Wat is het verschil in gevoel ?

Dit zal mijn laatste vraag zijn.. maar wil alleen duidelijkheid hier nog op..

Stel je komt een partner tegen die wel bij je past maar niet echt.. voel je dit verschil aan? Waarom kiezen wij er dan voor om toch in zee te gaan met deze persoon?
Jullie hebben beide een ander karakter en beide een andere levensvisie.. of beide hebben hetzelfde karakter maar een andere levensvisie..Kortom.. iets klopt er niet, en er mist iets. Voel je dit bij de eerste keer dat je iemand ontmoet? Ik begrijp dat er veel mensen met elkaar gaan puur uit nieuwschierigheid en interesse.. toch vraag ik me dus op dit punt af wat het verschil in gevoel is wat je heb bij zo iemand en waaraan je dat kunt merken..?

Iemand die echt bij je past , voel je dat het gelijk goed zit.. een soort rust kan je dat bij die andere persoon dan niet allemaal ervaren?

Waar zit het verschil in gevoel tussen een levenspartner en een normale partner en hoe weetje dat?
Want je thuis en veilig voelen en geaccepteerd voelen kan volgens mij bij beide soorten partners dus wanneer weetje dan echt dat je aan het goede touwtje trekt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn er zeven, en volgens mij zijn ze de afgelopen dagen allemaal al meerdere keren beantwoord. En er was er alweer eentje achteraan gekomen zie ik.....
GV is natuurlijk géén persoonlijk hulpforum.

Antwoorden (8)

Simpel antwoord, misschien niet het door jou gewenste antwoord maar wel mijn visie:

Je weet het niet.

Je weet het nu niet, en al weet je het nu, dan kun je ongelijk hebben.

Als je het al weet en je hebt nog gelijk ook, dan kunnen in de komende jaren beide partners veranderen, waardoor je alsnog ongelijk krijgt.

Het bij elkaar passen is sowieso gradueel. Het is geen kwestie van ja of nee. Het is een kwestie van meer of minder, op een heel lange schaal.

Hoe goed je ook bij elkaar past, iedereen heeft wel wat minpuntjes. Wat nukken. Tijdelijke periodes waarin het wat minder loopt.

Echt partnerschap houdt in dat je die mindere punten van elkaar accepteert. Dat je van elkaar kunt blijven houden, ondanks die vlekjes.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke veranderingen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meer en minder..? Bedoel je daarmee dat in der loop der tijd mensen steeds meer of minder bij elkaar gaan passen?
Cryofiel
14 jaar geleden
Welke veranderingen? Alle veranderingen die maar kunnen gebeuren. Je doet ervaringen op, in het leven, in de wereld, op je werk. Je ontwikkelt jezelf. Daardoor verander je. Met meer en minder bedoel ik dat mensen op elk moment meer of minder bij elkaar kunnen passen. Het is niet zo dat je wel of niet bij elkaar past. Op een schaal van 0 (past absoluut niet) tot 1000 (past helemaal super), kan de ene persoon 950 scoren. Met die persoon kun je je leven samenblijven. Iemand anders kan 952 scoren. Is dat dan een betekenisvol verschil? Ik denk het niet. Temeer omdat beide personen, en jijzelf, kunnen en zullen veranderen. Daardoor kan elks score hoger of lager worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met de veranderingen ben ik het niet helemaal mee eens.. Dan kan ik doordat ik een andere baan kies bijvoorbeeld niet meer bij mij partner passen? Beetje raar.. vind je niet?
Cryofiel
14 jaar geleden
Niet door je andere baan. Wel door wat die baan mogelijkerwijs met je doet. Als je nu bij de Febo werkt, en je neemt een baan aan als buschauffeur, dan doet dat op den duur iets met je. Neem je daarentegen een baan aan als directiesecretaresse, dan doet dat iets anders met je. Neem je een baan aan als ploegleider op een olieplatform in de Noordzee, dan doet dat weer iets anders met je. Je ontwikkelt je, afhankelijk van je baan. Die ontwikkeling maakt een ander persoon van je. Of minimaal: een persoon waarin bepaalde karaktertrekken die vroeger prominent waren, nu gaan sluimeren, en andersom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het helemaal met je eens Cryofiel. Dit is ongeveer de strekking van een antwoord dat ik op één van de vele andere soortgelijke vragen heb gegeven.
Mijn antwoord is dat je beter de antwoorden op je vorige vragen erbij kunt pakken, want in feite heb je dit al meerdere malen gevraagd, telkens in andere bewoordingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Is ook helemaal waar. Maar ja, je bent een tobber of je bent een tobber...
AWM
14 jaar geleden
Maar is het is de laatste vraag.
Elk nadeel heb zijn voordeel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Antwoordman: Dat heeft ze al eerder beloofd, dus het is maar even afwachten :)
http://www.goeievraag.nl/vraag/weetje-relatie.27504
Blijkbaar vindt je genoeg in die persoon die je bij je partner wilt zien. Anders ga je lijkt mij niet een relatie beginnen. Misschien lijkt het voor de buitenkant twee totaal verschillende personen, maar vinden de twee toch dat ze goed bij elkander passen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie antwoord hierboven. En: Als je het gevoel hebt dat het niet loopt ind e relatie en er een fundamenteel probleem is wat niet opgelost kan worden.. Relatie stop zetten en je eigen weg gaan.

Als je denkt dat het wel op te lossen is: Praat er over met je partner.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je voelt dit verschil misschien wel aan, maar Liefde Maakt Blind.
Er is toch ergens een verschil van richting tussen hoofd en hart.

Dus: Ja, dat voel je, maar dat wil niet zeggen dat je er ook iets mee gaat doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het goed is, dan voel je dat, daar kunnen geen uitgebreide voor/tegens of verdere analyses tegenop.
Je kunt dit hele onderwerp op zoveel manieren belichten, maar dan nog begint het met die ene klik, die basis moet er zijn.
Je voelt het verschil aan, echt....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Theebreker je lijkt me zo onzeker dat is geen verwijt hoor ,bescherm je zelf als iets niet goed voelt.Zodra iets niet goed voelt en je hebt twijfels dan werkt het niet.Iemand kan verliefd zijn op de liefde niet op de persoon.Gewoon iemand willen "hebben".Als je het gevoel hebt dat er iets niet klopt , bescherm je zelf en luister naar jezelf!!Want je gevoel hoort bij jou.
Loslaten hoort daar bij.Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verschil van een gewone partner en een levenspartner...

Een gewone partner die gaat naar huis als hij gevreeën heeft, een levenspartner die draait zich daarna om...