vriendin 14 met vriend van 24, mag dat?

Mijn vriendin vertelde mij laatst in vertrouwen dat ze eenvriendje heeft van 24 (zij is 14). ze heeft hem ontmoet via vrienden (half uurtje) toen zijn msn gekregen en nu wil ze hem weer zien. Maar zij is 14! hij is 24! heeft hij niet zoiets als, behoeftes?
Ze zegt dat hij een "ingehouden" jongen is en een echte gentleman. maar ik geloof dat niet helemaal.

wat kan ik hier als vriendin aan doen?? ik ga ze niet scheiden, want volgens mij houden ze best van elkaar.
(ze kennen elkaar 2 maanden, 1 keer echt gezien, en bijna elke dag msn, verteld ze me door en door)

Maar ik ben bang dat haar iets overkomt. laat maar zeggen dat deze vraag dan onder categorie: zwangerschap komt..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank voor de link! en de verdere reactie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Houden van lijkt me iets te hoog gegrepen, na 2 maanden 1x zien. Een man van 24 die intresse heeft in een meisje van 14 is in mijn boek een pedofiel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat dacht ik ook al, dat heb ik niet gezegd, want ik moet haar echt in de gaten houden..
rare situatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt er gelijk in om haar in de gaten te houden, maar misschien kun je toch beter iemand inschakelen die je kunt vertrouwen om het eens voor te leggen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou nou, 1 x gezien, er is naar zeggen nog niets gebeurd, en nu al pedofiel? Sjonge, je mag al niet eens meer praten met een minderjarige....het wordt gewoon eng! Zijn de volwassenen hier die antwoord geven op een vraag van een minderjarige ook pedofiel? Het lijkt hier op chatten immers en we zijn bijna allemaal vreemd van elkaar.

Het beste antwoord

Als de twee een sexuele relatie zouden (gaan) hebben dan mag dat niet in ieder geval: Hij is volwassen en zij is minderjarig.

Om eerlijk te zijn vraag ik me ook af wat een volwassen man dagelijks te msn'n heeft met een meisje van 14, dus in die zin geef ik je volkomen gelijk als je daar zo je twijfels bij hebt.

Je vriendin is duidelijk tot over haar oren verliefd, en dan wordt het lastig.
Misschien kun je proberen om haar op de gevaren te wijzen die haar boven het hoofd hangen als ze echt iets met hem zou 'beginnen'. Wijs haar op het risico dat haar vriend misschien in de gevangenis terecht kan komen, en dat ze dat toch niet wil als ze van hem houdt...
Kortom: Speel in op haar gevoel voor die jongen, en maak daar gebruik van om het tij te keren.

Verder adviseer ik je om je ogen en oren open te houden; Hoor of zie je dat het echt serieus is geworden tussen die twee, trek dan bij een volwassene aan de bel!
Ze zal je er later dankbaar om zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ontzettend bedankt! ik zal er goed op letten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je voor je antwoord.
tot nu toe gaat het nog goed. ik hoor verhalen over hoe lief hij wel niet is etc. gelukkig nog niks over met elkaar afspreken.
Ik ben allert.

Andere antwoorden (8)

ze mogen wel vrienden zijn, maar mogen geen seks hebben, lief dat je je zorgen maakt, je kunt haar ouders hierover inlichten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor het antwoord, maar har ouders ga ik neit inlichten... daar komt ze achter, dan verpest ik onze vriendschap, maar wel bedankt voor je moeite om antwoord te geven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goeie reactie maddy, helemaal mee eens, pas inlichten als het mis gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@maddy: ik heb het niet doorverteld (ja ok hier de vraag gesteld maar das anoniem) dus waarom die reactie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat niet een beetje laat? Inlichten als het mis gaat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klinkt naief, maar het kan ook goed gaan..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met mis gaan bedoel ik, als ze verteld dat hij of zij verder wil gaan, dan alleen een knuffel en zoenen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij
ik zou goed op haar letten, en het tegen jou ouders zeggen. Misschien kunnen zij het tegen haar ouders zeggen.. succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kan je nou van iemand houden die je pas 1x gezien hebt?? Verliefd zijn, dat kan wel heel goed.
Maar buiten dat.
Ze kunnen best vriendschappelijk met elkaar omgaan, maar zodra er seks bij komt is hij strafbaar.
Jij kunt niet echt veel doen.
Druk haar op het hart dat ze niet verder moet gaan dan vriendschap. Veroordeel haar niet, want dan blijft ze niet open tegen jou en het is juist belangrijk dat ze jou op de hoogte houdt!
Die man moest trouwens beter weten!! Of is ze niet eerlijk over haar leeftijd tegen deze man?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jawel hij weet dat ze 14 is. dat heeft ze tegen mij gezegd dat ze dat hem verteld heeft. En al zou ze daarover liegen hij heeft haar gezien, en ze lijkt ook op een meisje van 14 misschien nog 15, maar dat heeft hij zoiezo kunnen zien.
bedankt voor je antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij een +
Het mag officieel niet. Als de ouders het er niet mee eens zijn, kunnen ze een aanklacht tegen hem indienen.

De ouders weten van niets, dus dat zal niet gebeuren.

Ze heeft het jou in vertrouwen verteld. Ik zou haar eerlijk zeggen wat je er van vindt en waar je bang voor bent.
Vraag haar waarom ze het haar ouders niet vertelt?

Leeftijd hoeft geen belemmering te zijn om een relatie met iemand te hebben, maar liever niet in het geheim.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou het niet mogen? Ben je niet in de war met een seksuele relatie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar dat komt door de laatste opmerking van 'journaliste'. Zij is bang dat haar vriendin zwanger wordt en dan is het een sexuele relatie.
Ik snap dat je je zorgen maakt.
Ik zou het niet zomaar aan haar of jouw ouders vertellen. Dat is iets wat zij moet doen, als jij dat achter haar rug om doorverteld ben je haar vertrouwen zeker kwijt. Je kunt het natuurlijk wel vertellen als zij daar behoefte aan heeft omdat ze het zelf niet durft.

Misschien is het ook slim om nog even af te wachten voordat je echt aan de alarmbel trekt. Ze heeft hem pas een keer gezien zeg je, dus echt heel serieus is het nog niet, hoe goed ze ook met hem kan praten op msn. Op die leeftijd is het niet ongewoon om heel goed te kunnen praten met mensen/mannen die wat ouder zijn, omdat meisjes van 14 meestal een stuk verder zijn dan jongens dan 14. Daardoor zijn oudere mannen interessant omdat ze je beter begrijpen.

Probeer goed contact met haar te houden zodat je erachter komt hoe de relatie zich ontwikkeld. Het is nu nog heel pril, het kan nog alle kanten op gaan dus het kan handig zijn om aan te kijken wat er gebeurd en als het toch fout lijkt te gaan in te grijpen.

Ik vind het goed dat je zegt dat je ze niet uit elkaar wilt halen, want dat lukt je waarschijnlijk toch niet en zij zal het niet waarderen.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wel! gaat wel lukken.
Officieel *mag* het niet? Nee misschien niet maar hou ware liefde maar eens tegen...ik zou niet naar de ouders gaan maar eens wat praten met je vriendin hoe diep dit zit. Ook een keer met zn 3en zodat je de jongen leert kennen. En dan pas beoordelen wat de motivatie is van hem. Sommige onmogelijke liefdes kunnen echt. Maar hou het wel in de gaten, en houd het bespreekbaar. Mijn vrouw was ook 15 en ik 21 en niemand had er vertrouwen in, maar nu 10 jr gelukkig getrouwd met 2 kids.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk ook niet dat ik ze kan tegenhouden en dat wil ik oook niet, ik zal eens kijken of ik iets met z'n 3en kan regelen.
bedankt! en mooi verhaal van jou en je vrouw. Liefde vindt altijd wel een weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind een verschil van 15 - 21 heel wat anders dan een verschil van 14 - 24!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zit wel wat in. maar het gaat denk ik vooral om de "eerste" leeftijd. als het om een meisje van 14 of 15 gaat, en diegene heeft een relatie met iemand die ouder is dan 20 gaat het eigenlijk al te ver. Het verschil is niet heel groot hoor
het is logisch dat je je hier zorgen overmaakt. en ik spreek uitervaring. ik heb zelf een keer een relatie met een oudere jongen gehad, en had een paar jaar later een vriendin met het zelfde probleem.

veel kan je er eigenlijk niet aan doen. je moet er gewoon voor haar zijn, en zorgen dat ze zich bij jou op haar gemak voelt om over hem te praten.

je kan wel voorzichtig zeggen dat je twijfels hebt over hun relatie. maar beoordeel haar hier niet voor.

het klopt dat het niet mag, zo op dit moment is het nog onschuldig en hoef je, je er nog niet mee te bemoeien.

maar denk er aan dat jou´n taak hier bij is, haar op het gemak stellen als jullie over hem praten, zodat wanneer er echt is tussen hun gebeurd, ze dat bij jou kwijt kan, en je dan als nog de hulp van een ouder er bij roepen.

heel veel succes er mee!
en ik hoop voor je dat alles met hun goed komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik houd mijn hart vast bij deze vraag. Jij kunt als vriendin nooit goed opletten wat er wel of niet gebeurt tussen je vriendin en deze man (want dat is het) en bovendien is die verantwoordelijkheid voor jou wel erg groot!
Ik vind een relatie (of dat nou vriendschap is of een liefdesrelatie) tussen een man van 24 en een meisje van 14 veel te ongelijkwaardig. Het leeftijdsverschil is nu nog veel te groot. Als zij 20 is en hij 30 is het een ander verhaal.
Ik denk dat je het beste een volwassenen in vertrouwen kunt nemen over deze kwestie. Een mentor, of je moeder, of een oudere zus, een tante. Zodat je deze situatie niet in je eentje hoeft te beoordelen.
Ze heeft je in vertrouwen dit verteld, maar dit "geheim" mag je best met iemand delen. Als hij grenzen overgaat bij je vriendin is het te laat.
Sterkte!