Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zoek mijn half zus waar ik alleen de vooraam en de naam van onze biologische varder van weet, hoe pak ik dit het beste aan?

Ze is zo'n 50 jaar geleden in de regio Den Haag/ Scheveningen geboren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Neem contact op met het Fiom, zij kunnen je waarschijnlijk helpen: http://www.fiom.nl/Zoeken_naar_biologische_familie/e671cabc/1/Zoeken_naar_familie.aspx
Op die site vind je informatie, tips, links en ze kunnen ook daadwerkelijk helpen bij het zoeken.
Ik hoop dat je haar vindt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Misschien in de gemeentelijke archieven, beginnen bij de archieven van de burgerlijke stand, dus geboorteregisters? Als ze kerkelijk is/was, heb je nog de dooparchieven, een geboortejaar geeft je al een mooi aanknopingspunt dan, dat geldt trouwens ook voor de burgerlijke archieven.

Tegenwoordig heb je natuurlijk ook internet, maar met alleen een voornaam kom je dan niet zo ver.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inzage in archief van Gemeente en Kerk mag dat nog wel dan i.v.m. privacy?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat soort archieven zijn allemaal openbaar. Voor kerkelijke archieven misschien niet de verslagen van vergaderingen, maar wel de dooparchieven, bijvoorbeeld. Burgerlijke archieven: burgerlijke stand, raadsvergaderingen, bouwvergunningen, etc.: allemaal openbaar. Tegenwoordig ook deels via internet (afhankelijk van de archiefdienst) maar als je bijvoorbeeld je stamboom uit wilt zoeken, moet je beginnen bij het archief van je geboorteplaats of die van je voorouders (als je die weet). Op naar het Haags gemeentearchief dus: www.gemeentearchief.denhaag.nl
Naar dat progamma gaan waar ze gaan zoeken naar je zus
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is er nou slecht aan mijn antwoord ik wist het progamma even niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je niet antwoorden.
Spoorloos is een goede optie... Ze doen het vaker en hebben ook een budget om dit te doen. Succes!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een speciale rubriek op Marktplaats hiervoor, je kan (evt onder een andere naam) je advertentie gratis plaatsen. Zie ook andere soortgelijke advertenties als voorbeeld. Niet geschoten...
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Het Algemeen Dagblad heeft de gratis rubriek "Lezers helpen lezers". Deze schijnt veel gelezen te worden en er staan allerhande oproepjes in, ook worden soms mensen gezocht. Volgens mij kun je mailen naar lezers@ad.nl. Maar kijk het even na.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding