Hoe zoek ik het beste contact met een meisje die ik leuk vind?

er is een meisje wat ik erg leuk vind, ik heb alleen een probleem... Ik ken er nu bijna een maand, maar ik heb nog weinig met haar gepraat, ik heb misschien 5 minuten met haar gesproken. Evenlater heb ik haar toegevoegd op facebook en msn, maar ze is nooit online als ik online ben... Ik zou haar enorm graag beter willen leren kennen en dan zie ik wel of het eventueel wat wordt. Maar hoe kan ik het beste contact met haar zoeken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag haar mee uit bijvoorbeeld, van heb je zin om met mij naar de film te gaan, of heb je zin om samen iets leuks te doen, werkt op 6 van de 10 gevallen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jaa ben ik ook wel van plan, maar het probleem is juist dat ze nooit online is als ik online ben :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je niet via iemand aan haar nr komen? En anders idd haar een mailtje of privé bericht sturen en gewoon kijken hoe ze daar op reageert. Daarna kan je der altijd nog uitvragen :) succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Via iemand anders zou mogelijk zijn, maar dat is echt slecht als je zo aan dr nummer moet komen en wat zou er in die mail of bericht moeten staan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon een simpel bericht.. over iets wat je samen gedaan hebt ( maar je hebt maar 5 min met der gepraat zei je) of vragen hoe de kerst was en of ze al plannen heeft voor oud en nieuw.
Gewoon een leuk en luchtig bericht, vooral niet te beladen! En een privé bericht op Facebook is beter dan een mailtje. Is veel nonchalanter.. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je waar ze woont? Fiets je daar toch 15 keer per dag langs?
Of ken je een vriendin van haar? Probeer je via haar in contact te komen met je lieffie.

Het beste antwoord

Het belangrijkste is om niet te snel te willen gaan. Je verteld zelf dat je haar enkel vijf minuten heb gesproken. Het gevoel wat jij hebt is niet gezegd dat zij dit ook heeft. Het is van belang om eerst iets op te bouwen zonder dat er sprake is van een date. Dates zijn vaak erg spannend en kunnen soms een hoop verpesten. Doe het rustig aan. Plaats eens iets op haar 'prikbord' op facebook, reageer op berichten. Bouw dit langzaam op. Toon interesse in haar interesses, hier kun je vaak op een leuk manier op inspringen.
Er zijn 1001 manier om dit aan te pakken. Het belangrijkste is vooral om niet te snel allerlei dingen te willen dit kan afschrikken en wees vooral jezelf!

Heel veel succes! Wellicht wordt het wat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmm ja ik was ook al van plan om het rustig aan te doen, ik wil dit zeker niet verpesten! maar wat voor dingen kan ik op haar prikbord zetten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang het geen hele levensverhalen zijn kan dit van alles zijn. 'heey hoe is het'. 'Ik zag je laatst nog bla bla bla'.
Reageer op haar berichten of wat ook goed werkt; reageren op foto's. Door bv te zeggen: 'wauw, deze is echt tof' iets in die richting ;) En de foto 'leuk vinden' natuurlijk! ( Ook dit niet overdrijven maar luchtig houden, zorg dat je inbeeld blijft voor haar! )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Toon interesse in haar interesses"
Ben ik het niet zomaar mee eens.
Alleen als je er ook interesse in hebt.
Anders kom je volgens mij nep/gemaakt over. Je zou het zelfs liegen kunnen noemen, als je doet alsof je interesse hebt maar dat in werkelijkheid helemaal totaal niet hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij in iemand geïntreseerd bent is het denk goed en zinvol om intresse te tonen in wat die ander bezig houdt. Je hoeft dit niet zelf leuk te vinden.
Misschien had ik 'um dan net wat anders moeten formuleren: 'toon interesse in de ander' Zoiets? :)

Andere antwoorden (10)

tjaa dan zou ik proberen met haar te mailen en jou tel. nummer geven of vragen en dan zou je wat kunnen smsen of bellen. en dan toch gewoon eens iets gaan doen bijv. bios of een stukje wandelen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jaa, maar wat moet ik dan bijvoorbeeld mailen? en gelijk om dr nummer vragen is ook een beetje vreemd of mijn nummer geven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee gewoon mailen van; hee zie je laatste tijd weinig op msn zou ik mischien je nummer mogen, is niks mee ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"zou ik mischien je nummer mogen" lijkt me inderdaad prima verwoord.
Maar "hee zie je laatste tijd weinig op msn" komt misschien wat te wanhopig/desperate over?
Je kan met haar naar de film gaan bijvoorbeeld, maar ga dan wel met een groep. En ga dan naast haar zitten, het valt dan niet zo op, als je namelijk nog niet zoveel van haar weet is dit een goede kans om haar beter te leren kennen, en wees aardig en meegaand daar houden meisjes van.
Veel succes
Liefs lianne
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stuur haar deze link : http://tinyurl.com/bvdooej
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou haar een kaartje kunnen sturen met een of andere uitnodiging/grappige tekst erop.
Maar dat is natuurlijk alleen mogelijk als je haar adres weet.
Er zijn leuke kaarten te koop met een grappig of uitnodigend opschrift zoals zal ik je bellen.
Of zullen we samen een filmpje pakken etc.
Of laat eens wat van je horen.
Talloze kaarten die leuk en uitnodigend overkomen om te sturen.
Gewoon doen ga ervoor.
12 jaar geleden
In ieder geval voorzichtig.
Als je opdringerig wordt, gaat het zeker fout. Meisjes willen dat niet.
Kun je haar ook op een andere manier bereiken? Zie je haar weleens of kun je haar ergens heel toevallig treffen?
Kom erachter waar ze uit gaat...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou kunnen beginnen met aan dat meisje een bos bloemen, liefst rode rozen, anoniem te laten bezorgen.

Op het kaartje erbij laat je schrijven: 'Van een jongen die smoorverliefd op jou is'

Daarna wacht je en weekje en herhaal je de toezending van het boeket bloemen..maar

Nu laat je op het kaartje zetten: Van een smoorverliefde jongen die graag eens een avondje met je uit wil gaan'

En verder: Als je dat ook wilt..toon het mij dan door het dragen van een bepaalde jas, halsketting, broek of een bepaalde speld in je haar'..dan zoek ik je wel op'

En als ik jou eventueel niet aanstaan mocht..verdwijn ik gewoon weer uit je leven..

In plaats van de bovenstaande tekst kun je ook een door jou geschreven liefdesgedicht op het kaartje laten zetten.

Succes en groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ah das ook een tof idee :D, maar eerst ff dr adress zoeken :P
Het maakt niet uit wat je doet, een kaart sturen, of bloemen om mee te beginnen.
Maar wat je ook doet doe het altijd met je gevoel, en als je haar ziet zoek dan vooral contact met je ogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo te zien ben je wat verlegen. Is niks mis mee. Maar wat lastig als je met een meisje wilt daten :).
Als je haar een keer alleen treft, dan haar uitvragen. Bedenk wel iets van de voren: bijv. die en die film zaterdag, of dan en dan dansen (bij een dansclub), etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh ik ben niet zo verlegen hoor :p, heb er alleen wat weinig gesproken. Maar bedankt ;)
zoek oogcontact en glimlach naar haar,je kan haar nummer via andere mensen krijgen en haar lieve dingen sturen
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lieve Wilco,

Blijf in de eerste plaats vooral jezelf en wees eerlijk over jouw beweegredenen!
Je schrijft dat je via msn en facebook aan elkaar gelinkt bent.
Wel, dan hoef je toch niet samen online te zijn om toch contact op te nemen met elkaar?
Wellicht speelt dit in jouw voordeel omdat je nogal onzeker lijkt.

Doe het stap voor stap.

Schrijf haar, net zoals hierboven, dat je haar graag beter wil leren kennen en vraag haar dan of zij daarvoor open staat.

Wacht dan af of ze reageert.
Reageert ze niet dan kan ook dat nog verschillende redenenen hebben die niet direct iets met jou persoonlijk te maken hebben. Misschien is ze zelf ook heel erg verlegen ;-)

Reageert ze wel op jouw schrijven dan reageer jij in functie van hetgeen zij jou schrijft.

Zoals ik reeds eerder schreef,
doe het stap voor stap en neem in het begin korte makkelijke stappen.
Schrijf enkel het hoognodige dan heb je nadien nog wat nieuws te vertellen als je haar nieuwsgierigheid gewekt hebt ;-)

Je zal wel merken dat je hier sterker in wordt naargelang je ook meer puur vriendschappelijke contacten gaat leggen met meisjes.
In vriendschap zijn we meestal minder geremd en leren we heel veel van het andere geslacht. We durven dan ook meer directe vragen stellen.

Nu gaan jouw gevoelens, Bewust of Onbewust, iets verder dan pure vriendschap, vandaar dat die eerste stap ook veel moelijker lijkt.

Besef dat zij even kwetsbaar is als jij en benader haar ook op een wijze die jij zelf als aangenaam zou ervaren.

Je komt hier wel heelhuids uit lieve Wilco, ze heeft vast geen menseneters-neigingen ;-)

Liefs en Succes ermee!