is echt de beste oplossing en als je allebei weet wat er in elkaars gedachten omgaat is de relatie een stuk leuker. Ik denk dat het wel goed komt, liefde overwint altijd toch =).
Je laat je toch geen dingen aan praten door een ander?
Bel hem als de wielewaal op, en zegt dat je hem wil spreken,zo snel mogenlijk als jullie allebij gek zijn op elkaar,laat je dit toch niet schieten?
Als jullie bij elkaar zijn vertel alles wat je op je hart heb, en kijk hoe hij hier op reageert.
4 jaar poets je toch niet weg,al zo lang bijelkaar en dit door een ander laten verzieken, kom nou neem actie.
Het allerbeste.
12 jaar geleden
Wat mij het meeste verbaasd in jouw verhaal/vraag is het feit dat je een lange relatie uitmaakt op dingen die je van een ander hoort zonder dat dit eerst met je partner bespreekt. hieruit zou je kunnen afleiden dat je meer vertrouwen in die anderen hebt dan in je eigen partner.
zonder vertrouwen in elkaar is iedere relatie gedoemd te mislukken.
Misschien is het dan ook wel niet van belang of jouw partner een weg weet te vinden om jouw te bereiken en het goed te maken maar meer wat er bij jouw moet gebeuren om het vertrouwen in jouw partner te herwinnen.
Daarnaast zou een relatie op basis van gelijkheid moeten bestaan. het wekt de indruk dat je je de mindere voelt van je partner als je de relatie per sms opzegt en dan ook direct de sim kaart vernield. het lijkt hierdoor dat je bang bent voor de reactie terwijl in een relatie alles - dus ook het einde van de relatie - besproken moet kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
doordacht antwoord +
Ritsuka
12 jaar geleden
Duidelijk
neem contact met hem op, zoals ik hier lees houden jullie wel degelijk van elkaar.

begin gewoon eens met alles op tafel te leggen wat je weet, sommige dingen zullen bij hem onbewust zijn gedaan, andere bewust.

kijk goed naar wat je zelf wilt en verwacht in deze relatie en wees daarin eerlijk naar hem, maar vooral naar jezelf.

laat de relatie indien alles uitgepraat is gewoon bij het begin beginnen, ga eerst leuke dingen met elkaar doen zoals uitgaan en samen eten. Jullie zullen beide dingen moeten toegeven.

blowen en drinken mag op zich geen bezwaar zijn in mijn ogen, mits dit met mate gebeurd, indien je er ook zo over denkt laat hem dat dan weten, vertel hem dat je liever weet dat hij 1x in de week blowt / drinkt dan dat hij dat 1x in de maand doet en het verzwijgt omdat hij bang is je kwijt te raken, hij weet nu dat dit dan ook zal gebeuren.

Eerlijk zijn is wat dat betreft in mijn ogen belangrijker dan de daad zelf, een goed vertrouwen is zo beschaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klassiek probleem : slechte communicatie, geen vertrouwen over en weer.

Als hij dingen voor jou verborgen wil houden - hoe onschuldig ook - en jij de noodzaak voelt hem te controleren - terecht of niet - mis je een basis stukje vertrouwen in je relatie dat het heel moeilijk, zoniet onmogelijk maakt dat lang goed te houden.

Met een goed gesprek moet je de lucht wel weer kunnen klaren, maar alleen op voorwaarde dat jullie allebei open en eerlijk zijn. Anders kun je allebei beter eerst nog een beetje meer volwassen worden voor je een volwassen relatie aangaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan alleen goed komen als hij stopt met dat gelieg zodat onderwerpen niet meer zo beladen zijn en er begrip over en weer #kan# zijn. praatjes zijn wat anders dan daadwerkelijk stoppen met liegen, dus als hij het probleem niet ziet en niet wil zien (hij heeft het vaker bij jou neergelegd) denk ik dat er geen muziek in zit om een doorstart te maken omdat jij spijt hebt. HIJ zou spijt moeten hebben van zijn leugens en stiekeme gedoe. laat je niet bewerken zodat je van de regen in de drup komt is mijn advies. succes!
Je zou op de eerste plaats kunnen zeggen dat je deze sms in een bepaalde stemming hebt verstuurd. Een relatie van vier jaar maak je toch niet via een sms uit ;) Zeg gewoon dat je boos was en dat hier dat sms'je uit voortvloeide.
Daarna kun je praten over je boosheid.

Verder weet ik niet hoe je reageert als hij gewoon eerlijk is.
Kijk als jij iedere keer boos op hem wordt wanneer hij iets doet dat jou niet aanstaat, kan ik het wel begrijpen dat hij dit dan liever voor je verbergt.
Hij heeft dan wel een relatie met jou maar dat neemt niet weg dat hij geen recht meer op een eigen leven heeft en zijn eigen keuzes niet meer mag maken.

Wanneer zijn manier van leven, waar hij blijkbaar gelukkig mee is, jou niet aanstaat, kun je twee dingen doen.

Of met hem kappen en iemand zoeken die wel leeft op een manier die jij prettig vindt,

Of verder met hem gaan en hem accepteren zoals ie is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien doet hij dat omdat hij wat meer vrijheid wil. Niet in de zin dat ie achter andere vrouwen aan wil, maar ik persoonlijk zou het ook niet leuk vinden dat mijn partner, of wie dan ook, 24 uur per dag op de hoogte was van mijn doen en laten. En dat terwijl het nog niet eens in me op zou komen om vreemd te gaan of andere vervelende dingen te doen. Ik wil gewoon een beetje privacy voor mezelf. En misschien wil hij dat ook maar uit hij dat op een aparte manier die jij niet goed begrijpt.
Wel een beetje gek dat hij dan aan andere mensen vraagt om het niet aan je te vertellen, daar zou je dan eens over kunnen praten. Wie weet waar het vandaan komt, als je er zonder ruzie te maken over praat, worden de dingen vaak duidelijker als met ruzie.
Wat deze vier dagen betreft snap ik je gevoel. Die slapeloze nachten begrijp ik ook.
Ik zou gewoon contact met hem opnemen en zeggen dat je hem ongelofelijk mist, dat je gek wordt, niet kunt slapen, dat je het stom van jezelf vindt dat je zo'n rottig sms'je hebt gestuurd ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dan nog, waarom zou hij, als jullie elkaar zo vrij laten, zeggen tegen anderen dat jij niet mag weten dat hij drinkt en rookt? Heeft hij dan zelf een rotgevoel over zichzelf als ie dat doet?
Daar zou je gewoon eens op een open manier met hem over kunnen praten.
Verder kan ik het best begrijpen dat hij na dat sms'je even koel doet, wanneer het echt goed zit tussen jullie waait dit wel weer over. Ik denk wel dat jij nu degene bent die de eerste stap moet zetten ;) Jij hebt het tenslotte 'uitgemaakt'.
Sterkte ermee :)
Ik weet niet of het 1 bekende is geweest of meerderen. In het laatste geval is het niet zo vreemd dat jij twijfelt.
Het is niet verstandig om je conclusies aan de hand van 1 verklikker te trekken, beter is om dit direct met je vriend te bespreken, zeker als je er al 4 jaar een relatie mee hebt weet je wat je wel en niet bij hem kan.
Het is inderdaad niet slim om het via SMS uit te maken, maar dan ook je SIM kaart kapot maken om hem de kans iets terug te zeggen ontnemen is al helemaal laf.
Ik kan me voorstellen dat hij nu enorm boos en teleurgesteld in je is, bereid je hier maar op voor, dan kan het altijd meevallen (Ik las dat hij morgen komt om met je te praten?)

Ga bij jezelf geen valse hoop creeren door te dromen van een nieuwe toekomst samen, hij heeft gezegd je keuze te accepteren....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste vind ik het niet slim om mensen maar blindelings te vertrouwen die dingen tegen je hebben gezegd over hem. Evengoed is het steuken. Ik heb het daar niet zo op. Ik vraag me altijd af waarom ze zoiets zeggen. Welk belang hebben ze daar zelf bij.
Je moet op je gevoel en verstand afgaan. Op je eigen gevoel en verstand.
En neem afstand van hem. Je bent veels te close met hem. Het gaat erom of JIJ een goed gevoel bij hem hebt. En of JIJ vindt dat je gelukkig met hem bent.
Als dat zo is is het goed. Laat die anderen hun eigen leven leiden.
Ga op je eigen gevoel en verstand af en laat je niet leiden door wat anderen allemaal zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is heel is simpel:

het probleem is het liegen van je vriend, en hij is de enige die het kan veranderen.
als hij van je houdt is ie vast gemotiveerd genoeg om daadwerkelijk aan zijn probleem te kunnen werken.

maar je houdt van hem, dus stel dat het bovengaande niet van toepassing is (zou mezelf dan op mijn hoofd krabben, maar goed: de keuze is aan jou)

je kan ook accepteren dat ie liegt, maar dan moet je ermee leren leven, en aanvaarden dat het vertrouwen ver te zoeken is.
als je jezelf weg wil cijferen en een ander belangrijk vind, weet dat deze manier een uitstel van executie is dan is het een prima oplossing voor zoalang de relatie aan blijft modderen (wat van een gezonde relatie kan je dan niet spreken uiteraard)

de alarmbelletjes die ik zie rinkelen:

jij moet WEL eerlijk en open zijn over wat je hoort over hem. (heb je hem weleens gevraagd waarom hij niet en jij wel?)

hij maakt ruzie hierover (hij snapt je dus niet, ziet niet in wat het probleem is maar creert er met gemak nog 1 bij)

hij geeft jou de schuld (uh...hallo HIJ is de persoon met een probleem, maar hij legt het gewoon bij jou neer zodat jij je kan gaan lopen verdedigen terwijl het om ZIJN gedrag gaat? zie jij hier zelf enige logica in? of een oplossing? toekomst?)

mijn idee hierbij: laat hem maar zien dat ie genoeg om je geeft en in staat is in te zien dat HIJ het probleem veroorzaakt, en HIJ de persoon is die kan veranderen waardoor een relatie beter kan worden.

zo niet? aju paraplu. HIJ zou spijt moeten hebben, dus laat je niet leiden door deze gevoelens van spijt en gemis.
je hebt een juiste keuze gemaakt dus ik zou het laten zo....