waarom doet het voor baby's pijn als hun tanden groeien maar niet als hun haar groeit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je vergeten, hoeveel pijn het deed, toen je aan het wisselen was?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doet dat pijn dan?
Bij mij deed t geen pijn hoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo'n losse wiebelende tand in je mond, en als je dan bijv. een appel at? ik vond het niet echt een erg leuke ervaring...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja als je eet. Dat is iets anders. M'n oog doet ook pijn, als ik er in prik

Het beste antwoord

Haren hoeven nergens door heen te prikken, de haarzakjes waaruit ze groeien zijn al open naar buiten toe. Als je je huid onder de microscoop bekijkt, zul je zien dat er allemaal gaatjes in zitten. Dit zijn porien. Haarzakjes, waarin de haren gaan groeien, komen uit in zo'n gaatje.

Tanden moeten wel echt door je vlees en je huid heen naar buiten en dat doet dus pijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat die prille tandjes door het tandvlees naar buiten moeten komen. Dat doet pijn.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een tand is groter, in diameter, dan een haar. Derhalve doet het tandvlees zeer als een tand erdoor moet. De hoofdhuid is minder gevoelig en de haar is dunner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het tandvlees nog erg zacht is en de tandjes door de huid heen moeten. Haren zijn niet te vergelijken met iets als been. Die glijden gewoon door de poriën van je huid door en hoeven hier niet door te steken.De mond heeft ook nog eens veel zenuwen en is daarmee ook heel gevoelig voor pijn.
13 jaar geleden
Heeft niet zo zeer met het baby zijn te maken alswel dat er in je kaak een heleboel zenuwen zitten die pijn registreren en bij haren en nagels niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is hierboven al een hoop genoemd. Aanvullende daarop kan ik zeggen dat haar en nagels een afvalproduct zijn in tegenstelling tot tanden/kiezen