Ik heb het gevoel van verliefdheid al 2 jaar lang hoe komt dit?

Ik zie elke dag een meisje waar ik nog steeds gevoelens voor heb (ik zie haar elke dag op school). 2 jaar geleden heb ik wat contact met haar gehad, ze zei later toen het wat persoonlijker gesprek werd dat ik haar type niet was. ik was natuurlijk teleurgesteld, maar toch wou ik weten waarom ik haar type niet was. dat kon ze niet uitleggen en ik vind dat onlogisch dus ben ik erachter aangegaan. maar naar maté ik het steeds opnieuw vroeg kreeg ze een haat/angst neiging ervan dus ging ze me meiden. toen heb ik het maar gelaten zoals het was. maar nu 2 jaar verder hebben we nog steeds geen woord tegen elkaar gezegd en ik voel nog steeds iets voor haar we kijken elkaar soms nog wel aan en ze mijd me nog steeds. mijn gevoel zegt ook dat ik haar moet haten voor zoiets zoals zij deed maar toch ik kan dat niet. (haten is voor mij ook moeilijk). ik wil graag weten waarom ik dan toch nog steeds nog iets voor haar voel terwijl ik voor mijn gevoel heel erg ben veranderd ik ook al met andere meisjes heb gehad enzovoort in die 2 jaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Annswers
12 jaar geleden
haat en liefde liggen dicht bij elkaar

Het beste antwoord

Omdat de liefde niet beantwoord is, maar je ook niet keihard bent afgewezen. Dan kan dat gevoel heel erg lang blijven hangen. Het kan ook een verliefdheid voor een helemaal onbereikbaar persoon zijn (bijv. een popidool) ; dan noemen we het dwepen. Maar ook een meisje dat ongrijpbaar voor je is, kan jarenlang een soort van obsessie blijven, zelfs als je intussen gewoon verder gaat met je leven.

En hoewel het NIET exclusief voor pubers is, komt het in de puberteit wel heel erg veel voor en is het feitelijk een normaal verschijnsel. uiteindelijk gaat het ook wel weer over, hoewel.....je eerste liefde vergeet je eigenlijk nooit helemaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat je diep van binnen zelf ook weet dat ze voor jou onbereikbaar is, hoe hard dat ook is. Maar juist die onbereikbaarheid maakt het zo spannend en interessant. Dat zorgt er voor dat je er al twee jaar mee bezig bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heet puberteit... Gaat wel over hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk mag je dat meisje niet haten omdat zijn niets voor jou voelt.

Ik vrees dat het je gekrenkte trots als jongen/man je aan tracht te zetten tot haat. Maar..

Als dat meisje vindt dat jij haar type niet bent..accepteer en respecteer dat dan gewoon.

Niet iedereen past namelijk zomaar bij iedereen..

Waarom jij nog altijd 'iets' voor dat meisje voelt is, naar mijn idee, omdat je je zinnen nu eenmaal op dat ene bewuste meisje gezet hebt..en

En wellicht wil je gewoon winnen..eenvoudig omdat je niet tegen je verlies kunt..

Je gevoel van verliefdheid kàn best een beetje in stand gebleven zijn gedurende de laatste twee jaar maar ik denk dat dit langzamerhand wel zal slijten.

Onbeantwoorde liefde kan wel een tijd blijven bestaan.. maar op den duur zwakken de liefdesgevoelens voor de ander wel af.

Richt je amoureuze pijlen in het vervolg maar op een ander meisje want..

Wellicht klikt het dàn wel tussen jou en dat 'nieuwe' meisje dat, misschien wel in stilte, verliefd op jou is...

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lange gevoel van verliefdheid heb ik in mijn jeugd ook meegemaakt, ze noemen het ook wel kalverliefde.
Je idealiseert iemand enorm, waardoor er niets fout aan die ander kan zijn. Het wordt een droombeeld wat niet uit je gedachten is te krijgen. In een liedje het niet voor niets "verliefdheid is een hele vreemde ziekte". Zo voelt het ook, je bent ziek van verliefdheid. Het enige wat je te doen staat is je aandacht op iets anders te richten wat je leuk vindt en wat je in beslag neemt, zet haar uit je hoofd.
Praat er met je vrienden over, voorzover je daar een vertrouwensband mee hebt. Als je echt teveel aan het dagdromen bent helpt een koude plens water over je heen ook goed, dan sta je meteen met de benen op de grond.