wat kan je het beste doen tegen een strenge pa?

ik heb dus een hele strenge vader,ik mag niks van hem terwijl ik al 15 ben. Hij werkt in het buitenland dus ik zie hem niet vaak misschien 1 keer per maand of soms 1 keer per 2 maanden...maar het irritante nu is dat hij alles wat ik wil niet toelaat,bijv; ik luister graag naar rock muziek,van hem moet ik classic luisteren en ik mag nu ook niet meer van hem games spelen..maar dan moet ik piano spelen, en dat wordt erg irritant want ik mag dan letterlijk geen lol meer trappen...wat kan ik hieraan doen? ik heb geprobeerd met hem te praten maar werkt niet en mijn ma bemoeit zich er niet mee...

Weet jij het antwoord?

/2500

Da.s ff moeilijk joh,ik denk toch dat er niets anders opzit dan naar hem te luisteren. Zeker om dat je (pas)al 15 bent. Het zijn jullie huis regels,en ja de ene pa is de ander niet. Is er echt niet via je moeder iets te regelen? Of kunnen opa of oma niet iets voor je ritselen? En als dat niet lukt? probeer je te schikken in je vaders denk wijzen, er zit niets anders op joh. Sterkte Toegevoegd na 1 minuut: Van dat in het buitenland werken heb je wel gelijk++

ik zou toch proberen mijn moeder hierin te betrekken, praat met haar en vertel haar hoeveel verdriet dit je doet, dat je net als je vrienden wil genieten van jouw muziek, en van jouw computer, vertel haar dat dit niet vreemd is, dat het bij deze tijd hoort, dat je wil genieten van je jeugd, als je geluk hebt, begrijpt ze je en gaat ze met je vader praten.

Volgens mij moet jouw vader nog erg wennen aan het idee dat je je eigen leven aan het vormgeven bent. Je kunt het beste melden dat je het toch doet en heel duidelijk maken dat hij er maar op moet vertrouwen dat je in de tussentijd ook nog braaf je pianolessen oefent. Laat hem merken dat je betrouwbaar bent in de dingen die MOETEN, maar dat je oud genoeg bent om zelf te bepalen waar je van houdt, daar heb je als je 15 bent je ouders niet meer voor nodig. Laat hem maar rustig kiezen tussen een zogenaamd gehoorzaam maar stiekem kind en een eigenwijs maar eerlijk kind. Je ziet hem vaak een hele maand niet, wat denkt hij in de tussentijd te gaan doen om jou tegen te houden? Werkt je moeder mee aan zijn strenge regels en zit ze elk moment van de dag op te letten wat jij doet? Nee toch? Ik kan me niet voorstellen dat zij zin heeft om als een soort politie-agent op te treden als jij naar je eigen muziek luistert of je eigen games speelt.

Ach, je ziet je vader maar slechts 1 keer in de maand of 2 maanden, dan kan je doen wat je wilt van je moeder, laat je vader die ene keer dat hij terug is van een lange werktijd even genieten van jou zoals hij je graag ziet, dat is voor hem al een tijd geleden, hij heeft je gemist dus bewaar de vrede, laat zien dat je net zo blij bent dat hij weer terug is, je hebt hem tenslotte nog. Nog een paar jaartjes dan kan je op jezelf wonen en doen en laten wat je wilt.

Je kunt er niets tegen doen. Je hebt waarschijnlijk een narcistische vader die daar niet naar luisteren zal. Blijf vertrouwen in jezelf. koop een mp4 en luister in je bed lekker waarnaar jij wilt. Games zijn verslavend. Je zou hem zelf kunne voorstellen 1 uurtje per dag te gamen en daar dan speeltijd op een instrument naar keuze tegenover kunnen zetten bijvoorbeeld. een gulden middenweg en darin wat creatief zijn. Toegevoegd na 2 minuten: Hem kun je niet veranderen... Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Ik mocht ook niets vroeger, thuis. Ik ben later zelf mijn dingen gaan doen toen ik uit huis was. Ik had geen andere keus dan doen wat er gezegd werd of je had een lel te pakken. Zonde van je muziek talent. Zit het echt erg hoog dan kun je overwegen op te stappen en eens te gaan praten met het AMK )Algemeen Meldpunt Kindermishandeling) maar dat brengt wel heel veel te weeg. Het is wel het overdenken waard... Dit is geestelijke mishandeling.

Dan doe je toch die dingen als hij er niet is? Het is normaal dat een kind wordt vrijgelaten in zijn smaak qua muziek. Je gaat hem toch ook niet vertellen dat hij naar Andre Hazes moet luisteren terwijl hij Bach leuker vindt? Het lijkt erop alsof je vader dingen wil op niveau... Dat gaat hem niet lukken, want hoe hij het doet bereikt hij geen niveau. Wel als je een kind vrijlaat in zijn keuzes.... Dat is niveau.

In mijn jeugd was het niet mijn vader..doch mijn moeder die regelmatig moeilijk deed als mijn oudere broer uit wilde gaan. Ik heb daarvan geleerd en heb nimmer iets gevraagd over uitgaan, over hoe laat thuis, over een glaasje drinken enz. enz. Ik deed het gewoon. B.v. wachtte ik tot ieder 's avonds naar bed was en dan.. Kleedde ik mij opnieuw aan en sloop de deur uit..op naar mijn vrienden. Vele nachten heb ik samen met een aantal vrienden 'op en top' genoten bij een andere vriend thuis wiens ouders gedurende de weekends in hun zomerhuisje verbleven. Tegen zessen 's morgens ging ik weer naar huis en kroop in bed. Pas toen ik al jaren getrouwd was..vertelde ik dit alles aan mijn moeder en..ze werd alsnog kwaad, haha. Ik lachte haar er echter fijn om uit. Praten met je ouders lijkt onmogelijk dus ga lekker je gang met uitgaan enz. maar pas heel goed op want: Je draagt dan wèl zelf de verantwoording..dus zorg ervoor dat je niet zwanger wordt.. Veel plezier hoor en van mij de groetjes, Ton

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100