Is er sprake van incest als: ik met het zoontje van het nichtje van mijn vader ga?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja er is sprake van. Jullie kunnen wel verder gaan maar kinderen zou niet slim zijn.

Nee dat is geen incest.incest gebeurd in de familie broer -zus moeder -zoon vader -dochter dan spreekt men over incest.trouwens mijn oom was getrouwd met zijn nicht maar men had wel toestemming nodig.

Sowieso is het geen incest, dat is sex met verwanten in de eerste graad (vader, broer). De inteeltcoefficient kun je uitrekenen, je rekent uit hoeveel genen je gemeenschappelijk hebt met je verre verwant. Jij, je vader 50% gemeenschappelijke genen, zijn vader/moeder nog eens 50% naar je vaders opa 50% dan van je vaders opa naar zijn zoon/dochter 50%, dan weer naar de neef/nicht van je vader en zijn moeder/vader weer 50%, dan weer naar zijn/haar zoon weer 50%. Dat komt neer op 1/64 van de genen gemeenschappelijk via deze bloedlijnen (er kunnen nog veel meer bloedlijnen met grotere omwegen zijn als je in een kleine gemeenschap zit (denk aan Volendam en Marken). Enfin, neven en nichten hebben een dubbel zo grote kans op defecten (4% tov 2%). Aangezien jullie verwantschapsgraad maar 1/4 van die van neef/nicht (1/16 van de genen gemeenschappelijk) is kun je die rustig verwaarlozen. Een zekere mate van verwantschap is ook gunstig, omdat de genenpakketten dan goed bij elkaar aansluiten. Zo voor de vuist weg, bijvoorbeeld genen voor sterke botten en genen voor groei gecombineerd zijn een meer beproefde combinatie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100