Wat moet je doen als je de beste vriend van je man niet mag.

Mijn man heeft een beste vriend. Ik kan hem niet luchten of zien. Zodra hij belt of langs kom word ik al chagerijnig. Hij bemoeit zich overal mee, kan nooit een keer zijn mond houden. Praat maar door en door en door. Weet altijd alles beter. Als ik aan hem vraag laat me aub met rust, praat niet tegen mij. Loopt hij nog te zeuren. Als ik migraine heb heeft hij het ook. Hij is ook agressief. Als het niet zo gaat als hij het wil is hij verbaal en in zijn houding heel agressief. Wat moet ik nu doen? Weg gaan als hij komt? Het wel mij huis. Ik weet het niet meer. Hij komt morgenvroeg alweer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien moet je je man gewoon met rust laten als hij met zn beste vriend is en niet jezelf in het middelpunt probereb te plaatsen :) maar dat wil je wss niet horen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe lullig dat ook klinkt, in veel situaties is dat wel van toepassing. Hiermee zeg ik niet dat dit hier ook het geval is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals je bij me andere reactie al kan lezen. Ookal zit ik boven. Kom die vriend als nog naar boven. Ookal zeg ik NEE. Ik wil gewoon weten hoe ik ermee moet omgaan.

Het beste antwoord

Je kan je man gewoon vertellen dat je het niet erg vind dat zijn vriend komt maar laat je man die man beneden en laat je man ervoor zorgen dat die man jou met rust laat.

Als jij je terugtrekt hoort die man jou met rust te laten. Het is niet zo dat als hij de vriend van je man is dat het dan automatisch ook jouw vriend moet zijn.

Het is inderdaad onzin dat jij je eigen huis uit moet, al is het ook het huis van je man, net zo goed dat jij je boven terug moet trekken voor hem? Doe gewoon je ding in huis en maak je man gewoon duidelijk dat zijn vriend uit jouw buurt blijft anders spreekt je man maar bij die vriend thuis af.

Succes....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Met je man spreken. Met hem overleggen of hij niet kan proberen wat minder bij jullie thuis, en wat meer bij de vriend thuis af te spreken.

Voor de rest.. Zijn vrienden moeten jouw vrienden niet zijn. Probeer hem niet te verbieden met bepaalde mensen om te gaan. Dat gaat thuis alleen maar tot stress leiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, het lijkt mij dat je er daar met je man uit moet komen.
Kan je man niet af en toe naar hem toegaan.
Je man kan ook die bezoekjes minderen lijkt mij, laat hem zeggen dat het soms niet uitkomt en laat hem wat minder bezoekjes afspreken.
Je man zal toch ook rekening met jou moeten houden lijkt me zo.
Veel sterkte !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weggaan is ook weer zowat, maar heb je geen prettig plekje in huis waar je je terug kan trekken?
of waar je man en je vriend zich kunnen terugtrekken?
zo respecteer je de vriendschap zonder jezelf geweld aan te doen.

enne.....agressief?
niet tegen mij in mijn eigen huis, onacceptabel!
wat is de rol van je vriend hierin?
je kan en mag van hem verlangen dat hij hier paal en perk aan stelt.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb jammer genoeg geen eigen plekje. En als ik boven ben. Komt hij nog. Ookal zeg ik dat ik dat niet wil.
Rieneke1
12 jaar geleden
dit is onacceptabel.
je moet hier echt met je man over spreken.
er zijn meerder oplossingen denkbaar, maar hij moet wel achter je staan.
Het is jouw huis jij zou niet je huis uit moeten voor hem. Bespreek anders met je man dat ze voortaan
Elders afspreken als die goeie vriend zich niet normaal kan gedragen. Denkt dat je man liever zijn vrouw blij maakt dan z'n beste vriend ,succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat willen ze niet. Want het is te koud buiten. Zomers zie ik die vriend niet dan zitten ze op de moestuin. Maar in de winter zie ik hem wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is frustrerend dan....heb respect voor jou kalmte ik zou die vriend letterlijk mijn huis uitgooien . Ik vind dat je man rekening met jou moet houden jij bent z'n vrouw en ik weet zeker als die vriend zich normaal zou gedragen ,jij er geen probleem van zou maken. Vraag je man anders hoe hij t zou vinden als de rollen waren omgedraaid
Rieneke1
12 jaar geleden
waarom gaat jouw man niet naar zijn vriend?
heb jij het huis voor jezelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als het zo erg is hè,zou ik wel een ultimatum stellen.......hij of ik!!! Kom nou als hij ziek is wie zorgt voor hem??jij!! Wie wast zn vieze onderbroeken??jij!!
Het is natuurlijk helemaal de vraag of je het volgende aandurft, maar ik heb het gedaan, en zal het altijd blijven doen: Zeg tegen je man, dat je het nu voldoende hebt geprobeerd, en dat je de man niet meer in je huis wilt zien.
Anders moet hij maar met zijn vriend gaan samenwonen.
Keihard zijn. Je hebt het recht op rust in je eigen huis. Jij nodigt ook niet voortdurend mensen uit waaraan hij niet goed kan wennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ongetwijfeld weet je man dit al heel lang. Hij merkt natuurlijk meteen aan jou dat je niet goed in je vel zit als die vriend er is. Dat is voor jouw man ook helemaal niet zo leuk, want hij zou het veel gezelliger vinden als jij normaal met zijn vriend zou kunnen omgaan. Bespreek dit met hem en vraag of hij voorlopig bij zijn vriend thuis wil afspreken. Verwacht niet dat je man zijn beste vriend voor jou laat vallen, want als hij dat al zou doen dan stond hij daar toch niet achter. Als die vriend toch onverwacht bij jullie thuis komt, roep dan je man even apart en leg hem uit dat je dit bezoek echt niet kunt verdragen. Aan jou de keuze of je boven gaat zitten of dat je gaat shoppen of whatever. Je gaat dan weg uit eigen vrije keuze en niet omdat je je laat verjagen; zo moet je dat niet zien. Als je boven gaat zitten, laat je man dan zorgen dat die vriend niet naar boven komt, daar heb jij recht op. Probeer het maar met een smoesje op te lossen, zodat jij je rust hebt en je man met zijn vriend ook. Sterkte!