Mijn buurman raakt me steeds aan, wat kan ik hier aan doen?

ik ben een 16-jarige jongen. sinds juli valt mijn buurman me steeds lastig, hij keek steeds naar mij toen ik in de tuin lag te zonnen, als ik hem tegenkom in de steeg raakt die me altijd aan. eerst deed die dit in vorm van een schouder klop, maar tegenwoordig is het al een tik op de bil.

ik durf het mijn ouders niet te vertellen. wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.8K
Ritsuka
12 jaar geleden
Aanranding, politie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In feite is het aanranding maar maak er niet teveel heisa van hoewel je in je recht staat. Laat die kerel gewoon schrikken en geef een grote mond of trommel je vrienden bij elkaar en kijk of die dan nog zo stoer is....
Dit is een "Jouw ja tegen zijn nee".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eh....zo zou je het inderdaad beter kunnen stellen ja....bedankt voor je oplettendheid :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar woont die man ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@dubossies Is dat jouw manier om oplossingsgericht te werk te gaan?
Volgens mij breng je met dit soort reacties niet enkel de vraagsteller maar ook diens vrienden in de problemen, denk je ook niet?
Heb je trouwens al eens aan geestelijk onvermogen van de buurman gedacht?
Wie zijn wij om die buurman direct aan de schandpaal te hangen.
Het is goed mogelijk dat die buurman straks heel dankbaar is omdat onze vraagsteller hem op respectvolle wijze op andere gedachten en tot andere handelingen kon brengen.
Er zijn ALTIJD meerdere kanten aan één kwestie en het is de kunst om OOK Constructief te denken en te handelen in minder leuke situaties want dan kom je tot Win-Win-Situaties waar ALLE betrokken partijen een duurzaam Goed gevoel aan overhouden. Begrijp je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@GerdaMaria, Hoezo komen ze in de problemen als hij met zijn vrienden daar loopt als zijn buurman daar ook loopt? Ik zeg toch nergens dat ze de kerel moeten molesteren ofzo? Ik bedoel hier enkel mee dat die buurman hem niet op zijn kont slaat als hij met anderen is....dat wil dus zeggen dat er helemaal niets mis is met de geestelijke gesteldheid van de buurman. Dat hij dus heus wel snapt dat een jongen van 16 jaar het niet fijn vind daar zomaar door een buurman aangeraakt te worden....die buurman is immers zelf ook 16 geweest.
Je gaat mij dus niet vertellen dat die buurman niet weet of hij dat wel mag als vraagsteller niets aangeeft. Ik vind het bullshit om bij een probleem van de16 jarige vraagsteller met een handtastelijke buurman om dan begrip voor die buurman proberen te krijgen....begrip hoort er in dit soort situaties nooit en te nimmer voor die buurman te zijn....of hij nu wel of niet geestelijk in orde is.
Een buurman die enkel handtastelijk is als vraagsteller alleen is snapt heus wel dat het niet mag, dat hoef je hem heus niet te vertellen.
Snuffel
12 jaar geleden
Ook bij andere vragen heb ik gemerkt dat GerdaMaria vaak de 'kant' kiest van 'de dader'. Ik vind dat apart. Waar komt dat vandaan? Op zich is een kritische noot, maar mijn haren gaan echt recht overeind staan bij deze vraag. Deze jongen is niet gek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nu pas 1 antwoord van GerdaMaria gelezen en behalve van de vraag gaat mijn haar ook overeind van dat antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan je ouders vertellen. Wel even nadenken: stel dat je vader een driftkop is, dan kun je het misschien beter eerst aan je moeder zeggen (of andersom). Je wil ook niet dat je vader zelf aan buurman gaat uitleggen dat hij met zijn p*ten van zijn kind moet afblijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het maakt niet uit hou oud die gast is hij heeft van je af te blijven. tijd om hem even duidelijk te maken dat je NIET wil dat hij AAN JOUW zit op welke manier dan ook. hij zal zeggen dat ie het goed bedoeld, en meer van die bla bla dus voel je niet lullig mocht ie dit zeggen.
als ie maar duidelijk weet dat JIJ dit NIET wil. is ie dan nog wat hardleers vertel het dan tegen je ouders. jij hoeft je niet te schamen, die knuppel van een buurman heeft een reden om zich te schamen. als ie een heel klein beetje verstand heeft laat ie die aanrakingen en dat geloer achterwege, want er zijn veel ouders die het niet vriendelijk vragen of mededelen, maar die nog wat duidelijker optreden bij dit soort ziekelijke gedrag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vraagsteller: waarom durf je het je ouders niet te vertellen? als jij ouder was, en je had een kind die zich ongemakkelijk voelde door de rare acties en gedragingen van de buurman. zou jij dit willen weten? zou je het raar vinden als je zoon je zoiets zou vertellen?
zou je het verzwijgen zodat je kind zich ongemakkelijk bleef voelen? zou je je zoon raar vinden? of zou je het willen weten en samen naar een oplossing kijken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo ging het vroeger ook in kloosters en kerken, de kinderen moesten hun mond dicht houden want het was een geestelijke, nu moeten ze de mond dicht houden omdat het de buurman is, wanneer leren we nu die les?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het beste is gewoon als je het opneemt met je telefoon als hij je aanraakt, en dan aan je ouders laten zien. zonder bewijzen zal de politie niet geloven, je vrienden ook niet, en waarschijnlijk je ouders ook niet, dus gewoon opnemen en laten zien aan de politie en je ouders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@snuffel Ik trek helemaal GEEN partij en dát is iets wat velen inderdaad NIET kunnen Begrijpen omdat ze niet verder nadenken over bepaalde zaken.
Als je mijn antwoord goed gelezen hebt dan heb je ook gemerkt dat ook IK ooit in een gelijkaardige situatie verkeerde en dat ik mij TOEN ook het slachtoffer heb gevoeld.
Echter.... na vele 'ongewenste' intimiteiten begon mij een bepaald patroon duidelijk te worden.
Ik heb mezelf toen de vraag gesteld waarom net IK werd lastig gevallen en en zovele anderen niet.
En wat bleek?
Dat ik niet meer werd lastig gevallen van zodra IK me in het algemeen anders ben gaan opstellen tegenover eender wie.
Enerzijds was ik een onzeker iemand en anderzijds had ik, net zoals velen met mij, behoorlijk wat kritiek op het gedrag van andere mensen.
Wie zich verdiept in het menselijk brein, alsook in filosofische strekkingen zoals het Boeddhisme die komt vanzelf, via de onvermijdelijke ervaringen, tot de conclusie dat WIJZELF verantwoordelijk zijn voor hetgeen we aantrekken. Alles, hoe bizar het zich ook presenteert, heeft een CONSTRUCTIEVE reden van bestaan. Pas na x-aantal ervaringen en een pak extra wijsheid komen ook Jullie op een dag tot hetzelfde soort conclusies als ik. Dus ik maak me geen zorgen om al die minnetjes en reacties van onbegrip op mijn Universele Win-Win-Visie want... niemand ontloopt de Natuurwet van Actie en Reactie.
Hopelijk zijn jullie klaar voor het boemerang-effect van jullie onnadenkend oordelen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En onnadenkend oordelen kan jij niet beoordelen, jij kent de mensen hier niet persoonlijk en ook niet wat hun eventuele ervaringen zijn, jij zal vast niet de enige zijn, maar dat jij er een andere kijk op hebt wil niet zeggen dat alleen jouw kijk de juiste is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@dubossies Ik lees wat ik lees en ik merk dat hier zowat iedereen de buurman, die naar mijn normen nog een jongen, is als een 'boeman' afschildert. oordelen doen wij altijd vanuit onwetendheid, ook ik betrap mezelf daar nog op doch ik werk er ontzettend hard aan om het niet meer te doen.
Als anderen me attent maken op de impact van mijn reacties dan ben ik daar dankbaar voor want daar leer ik uit.
Ik ben heel Bewust begaan met de gevoelens van mijn medemensen, dus ook met de mijne. Mij hoor je niet zeggen dat mijn aanpak de enige juiste is, integendeel.
Ik merk echter wel dat er een hoop reacties bijzitten die enkel op korte termijn een oplossing bieden en verder voor een hoop extra complicaties en conflicten zorgt.
Iedereen is vrij om het met mij eens te zijn of niet. Uit ervaring weet ik echter dat het verhaal van één persoon slechts een fractie van de totale gebeurtenis weerspiegelt.
Want...
Hoeveel weten wij écht van die hele situatie? In hoeverre heeft de vraagsteller er rekening mee gehouden dat de buurjongen enkel maar een stapje verder gaat omdat het niet afwijzen van de vraagsteller hem hoop geeft op een intiemer contact? Stel dat jij mijn buurman bent en jij hebt een oogje op mij en jij durft dat niet echt te zeggen doch je raakt me aanvankelijk heel subtiel aan. Ik geef geen duidelijk teken van afwijzing dus jij gaat bij de volgende ontmoeting een stapje verder. Als jij verliefd bent dan zie je elke vordering die je 'mag' maken als een teken dat de ander jou ook wel ziet zitten. Wie verliefd is of wie lust voelt voor de andere partij die is blind. Dat is bij iedereen zo.
Daarom zeg ik dat het aan de vraagsteller is om DUIDELIJKER te communiceren met die buurjongen. Mij gaat het er om dat mensen leren begrijpen dat ons onvermogen om voor onszelf op te komen geen reden mag zijn om anderen aan te klagen. Dat is een korte termijn oplossing en ik ga voor 'duurzame' oplossingen. Ik besef heel goed dat niet iedereen mijn redenering kan, zal of wil volgen.
Dat hoeft ook niet.
Mij gaat het er in de eerste plaats om dat de vraagsteller zijn situatie vanuit een Win-Win-Positie leert benaderen omdat je dan tot duurzame lange termijn oplossingen komt.
Begrijp je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vind het ook wel kolder om te denken dat je iets aantrekt.
dit soort mensen grijpen gewoon en kiezen een kwetsbaar persoon. trek je het daarmee aan? roep je het op jezelf af? gaat het om jouw universele theorie?
heeft het met natuurwetten te maken? zijn zij ineens onnadenkend omdat we het niet met je eens zijn? niet iedereen is subjectief genoeg om je mening te delen of te zeggen dat je 'gelijk' hebt.
maar schieten we daarom tekort omdat het niet in je straatje past? dat vind ik nogal kortzichtig en onnadenkend. ieders zijn persoonlijke mening. je kan je hier in vinden of niet, je kan dit accepteren of niet, je kan dat aanvaarden of niet. als jij hier moeite mee hebt hoef je dat niet op anderen te projecteren, het is en blijft écht jou probleem en jouw persoonlijke visie en oordeel over anderen. gaat het je niet lukken denk ik dat het kan helpen om je eigen aandeel in het boemerang effect eens nader te bekijken, en het oordeel wat je zelf velt over anderen (of afroept over jezelf zo je wilt)
ook dit is actie = reactie. het kritiek op anderen heb je nog steeds: wij zijn blijkbaar nog niet in staat om tot dezelfde conclusie te komen dan jou, en volgens jou komt dat omdat jij een stukje extra wijsheid hebt? wie is er nu aan het oordelen? wie zoekt hier nu een strijd 'win-win toestand'. maar ach, je mag denken en zeggen over mij wat je wil. gelukkig spreken de #feiten# voor zich
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@eucalypje Inderdaad, de feiten spreken voor zich.
En iedereen is vrij om daar op eigen wijze mee om te gaan. En weet je...
hoe jij of anderen mijn woorden interpreteren maakt mij in wezen niets uit want ik wens hoe dan ook "Alles & Iedereen" het Allerbeste toe... dus ook diegenen die vanuit tijdelijk onvermogen woorden uiten of daden stellen die wij niet altijd als constructief kunnen ervaren of benoemen. Dus... ik heb helemaal geen probleem met jullie manier van reageren hoor... ik heb enkel een uitgesproken mening over tijdelijke of duurzame oplossingen... Trouwens, je hebt gelijk wat dat projecteren betreft want... ALLES is een projectie of reflectie van ons innerlijk zijn... dus... ben IK ook een projectie van Jullie innerlijk zijn... en dus... is het intimideren van de buurman en zoveel meer bizars, OOK een reflectie van ons ALLER Innerlijk ZIJN... boeiend en leerrijk, toch? Voor velen wellicht nog een beetje té beangstigend dat de essentie van de Natuur en/of het Universum werkelijk zo boemerang-minded in elkaar zit? Bedankt voor jouw attente reactie enne... Have Fun Anyway want het meest bizarre, maar ook het Aller Schoonste moet voor elk van ons nog komen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kent mijn feiten niet dus vind het bijzonder dat je een algemene uitspraak doet die je lijkt neer te zetten als een algemene waarheid.
feiten zijn geen subjectieve persoonsgebonden inzichtichten vanuit een bepaald perspectief overigens) ;-) interpretatie staat vaak ik het verband met hoe iemand overkomt, dus het niet altijd simpelweg spiegelen.
implicatie, indruk wekken, propositie, stellingen etc kunnen er ook mee te maken hebben. (zou je hierna vragen kan het duidelijker worden als je niet gelijk in de verdediging schiet of je persoonlijke standpunt weer naar voren drukt om het op jouw manier te verklaren) jammer dat je wederom terugvalt op een bepaalde onvermogen op momenten dat JIJ iets niet kan begrijpen of juist kan intrepeteren. het lijkt erop dat je jezelf een bepaalde wijsheid toewijst die een ander niet zomaar kan bezitten, omdat deze persoon niet in staat is dingen te zien zoals jij ze ziet. of.... wat ook vaak gezegd wordt: mensen nog niet zover zijn. jij projecteert niets van mijn innerlijk, want je kent mij totaal niet, en voor anderen spreek ik niet dus haal het ook niet in mijn hoofd om hier dan ook maar een uitspraak over te doen.
ik denk dat je aan het projecteren bent en alles spiegelt aan je eigen introspectie waar je je nog niet helemaal van bewust bent en waar nog wat te leren valt (leren is misschien een woord wat je verkeerd op kan vatten, laat ik het persoonlijk inzicht noemen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@GerdaMaria, Jij zegt niet letterlijk dat jouw aanpak de enige juiste is maar jouw manier van preken hier geeft anderen de indruk dat jij dat wel degelijk denkt. Ik zal hier een 2 stukjes uit je tekst plakken waaruit in die indruk sterk krijg: Alles, hoe bizar het zich ook presenteert, heeft een CONSTRUCTIEVE reden van bestaan. Pas na x-aantal ervaringen en een pak extra wijsheid komen ook Jullie op een dag tot hetzelfde soort conclusies als ik. Hopelijk zijn jullie klaar voor het boemerang-effect van jullie onnadenkend oordelen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe anderen (ben niet de enige) je woorden op kan vatten ligt dus niet per definitie bij anderen (hier schuif je het wel op af) hoe kijken anderen naar je woorden, waarom doe ze dat zo, welke rol heb JIJ hierin? waarom oheb je deze rol hierin, waarom deze rol, heb je meer keuzes, waarom juist deze keuze, etc etc. wat buurmannen intimideren betreft (maak een duidelijk punt want kan hier niets mee) bizarre dingen, een zogenaamd beangstigende essentie van de natuur en of het universum, en het allerschoonste is voor wat voor elk nog moet komen zijn voor andere randzaken en m.i. niet relevant. het gaat hier even om actie reactie m.i., de bal kaatsen en hem teruggespeeld kunnen krijgen. wil dat effectief kunnen zijn en eventueel een leermomentje is het m.i niet nodig om af te dwalen (naar onbekende hoogte, universums, parallelle toestanden, hoger machten, voorbestemde doelen, dingen die je aantrekt, levenpaden, uitgestippelde weet ik veel, boeddha's etc etc.)
door het bij anderen neer te leggen mis je m.i. gewoon een leer momentje wat betreft die introspectie. jij BENT geen boeman, je kan je boeman VOELEN. de reden waarom dat is hoeft niet bij anderen te liggen, JIJ vat het zo op dus ga eens bij jezelf te rade waarom dit zo is. het enige wat ik zie is uitleg, onderbouwing, beredening en uitgangspunten van jou persoonlijke visie (niets mis mee, begrijp me goed!) maar wil je dit niet op een ander reflecteren denk ik toch dat je een bepaald inzicht moet hebben wat ik niet in je reacties zie (beweer dus niets!) vraag bv een ander eens: goh, wat boeiend dat je er zo over denkt. waarom is dat, hoe komt dat, hoe zie je dat en dat. op die manier leer je ook wat bij en krijg je ook inzicht, al hoeft dat helemaal niet overeen te komen met een ander. dat is ook niet het uitgangspunt, het is geen win-win toestand, geen wellus nietes, gelijk ongelijk, slimmer dommer, wijzer minder geleerd of wat dan ook. jezelf verheffen zegt meer over jezelf dan een ander. een anders iets toewijzen of een eigenschap denken te benoemen zegt ook meer over jezelf dan over een ander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat vind je van mijn zienwijze bijvoorbeeld? zie je het als een aanval, of zie je een mogelijkheden hierin omdat het helemaal geen persoonlijke en nare opzet heeft? kan het zelf interesse of betrokkenheid zijn ipv van neg kritiek? hoe dan ook: jij ook de allerbeste wensen met veel leermomenten en inzichten gewenst (niet dit is niet lullig bedoeld, niemand is ooit uitgeleerd, inzichten zijn geen vast gegeven als men niet stil wil blijven staan) aangezien ik jou zie als een persoon die rete positief is hoop ik dat het mogelijk is om wat van gedachten te wisselen (ik hou niet van strijd, ik hoef geen gelijk, geef jou dan ook zeker geen ongelijk) maar vind een gedachtenwisseling erg moeilijk als jij je vast blijft houden aan je eigen inzicht en in je eigen referentiekader blijft zitten waar je alles aan toetst en wat als meetlat gebruikt wordt om andere inzichten en persoonlijke meningen langs te leggen. (zo vat ik het op, zeg niet dat het zo is, geef aan dat het zo overkomt) fun heb ik toch wel, wat niets kan mijn pret drukken simpelweg omdat ik net toesta dat iemand het neg binvloed. positief beinvloeden kan wel, maar ook dat staat weer los van persoonlijke inzichten, uitspraken, meningen etc.
hoop dat het bij jou ook zo werkt ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pff wat een lang gezemel in de reacties. 't is gewoon ongewenst gedrag, anders had de vraagsteller de vraag niet gesteld. En om heel eerlijk te zijn, als ik mezelf in zo'n situatie zou inbeelden dan zou ik het gewoon een vieze smeerlap vinden die zijn tengels thuis moet houden. En daarmee een moeilijke situatie. Het beste is inderdaad om dit met je ouders te bespreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien dat dit wat inzicht kan geven: http://mens-en-samenleving.infonu.nl/communicatie/7770-effectieve-feedback-tips.html en dit
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rationalisering_(psychologie) en deze vind ik persoonlijk ook boeiend gezien de sneer die uitgedeeld wordt gevolgd door een pos kreet en een knipoog
http://nl.wikipedia.org/wiki/Reactievorming_(psychologie)
Kristal
12 jaar geleden
GerdaMaria, het is de toon die de muziek maakt. Het is de manier van verwoorden die een ander iets kan brengen of niet. Er zijn veel goede kanten aan je visie m.i. maar je brengt het alsof dat dé visie is en dat iemand die visie niet aanhangt "zover nog niet is". En dat komt kleinerend over. Even praktisch. Misschien heb je ooit wel eens gehoord dat het geschreven woord veel sterker kan overkomen bij een ander dan het gesproken woord. Woorden op papier, of op het scherm in ons geval, zijn krachtig, ook al omdat de ander hetgeen hem/haar aanspreekt een aantal malen kan lezen.
Dit wetende gebruik ik persoonlijk geen woorden in hoofdletters, omdat ik weet dat woorden in hoofdletters zeer dwingend op anderen kunnen overkomen, terwijl jij misschien alleen even de klemtoon wil aangeven.
Misschien iets om even over na te denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al had die vent een IQ van 3! Hij mag niet aan een meid van 16 zitten, klaar. Zij zit ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel met 'meid', natuurlijk 'jongen'.
Snuffel
12 jaar geleden
Het lijkt wel of GerdaMaria een geloof aan het prediken is. Vasthoudend en vol overtuiging. Met behulp van een woordgebruik van iemand die 'weet' hoe het zit en wij, de ongelovigen, nog niet. Dat is voor de ongelovigen een beetje zielig, hoewel ze ons het zo gunt haar inzichten te hebben. Zo komt ze over op mij. De kwestie is: de buurman doet iets wat deze jongen als intimiderend ervaart. Daar moet iets aan gebeuren en wel nu. Er hoeft niet eerst een heel proces aan zelfinzicht of aan begrip van de wetten van het universum aan vooraf te gaan. (Dat kun je denk ik ook niet vragen aan iemand van zestien). Dat kan ná de oplossing die nu, op dit moment nodig is. Die buurman duidelijk maken dat dit gedrag niet gewenst is. Daarna kun je komen met je gedoe over inzicht over het boemerangeffect en de aantrekking en dergelijke. Daar is meer tijd voor nodig. Dit probleem van de buurman is op dit moment een acuut en zeer intimiderend probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, zo komt het op mij ook over idd. m.i. is het een kwestie van assertief en kordaat kunnen en durven reageren ipv van wetten, boemerangs, universums, iets wat allerschoonst is en wat voor iedereen nog moet komen en allerlei andere randzaken die totaal niet relevant zijn en waar ik niet genoeg fantasie voor hem om deze mening en zienswijze mij eigen te maken beetje jammer. iets kunnen snappen is m.i. niet klakkeloos een persoonlijke visie overnemen. waarschijnlijk is het niet overnemen en delen van een mening DE reden om aan te nemen dat iemand nog niet zover is en eigenlijk dom is. over niet ver genoeg of niet genoeg geleerd hebben gesproken doet me dit heel sterk denken aan het vermogen en benodigde vaardigheden om het crystallized intelligence wat bij te schaven.
Kristal
12 jaar geleden
Crysstallized crystallized...??
Roep je mij Eucje?? ;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@GerdaMaria Wat betreft het aantrekken van bepaalde problemen heb jij gelijk, de dader weet exact welke personen hij uit moet kiezen, iets wat in het "wild" ook gebeurd, dieren weten ook altijd welk ander dier ze moeten pakken om op te peuzelen. Echter wij zijn dieren met reden, wij zijn de dieren met het hoogst sociale kunnen en die reden en sociaal kunnen maakt dat onze volwassen dieren de jongere moeten beschermen en niet zoals in deze vraag gaan misbruiken. Maakt ook dat een volwassen persoon van 24 juist de taak heeft zijn reden (verstand) te gebruiken en niet terug te vallen in zijn primitieve drang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
normen, waarden en respect is nodig om met je tengels van anderen af te blijven. wat voor levensles is hier voor nodig GM? het is algemeen bekend dat een houding en lichaamstaal selectief kan werken dus dit lijkt mij persoonlijk ook geen enorme levenles die je pas op kan pikken na begrip voor de buurnam en een plekje in het heelal oid. assertief zijn kan #ook# verbaal.
die theorie hoef je toch niet uit de dokteren met je hoge intelligentie? dat het in praktijk even kan duren is een ander verhaal, maar dan ligt het aan de vaardigheden (m.i. is het terug te voeren op het zelfbeeld van de vraagsteller) een combi van verbaal en met je lichaamstaal assertief zijn is het meest effectief. zit ie bv aan kont draai je je met een ruk om, kijkt hem recht aan als je tegenover hem staat en zegt: HEY, wat doet je!! blijf jij eens even met je handen van me af mafkees.
dat werkt beter dan schuchter doen alsof je niets gemerkt hebt en vervolgens de buurman gaat ontlopen. het ontbreekt hier aan de skills, ook naar de ouders toe.
(introvert persoon m.i.) dat het bij jou een tijd heeft geduurd dat je je manier van reageren na veel kneden, passen en meten in je persoonlijke zienswijze hebt weten toe te passen wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk klopt wat je beweert natuurlijk. dat het voor jou klopt is heel prettig, maar het is m.i. echt kortzichting om andere opties en mogelijkheden niet te kunnen overwegen (denk dat het neit eens een kwestie van willen is maar van #kunnen#) dat je anderen daarop af gaat rekene met je uitspraken en wederop je persoonlijke onderbouwingen (we begrijpen je invalshoek want je smijt er ons continu meer om de oren) zegt echt meer over jou dan over een ander (dát is spiegelen) hoe dan ook, je kan het zo ingewikkeld maken als je zelf wil, je kan het zo moeilijk maken voor jezelf als je zelf wil. feit is nog steeds dat het voor anderen nog steeds heel erg simpel en logisch is wat jij vertaalt naar onbegrip en een persoonlijke aanval. jouw keuze, jou houding, jou situatie die je hierzelf mee weet te creëren en die je op jouw manier kan intrepeteren zodat ook dit in jouw persoonlijke plaatje en straatje past.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey Eucalypje, Ik denk nu dat GerdaMaria wel weer genoeg heeft gehoord, ze durft nu niet meer terug te komen ben ik van mening en dat zou ik me wel zo voor kunnen stellen na wat ze allemaal om haar oren heeft gekregen. Aangezien ze zelf geholpen is met die theorie ga ik ervan uit dat er ergens wel een kern van waarheid in zit, je gedrag en uiterlijk kan sommige zwakke mensen aansporen tot onbegrijpelijk gedrag waarbij ze iemand seksueel kunnen intimideren (zoals de buurman die zijn buurjongen waarschijnlijk seksueel aantrekkelijk vind en het verlegen gedrag van die buurjogen kan hem wel degelijk opwinden, tot zover heeft GerdaMaria een punt. Dat je als slachtoffer een schuldgevoel krijgt heeft ze ook helemaal gelijk in. Het enige wat ik met haar totaal oneens ben is dat dat schuldgevoel terecht is, je hoeft je namelijk niet schuldig te voelen om hoe je eruit (wil) zien en over wie je bent en hoe goed en lief je je tegen iedereen gedraagd, mensen hoeven geen monsters te worden om te voorkomen dat je het mikpunt van seksueel geweld wordt. Daders daarentegen moet niet verteld worden dat hun reacties op hun slachtoffer begrijpelijk zijn, Er moet ze naar mijn inzien juist duidelijk gemaakt worden dat er voor seks geen dwang of plicht gewenst is maar dat het iets is waarbij beide partijen zich prettig en ontspannen bij voelen en bij dwang is dat nooit en te nimmer zo. Ik ga ervanuit dat ze deze theorie heeft geleerd bij een of andere therapeutische praktijk, maar heb sterk het vermoede dat ze OF de therapie niet afgemaakt heeft OF dat ze maar de helft begrepen heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
GerdaMaria.
Je moet idd iets aan je eigen gedrag doen, maar dat wil niet zeggen dat je gerust het gedrag van een ander mag afkeuren. Je slaat niet zomaar op iemands kont. Je komt niet zomaar aan iemand. Dat zal ik ook nooit bij een man doen. En dat verwacht ik andersom ook niet.
Hoe je het ook went of keert, die buurman gaat TEVER.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@dub het ook niet mijn bedoeling om iemand de mond te snoeren of af te bluffen maar ben van mening dat als iemand duidelijke uitspraken doet over anderen dit zelf ook zou moeten kunnen verdragen en in ieder geval uit moet kunnen leggen waarom deze duidelijke uitspraken worden gedaan. ik vind het persoonlijk niet juist om dingen maar van 1 kant te zien en omdat ze moeite heeft met het onbegrip probeer ik wat duidelijk te maken (wat ze overigens verkeer op kan vatten of het naast zich neer te leggen ipv van een poging te doen om hier voor open te staan) dat is eigenlijk alles. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@dubossies & co Allemaal bedankt voor jullie reacties op mijn reacties.
Waarom zou ik niet meer durven terugkomen dubossies?
Is er iets geschreven waar ik me slecht moet bij voelen dan?
Zoals ik elders reeds schreef... ik ben de eeuwige student in de Universiteit van "Het Leven"
Ik merk bij het herlezen van alle reacties dat er nogal wat zaken anders opgevat worden dan ze bedoeld zijn.
Het weze zo.
Vermits ik mezelf evenwaardig acht aan alle anderen en alle anderen dus ook evenwaardig wens te benaderen als mezelf is het dus geenszins de bedoeling om arrogant over te komen.
Ik heb ooit nog eens zo'n opmerking gehad en toen ging ik ook nogal (over?)enthousiast tewerk en dat werd als arrogant opgevat. Ik werk dus graag verder aan mijn manier van communiceren want wie mij Life kent die zou zich te pletter schrikken als men leest hoe ik op goeievraag.nl bij sommige mensen overkom.
Arrogantie is een trekje waar ik mezelf allerminst mij zou identificeren.
Over-enthousiasme komt dus blijkbaar hetzelfde over.
Ik zal het onthouden. Verder heb ik nergens beweerd dat de buurman het 'recht' heeft om de vraagsteller zo aan te pakken.
Tevens heb ik nergens vermeld dat de vraagsteller respect moet tonen voor de daden van de buurman.
Doch ik blijf er wel bij dat het de vraagsteller is die zelf zal moeten leren aangeven waar zijn grens van het toelaatbare ligt. Ik heb ook nergens een therapie-opleiding gevolg en dus is mijn manier van verwoorden daar ook geen gevolg van. Alles wat ik zeg en schrijf naar anderen toe is ook van toepassing op mezelf. Daar ben ik me terdege van bewust en ik ben niet verlegen nog beschaamd omdat ik er een soort visie op na houd die door anderen niet ondersteund wordt. Ik noem ze de win-win-visie omdat ik er absoluut van overtuigd ben dat alles een Constructieve reden ven bestaan heeft en daarmee bedoel ik dat vroeg of laat OOK het Nut of de Noodzaak van aanvankelijk onbegrijpbare of onaanvaardbare zaken aan het licht komen.
Er is veel meer aan de hand dan wij met ons rationele verstand kunnen bevatten en ik denk niet dat de mens de hoogste vorm van beschaving vertegenwoordigt anders zouden we niet verstrikt geraakt zijn in het web van illusies en hallucinaties. Nogmaals bedankt om mij attent te maken op een aantal errors in mijn eigen communicatiesysteem. Ik neem jullie raad zeker ter harte en ik hoop dat de vraagsteller op een respectvolle wijze voor zichzelf leert opkomen. Groetjes en fijn WE iedereen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sportief dat je reageert, want je krijgt idd wat tegengas en felle reacties. wat mij betreft is het niet de bedoeling dat jij je schuldig gaat voelen over wat dan ook, ik denk dat wel allemaal een poging doen om je enig inzicht te verschaffen door aan te geven hoe en waarom je op een bepaalde manier overkomt. geen kritiek dus, maar opbouwend kritiek of beter gezegt een advies of tip waar je wat mee kan doen om dit soort dingen te voorkomen. er zijn meerdere personen hier die moeiten hebben met de manier waarop je kan communiceren, en je geeft zelf ook aan dat het een struikelblok kan zijn in de communicatie. er is dus vaker sprake van ruis en dat is gewoon heel erg jammer omdat dit een struikelblok kan zijn. hoe jij in werkelijkheid bent is in feite niet zo relevant als je het puur hebt over communicatieve vaardigheden.
wat mij opvalt is dat ik nergens lees dat wie dan ook misschien weleens gelijk kan hebben, maar je zegt 'het zij zo'
dat kan idd behoorlijk arrogant overkomen. daarbij kan iemand zich niet serieus genomen voelen. (het is nu eenmaal zo dus niets aan te doen)
m.i. zou je als eeuwige student 'van' onder de loep nemen hoe, waarom en wanneer je op een bepaalde manier overkomt. dat het overkomen 'als' los staat van hoe je werkelijk bent is m.i. vergelijken van appels met peren, maar zegt iets over bepaalde vaardigheden juist omdat het voor jou herkenbaar is. het doel van je communicatie is voor mij een vraagstuk aangezien jij het hebt over het wel of niet ondersteunen van je mening door anderen, een win-win versie, nut of noodzaak van welke zaken dan ook, het wel of niet kunnen bevatten van een bepaalde beschaving ter voorkoming van verstrikking in een web van illusies en hallucinaties.
als dit echt je doel is dan kan feedback idd een structureel probleem zijn omdat anderen het gevoel hebben totaal geen ingang bij je te vinden. bij de laatste zin denk ik dat je begint te snappen wat we hier proberen te zeggen, maar zie tegenstrijdigheden.
ik hoop dat je het op kan pakken en de tegenstrijdigheden niet voortkomen uit je positieve inslag, want dan hoeft deze eigenschap niet in je voordeel te zijn. nogmaals, mocht je me gezemel beu zijn geef dit dan gewoon aan, het is geenzins bekritiserend bedoeld maar wil je enkel ergens van bewust maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Euc, Dan is het goed, als het jou wel bedoeld was haar af te blaffen zou ik haast denken met een andere Euc te maken te hebben, een dubbelganger van je:-) @Nou GerdaMaria, ik denk dat je nu aardig veel commentaar naar je toegekregen hebt maar als jij je daar goed bij voelt is dat mooi natuurlijk, respect want zolang zou ik het niet uitgehouden hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, euc ís best aardig soms hoor. (en ook niet als commentaar bedoeld)
als ik iemand af wil blaffen zou ik eerst bij mezelf te rade gaan, en mocht ik niet door een plaat voor mijn kop heen kunnen breken het met een paar zinnetjes afdoen zonder ook maar 1 vraag te stellen, laat staan wat te onderbouwen.
bovendien zou ik niet vragen of iemand het aan wil geven als deze het niet prettig vind dat ik mijn heksenneus in adermans zaken steek (wat dat doe ik in feite) ;-)

Antwoorden (34)

ik zou tegen hem zeggen dat hij je met rust moet laten
en dan tegen hem zeggen als je zo door gaat zal ik het aan mijn ouders vertellen
en gaat hij dan nog door
dan moet je het dus echt wel tegen je ouders zeggen
maar een vraagje is hij getrouwd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou niet dreigen met: "Anders vertel ik het aan....:...." Gewoon niet omheen draaien en meteen tegen je ouders vertellen. Het gaat buur niets aan tegen wie je het verteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als hij niet getrouwd is moet je meteen actie ondernemen
daar wil ik dus niet mee zeggen dat getrouwde mannen allemaal te vertrouwen zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...Net zo min als getrouwde vrouwen...!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een bullshit is hij getrouwd. Juist getrouwde flikkers doen dit. Omdat ze weten dat ze minder in de gaten worden gehouden. Trouwens misschien heeft hij wel een vriendin of vriend of weet ik wat? En ik hoor dat van al mij vriendinnen:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Getrouwd zijn heeft er geen flikker mee te maken. Iemand hoort gewoon niet aan het lijf van een ander te zitten tegen zijn wil in, en zeker niet als hij ook nog minderjarig is. punt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een huwelijk geeft idd geen garantie ! :) homo, bi, hetero, jong oud, een hoog iq of verstandelijk wat minder bedeeld doet niets ter zake. handjes thuis houden gewoon, tenzij iemand vraagt: joh, zou je aan mijn kont willen zitten of wil je me aub begluren als ik in de tuin lig. zo niet: opzouten.
Vertel het zeker aan je ouders. Het zal je opluchten! Anders draag je een 'geheim' wat je helemaal niet wilt. Je hoeft er ook niet te zwaar over te doen. Buur bedoeld het wellicht niet verkeerd. Maar hij gaat over de grens. Jij moet het buur duidelijk maken en zeggen dat je zijn aanrakingen niet wenst. Maar vertel het zeker tegen je ouders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind het soms een beetje overdreven om alles aan je ouders te vertellen, hij is toch al 16.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ginaaa: zoals lies hieronder zegt: een tik op de billen van de buurman in een steeg is niet normaal. niets overdreven aan om je ouders hierover te vertellen. buurman moet gaan snappen dat hij het moet laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe kan je het goed bedoelen om aan iemands kont te zitten of naar iemand te gluren. moet het een boost zijn voor je eigenwaarde? wie weet wat die engerd fantaseert en welke handelingen hij daarbij bij zichzelf uitvoert. gadverdarrie!!! iehhh!!! stukje fatsoen en respect naar een ander om het gewoon niet te doen. m.i. ben je al niet helemaal fris als je jezelf afvraagt om aan de kont van je buren te zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euc., jij bent bij een andere vraag ook al voor engerd uitgemaakt en ik kan dat eveneens slechts beamen. Je ligt met tal van anderen op dit forum in de clinch omdat je altijd je mening drammerig wil doordrukken en de mening van een ander niet respecteert. Je taalgebruik voorspelt ook al niet veel goeds. Wellicht zit je gewoon op het verkeerde forum?
Gewoon je ouders vertellen. Je moet weten, ik wil je niet bang maken hoor, dat hij misschien een echte pedofiel is. En dan zou ik hem een proces aandoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is echt nog veel te weinig voor een proces, hoor! Misschien is buur een homo en ziet vraagsteller er ouder is dan hij is?
burgos
12 jaar geleden
vallen op een jongen van 16?
dan ben je geen pedofiel hoor.
Homo zou zo maar kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iedereen onder de 18 is minderjarig. en als een man van boven die leeftijd valt op een jongen die jonger is dan 18 is hij een pedofiel, maakt niet uit of de jongen dan al 16 is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is een verschil tussen wat wij minderjarig noemen en pedofilie.
niet dat ik het goed praat of zo maar het is zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit valt hoe dan ook onder seksuele intimidatie....
Niemand mag jou zomaar aanraken. Bij alleen de schouderklopjes zou ik nog zeggen dat hij er waarschijnlijk niets mee bedoelt, maar een tik op de bil geven bij je buurjongen is niet normaal.

A. Maak je buurman heel erg duidelijk dat jij hier niet van gediend bent. Dat zou maar één keer hoeven. Als hij het dan tóch nog een keer doet, kun je zelfs aangifte doen bij de politie.
B. Vertel het alsjeblieft wél aan je ouders. Ik weet niet waarom je bang bent dit aan hen te vertellen, maar jij kunt hier niets aan doen: je buurman zit fout, jij niet.
C. Als je het nog altijd niet aan je ouders durft te vertellen, roep dan de hulp in van een goede vriend of familielid. Praat er in elk geval over, dan zal het je al minder dwars zitten.
D. Als je echt last hebt van hoe je buurman je behandelt, kun je - ook onafhankelijk van of en hoe je hierover met je ouders kunt praten - je verhaal doen bij een vertrouwensarts of vertrouwenspersoon. Je kunt in elk geval altijd bij je eigen huisarts terecht. Als je lid bent van een kerk of andere religieuze gemeenschap, hebben die ook altijd mensen met wie je kunt praten. Je school heeft ook een schoolarts of vertrouwenspersoon, en je kunt ook een hulplijn voor kinderen of jongeren bellen, of een speciale chatsite voor jongeren bezoeken.

Kortom: zoek mensen die jou kunnen helpen om hier op een goede manier mee om te gaan, en om ervoor te zorgen dat je buurman dit niet meer doet. Jij vindt dit duidelijk niet prettig, dus ongeacht de bedoelingen van je buur, moet hij hier gewoon mee stoppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom staat hier een min voor?!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor die mooie uitgebreide duidelijke en goeie antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik begrijp wel dat hij het niet zou durven vertellen hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp het ook wel, maar het zou niet nodig moeten zijn. Zoals gezegd: de buurman doet iets fout, hij niet.
Je kunt de kindertelefoon bellen die stelle je altijd gerust en ze verzinnen soms een oplossing.
Het nummer is 0800 0432
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp uit je vraag dat je dit niet wilt. Het is jouw lichaam en niemand hoeft aan je lichaam te zitten als jij dat niet wilt! Je hebt alle recht om dit aan te geven.
Ik vind een tik op de bil in deze situatie wel raar hoor. Terecht als je dat niet wilt.

Ik zou hem even heel duidelijk ontwijken. Bijvoorbeeld wachten met door de steeg gaan tot hij voorbij is, en dan duidelijk afstand van hem houden, zodat hij geen kans krijgt aan je te zitten.
Wees niet bang dat het opvalt, het moet juist opvallen!!
Als hij er wat van zegt, dan zou je kunnen zeggen: ik wil niet dat je me aanraakt.
En je hebt alle recht om dat te zeggen.

Dus dat is mijn advies: hem even overduidelijk ontwijken, proberen op een afstand te blijven, zodat hij geen kans krijgt. En dan hopen dat het kwartje valt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg tegen je buurman duidelijk wat jij VOELT als hij dat doet. Zeg duidelijk tegen hem dat hij over jouw grenzen gaat. Je buurman hoeft het niet per se verkeerd te bedoelen (al lijkt het er wel veel op), maar hij kan ook gewoon niet in de gaten hebben wat de uitwerking van zijn handelen op jou is.

Jouw gevoelens zijn erg belangrijk, je kunt er gemak van hebben en er ongelooflijk veel last van hebben. Met dat laatste bedoel ik: als je ergens niet fijne gevoelens bij hebt, kun je dat je hele leven meedragen. Daarom is het heel belangrijk dat je die gevoelens uit en je buurman duidelijk maakt wat jij voelt!

Is niet gemakkelijk om te doen, maar wel heel belangrijk!
Veel sterkte!

Toegevoegd na 3 minuten:
Als het aan blijft houden zou ik het zeker aan mensen gaan vertellen en eventueel naar de politie gaan. Je hoeft je er niet voor te schamen. Het gaat erom dat JIJ niet lastig gevallen wordt, dat JIJ je goed voelt! JIJ bent belangrijk!

Misschien wordt het beeld wat die mensen van je buurman hebben wel geschaadt, maar dat geeft niet. Hij is in dit geval fout (ook al heeft hij misschien niet door wat de uitwerking is van wat hij doet).

Nogmaals veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een + omdat ik blij ben dat ook jij rekening houdt met een soort onvermogen tot ethisch handelen bij de buurman.
Hopelijk durft de vraagsteller zich uit eigen beweging assertiever opstellen want dat is volgens mij een meer duurzame oplossing voor ALLE partijen in plaats van een zoveelste 'schandaal' uit te lokken door naar de politie te gaan.
Weet je wat ik denk in zo'n situaties?
"Wat ben ik blij dat ik ooit zelf de underdog was in gelijkaardige kwesties en niet de dader" want volgens mij is het uiteindelijk lastiger voor degene die zich niet snel genoeg kan aanpassen aan de ethische normen van het moment dan voor degene die zich tijdelijk ongemakkelijk heeft gevoeld vanwege het niet assertief genoeg durven of kunnen zijn.
Tenminste, zo ben ik destijds met mijn steeds weerkerende en steeds intensiever wordende trauma-situaties omgegaan en dat heeft mij behoed om psychisch en emotioneel ten onder te gaan aan de gevolgen ervan. Ik hou sindsdien zoveel mogelijk rekening met mijn eigen aandeel in eender welke kwestie want de ander kan ons slechts domineren als wij onvoldoende voor onszelf durven op te komen. Dát is de klik die wij zelf dienen te activeren bij onszelf en dan past de ander zich automatisch aan ons veranderde gedrag aan. Vandaar dat zelfzekere mensen zelden of nooit in dit soort situaties verzeild geraken. Het mes snijdt dus aan minstens 2 kanten in eender welke situatie. Het is een kwestie van voor jezelf uit te maken aan welke kant van het mes je NIET wenst gesneden te worden. Ik wens de vraagsteller bij deze nogmaals veel sterkte toe!
Wat eerst een schouderklopje was, is inmiddels dus al een tik op je billen. Ik zou er niet raar van opkijken als het binnenkort een kneepje in je kont of zelfs in je kruis wordt, want het zou zomaar kunnen dat jouw buurman homoseksueel is en op heeeeele jonge jongens valt.

Dus: zo snel mogelijk je ouders inlichten!!!
Al is het nóg zo genant om te vertellen; zij MOETEN dit weten! Het is al moeilijk genoeg om jezelf in bescherming te nemen tegen zo'n man. En hoe langer jij je mond houdt, hoe verder die buurman zal gaan - want hij weet nú al dat jij niets durft te zeggen (hij kan immers nog steeds zijn gang gaan, zonder enig commentaar van jou of je ouders). Laat iemand jou helpen! Je ouders, mentor op school, huisarts, oom, tante... WIE dan ook. Maar blijf dit niet langer verzwijgen en grijp in godsnaam NU in!!!

Heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Helemaal mee eens, wat onschuldig begint, wordt van kwaad tot erger! En omdat het zo geleidelijk gaat, denk je steeds mwah dit kan nog wel door de beugel.. Totdat het te laat is.
Vraag jouw buurman wat de bedoeling is van deze manier van contact leggen en zeg hem dat JIJ je daar NIET comfortabel bij voelt.

Geloof me of niet, zolang JIJ je onzeker blijft opstellen tegenover jouw buurman dan geef JIJ aan Hem ongewild en onbewust een sein dat het goed is zo.
Ga ervan uit dat jouw buurman niet de noodzakelijke hersen-klik maakt die HEM duidelijk maakt dat dit soort gedrag niet gewenst is door JOU.
Indien hij dat soort klik wél uit zichzelf zou maken dan deed hij dit niet.

JIJ bent dus degene die dit patroon dient te doorbreken door jezelf assertiever op te stellen.
JIJ bent dus degene die de noodzakelijke klik bij Hem kan activeren.
Nu kan dat nog op een eenvoudige kordate verbale manier maar als jij het te ver laat komen dan gaat ZIJN brein hem steeds de 'verkeerde' signalen blijven doorgeven en dan gaat hij straks niet meer begrijpen waarom jij eerst wel iets toeliet en daarna niet meer.

Het is goed dat je er met anderen over praat maar hoed je voor mensen die eenzijdig over jouw buurman gaan oordelen want wij weten geen van allen wat zich in ZIJN brein afspeelt of net niet.
Hij maakt alleszins niet de gedrags-code-connecties die jij als fijn zou ervaren en daardoor kan hij mogelijks uit zichzelf geen onderscheid maken tussen wat JIJ werkelijk wil en wat JIJ naar jouw zeggen NIET wil.
Begrijp je?

Maak op een respectvolle doch kordate manier duidelijk dat JIJ je niet comfortabel voelt bij zijn gedrag.
Ga niet halfslachtig te werk want dan breng JIJ jezelf in een onaangenaam straatje waarvan het einde op een gegeven moment ver zoek lijkt.
Zonder Jouw duidelijke anti-signalen gaat dit proces steeds verder tot op een punt waar praten alleen niet meer werkt.

Als je dit niet alleen aankan of aandurft ga dan naar jullie huisarts of een andere vertrouwenspersoon waarvan je denkt dat die even begripvol kan reageren als ik want op alweer een burenruzie, of een uit de hand gelopen situatie vanwege gebrek aan duidelijke communicatie, zit volgens mij niemand te wachten, toch?

Weet dat ik uit ervaring spreek en jouw 'angst' om voor jezelf op te komen zeer goed Begrijp! Toch doen, toch opkomen voor jouw comfortzone in onze Chaotische Maatschappij want het geeft jou net dát noodzakelijke zetje om met dit soort situaties voor eens en altijd komaf te maken. Want als je nu die les niet leert dan komt er later wel een andere man op jouw pad die nog veel verder durft te gaan omdat JIJ jouw grenzen niet DURFT aan te geven.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het met je eens at het uitepraat moet worden maar een huisarts? Een huisarts heeft meer te doen dan jongens vertellen wat wel of wat geen gewenste aanrakingen zijn, wat gewenst is kan je heel goed en alleen maar zelf beoordelen. Het is niet nodig om als slachtoffer begrip voor je balager te krijgen, het zou juist mooi zijn als er een keer een tijdperk aanbreekt waarin de balagers begrip voor de gedupeerden krijgen....begrijpen wat ze hun slachtoffers aandoen, jij draait de rollen hier juist om.
Overigens moet je er niet vanuit gaan dat als iemand niets aangeeft dat dit een teken van goedkeuring is, een teken van goedkeuring is Ja schudden of Ja zeggen als de buurman hem netjes zou vragen of hij deze jongen op zijn kont mag slaan. Ik kom iedere werkdag in de trein en roep ook niet meteen bij binnenkomst: "Jongens en heren opgelet!!! Ik wil geen seks!!!", en omdat ik dat niet roep zou ik dus een aanranding of verkrachting goedkeuren? Dacht het niet. En een beetje begrip voor het niet assertief zijn kan ik me wel indenken....deze jongen schaamt zich dat hij door een man seksueel is benaderd, daar zou een vrouw of meisje zich al voor schamen, maar omdat de buurman waarschijnlijk een volwassen kerel is en deze jongen en puber heeft hij waarschijnlijk het idee niet serieus genomen te worden, en ook het "Niet assertief zijn" is nooit of te nimmer een teken van goedkeuring, dat is een verschrikkelijk groot misverstand waar ook de buurman mee worsteld, laten wij hier op GV dat misverstand niet als logische reactie beschouwen. Daarom een van mij.
Snuffel
12 jaar geleden
-, in aansluiting op bovenstaande reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- !!! Welja, leg de verantwoordelijkheid geheel bij deze jongen! Een volwassen man zit ongewenst aan zijn buurjongen, maar de jongen moet zorgen dat niemand "eenzijdig over deze man gaat oordelen"??? Aan deze buurman moet het e.e.a. "respectvol" duidelijk worden gemaakt??? Deze jongen moet voorkomen dat er "alweer een burenruzie" ontstaat??? ALS er al een burenruzie ontstaat, dan zal dat zijn omdat de buurman zijn handen niet van zijn 16-jarige buurjongen kan houden!!! En dus NIET vanwege een gebrek aan duidelijke communicatie!
flyingcrow
12 jaar geleden
een keer laten blijken dat je er niet van gediend bent moet voldoende zijn.En verder geen zweverig verhaal asjeblief over de gevoelens van de buurman Die heeft gewoon zijn handen thuis te houden En zeker het slachtoffer niet in de daderhoek plaatsen!Van mij een dikke min!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@flying crow en co Ik heb het nergens over de gevoelens van de buurman doch over de werking van het chemisch en electro-magnetisch interactie-systeem van de mens in het algemeen.
Dat jij en zovele anderen die onbegrip tonen voor mijn reactie, je niet verdiepen in het functioneren of disfunctioneren van het menselijk brein en de daaruitvolgende handelingen dat kan je mij niet verwijten.
Het zou alleszins geen kwaad kunnen om eens open-minded te lezen wat er écht staat en NIET wat jullie er vanuit vooringenomenheid van maken. De tijd en vele ervaringen extra zullen het ook jullie wel duidelijk maken dat niemand 'zomaar' datgene aantrekt wat die in wezen NIET wenst. En dat wij wel degelijk ZELF mede-verantwoordelijk zijn voor hetgeen wij bij anderen activeren. Hopelijk begrijpt de vraagsteller wél wat ik bedoel en daar gaat het mij dan toch om. Niets belet de vraagsteller of jullie om jullie ook te verdiepen in de lectuur over ons brein en aanverwante functies of errors. Groetjes en bedankt voor jullie reacties, zo is voor mij ook meteen duidelijk welke ervaringen jullie zelf nog te goed hebben vooraleer jullie de totale context begrijpen van hetgeen ik met mijn reactie bedoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@GerdaMaria, ik weet niet wat jij bedoeld met dat wij ervaringe te goed hebben, ik hoop juist dat er niemand ooit nog dit soort ervaringen hoopt te krijgen (als het misbruik betreft, zeker van mensen die dit soort ervaringen hebben (zoals ik uit jouw verhalen begrijp) zou ik dit soort wensen aan anderen niet verwachten. Ik zal even open minded spelen.....(hoewel ik na het lezen van de leeftijd van de buurman denk dat het meer om treiteren gaat, kijken hoever hij kan gaan en niet met de definitie om deze vraagsteller te misbruiken) Ooit op mijn 15e ben ik misbruikt (seksueel) en als ik eerlijk ben, ja...ik zou de gozer molesteren als ik hem tegenkom. Ik lig er namelijk al 23 jaar wakker van, worstel nog steeds met problemen met zelfacceptatie en het hebben van seksueel contact, heb er psychisch enorm schade door geleden en nog steeds terwijl mijn balager vrolijk getrouwd met 2 dochters door het leven gaat en zich helemaal niet om mijn problemen lijkt te bekommeren hoewel hij mij ooit op hyves heeft gevonden blijkt. Op geen enkele manier zou ik weten hoe ik hem duidelijk gemaakt zou hebben dat ik dit wilde, of dat hij dat met mij mocht doen. Ik zou dus al helemaal niet begrijpen waarom ik de persoon zou moeten zijn die zijn naam zuiver moet houden, die zou moeten proberen te begrijpen waarom hij dat deed, die respect zou moeten hebben voor hetgeen waarom hij mij uitgekozen zou hebben en dat ik de persoon zou moeten zijn die het met hem oog om oog en tand om tand met hem op een vriendelijke manier zou moeten uitpraten? Kom nou toch zeg....hij was de dader niet ik!!!! Dat is hier ook zo, de vraagsteller voelt zich seksueel geintimideerd, mocht die buurman dit doen omdat hij toevallig in die poort liep? NEE!!! Is dit voldoende ervaring voor jou van mij om jou een grote
min te mogen geven? Na het lezen van je laatste zin in je laatste reactie zou ik er nog we een x aantal willen geven, maar helaas kan ik er maar een geven! Groeten terug.
Kristal
12 jaar geleden
GerdaMaria, wanneer een groep mensen reageert op mijn antwoord op een manier die duidelijk maakt dat zij mij niet begrijpen, zou ik gaan bedenken hoe ik duidelijker kan zijn, want ik mis dus een link naar die mensen.
Wat jij nu doet in je reactie is vertellen dat iedereen zijn eigen mede-verantwoordelijkheid heeft in de gebeurtenissen die hij/zij aantrekt en tegelijkertijd de schuld op de reageerders schuiven die jou blijkbaar niet begrijpen... Dat is dus projectie en in wezen vergroten zij dus iets van jou uit dat echt niet veel met hen te maken heeft.
Want wat zij aangeven is gewoon dat ze het niet met je eens zijn. Daarbij komt jouw laatste zin mij over alsof jij je inbeeldt dat jij hun ontwikkelingsproces al kan voorbedenken omdat zij bepaalde reacties geven. Je zou ondertussen kunnen weten dat het zó simplistisch niet is en die zin mist alle vorm van integriteit en respect voor andermans/vrouws mening. Geen min, ik min niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@dubossies Geloof me of niet maar ik begrijp jou heel goed.
Ik merk dat jij nog steeds 'gevangen' zit in jouw emoties omtrent jouw trauma. Weet je...
ik praat er heel weinig over omdat ik het allemaal een duidelijke plaats heb gegeven in iets wat ik een Logisch en/of Perfect Universeel Win-Win Systeem ben gaan noemen, maar ik ben zelf meer dan mij lief was/is het 'doelwit' geweest van seksuele en andere fysieke aanrandingen.
Uiteraard vond ik dat ook niet prettig en ja hoor ook ik bleef mezelf maar beklagen dat mij dit overkwam. Ik kon daar absoluut GEEN begrip voor opbrengen dat er zich zulke taferelen konden afspelen in eender welk mensenleven. Echter... na vele 'ongewenste' aanslagen op wat ik mijn persoonlijk energieveld ben gaan noemen, ben ik een logica in acties en reacties gaan ontdekken. Ik ben uiteraard niet van de ene dag op de andere tot de conclusie gekomen dat IK de Bewuste én de Onbewuste activator van MIJN belevingswereld was, ben en ALTIJD zal zijn.
Wereldwijd komen mensen vanuit de meest bizarre ervaringen tot hetzelfde soort win-win-conclusies.
Er IS wel degelijk een CONSTRUCTIEVE reden voor ELKE ervaring die wij opdoen.
De keuze is aan elk van ons om UIT die slachtofferrol te stappen en naar constructieve antwoorden of oplossingen te zoeken. Weet je...
ik kan in zeer korte tijd vanuit mijn emoties terugkijken naar mijn verleden en dan zou ik ELK van mijn belagers op verschrikkelijke, haast ondenkbare wijze martelen... oooh ja... vanuit mijn emotionele herinnering ben ik een monster zonder weerga. Ik ben nog steeds lerende om mijn emotioneel evenwicht te behouden in kritieke situaties doch het werkt perfect als je kan, durft en wil geloven in een ruimere context (de Universele Win-Win-Context) van alles wat is zoals het is. Ik ben Dankbaar dat ik Begrip heb leren opbrengen voor diegenen die mij op harde experimentele manier een wijze levensles hebben aangeboden. IK en niemand anders ben verantwoordelijk voor hetgeen ik vanuit mijn Gedachten en/of bevattingsvermogen aantrek en geloof me... ook daders worden Bewust of Onbewust 'gekweld' door hun onbezonnen daden vanuit onwetendheid én vanuit voorbestemming en/of Perfect Ko(s)mische Planning. Neen ik ben niet gek, neen ik ben niet aan de drugs of medicijnen.
JA ik ben een Believer van een Universele Gerechtigheid die ons pas na x-aantal noodzakelijke ervaringen duidelijk wordt. Ik begrijp jou... begrijp jij mij, of wil jij op zijn minst de moeite doen om mij te begrijpen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geloof me of niet maar ik begrijp jou heel goed.
Ik merk dat jij nog steeds ‘gevangen’ zit in jouw emoties omtrent jouw trauma. Ik begrijp jou… begrijp jij mij, of wil jij op zijn minst de moeite doen om mij te begrijpen? what??? apart dat je randzaken erbij haalt om niet inhoudelijk op de tekst in te gaan waar wel degelijk goede punten in ziteen. wil je dat iemand nu in de verdediging gaat zodat jij toch je gelijk kan halen? wil je een uitputtingsslag beginnen over het wel of niet gelijk hebben? is het echt zo moeilijk om naar jezelf te kijken en leg je het daarom bij anderen neer en haal je er dingen bij die er totaal los van staan? jouw opvatting hoeft dat van een ander niet te zijn. het zou makkelijker voor jezelf zijn als je dit gewoon kan accepteren. vraag een keer verder naar het hoe en waarom ipv met jouw zienswijze en onderbouwingen te spuwen die iemand zouden moeten overtuigen van je gelijk dat je wil halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@eucalypje Je begrijpt het echt niet hé.
Het gaat mij NIET om gelijk te willen hebben. Het gaat mij om Begrip te leren tonen voor zaken die niet meteen duidelijk zijn waarom ze gebeuren.
Het gaat mij om Begrip te leren tonen voor Elk facet van de Schepping want daar draait het in "Het Leven" uiteindelijk om.
De moeite willen doen om te Begrijpen wat aanvankelijk niet te begrijpen valt of wat aanvankelijk niet logisch lijkt. Ik leg helemaal niks bij anderen, ik neem de VOLLE verantwoordelijkheid voor hetgeen IK aantrek en ik leer daarmee om te gaan tot ik voor ELK facet ervan Begrip kan opbrengen. Geen enkele andere aanpak heeft mij, en miljarde anderen, ooit zoveel duurzame samenwerkingsverbanden opgeleverd. Tijd brengt raad en ik ben altijd dankbaar voor eender welke reactie, dus ook voor de jouwe ;-) @Kristal Voor mij bestaat er geen schuld dus kan ik ze ook niet op anderen afschuiven, toch?
Voor mij bestaat er MIJN verantwoordelijkheid voor MIJN leefwereld en vanuit die positie geef ik Alles & Iedereen een 100% Gelijke Waarde. Een 100% Constructieve waarde dus.
Vanuit dat standpunt leer ik mezelf denken, communiceren en handelen. Soms slaag ik in mijn win-win-opzet, soms nog niet maar mijn Win-Win-Visie loont dus ik blijf oefenen. Kan jij me een meer rechtvaardige aanpak aanbieden? Ik weet wat andere visies en de daaruitvolgende woorden en daden mij gebracht hebben dus ik weet waarom ik voor een Begripvolle aanpak van Alle betrokken partijen kies. Ook jij Bedankt voor jouw leerrijke reactie.
enne...
Wees gerust, ik voel me niet meer maar ook niet minder dan eender wie in ons gezamenlijk speelveld "Het Leven"
Ik oefen op eigen wijze in 'het mij 100% Gelijkwaardig voelen' en ik reken op anderen hun Begrip als ik niet als dusdanig overkom... ik ben een vlijtige leerling dus ik blijf Glimlachend oefenen omdat ik Geloof in mijn Universele Win-Win-Visie ;-) @jasonbieber Hopelijk begrijp jij wel wat ik bedoel, want jij bent degene die graag een duurzame oplossing wenst te bekomen in een situatie die jij momenteel niet als comfortabel ervaart, toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@GerdaMaria, bedankt voor je begrip (wat je denkt maar toch niet helemaal doet). Ik begrijp dat mensen die graag seksuele handelingen doen bij mensen waarvan ze niet eens weten of de ander het ook leuk vinden.....(het gewoon nemen zogezegd), en dat die mensen ergens in hun hoofd een kronkel hebben zitten want een mens met gezond verstand weet dat seks iets is tussen 2 mensen waarbij allebei de mensen er zin in moeten hebben, gewoon voor de lol bij een 16 jarige in de kont knijpen als 24 jarige buurman hoort daar niet bij. Ik snap dat de manier van denken van dit soort aanranders/verkrachters, pedofielen of gewoon mensen met losse handjes interessant zijn voor psychologen en psychiaters maar je kan niet verwachten dat peuters/kleuters/pubers en alle mensen die daar slachtoffer van worden hier begrip voor moeten hebben, of respect voor moeten hebben of enigszins de schuld in feite bij zichzelf moeten zoeken gewoon omdat ze in die tijd zichzelf waren, misschien onzeker maar dat geeft niemand, no-one een reden die mensen gewoon maar te misbruiken, ook al ben je psychisch niet in orde!
Kristal
12 jaar geleden
Gerda, ***Dat jij en zovele anderen die onbegrip tonen voor mijn reactie, je niet verdiepen in het functioneren of disfunctioneren van het menselijk brein en de daaruitvolgende handelingen dat kan je mij niet verwijten.***
Dat kan makkelijk over komen als schuld afschuiven, ook al geloof jij niet in schuld.
Dit kan dus gebeuren omdat jij het niet duidelijk omschrijft. Ja, ik kan een betere aanpak bieden:
Leef eerst mee met mensen, neem hun verdriet serieus. Heb compassie met hen en biedt ze dan pas inzicht op een manier die te begrijpen is. Je tweede reactie laat meer van jou zelf zien, dat is fijn en herkenbaarder voor veel mensen. Wanneer je daarna je inzicht uit over de win win situatie, is dat te verwelkomen. Wanneer je begint over eigen verantwoordelijkheid nemen over datgene wat je aantrekt ben ik het inhoudelijk met je eens, maar zelf ben ik heel voorzichtig in die uitspraken naar anderen omdat ik niemand een schuldgevoel wil aanpraten maar liever hen hun eigen kracht wil laten voelen om uit de situatie te stappen. Kracht laten ervaren om datgene te doen waarmee ze zichzelf leren helpen. Daarna kan ik pas praten over het nemen van eigen verantwoordelijkheid, omdat ze het dan al hebben ervaren, gevoeld, hoe dat is. En dan dus wéten dat dat inderdaad niets met schuld te maken heeft.
Want ook al bestaat schuld niet voor jou, voor veel anderen bestaat die emotie wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik begrijp het niet??? die overtuiging kan je idd hebben als jij voor jezelf zeker weer dat je elk aspect tot in de puntjes snapt. of dat daadwerkelijk het geval is kan je misschien in de reacties lezen. jij vind dat mensen continu wat missen, je manier van doen is nogal kleinerend en ben niet de enige die dit ziet. het is duidelijk dat als mensen jou niet snappen dat het niet aan jou kan liggen. hier even een greep uit je uitspraken (enkel onder deze vraag!) #Dat jij en zovele anderen die onbegrip tonen voor mijn reactie, je niet verdiepen in het functioneren of disfunctioneren van het menselijk brein en de daaruitvolgende handelingen dat kan je mij niet verwijten. #Hopelijk begrijpt de vraagsteller wél wat ik bedoel en daar gaat het mij dan toch om. #Niets belet de vraagsteller of jullie om jullie ook te verdiepen in de lectuur over ons brein en aanverwante functies of errors. # Groetjes en bedankt voor jullie reacties, zo is voor mij ook meteen duidelijk welke ervaringen jullie zelf nog te goed hebben vooraleer jullie de totale context begrijpen van hetgeen ik met mijn reactie bedoel. #Ik begrijp jou… begrijp jij mij, of wil jij op zijn minst de moeite doen om mij te begrijpen? #Tijd brengt raad en ik ben altijd dankbaar voor eender welke reactie, dus ook voor de jouwe ;-) lees de bovenstaande tip maar eens door, want je mist echt een bepaalde vaardigheid omdat je iets teveel met je eigen zienswijze bent waarmee me dat van anderen overschaduwd zodat je tot zulke neerbuigende uitspraken kan komen. hopelijk ben je ook in staat om net zo kritisch naar jezelf te kijken zoals je dat naar anderen kan en hier eveneneens zo makkelijk een oordeel over te vellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Ik heb het nergens over de gevoelens van de buurman doch over de werking van het chemisch en electro-magnetisch interactie-systeem van de mens in het algemeen." Wat is dit nou weer voor crap dan? De vraagsteller, een jongen van 16 (ZESTIEN) vind het niet fijn om (zonder dat hij het wilt) aangeraakt te worden door zijn (wettelijk) volwassen buurman.
En jij gaat dingen zeggen over chemische en electro-magnetische interactie-systemen? Waar heb jij ze op een rijtje joh? Dit is niet de uni waar je dit soort taal kan gebruiken! Het gaat om een 16 jarige jongen die geholpen wil worden en daar duidelijk zelf geen antwoord op heeft.
Allemaal prima wat voor ervaringen en win-win systemen jij hebt voor jezelf, maar een antwoord geven als dit, dan denk ik toch echt bij mezelf 'die spoort niet'. Nog één woord: inlevingsvermogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
quote: "Dat jij en zovele anderen die onbegrip tonen voor mijn reactie, je niet verdiepen in het functioneren of disfunctioneren van het menselijk brein en de daaruitvolgende handelingen dat kan je mij niet verwijten". Sorry, maar dit klinkt echt ontzettend arrogant, heb je dat door? Je zegt hiermee dus dat iedereen die jou niet begrijpt, gewoon dom is, of bepaalde kennis mist. Later noem je ook nog gebrek aan bepaalde ervaringen als oorzaak. Heel toevallig is het mijn VAK om mij te verdiepen in het functioneren en disfunctioneren van het menselijk brein, en ik heb geen begrip voor je reactie. Dat is geen onkunde, maar ik heb gewoon een andere mening. Jij stelt dat elke ervaring een constructieve reden heeft, en daar geloof ik absoluut niet in. Hoewel ik geloof dat negatieve ervaringen soms uiteindelijk iets goeds teweeg kunnen brengen, vind ik dat je niet met droge ogen kunt beweren dat het GOED is dat iemand wordt aangerand of seksueel wordt misbruikt. En ja: er is een verband tussen je eigen houding en de manier hoe anderen je benaderen, maar dat je elke manier van benaderen en elke actie van een ander om je heen zelf veroorzaakt, is gewoon flauwekul.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@GerdaMaria, Ik ga even denken als jij: Ik lig als 16 jarige jongen op mijn eigen terrein beschut in mijn blote bastje te zonnen. Niet in de gaten dat de buurman mij in het vizier heeft gekregen en besluit over de schutting in onze tuin te kijken of hij zo een beter beeld van mijn lichaam kan krijgen. Uiteindelijk heb ik hem in de gaten en voel me ongemakkelijk, trek mijn shirt weer aan en vlucht naar binnen. Volgens jouw theorieen zou ik de buurman aanleiding hebben gegeven.....waarmee? Dat ik in mijn eigen tuin tussen 2 muren in mijn blote buik lig te zonnen en de buurman niet heb uitgenodigd? Moet ik me nu schuldig voelen dat ik de buurman heb verleidt de op zijn beurt geen andere keus had dan stiekem over de schutting te gluren? Heb ik van die onschuldige buurman nu een crimineel gemaakt omdat ik hem heb aangemoedigd tot een zedenmisdrijf? Ongewenste intimiteiten of sexuele intimidatie bij een minderjarige? Hoewel mijn onterechte schuldgevoel tegenover mezelf al een vreselijk gevoel geeft van zelfhaat meen jij dus dat dat gevoel compleet terecht is want jij hebt die buurman ook ongewild tot deze praktijken aangezet? Feitelijk doe ik of ik het slachtoffer ben onterecht maar ben ik eigenlijk de dader en de buurman is het slachtoffer van mij? Ditzelfde speelt zich af in de poort als ik diezelfde buurman een beetje met en ongemakkelijke manier gedag zeg. Hoewel ik normaal als een jongen gekleed ben is dat aanleiding voor de buurman om mij op mijn kont te slaan.
Mocht hij dit omdat ik uit onkunde niet snapte dat mijn blote buik de buurman opgewonden heeft en mijn ongemakkelijke en verlegen houding erbij de buurman opwindt en omdat ik niet durfde te zeggen dat hij niet mocht gluren (omdat ik niet weet wat hij ermee bedoelde)? Staat de buurman dan in zijn recht om mij ongevraagd te mogen betasten op intieme plekken? Moet ik nu begrijpen dat de buurman slachtoffer is van mijn nietsvermoedende uitdagingen? Begrijp ik je nu goed? Als het antwoord van jou "Ja" is, dan is het bij mij geen kwestie van jou niet begrijpen maar gewoon een kwestie van een andere mening hebben als jij.
Snuffel
12 jaar geleden
GerdaMaria, Misschien kun je beter een andere schrijfstijl gebruiken, die wat vriendelijker en inlevender overkomt. Wellicht dat je dan meer begrip krijgt voor je mening. Het komt nogal dwingend over, een beetje als 'het is je eigen schuld'. Wellicht bedoel je het niet dwingend, maar door je manier van schrijven kom je zo over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij zijn wezen met het hoogste vermogen, in de faunawereld, om te kunnen begrijpen wat een handeling van ons te weeg brengt, zeker een volwassen en volgroeid persoon moet zijn verstand gebruiken en nadenken voor dat hij zijn primitieve drang zijn gang laat gaan. Overigens zit dat verstand boven de schouders en niet in de broek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vette min!
Zeg vanaf nu:
Doe even normaal en blijf van me af!
Kom op zeg, jij bepaalt toch wie er aan je lijf komt en wie niet?
Als het niet gewenst is dan zeg je dat.
Een schouderklop oke, maar op je bil??? Laat duidelijk merken waar de grens bij jou ligt, anders denkt hij dat jij het wel goed vindt!

En ik zou een melding doen. Hij is dus een pedo of iets in die trant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom zo moeilijk doen,als iemand mij ongewenst aanraakt,krijgt ie te maken met proportioneel geweld als reactie.kom op voor jezelf,zeg.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gebruik van geweld lost niets op, het kan de zaak zelfs verergeren.
Je kan sowieso proberen de man te mijden. Het kan zijn dat je daar resultaat mee hebt. Sommige mensen gaan dan net nog meer toenadering zoeken, probeer dan op een leuke manier te zeggen: goeie dag mag je zeggen, maar van mijn billen afblijven man anders worden ze plat..ik zeg zo maar wat. Of je zegt ...maar van mijn billen moet je afblijven die zijn alleen van mij...
Probeer sowieso angst te vermijden, met een leuke aanmerking op zijn gedrag ga je meer resultaat hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou ik niet doen. Je kan beter duidelijk en scherp zeggen wat je vind/wil. Iets zeggen in de trant van ... mag ... maar dat mag niet.. geeft hem het recht uberhaupt iets te mogen. Deze engerd/pedo/homo whatever moet gewoon helemaal wegblijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een buurman mijden? iemand moet toch in en rond zijn huis kunnen bewegen? die buurman heeft een probleem, daar hoeft een ander toch niet voor uit de weg te gaan? leuke aanmerking kan verkeerd begrepen worden, gewoon duidelijk zijn: ik wil NIET dat je aan me komt. doe je dat wel dan maak ik hiervan melding. fijne dag verder buurman! en dan omdraaien en weglopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een leuke opmerking op een aanranding. Hmmm waarom klinkt dat zo raar? Ik zou hem een knal voor zn kop geven zeg, een leuke opmerking......
Gewoon voorlopig niet meer alleen in die steeg lopen, neem iemand mee, je zal zien dat hij je dan niet meer aanraakt.
Als jij in de tuin gaat zonnen en hij kijkt weer gewoon hardop roepen of hij het goed kan zien, als hij je weer bij je kont aanraakt gewoon heel hard roepen of hij hij je kont lekker vind, iedereen mag het horen op dat moment, als hij werkelijk denkt dat hij dit mag doen zou hij het geen probleem vinden als iedereen het hoort toch?
Je kan het bij je ouders aankaarten, dat zou ik ook zeer zeker doen, ik snap dat je het beschamend vind, maar het is jouw probleem waar jij van wakker ligt en dat hoor je altijd met je ouders te kunnen bespreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komop zeg. Het kan toch niet waar zijn dat vanwege ongewenste sexuele intimiteiten het slachtoffer zich moet gaan verbergen!!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, hij hoeft zich niet te verbergen, maar soms zijn er situaties waarin je beter in gezelschap van anderen kunt zijn als je je dan veiliger voelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is toch geen oplossing. Die buurman dient aan het verstand gebracht te worden dat hij met zijn tengels van kinderen af moet blijven en dat gaat niet door hem te mijden, komt er van zelf een ander slachtoffer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, kind....kind??? Hij is 16 jaar en de buurman is 24. Ik zie dit meer als een jongeman die op mannen valt en zijn minderjarige buurjongen toevallig leuk vind. Hij hoort inderdaad van hem af te blijven en zoals ik al zei....vraagsteller kan dit hardop gewoon laten blijken, ik zeg nergens dat vraagsteller de buurman moet mijden of gaan verbergen of zijn mond moet houden, integendeel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook met 16 is men een kind, juist op 16 is men behoorlijk beïnvloedbaar en zeker op het seksueel gebied, een kind van 16 kan nog niet alle gevolgen overzien.
Gelijk je ouders vertellen en zoveel mogelijk mensen die je kent. Daarme maak je zijn positie zwakker. Hij weet/voelt waraschlijk goed aan dat jij er niet over durft te praten. Zo gauw je dat wel doet zal hij zich terugtrekken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou het tegen je ouders zeggen. of zeggen dat hij van je moet afblijven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha
Als ik jou was, zou ik die buurman gewoon erop aanspreken. (blijf met je poten van me af) zo simpel is het, echt! Gewoon doen..
Succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
Waarom schrijf je Haha. Zo grappig is het allemaal niet!
Allereerst even heel duidelijk dit is voor jou zeer onplezierig en dus ongewenst gedrag van jouw buurman.
Dit is ook zeker niet jou schuld en daaraan zul je dan ook niet over moeten gaan twijfelen.
Niet iedere jongen of meisje is bij machte om dit te laten stoppen of assertief genoeg. meld dit zo snel mogelijk aan jou ouders helpt dit niet of kunnen / durven zij hier niets aan (te) doen is er bij jou op school waarschijnlijk wel een vertrouwens persoon die kan helpen hier een eind aan te maken. Ik wens jou veel sterke en de personen om jou heen veel wijsheid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn al veel antwoorden gegeven op jouw vraag, maar ik voeg er toch nog eentje aan toe. Jij bent 16, je buurman is 24. Hier is dus niet sprake van een "vieze oude man" die van plan is over jouw grenzen heen te gaan. Je buurman is blijkbaar homofiel en hij vindt je leuk. Jij bent misschien hetero, of jij bent wel homo maar valt niet op hem. Kortom: je wilt zijn gedrag niet. Jij wilt niet ingaan op zijn avances. Dat kun je het beste aan hem zelf kenbaar maken. Zeg gewoon eerlijk en duidelijk tegen hem dat je hem een aardige buurman vindt maar dat je niet op die manier om hem geeft. Dat je niet op hem valt. Dat je op meisjes valt. Zoiets. Zodat het voor hem duidelijk is. Jij bent dan opgelucht en kunt weer normaal doen en hij heeft geen dramatisch blauwtje gelopen.
Als jij een meisje was en hier de vraag had gesteld had men waarschijnlijk andere antwoorden gegeven dan je nu krijgt. Een man/vrouw van 24 die seksueel getinte aandacht geeft aan een meisje/jongen van 16 is niet reden tot aangifte bij de politie, of wraakacties ofzo ;-)
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is jouw mening. Persoonlijk vind ik 16-24 behoorlijk normaal (er zijn veel meisjes van 16 met vriendjes van 24) en 23-56 onsmakelijk. Dat is een generatie verschil. Maar natuurlijk moet iemand van je af blijven als je niet van die aandacht gediend bent. Dat zeg ik ook in mijn antwoord: gewoon zeggen dat je er niet van gediend bent.
Mijn antwoord heb ik ook vooral gegeven als tegenhanger van alle reacties over pedofilie en aanranding etc. Als elke vrouw en elk meisje naar de politie zou stappen als een man haar aanraakte tegen haar zin dan had de politie nog veel meer werk dan nu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar haal jij vandaan dat hij homofiel is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een heteroman van 24 zit meestal niet aan 16jarige jongens, lijkt me.
Heel waarschijnlijk is je buurman homo en zoekt op die manier toenadering. Je zal hem duidelijk moeten zeggen dat je daar niet van gediend bent. Bij de volgende aanraking zeg je kordaat: "He, je bent toch geen homo zeker? Ik niet hoor!!"

Dan weet hij dat verder proberen geen zin heeft. Ontwijken en zwijgen kan hij opvatten als een spelletje dat je speelt. Duidelijk zeggen waar het op staat! Dat is de enige oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ie homo is kan ie naar een homo bar. daar zitten vast mensen die het WEL prettig vinden. en als ie het liever in zijn buurtje wil houden dan belt ie maar lekker een escort boy. dus idd zeggen waar het op staat, zo duidelijk mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor het +je :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het gaat om het signaal wat je afgeeft naar de buurman zodat deze zijn handen thuis houdt. nergens staat dat een homo een vies iemand is die aan jongeren zit. de homo's die ik ken hebben die neiging niet en ze zijn vast niet de enige die respect hebben voor een ander. ;-)
Als jij het al niet aan jouw ouders durf te vertellen neem ik aan dat je de buurman er ook niet op aan durft te spreken. Als ik jou was zou ik dan een briefje in zijn brievenbus doen met de mededeling dat dit een eenmalige waarschuwing is, jij er niet van gediend bent en als hij er dan mee door blijft gaan je stappen onderneemt. Zo kom je toch op voor jezelf en spreek je hem er op een bepaalde manier toch op aan. Mocht hij dan toch doorgaan dan moet je echt stappen ondernemen en dat is hier ondertussen al diverse keren geschreven, sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
buurman: ik wil NIET dat je aan me zit!
je bedoelt het misschien vriendschappelijk, maar voor mij maakt dat geen enkel verschil.

ik heb het je NU gezegd, en de volgende keer als je weer loopt te loeren, een schouderklopje geeft OF aan mijn kont komt ga ik het melden.

fijne dag verder!!

kom nou, wat denkt die buurman nu helemaal zeg....
dat ie lekker kan doen wat ie wil omdat jij toevallig niet weet wat je met de situatie aan moet?

lieve vraagsteller: de buurman is de persoon met een probleem, geef hem NIET de kans om het bij jou neer te leggen.

hij heeft van je af te blijven, en hij heeft dit te accepteren.
mocht je in de buurt van apeldoorn wonen doe me dan even een PB want ik heb er geen moeite mee om duidelijk en direct te zijn (en nee, sla hem niet zijn hersenen in, want duidelijkheid helpt in de meeste gevallen perfect!)

dus: laat niet met je sollen NEE is NEE maar geef dit eerst duidelijk aan en blijf op je strepen staan.

wat ook kan helpen als ie naar je kijkt: uitbundig zwaaien: en roepen HALLLOOOOO BUURMAAAAN!!! zoek je iemand, want je kijkt zo?!

als hij een keer staat te praten met je ouders even een opmerking maken: vind je het raar of moeilijk als ik lig te zonnen? het valt me namelijk op dat je dan bijzonder vaak staat te sluren. en kijk wat zijn reactie is. (laat ie zich daar maar uitlullen) gaat ie ontkennen zeg je bv: ach, je kan zeggen wat je zeggen wil maar ik ben niet gek en kippig. ik ben juist blij dat je ontkent, want dat wil zeggen dat je doorhebt dat het niet helemaal gezond is.

confrontatie dus, vaak zijn ze zo stoer en zo zeker niet meer van zichzelf.

opkomen voor jezelf hoor! sommigen zijn zo ongezond in hun hoofd dat ze pas een grens zien als deze aangegeven wordt en het tot zover ze kunnen gaan het helemaal prima en prettig vinden #voor zichzelf#

good luck!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad eucalypje, confrontatie en duidelijk zijn tegenover die man. Vind ik ook.
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je. dit soort volk heeft oog voor de 'zwakkere' (wat dit aan gaat dan he) welke zich niet weten of durven te verweren. zolang iemand niet duidelijk is, zien sommigen als een goedkeuring 'het kan wel'. en zo werkt het natuurlijk niet. juist dit soort zieke volk (zo zie ik het persoonlijk) heeft duidelijkheid nodig. AFBLIJVEN dus, niemand heeft het recht om zomaar aan iemand te zitten, OOK niet als als iemand te onzeker is om er wat van te zeggen.
flyingcrow
12 jaar geleden
Juist eucalypje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thank you :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+! Hahahaha "..mocht je in de buurt van apeldoorn wonen..."!
Das een goeie! Eindhoven weet er ook wel raad mee, kom maar op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je :)) zo had ik in het cafe waar ik werkte een klant die al een veroordeeld was voor pedofiele toestanden. ik hou ervan om duidelijk te zijn dus heb heel vriendelijk gezegd: dit is mijn werk, jij bent mijn klant. wil mijn baas aan jou kunnen verdienen moet ik met praten dus ik hou het gezellig. maar 1 ding: kom ik hier in mijn vrije tijd is deze drijfveer er niet meer. en kom ik met mijn kinderen even een fristi drinken en jij KIJKT alleen maar naar ze heb je een probleem. nog even wat gemekker: ja maar ik ben al gestraft voor wat ik heb gedaan maar liet hem niet uit praten. vroeg alleen of mijn tip duidelijk overkwam en dat heeft hij beaamt. mij maakt het niet uit welke straf hij heeft gehad en hoelang, ik hou gewoon van duidelijkheid. de afspraak werkte overigens dus dan is er ook niets aan het handje wat mij betreft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nope....kansloos Carlo!
een lift die je kan krijgen is op mijn fiets en daar zit je ook niet droog. achterop zit bijna altijd een van mijn kinderen. dus lang, jong, mooi of kort, lelijk en bejaard: stel dat ik plek heb op mijn bagagedrager ben ik simpelweg niet naief genoeg voor dit soort acties.
het spijt me. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHA, mocht je willen?? PROEST een slanke dame, blauwe ogen, vrolijk, vlotte babbel, spontaan, prettig gestoord, en blond lang haar komt geen aandacht tekort, helemaal niet als je dan ook nog achter een bar werkt. ik heb genoeg zelfverzekerde typjes tegenover me gehad met alle mogelijke pogingen om te versieren of om enkel tof en amicaal te doen (schatje dit schatje dat, als er iets het braakcentrum in mijn hersenen prikkelt zijn dit soort gastjes en uitspraken het wel) maar helaas, ik hou niet van mensen zonder inhoud. kortom: ik heb enorm met je te doen dat jij zo wanhopig op zoek bent naar een of andere bevestiging, maar van mij zal je het niet krijgen. blijf je dus lekker omhoog gevallen en helemaal geweldig voelen, want ik doe het niet voor je.
als je dit niet kan of wil snappen is dat toch echt jouw probleem. ik fiets lekker door, blijf jij lekker uit de hoogte doen zonder iets voor mij te bepalen. dag hoor, slaap lekker!!!!
volgend keer heel hard gillen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat het gedrag van je buurman erger wordt, heeft wschl. te maken met het feit dat je voor hem onduidelijke signalen uitzendt. Misschien glimlach je vaak, of straal je een soort "spanning" uit als je hem ontmoet in die steeg.
Zijn handtastelijkheid komt natuurlijk niet doordat hij homo is. Ook heteromannen (en -vrouwen) kunnen handtastelijk zijn. En ook niet omdat hij slecht e.d. is.
Die man heeft het wél erg moeilijk met grenzen.
En jij - vermoedt ik - ook. Ik denk dat je ook wat onzeker bent over je eigen waarnemingen, jezelf hier wat naar beneden haalt met "ach, zo erg is dat toch niet. Mag ik wel reageren?". Het feit dat je het niet aan je ouders vertelt kan ook in die richting wijzen.
Wat jou te doen staat is dan ook : leren duidelijk je grenzen te voelen én aan te geven, bv.
- je confronteert je buurman met zijn gedrag. Duidelijk en direct vraag je hem waarom hij je altijd aanraakt.
- hij zal het wschl. ontkennen, proberen te minimaliseren of een grapje maken, maar voor jou geldt : pokerface en oren dicht. Geen reactie. De vraag dient enkel om zn gedrag uit de sfeer van "lekker stiekem" te halen
- je blijft neutraal en rustig. Natuurlijk zeg je niet dat je het tegen je ouders vertelt. Dat windt hem mogelijk nog meer op. Vergelijk het wat met het "domme blondje" dat tegen een man zegt "zeg hee, als je nog es op mijn poep kletst zeg ik dat tegen mijn vriendje hoor". Wedden dat de "poepklopper" iets in zn broek voelt zwellen? (tenzij dat "vriendje" een bokskampioen is:-)).
- Je geeft hem geen enkele ruimte tot argumentatie. Je zegt duidelijk "daar hou jij nu mee op, begrepen!".
- hou oogcontact en GLIMLACH NIET! Geef geen krimp. Dan draai je je om en of gaat verder.
Mogelijk lukt het nog niet direct, zal hij je nog verder willen testen om te zien hoe ver hij met je kan gaan (wat hij nu ook doet), of je proberen met andere dingen te verleiden om over je grenzen te gaan (bv. verontschuldigend gedrag of een onschuldig babbeltje). Niet in meegaan. Geef hem geen enkele marge. Pokerface, niet naar hem luisteren en harde taal als hij nog es aan je durft zitten.
Misschien vind je het zelf doodeng om te doen en kom je daardoor niet krachtig genoeg over. Zit daar niet over in. Oefening baart kunst.
Hou je voorlopig afzijdig van die man. Je bent niet verplicht om tegen hem te praten (kan weer als een uitnodiging gezien worden). Zon ook op een andere plaats of maakt dat hij niet kan gluren. Daardoor voel je je wellicht ook meer op je gemak.
liveisgreat
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
ik bedacht me dat ik misschien enkele dingen niet duidelijk genoeg geformuleerd had. Daarom bij dezer :
1. grenzen : je buurman heeft het moeilijk met grenzen omdat hij ze overschrijdt. Jij hebt het (volgens mij) moeilijk met grenzen aangeven. Dat is hetgeen wat je uit deze situatie kan leren, en ook kan oefenen.
Iemand die grenzen overschrijdt heeft al aan een heel klein "signaaltje" (of wat hij/zij denkt dat een signaaltje is) genoeg om over je grenzen te gaan. Bv. als je glimlacht als hij je schouders aanraakt, denk hij : "aha, ik mag meer doen dan dit".
Dat het hier om "grenzen" (en niet om verliefdheid, geaardheid etc.) gaat is duidelijk. Zelfs al voel je je aangetrokken tot iemand, ben je smoorverliefd, heb je jaren geen sex gehad ... toch betekent dat niet dat je per definitie iemand ongewenst aan zn lijf gaat zitten.
2. Ik denk dat je dit zelf moet aanpakken. Maar dat betekent natuurlijk niet dat je het niet tegen je ouders kan vertellen. Met 16 jaar ben je op een leeftijd dat je hier te keuze hebt : vertellen of niet. Je bent geen kind meer, maar tegelijk kunnen je ouders ook een steun voor je zijn. Dat hangt af van hun ingesteldheid, jullie onderlinge relatie etc...
De kwestie ivm het "vertellen aan de ouders" is sowieso al een vraag op zich. Men ziet dat zelfs kinderen die misbruikt worden, het niet aan hun ouders durven vertellen. Vermits het niet het thema van je vraag was, ga ik hier niet verder op in. Wat ik hierover wilde zeggen staat al in mijn antwoord hierboven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor gaan we weer. Het slachtoffer geeft de verkeerde signalen zodat een ander zedeloos zijn gang mag gaan? De jongen is 16 en dient met respect behandeld te worden punt. Elke aantasting van zijn integriteit is uit de boze.
liveisgreat
12 jaar geleden
de jongen geeft geen VERKEERDE signalen. Er is geen enkel signaal dat maakt dat de andere "ongestoord zijn gang mag gaan". Dat heb ik ook niet gezegd.
De jongen geeft onbewust signalen die worden opgepikt als "toelating" voor meer bij iemand die erop uit is de grenzen af te tasten.
Ik kan de jongen in een slachtofferrol zetten en zeggen "oh arme jij, wat heb jij een rotbuurman". Of hem bewust maken van iets wat hij mogelijkerwijze onbewust doet : zijn grenzen niet voldoende voelen en/of aangeven. Ik wéét dat natuurlijk niet, ik was er niet bij, maar ik vermoed het wel op basis van mijn ervaringen in mijn huidig job (en vroegere jobs)
Maar mensen zoals die buurman (handtastelijke mensen dus) zijn ook gewiekst, ze weten welke weg ze moeten bewandelen opdat de andere het met zich laat doen en geen verweer heeft. Dat is juist het linke, bv beginnen met een schouderklopje. Als die jongen op dat moment gezegd had "fikken van mn lijf, buur", dan had die buurman allicht de onschuldige gespeeld. Wie kan er nu iets hebben tegen een schouderklop?
Als de jongen wat onwennig lacht (of wat ineen duikt) omdat hij het niet leuk vindt en ook wel aanvoelt dat het niet zomaar een schouderklopje is, zendt hij een signaal uit. Dat is niet verkeerd of juist, dat is gewoon een mogelijk gegeven. Dan denkt die buurman onbewust "makkelijk slachtoffer, kan ik nog es iets meer mee proberen".
Maar bij mensen die neigen tot handtastelijkheid is dit namelijk een regelrechte invitatie. Dat ligt niet aan die jongen natuurlijk, dat zit in de kop van mensen die over grenzen gaan, zoals die buur. Tegen die mensen moet je - zo gauw je het door hebt - keihard je grenzen afbakenen.
Ik pleit meestal voor liefde,aanvaarding en de weg van de minste weerstand. Maar hier is er echt wel iets anders nodig, zonder daarom die buurman te gaan haten. Hij is allicht ook niet zo geboren.
Of leren je grenzen af te bakenen betekent dat je zelfbeeld wordt aangetast, daarover heb ik nog niets gelezen. Maar alle bronnen die dit aantonen zijn welkom.
liveisgreat
12 jaar geleden
maar bij die mensen = want bij die mensen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen signalen of verkeerde signalen, het maakt geen moer uit het is een onvolwassen persoon die handelingen nog niet volledig kan overzien, het is niet voor niets dat de wetgeving dergelijke personen beschermt. Moeten we ze dan in het gewone leven aan personen overleveren die hun verstand in hun broek hebben hangen en dan roepen jij zend geen signalen uit en dat pervers mannetje mag dan zijn gang gaan!!!!!!!!
liveisgreat
12 jaar geleden
Theodbn, bedankt voor je reactie.
Misschien heb je een zware haat ontwikkeld tegen mensen die "kinderen aanranden", misschien door een ervaring in je onmiddellijke omgeving; of door een andere motivatie .En kan je door die zware haat geen andere standpunten meer "vatten".
In ieder geval : ik denk dat het niet veel zin heeft dat ik het nog eens uitleg wat ik bedoelde, we spreken een andere taal en bekijken het leven duidelijk op een andere manier.
Maar ik hoop van harte dat die jongen uit deze situatie meer leert dan dat zijn buurman een viezerik is en hij een slachtoffer.
weetje wat je tegen hem moet zeggen: ben je homo ofzo, raak je zelf aan met je gore tengels.. >:(

Toegevoegd na 2 minuten:
Vieze ouwe.. >:(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een volwassenen behoort met zijn tengels van kinderen af te blijven en zeker als het een goede bekende is van het kind.

Hier hebben we het perfecte voorbeeld hoe een praktiserend pedofiel te werk gaat, doet zich voor als een pracht vent tegenover de andere volwassenen en in de donkere steegjes gaat hij zijn gang.

Jij als slachtoffer dient onmiddellijk contact op te nemen met:

1 Kindertelefoon.

2 Politie.

3 GGZ of een andere instelling die jou kan begeleiden.

Wat hier gebeurd dient terstond de kop ingedrukt te worden en vertel het alstublieft wel je ouders voor dat het te laat is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de minnen. Blijkt dat de geschiedenis zich zo kan herhalen, vroeger deden het de paters en andere geestelijken en werden de ogen er voor gesloten en nu doet het de buurman en sluiten we de ogen. Goed bezig.
Snuffel
12 jaar geleden
Een plusje van mij hoor. Ik begrijp de minnen helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Praat eerst met je ouders en ga vervolgens eens met je ouders erbij met die buurman praten. Misschien bedoeld hij het niet verkeerd. Heeft hij zelf kinderen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoeld hij het niet verkeerd??
Probeer 0800-0432
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8 jaar leeftijdsverschil vind ik eerlijk gezegd wel anders, dan een hele generatiekloof ertussen. Een knul van 24 kan best zien dat zijn buurjongen echt een man begint te worden. Wanneer die 24-jarige buurman zich toevallig aangetrokken voelt tot het mannelijk geslacht, kan hij zijn grenzen gaan opzoeken met zijn 16-jarige buurjongen.

Ik wil het niet goedpraten. Zeker niet, want met 16 jaar sta je over het algemeen nog niet stevig genoeg in je schoenen om je grenzen aan te geven. Bovendien zou dit niet nodig moeten zijn... Je bent minderjarig en alleen al hierdoor moet hij met zijn p*ten van je afblijven.

Je kunt het op verschillende manieren oplossen:
1 Vertel één keer duidelijk (in een volle zin als "ik wil niet dat je me aanraakt") aan je buurman dat je het niet wil dat hij je aanraakt. Vervolgens kun je bij iedere naderende poging hard "Nee! (dat wil ik niet)" roepen. Er zit een steekje bij hem los, nee laat ik het anders zeggen... Er zit meer dan één steekje bij hem los als hij dan nog doorgaat...
2 Je hoeft je nergens voor te schamen. Jij bent niet degene die over de schreef gaat. Dat is je buurman! Vertel het je ouders. (Of één van je ouders of misschien een andere volwasse die jij kan vertrouwen.) Zij kunnen voor je opkomen en aan je zijde staan!
Je kunt ze eventueel een briefje schrijven waarin je je probleem uitlegt, wanneer je het moeilijk vindt om het hen direct te zeggen. Ze komen vanzelf wel (met de brief nog in hun handen) naar je toe om er verder over te praten. Het ijs in dan echter al gebroken en je zult opgelucht zijn dat je er met hen over kan praten.

Knappe kerel van 16 jaar als je die eerste al aandurft hoor. Ik zou zelf denk ik eerst met mijn ouders praten. Of één van mijn ouders dan waarschijnlijk... Bij wie ik me het meest op mijn gemak voel om serieuze problematiek te bespreken.

In ieder geval niet mee door blijven lopen hoe het nu gaat. Je bent het waard om voor op te komen en dat ga je doen!
Heel veel succes! Ik ben benieuwd hoe het zal gaan...

Sjonge, ik zit nu wel te twijfelen of ik mijn eerste alinea moet laten staan, want het is wel al LANG bezig hoor. Ik vind het erg naar voor je, want je loopt al heel wat maanden met dit probleem rond. Wat je ook beslist te gaan doen: Kom voor jezelf op! Alleen JIJ kan ervoor zorgen dat het ellendige gedrag van je buurman ophoudt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo gauw mogelijk wél aan je ouders vertellen!! Die man moet van je afblijven en het is echt belachelijk en ongewenst wat hij doet. Het lijkt me heel vervelend en naar voor je. Doe er wat mee, stap naar buiten, voor het te laat is.

Mocht je echt niet je ouders hierbij willen betrekken, dan zijn er diverse organisaties waar je je verhaal kwijt kunt en die je verder kunnen helpen. Zie de bron. Ook stichting Chris, kindertelefoon, kan helpen: http://www.chris.nl/ , 0800-63 123 00 (gratis nr) is een aanrader.

Maar doe er alsjeblieft wat mee voordat de consequenties nog naarder worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zijn er veel mensen soft voor die buurman hier. Het is een viespeuk die zijn losse handjes thuis moet houden. Van die kerel moet een melding worden gemaakt bij de politie.
Dit soort gedrag ( die vent denkt alleen aan zn eigen lusten en niet aan hoe een ander zich hierbij voelt ) moet direct worden aangepakt.
En mensen die dan zeggen, 'misschien mankeert die buurman wel wat' al mankeerde die alles wat bestaat, niemand heeft het recht een ander ongewenst aan te raken.

Bespreek het iig met je ouders, die zullen ws liever hebben dat je het vertelt dan dat je ermee rond blijft lopen.
Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
Ik verbaas me echt over de antwoorden hier. Bizar.
Snuffel
12 jaar geleden
t enige juiste antwoord. Bedankt daarvoor.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn meer antwoorden van deze strekking gegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad theodbn, maar sommigen proberen toch de buurman in het gelijk te trekken vandaar. En 2 plusjes, ach...kon erger.
Je kan het het beste toch tegen je ouders vertellen. Het is misschien moeilijk voor je, maar dit is vaak het beste. Die kunnen vaak makkelijker met andere volwassenen praten. Er bestaat ook nog de mogelijkheid om het aan een vertrouwenspersoon op school te vertellen. Die kunnen je vaak ook helpen (tenminste, als je nog op school zit en er zulke personen zijn).
Je kan die buurman het beste niet zelf direct aanspreken. Ik weet niet hoe zijn gedrag is, maar sommige mensen kunnen "verkeerd" reageren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat een viezerik zeg. ik ben vrouw. en werk alleen maar met mannelijke collega's. ik pikte het niet als ze allemaal aan me gingen zitten. het idee. een schouderklopje prima. gelukkig gaat het prima en kan met alle collega's overweg. ik zou het zeker tegen je ouders zeggen. waar ben je bang voor? zijn je ouders goed bevriend met die man. en bang dat ze je niet geloven. ik ken je ouders niet. maar ik zou het zeker doen. op een goed moment b.v tijdens thee drinken. laat merken dat je er mee zit. doe het wel hoor hoe moeilijk ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon paar tikken uitdelen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon kort en duidelijk zeggen: he, dat niet meer doen heh! Ik hou daar niet van.

Ik heb, toen ik 16 was, meegemaakt dat de koster, schuin tegenover ons, tegen mij zei, oh je ouders zijn met vakantie heh? Dus je bent alleen thuis 's nachts, zal ik vanavond even komen om je toe te dekken?
Ik vond het dood eng. Gelukkig was ik niet alleen thuis, maar het idee dat zo iemand zulke gedachtes had. Bah, en het was de vader van een vroegere klas genoot van me. Ik zei meteen duidelijk, nee daar heb ik geen behoefte aan! En ben kwaad weg gelopen! Smeerlappen zulke kerels!!