Het zit zo ,ik en mn man groeien steeds verder uit elkaar en als ik om aandacht vraag dan ben ik een zeur?ik weet het niet meer?

ondertussen zit ik elke avond alleen en hij op zn kamer zogenaamd te werken!

Toegevoegd na 11 uur:
We zijn al bijna 30 jr bij elkaar waarvan 18 jr getrouwd ,we hebben 3 zoons 23/21/12 jr en de nodige ups en downs echt doorstaan ! dus ik vertrouw erop dat dit ook wel weer goed komt IK WEET ALLEEN FF NIET HOE?

Toegevoegd na 13 uur:
Leuk dat er ook mannen reageren!

Toegevoegd na 3 dagen:
Gisteravond leuke avond gehad ,feestje met eten drinken dvd presentatie manlief afijn ..ik dans graag maar moet steeds maar naar hem toe gaan oftie aub wilt dansen en dan zie ik regelmatig andere mannen wel bij hun vrouw gaan zitten of dansen etc en dan denk ik echt HIJ ZIEt me gewoon niet ben ik alleen maar de chauffeur om hem dronken weer thuis te brengen en dan zijn we thuis gaat hij gelijk naar zn nest om vervolgens weer eerder op te staan om aan zn eigen ontbijtje te maken (niks gemeenschappelijks dus)En nu is hij naar voetbal kijken in t stadion en mag ik weer zorgen dat er straks gekookt is !

Zeur ik nou echt of ?

Toegevoegd na 5 dagen:
Alle antwoorden zijn voor mij zo'n eye-opener ,heb er de afgelopen week erg veel aangehad en ga proberen niet meer te zeuren/klagen !
En vooral positief te zijn merk al enige dingen bij mn man wat mijn instellingen bij hem teweeg brengt;-)

Toegevoegd na 6 dagen:
Zonder dat ik heb hoeven zeuren heeft hij spontaan de vaatwasser na het eten ingeruimd ;-))

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe is de sex? Komt op mij over alsof de spanning er vanaf is. Verleid hem eens, vertel hem eens je fantasieen... Neem eens een risico... Een parenclub misschien.
Een goed sex leven is de basis van een relatie.
En fantasieen uitvoeren is een onderdeel daarvan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar istie te moe voor als hij rond 1 naar bed gaat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de voorstellen van anderen niet werken, stel hem dan voor om naar een relatie therapeut te gaan, het zou zonder zijn als jullie communicatie na zoveel jaren uiteindelijk helemaal stopt. Een relatie therapeut kan veel helpen. Veel sterkte, hoop dat het allemaal weer goed komt voor je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft hij ook geen zin in(wilt hij ook niet) ,weet ook niet of hij met iemand anders zijn problemen bespreekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om 01:00 naar bed, en dan 'geen zin'?
Het kan ook ontwijkgedrag zijn.
Je houdt van lezen. Neem eens een boek over Tantra. Dat helpt op weg in bed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo voelt t ook dat hij me ontwijkt! Tantra moet je toch wel lenig voor zijn ;-)
Ga op zoek!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, Tantra is voor iedereen geschikt, en het is de spirituele manier van seksualiteit. Het kan dus een seksueel ontwaken worden. Spannend!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is of je met je broertje op stap bent; hij zit steeds alleen op zijn kamer. En verder is hij ict'er. Hij heeft moeite met gevoel te hebben en/of gevoel te uiten? Heb je al eens aan Asperger gedacht? Als hij dat heeft, kan het handig zijn om zijn gebruiksaanwijzing eens te lezen, je leert dan om hem te bedienen. Maar dan in de betekenis van aansturen!
En hij houdt niet van vrouwen met overgewicht. Het zou zomaar best wel een kunnen zijn, dat je met een paar kilogram eraf, een zogenoemde *kritische grens* bereikt.
Dat zou dan fijn zijn, toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij mannen zijn allereerst geinteresseerd in seks, en daarna worden we lief. Hoe meer wij daardoor geobsedeerd raken hoe minder zin 'jullie' daarin hebben, want vrouwen willen eerst andere aandacht en daarna misschien seks...
Dit is een nare vicieuze cirkel waar je alleen met praten uit kunt komen. (En dat vindt meestal 1 van de partners onzin: je weet toch wel wat het probleem is, of er is geen probleem...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat gebruik jij ongelofelijk veel uitroeptekens, Shayne!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat valt me zelf ook wel eens op ,maar ik roep het ook wel erg uit dit onderwerp!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je man helemaal niets meer wilt doen om het huwelijk de andere kant op te sturen, dan houdt het gewoon op.
Dan moet je öf je eigen gang gaan en hem in zijn sop laten gaarkoken óf een scheiding aanvragen.
Het is nl. slecht voor je om als vrouw het idee te krijgen dat je het hem naar de zin moet maken en dan nog een grauw of geen grauw krijgt.
En als je huwelijk stilstaat kun je niet groeien! Stilstand is achteruitgang!
Ik weet dat je kind van 12 liever een vader én een moeder heeft in 1 huis, maar ja, als het niet anders kan.....
Trouwens het kind heeft het echt wel in de gaten hoor, dat er iets mis is, en zal uiteindelijk vinden dat het vrediger en gezelliger in huis is met enkel moeder en soms enkel vader.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben om de volgende reden tegen een scheiding:
- na een scheiding gaat je ontwikkeling snel door, maar dat komt doordat je echt *moet*: alles staat op zijn kop, en je bent extern ongelofelijk gemotiveerd om van alles in je leven aan te pakken. Daardoor is het net, of je het zelf doet, het je eigen keuzes zijn;
- als je dezelfde hoeveelheid energie in je relatie steekt, wordt je leven net zo goed.
Het gaat om de energie. Maar veel gescheiden mensen zijn trots op zichzelf, omdat ze het in hun eentje gered hebben. Dat vind ik een drogreden. Ik zie tegenwoordig heel veel oudere stellen, die al 50 of 60 jaar bij elkaar zijn. En ze zijn gelukkig. Waardoor zou dat komen? Niet doordat ze gescheiden zijn.
Kristal
12 jaar geleden
Shayne, even over je toevoeging, Já, nu zeur je...;-))
Doe het dan niet, vraag hem dan niet steeds voor het dansen. Vraag een ander of dans niet. Of ga niet mee als je alleen chauffeur bent. En kook dan niet voor hem als je dat opvat alsof je een (zijn) slachtoffer/keukenmeid bent.
Je weet precies wat je niet leuk vindt, maar je doet het wel...
Dus, nog eens, laat het niet van hem afhangen of je het fijn hebt op een feestje. Kom op zeg, hij mag blij zijn een vrouw te hebben die met hem wil dansen, zo niet, ook goed, dans je toch met anderen.'t Wordt echt tijd dat je stopt met van hem te verwachten wat hij niet kan geven. En dan na te denken of het huwelijk dat je met hem hebt vervullend kan zijn als hij blijft zoals hij nu is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet het antwoord al ik verwacht teveel en dat maakt mij een zeur!
Kristal
12 jaar geleden
Nu doe je het weer, sorry...;-)) (je weet hoe ik het bedoel)
Sta op uit je slachtofferrol.
Weiger om je nog slachtoffer te voelen en /of zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat bedoelde ik nou ook ;-)
Kristal
12 jaar geleden
Zijn we het alweer eens ;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja lieverd je Zeurt écht en niet zo'n klein beetje ook ;-) Je staart je blind op hetgeen anderen wel hebben en jij niet.
Geloof me, vele van de koppeltjes waar jij nu naar opkijkt omdat hun man hen komt halen om te dansen hebben thuis een heel wat minder fraai leven dan jij nu hebt.
Verkijk je AUB NIET op dat soort zaken want dan Blijf je zeuren tot je straks écht reden hebt om verdrietig te zijn. Zoals ik reeds elders schreef.
STOP met doemdenken en schrijf ELKE Dag een positief punt op over jouw man.
Maakt niet uit hoe onbenullig jij dat punt op dit moment vindt... schrijf het op. Lees dit lijstje elke dag opnieuw tot.... Jij er weer een gewoonte van hebt gemaakt om enkel nog oplossingsgericht te denken, te praten en te handelen. Oh ja...
Dit vraagt inspanningen... intensieve inspanningen zelfs.
Maar.... ze lonen meer dan jij nu kan vermoeden. Gewoon doen lieverd.... gewoon kiezen voor een BLIJ-Spel ipv Drama. Als... je écht Gelukkig wil zijn tenminste.
En ik ga ervan uit dat niet enkel jij dat wil maar ook jouw man.
Verwijt hem niet dat hij hier niet in zijn eentje uit komt.
Zorg dat Jij hem weer aan het lachen en genieten krijgt.... je kan het... je wil het... dus DOE het!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Shayne, na je toevoeging na drie dagen: dit is geen zeuren maar klagen. Je beklaagt je over je man.
Wat dat betreft ben ik het met GerdaMaria helemaal eens. Want, door je te beklagen, verspeel je energie. Beter kijken naar positieve punten zal zeker helpen.
Maar wat je zeker moet gaan doen, is heel goed kijken naar je eigen behoeftes. Deze kun je kenbaar maken aan je man. En nee: dat is géén klagen, maar vertellen wat je graag wilt: wensen uiten.
Begin hiermee, zeg bijvoorbeeld:"Je was vanmorgen vroeg op om je ontbijt klaar te maken. Joh, schat, ik had dat zo graag voor jou willen doen. Wil je me die kans geven?" Dat klinkt veel positiever, niet?
Probeer het maar: maak van een klacht een wens. Uit die wens met liefde (dus echt zonder klagen erbij). En geef niet op!
Kristal
12 jaar geleden
Klaas, volgens mij bedoelt Shayne helemaal niet dat ZIJ het ontbijt wil klaarmaken voor hem, maar dat ze het sámen wil doen. Of: dat hij niet alleen ZIJN ontbijt klaarmaakt maar dan ook tegelijkertijd voor haar, zodat ze sámen kunnen ontbijten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit wat in om een klacht om te zetten in een wens ,maar vroeger gezamelijk werd ontbeten in het weekend maakt manlief alleen voor zijn eige het ontbijt klaar!
Wil heel graag en zeker voor mn jongste een gezellig ontbijtje met zn allen! Ga er een wens van maken;-)
Kristal
12 jaar geleden
Met een ei erbij ;-) Mooi dat je in staat bent de kern uit Klaas' reactie te halen, daar was ik blijkbaar even niet toe in staat gisteren ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan wordt het toch nog een prettig Kerstfeest, Shayne! Fijn voor je!
Kristal
12 jaar geleden
Ik sluit me bij je aan Moolkeesje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wordt het zowiezo ,we zijn ook nog een soort van volwassen mensen die het voor de kinderen zeker een geslaagde kerst willen maken !
Geld voor mij en mn man,hij heeft ook positieve dingen hoor,ik ga ze op een rijtje zetten en weet niet of ik nou moet sluiten met een beste antwoord of het zo te laten want er zitten veel beste antwoorden bij.
Ik heb er iig heel veel aan gehad om me open te stellen op deze site en dat was al een stap een 1e stap om naar mezelf te kijken ipv naar mn man!
Bedankt en fijne dagen voor alle mensen die me een reaktie gestuurd hebben !
Kristal
12 jaar geleden
Ha! Fijn! Vertel eens een paar goede eigenschappen van je man Shayne? {als je wilt ;-)}
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zal ik eens even beginnen? Volgens mij is de man van Shayne een hele stabiele, rustige, betrouwbare factor in het gezin die heel voorspelbaar is en zijn rol als 'kostwinner' heel serieus neemt. (Deze positieve punten kunnen ook allemaal in het negatieve getrokken worden, dat realiseer ik me heel goed!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel oppassen,dat je niet doorslaat naar de andere kant Shayne!
Aan ieder mens kleven wel negatieve dingen,dus ook aan je man, maar die moet je proberen weg te strepen tegen die van jou!
Op 8 Januari zijn mijn dame en ik 52 jaar getrouwd en ik merk dat we steeds meer naar elkaar toe groeien!
Dat wens ik jullie ook van harte toe!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaat goed ondanks dat hij nog steeds op zn kamer zit merk ik dat hij vrolijk is omdat ik niet zeur maar denk laat hem en ga zelf wat doen en sinds deze vraag ben ik het die de verandering op gang gebracht heeft.

Het beste antwoord

Tja...
als jouw man jou een zeur noemt dan is dat omdat HIJ jou wel degelijk zo ervaart hé.
Anders zou hij het zeker niet zeggen.
Oh ja, ik weet dat dit bot klinkt hoor.
Maar ik wil je gewoon wakker schudden.
Anderen zeggen NOOIT zomaar iets en zeker niet bij herhaling.
Ik spreek uit ervaring.
Wij vrouwen kunnen een aardig potje zeuren als we te lange tijd onvoldoende aandacht krijgen.
We beseffen het vaak niet maar we DOEN het wel.

Dus is het Tijd voor zelfonderzoek!
DURF jezelf met ZIJN ogen te bekijken.
DURF de film terug te draaien en vanuit een andere positie naar JOUW aandeel in deze vervreemdingskwestie te kijken.
DURF in de eerste plaats aan jezelf te bekennen dat jij ook in Gedachten vaak kritiek hebt op zijn gedrag. En geloof me, hij voelt dat Bewust of Onbewust aan.
DURF te aanvaarden dat jouw man tijd voor zichzelf nodig heeft en ga zelf iets leuks ondernemen waardoor jouw aandacht wordt afgeleid van hetgeen Jou verdrietig maakt.

Want geef toe, als JIJ er zoveel last van hebt dat Hij nood heeft aan tijd voor zichzelf en zich dus afzondert dan heb JIJ jezelf en jouw vermogen om gelukkig te zijn wel heel afhankelijk gemaakt van hem. En dat terwijl er zovele leuke mensen op deze aardbol rondlopen die blij zouden zijn met jouw gezelschap en/of jouw vriendschap.

Wees blij dat hij zich thuis in een andere kamer afzondert. Hij had ook elke avond op stap kunnen gaan. Dan zou jij je wellicht veel slechter voelen dan nu het geval is.
Het feit dat hij nog thuis blijft doet mij vermoeden dat ook hij jou niet opgeeft doch dat hij DRINGEND ademruimte nodig heeft.

STOP dus vooral met Bewust of Onbewust zeuren en ga ergens een workshop volgen waar je dit soort zaken op humoristische wijze leert aanpakken.
Geloof me, Humor is dé super-oplosser voor eender welk euvel op eender welk vlak... dus zowel psychisch, fysisch als emotioneel. Dus lach eens wat vaker. Maak je mooi. Onderneem iets voor jezelf waardoor JIJ je beter gaat voelen in je vel. Hij merkt het vanzelf wel op hoor.
Doe het niet om indruk te maken op hem maar doe het omdat JIJ jezelf de moeite waard vind om je eigen beste vriendin te zijn. Op deze eenvoudige manier (die in jouw situatie best wel wat inspanningen zal vragen) word jij automatisch opnieuw een aantrekkelijke partij voor hem.

Ga vooral op zoek naar positieve punten in jullie relatie en schrijf die op. Van zodra je geneigd bent om aan de negatieve te denken neem je dat lijstje en lees tot je vrolijk wordt.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wens écht dat jullie hier SAMEN sterker en vooral Bewust Liefde-Voller uitkomen!!!
Maar voor het zover komt zullen jullie een stuk van de weg ALLEEN moeten afleggen. Geloof me, van zodra jij jezelf weer bewust Liefde-Vol instelt tegenover jouw man zal jouw man zich minder bevangen voelen. Ik begrijp jullie beiden.
Deze situatie is mij geenszins vreemd dus mijn reactie is op ervaring gebaseerd. Ik heb nu een kaartje bij mijn laptop staan en weet je wat ik daarop geschreven heb? "Bewust Glimlachend Observeren"
+
"Begripvol Luisteren = Vertrouwen" Ik kan het je aanraden om zelf ook een tekstje op te schrijven dat Jou weer positief doet denken over datgene of diegene die je nog niet of niet meer kan begrijpen. het werkt écht in jouw voordeel door steeds weer naar pluspunten te zoeken. Ze zijn er in grotere getale dan je aanvankelijk zou vermoeden. Observeer eens wat vaker mensen die op een hele leuke wijze met elkaar optrekken.
Ga niet treuren omdat jullie dit niet samen ervaren maar zoek oplossingen om het ook weer zo leuk te krijgen met elkaar.
Niks forceren... veel observeren en spelenderwijs weer leren om elkaars Beste maatje te zijn. Nogmaals...
Ik wens het Jullie welgemeend toe dat jullie hier als een geolied team uitkomen!!! Succes X 2 tot in het oneindige ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tnxx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er waren meerdere beste antwoorden maar heb deze gekozen omdat ik er iets bij voelde waar ik me in kon vinden ,BEDANKT!

Andere antwoorden (25)

dan ga je een keer met hem naar de bios en wat eten ,zodat je het met hem kan bepraten over hoe het gaat. en een gezellige avond maken ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doen we regelmatig! en het is dan gezellig maar niet romantisch!!of ik met mn broertje op stap ben!
Je hebt een aantal opties.
- Meteen gaan scheiden en iemand opzoeken die zich wel in jou interesseert. Als je kinderen en/of een hypotheek hebt op een veel te duur huis, kleven er nadelen aan deze optie.
- Een relatie beginnen met je buurman en 'het' doen in het kamertje aangrenzend aan die kamer van je man.
Als je man naar bed komt kun je zeggen: "Goh, wat gingen de buren weer tekeer!!"
- Maak een hobby van Goeievraag. Dan vliegen de avonden voorbij.

Kies er maar eentje uit.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik hoop dat je die 2e als grap bedoelde :D +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik hoop voor je dat je ze alle 3 als grap bedoelde, aangezien geen van alle bijdrage aan het herstellen van de relatie.
escape
12 jaar geleden
@Mormel: De vraagstelster vroeg niet hoe zij haar relatie kan herstellen.
Kristal
12 jaar geleden
Escape, je antwoord komt over alsof je de vragenstelster niet erg serieus neemt. geen min van mij, ik min niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoezo alle minnen??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@escape ondertussen heeft de vragensteller er wel aan toegevoegd dat ze ervan uitgaat dat het weer goed komt.
escape
12 jaar geleden
Ah, ok. Ik hoop dat dat gaat lukken. Zo niet kan ze mijn tips alsnog uitvoeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@escape ik mag hopen dat het weer goed komt ,ga er niet vanuit!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
af en toe een grapje ertussendoor is toch wel leuk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Woooow, al 30 minnnen!! Maar wel een héél erg leuk antwoord!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
;-)) Forall.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, van iemand die zichzelf de naam 'escape' aanmeet kan je geen BLIJF-oplossingen verwachten hé ;-) Er zijn nu eenmaal mensen die zich niet kunnen inleven in de gevoelens van anderen maar er wel een eigen-aardige manier van humor op nahouden denk ik dan maar.
escape
12 jaar geleden
Ik beschouw het streepje tussen "eigen" en "aardig" dan maar als compliment.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker...
Dat moet je zeker doen... gebrek aan humor en fantasie kan men jou allerminst aanwrijven ;-) Jij bent 'toevallig' toch niet de buurman van de vraagsteller hé - hahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HHAAAHHHAAAHHAA zou wel een leuke grap zijn !!!Voor de goede orde ...vind het helemaal geen min antwoord zag er wel de humor van in !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het maakt de vraagsteller tenminste wel eventjes Vrolijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja idd!!
Waarschijnlijk komt hij aandacht van jou tekort.
Vraag hem eens naar zijn mening over dingen, vraag hem hoe zijn dag is geweest, Vertel hem waar je vreselijk om hebt moeten lachen vandaag.
Stel voor met Kerst iets leuks te doen. Zelf bedenken en voorstellen.

Het is beter te geven dan te ontvangen.

Toegevoegd na 3 dagen:
Met dit antwoord beoog ik het belang van eigen initiatief en zelfstandigheid te bevorderen.
Na de aanvulling, zou ik denken dat je beter niet kunt meegaan naar die feestjes, en zelf een uitje hebben met je vriendinnen, waarbij je voorstelt dat hij een keer kookt.
Wel hem uitbundig prijzen als hij heeft gekookt.

Op een of andere manier zitten jullie samen in een onaantrekkelijke sleur, en die moet jij verbreken, want jij hebt er last van. Hij misschien ook, maar hij heeft de vraag niet gesteld.

Dus initiatief en verantwoordelijkheid nemen voor een verandering in jullie relatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Daar vergis je je in Ineke mijns inziens. Het is even belangrijk om te kunnen ontvangen. Voor veel mensen (voorál voor de gevers) is dat moeilijker als geven.
Het is dus even goed om te geven als te ontvangen.
Als je ontvangen kan, geef je een ander hetzelfde goede gevoel als jij zelf krijgt wanneer je geeft. En in een relatie mag er toch hopenlijk van wederzijds geven en ontvangen sprake zijn. Tenzij er iets gebeurt waarbij het nu eenmaal niet anders kan dat de één meer geeft als de ander.
Maar anders vind ik het een vreemde gedachte dat de vrouw maar moet geven en geven en voorál niet teveel mag verwachten te ontvangen van de partner. Geen min van mij, ik min niet.
ronron1212
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een beetje een oudbollig antwoord. Een vrouw is al lang niet meer ondergeschikt aan een man. Ook mannen moeten werken aan een relatie.. Het geld binnenbrengen is allang niet meer voldoende
ronron1212
12 jaar geleden
het heeft niets met ondergeschikt te maken. Je moet beide werken aan een relatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geef naar mijn mening heel veel ,neem hem mee uit en krijg af en toe iets terug!
Hij komt uit zn werk ..eet mee drinkt een bakkie mee en verdwijnt om te werken /voetbal kijken etc!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit liever in zn kamer dan met mij dus ik kan schreeuwen om aandacht of hem aandacht geven hij gaat zowiezo toch weg!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ineke toch, nu is het de schuld van de vrouw? Hoe kortzichtig! Ik vind het een heel gemakzuchtig antwoord. Min van mij.
"zogenaamd te werken" schrijf je. Wat denk je dat hij daar in feite zit te doen? Porno kijken? E-mailen met z'n maitresse? Of wat?

Bestel eens een of ander lekker eten of kook zelf wat bijzonders. Kleed je sexy aan. Dek de tafel mooi en met brandende kaarsen. Maak een fles wijn open. Hij zal ongetwijfeld vragen wat dat allemaal moet en dan heb jij meteen een opening om je probleem aan te kaarten. Ga hem niet met verwijten te lijf maar zeg dat het je verdriet doet dat jullie uit elkaar groeien en dat je dat graag anders zou willen. Je merkt gauw genoeg of hij er open voor staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Zelf iniatief nemen, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord '+'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker goed antwoord ,maar alles al gedaan en wist t niet meer en kwam deze site tegen!Ik denk wel dat ik de verwijten moet weglaten en het anders moet aanpakken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja wat hij daar doet lijkt op voetballen kijken werk af maken film kijken ....ik heb overgewicht vind hij niet sexy!
Ritsuka
12 jaar geleden
Vind hij het niet aantrekkelijk, of vind jij jezelf niet aantrekkelijk?
Probeer er aan te werken om jezelf beter te voelen, zelfvertrouwen omhoogkrijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij vind het niet aantrekkelijk,ik vind mezelf aantrekkelijk genoeg om aandacht te krijgen,maar werk wel aan mn zelfvertrouwen door er niet als een slons bij te lopen en af te vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook in het antwoord van zondag is het weer de vrouw die het initiatief moet nemen, zich sexy moet kleden, allerlei fratsen moet uithalen om die man maar zover te krijgen dat hij aandacht geeft. Sorry hoor, maar zo simpel zit de wereld niet in elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oversexte mensen hiero.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Lavender het is in dit geval aan de vrouw om het initiatief te nemen daar zij degene is die zich beklaagt en niet hij. Was vraagsteller een man geweest dan zou ik evengoed HEM adviseren tot actie over te gaan. Een man kan net zo goed een sfeer voor intimiteit scheppen als een vrouw, maar deze man vindt het allemaal wel best en sluit zich op in zijn kamer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En zo zie ik het ook @zondag
Hai,
Ik zou het bespreekbaar proberen te maken, en misschien dan elders dan thuis in een ongedwongen sfeer, hoe moeilijk dat misschien ook is.
Als dit zo doorgaat, dan blijft het malen in je hoofd en alles wat je man doet kan voor jou als een afwijzing gaan voelen.
En ik zou het ook wel willen weten wat hij dan daar in dat kamertje doet, is dat ook misschien wel van invloed op zijn houding naar jou.
Het is natuurlijk ook moeilijk om een "pasklaar" antwoord te geven want in een relatie speelt er natuurlijk zoveel meer mee.
Maar het lijkt mij het beste om te gaan praten met elkaar, en probeer dan ook te luisteren, klinkt misschien logisch, maar je bent snel geneigd om in de verdediging te schieten (bedoel ik niet persoonlijk, maar zo werkt dat vaak).
Dan kan je er altijd nog weer over nadenken, en evt op terugkomen. Misschien ligt er iets bij jou, er kan van alles zijn, maar spreek het uit, blijf bij jouw gevoel, wat zijn houding bij jou doet.
En dan maar verder kijken wat te doen.
Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga eens onverwacht met een kopje koffie met iets lekkers naar zn kamertje.
Het lijkt mij dat het daar niet verboden zal zijn voor zn vrouw.
Je kunt hem heel duidelijk vertellen dat er gepraat moet gaan worden, omdat je bang bent dat je anders gaat twijfelen of dit huwelijk nog de moeite waard is.
Plan een dagje voor samen , een lange boswandeling , of b.v. een dagje naar een uitgebreide sauna kan heerlijk zijn . In die relaxte sfeer kunnen vele gesprekken boven komen.
Vertel dat de avonden vast gezelliger kunnen,
misschien kunnen jullie inlasten om b.v. wat spelletjes te doen, scrabbelen, een cryptogram op lossen of iets dergelijks.
Misschien hebben jullie er al lang niet meer over nagedacht om het samen gezellig te maken.
Dus...maak hem heel duidelijk dat als er niks gebeurd...dat het huwelijk dan wel eens over zal kunnen gaan.
Ik wens je veel sterkte !

Toegevoegd na 4 dagen:
Na die aanvulling...
Je vraagt of je zeurt ... nee dus... jij zeurt niet !
Je vindt het gewoon ontzettend ongezellig zo.
Als je geen zoon van 12 in huis had had dan zal ik zeggen... probeer een tijdje op jezelf te gaan wonen en er allebei over na te denken of je elkaar mist of dat je het prettiger vindt om ieder zn eigen weg te gaan.
Nu dat jullie je zoon van 12 nog hebben is dat wat moeilijker,want voor hem moet toch nog wat gezorgd worden.
Het lijkt (en dat klinkt heel rot) dat je man dus niet meer zo geinteresseerd is in je.
Waardoor zal hij jou weer "zien zitten/staan ".Na zo lang samen te zijn sluipt waarschijnlijk ook een beetje de sleur mee in.
Misschien is het leuk om je een keer te metamorfosen,
vraag eens of hij het leuk vindt als je b.v. eens een ander kapsel zal nemen of heel andere kledingstijl.
Ik kan me zo voorstellen dat je het na zoveel jaren misschien niet meer zo erg met je uiterlijk bezig bent ??
Ik kan het natuurlijk mis hebben, misschien zie je er juist hartstikke leuk uit !!
Heb je een baan(tje) ... zoniet.. een leuke (parttime) baan kan meer inhoud in je leven geven en kijkt hij misschien ook eens anders tegen jou aan als je iets aan het ondernemen bent ?
Zeg gewoon eens tegen hem...als de jongens oud genoeg zijn ga ik toch eens naar een eigen flatje kijken, want ik voel me verdrietig zo en denk dat ik dan beter mn eigen weg kan gaan i.p.v. me af te vragen hoe ik mn ontevredenheid op kan lossen !!
Sterkte alweer !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In vrijwel elk huwelijk ontstaat om de zoveel jaar een crisis.

De eerste is omstreeks de tijd dat het stel c.a. tien jaar bij elkaar is. Men raakt dan een beetje uitgekeken op elkaar.

De tweede crisis is rond de vijfentwintig jaar huwelijk en de derde is zo plusminus de vijftigste huwelijksverjaardag.

Ik vermoed dat jullie in de eerste crisis zitten..dus dat jullie c.a. tien jaar bij elkaar zijn.

Als jullie meer en meer uit elkaar aan het groeien zijn is het hoogst noodzakelijk dat jullie eens ernstig met elkaar gaan praten..omdat jullie anders regelrecht naar een echtscheiding toe glijden..

Ga dus een keertje naar je man toe als hij 'aan het werk is' op zijn kamer en probeer een gesprek te beginnen.

Waarschijnlijk kapt hij dat meteen af..maar de angst daarvoor mag geen reden zijn voor jou het te laten.

Je moet het gewoon geprobeerd hebben..om het latere verwijt dat je het hem nooit gevraagd hebt, te voorkomen.

Nadat hij het gesprek afgekapt heeft, kun je overwegen hem een brief te schrijven met daarin je zorgen m.b.t. jullie relatie.

Stel hem in je brief voor eens samen een diepgaand gesprek te hebben teneinde tot een oplossing te komen.

Zeg in je brief ook dat je zo graag wilt dat alles weer wordt zoals in het in begin was..toen jullie nog zo veel van elkaar hielden.

En zeg hem tenslotte in je brief dat je (nog) zoveel van hem houdt en hem nooit wilt..

Dat je zijn aandacht èn zijn liefde wilt..is overigens een heel normale wens..die ik goed van jou kan begrijpen. En een zeur ben je dus absoluut niet..

Als je verder nog iets wilt weten of wellicht wat hulp behoeft dan mail je mij maar..ik wil jou en jullie graag van dienst zijn.

Groetjes en een warme knuffel,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind het een goed antwoord voor mij een rede om over mezelf na te denken!
We zijn al 30 jr een paar ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Shayne,
Ik lees al een paar keer dat jij vind dat je over jezelf na moet denken, ik denk dat dit ten dele waar is.
Jij bent wel degene die stappen zet en probeert het tij te keren.
Dus nadenken over jezelf, prima, maar vergeet niet dat ook jou man eens goed over zichzelf na zal moeten denken en over jullie toekomst. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ton heb je een bron voor je eerste bewering betreffende de timings van crisissen in een huwelijk? Volgens mij is dit namelijk onjuist. Daarnaast is het een heel slecht idee om de man lastig te vallen als hij aan het werk is. Want:
- Of hij is echt hard aan het werk en heeft nu dus echt even geen tijd
- Of hij voelt zich niet vrij om te doen wat hij wil en zal zich betrapt voelen. Beide geen goede grond voor een gesprek. Wat dan wel? Plan van te voren tijd in. Blijkbaar is het een zakenman, anders ben je niet elke avond aan het werk. Dus, schiet een 'meeting' in in zijn agenda en daarin de agenda van dingen die je wil bespreken. Natuurlijk pas nadat je gezegd hebt dat je dit gaat doen. Dan heeft hij de tijd om zich voor te bereiden (bijvoorbeeld nadenken of hij inderdaad meer tijd voor zijn vrouw moet maken) zodat het een eerlijk gesprek is. En heeft de vrouw ook de gelegenheid alle punten te bespreken, want die heeft ze vooraf op een rij gezet. Pas daarna ga je eventueel van die dingen doen als brieven schrijven. Persoonlijke communicatie is altijd stap 1. Werkt dat al niet meer dan heb je de helft van je relatie al verloren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@mormel,
'Echt hard aan het werk en dus geen tijd'???
Op het moment dat het werk blijkbaar belangrijker is dan een goed gesprek met je eigen vrouw is er pas écht iets goed mis!! Wat moet ze dan? Eerst een afspraak maken met zijn secretaresse?
Kom op zeg, als het zoiets belangrijks als dit is wacht het werk maar even.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NBK, het is iets wat zo te horen al lange tijd speelt. Dan kan het ook wel even wachten tot bijvoorbeeld een uur laten, of tot het weekend. Maar je kunt er donder op zeggen dat als manlief een deadline heeft voor de volgende ochtend hij niet zo ontspannen en open zal zijn in een eventueel gesprek als wanneer hij er qua tijd rekening mee heeft gehouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@mormel, sorry, vind het echt onzin wat je daar zegt.
Op het moment dat je vrouw zoiets belangrijks met je wil bespreken laat je alles vallen en luister je.
Wat kan er nu in hemelsnaam belangrijker zijn dan je eigen vrouw en relatie?
En deadline? Iedere avond? Kom op zeg...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn man vind dat ik niet zo onzeker moet doen dus werk ik aan mezelf!Neem ook de stappen wat betreft het uitgaan,thuis gezellig maken eten koken flesje wijn maar we hebben ook nog de jongste waar het belangrijk voor is dat zijn vader en moeder bij elkaar zijn!
Hij is geen zakenman maar een gewone drukbezette ict er en werkt van 9/18
Maar zegt dus altijd dat hij nog werk te doen heeft wat dat nog voor werk is ??????
Kan niet in zn pc nml.
Hij maakt ook graag dvd's(waar hij homemovies op zet)voor vrienden.
Ik hoor altijd dat IK het niet snap waar hij mee bezig is en dan vraag ik waarmee dan snap ik zijn werk echt niet:-S
Dit speelt idd al jaren alleen toen de kinderen kleiner waren had ik genoeg om mijn aandacht heen te laten gaan en hem vrij gelaten en ook ik ben vrij gelaten om te doen wat ik wil,alleen nu gaat dat zich wreken!
Ik wil niet meer alleen zijn en vind dat het nu weer tijd is voor ons 2!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Shayne,
Vind dat je helemaal gelijk hebt, als ik het zo lees heeft jouw man meer aan zichzelf te werken dan jij.
En niet in zijn PC kunnen vind ik achterlijk, na 30 jaar samen zou je mogen verwachten dat er vertrouwen en openheid is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hang er maar een beetje bij als enige vrouw in t gezin ,hoewel mn zoons best wel blij met me zijn hoor.
Ik mag niet in zn pc vanwege zn werk!!??
zo ook zn mobiel helemaal potdicht!
En ik heb maar 1 recht en dat is het aanrecht ,zegtie alleen als hij boos is hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Shayne,
Zijn PC en zijn mobiel niet in?
Natuurlijk hoéf je er niet persé in maar het zou mij behoorlijk irriteren dat ik er niet in zou mogen.
Hij werkt toch verdorie niet bij de C.I.A. ofzo?
Ik kijk ook niet in de mobiel van mijn vriendin, maar ik vertrouw haar dan ook genoeg om te weten dat er niks in staat wat ik niet zou mogen weten.
De dag waarop zij alles af zou gaan schermen is tevens de dag waarop ik vragen zou gaan stellen en het héél verdacht zou vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil niet in zijn pc en mobiel maar het prikt wel! En ook dat heeft weer een rede door wat er in het verleden is gebeurt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp je wel. 'Het daarin niet MOGEN komen' laat jou denken dat er iets te zien is..dat jij niet onder ogen mag krijgen.. Natuurlijk doet zoiets veel pijn en gezien in het licht van eerdere, pijnlijke, feiten..komen bij jou de associaties met het verleden weer naar boven drijven. Ik vrees dat er tussen jullie al heel veel aan liefde verloren is gegaan en dat het al bijna te laat dreigt te worden als de oplossing niet snel wordt gevonden. Het doet mij pijn je het bovenstaande je te moeten zeggen.. Probeer dus niet te lang te wachten om hulp in te roepen. Hulp van wie dan ook..bijvoorbeeld in de vorm van een relatietherapie.. Groetjes, Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal met Ton eens, het er niet in MOGEN is geen prettig gevoel en geeft je inderdaad het idee dat er dingen voor je verborgen worden gehouden.
Dat je dingen niet zou snappen of begrijpen is natuurlijk een zwak excuus, jij moet zelf kunnen bepalen of je iets wel of niet begrijpt.
Ik denk toch dat ik jouw man hier mee zou confronteren en hem recht op de man zou vragen wat hij nog van jou wil, hoe hij jullie toekomst ziet.
Als ik jouw reacties zo eens lees doe jij al het nodige om samen gelukkig te zijn en is jouw man nu aan zet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je schermt dingen gewoon niet af als je niks te verbergen hebt. Ben je dingen wel aan het afschermen, dan heb je meestal ook iets te verbergen voor deze of gene.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk, al dat opnoemen van de fases in een relatie, maar als je de vraag goed had gelezen, dan had je gezien dat ze al bijna 30 jaar bij elkaar zijn en niet, zoals jij schrijft: "Ik vermoed dat jullie in de eerste crisis zitten..dus dat jullie c.a. tien jaar bij elkaar zijn."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lavender, Als JIJ goed gekeken had, had je kunnen zien dat het hier om een LATERE toevoeging ging:' Toegevoegd NA 11 uur: (Lees goed: TOEGEVOEGD NA 11 UUR) We zijn al bijna 30 jr bij elkaar' Bovendien maakt het aantal jaren weinig tot niets uit voor mijn antwoord op de bewuste vraag. Groet, Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HOHO geen ruzie over mijn vraag ,maakt t uit hoeveel jaar....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een werk PC en mobiel zijn gewoon eigendom van de baas en daarop gelden de regels van de baas. Dat kan heel goed zijn dat niemand daar gebruik van mag maken. Mijn vriend mag ook niet aan mijn werklaptop & mobiel komen. Daar staan klant gerelateerde, gevoelige of zelfs geheime informatie in. Daar mag niemand aankomen. Simpel zat. Dat heeft niets met vertrouwen in mensen te maken. Dat heeft met contractafspraken te maken. -- Daarnaast over direct tijd maken.
Er zijn vier soorten dingen die tijd vragen:
- Belangrijk en urgent
- Niet belangrijk, urgent
- Belangrijk, niet urgent
- Niet belangrijk, niet urgent En in deze volgorde zul je daar dan ook tijd aan moeten besteden. De vrouw is (neem ik aan) voor de man belangrijk. Maar, het probleem is niet urgent. Want, het kan best nog een paar dagen blijven wachten. Dat blijkt al uit het feit dat er hier naar gevraagd wordt. We hebben een week de tijd om te antwoorden. Oftewel, niet urgent, wel belangrijk. Dus dan hoeft het niet nu direct en is het beter daar gezamenlijk een tijd voor af te spreken. Klinkt heel zakelijk, maar het WERKT wel. En blijkbaar werkt het tot nu toe niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MMmm zit wat in ,ga deze opslaan!
Over dit onderwerp is natuurlijk al heel veel nagedacht en geschreven. Je bent echt niet de enige die met deze vraag worstelt.

Je vraag is heel algemeen, dus een specifiek antwoord zit er niet in. Daarom raad ik je aan, om gewoon te gaan lezen. Onderstaand boek kun je in de bibliotheek lenen. Het is anders dan veel andere boeken over dit onderwerp, omdat het niet focust op dingen die fout gaan, maar juist op hoe je dingen kan laten werken.
Het is een zeer positief geschreven boek, je zult er hoop uit putten, en dingen gaan zien.

Veel succes en geluk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Klaas, ik ken het boek niet, maar zou je zo'n boek niet alletwee moeten lezen in een relatie? Of is het voldoende als één van de twee het leest?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werd ook direct naar het boek toe getrokken (ben ik gek op)maar zou mn man nooit zover krijgen om het te lezen,helaas!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, Kristal, ik ging er bijvoorbeeld van uit, dat je ruzies altijd moet uitpraten. Dat leek mij heel logisch. Maar in dit boek geeft hij enkele mogelijkheden die anders zijn. Ik was verbaasd. En zo blijkt 'uitpraten' niet meer te zijn dan gewoon een middel om je liefde te uiten. Dit is voor mij een eye-opener.
Ik denk, dat het lezen door een van beiden al resultaat heeft. Het boek is echt 'anders'. Fijn dat je van lezen houdt, Shayne.
Mijn andere favoriete boek over dit onderwerp is: 'Het huwelijk is een werkwerkwoord' van Alphons Vansteenwegen. Dit is een breed en praktisch boek, met bijvoorbeeld een helemaal uitgewerkt model voor intiem onderhandelen. Maar het kan ook zijn, dat er bij jouw man iets dwars zit. Iets wat hij niet kan of durft te zeggen. Laat voelen dat je er bent, en van hem houdt. En dat zonder druk uit te oefenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had ik ook al aangeklikt ,zit idd ook wat in!
Ben ook bang dat er bij hem iets dwars zit :-( wil ik wel weten !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat 'dwars zitten' kan ook zoiets simpels zijn als een ietsiepietsie gameverslavinkje of de enorme aantrekkingskracht van blote dames op internet en zichzelf daar stiekem kapot voor schamen. Dat hoeft allemaal niet razend dramatisch te zijn voor je huwelijk, maar je moet het er inderdaad wel over hebben. Houd je wel in de gaten dat hij niet heel jullie bankrekening leeg zit te pokeren daar eenzaam op z'n kamertje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voetbalverslaafd dat is ie wel!En dat heb je op rtl7 bijna de hele avond en elke dag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga 'm lezen Klaas, het lijkt me een origineel boek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ook maar eerst TANTRA ;-)
Kristal
12 jaar geleden
Dat klinkt goed Klaas!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Shayne: Tantra zou 'm ook wel eens voldoende kunnen prikkelen ja ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gekocht en eerst ff stiekem zelf lezen ;-)
het wordt tijd dat jullie eens goed met elkaar gaan praten
Anders kun je beter uitkijken naar iemand die je wel aandacht wil geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik herken deze situatie heel goed.
Het lijkt erop dat je gewoon niet meer dichter tot elkaar komt. Het huwelijk lijkt een beetje over. Hij voelt dat ook wel, ergens diep weg, anders ging hij niet steeds naar zijn kamer.
Maar misschien wil hij het niet erkennen omdat hij gewend is aan de situatie en niet van grote veranderingen houdt. Hij zit zijn tijd wel uit. Voor sommige mannen werkt dat zo.
Zij zijn zich er vaak zelfs niet van bewust dat hun huwelijk leegbloedt, dat de vrouw geen energie meer kan ombrengen om het huwelijk te helen.
Voor de vragenstelster is dit zwaar, maar je kan beter niet als een slachtoffer blijven klagen in de situatie. Je kan een aantal dingen doen. Je hebt al met hem gepraat etc etc, en het helpt niet. Dus; als je toch liever bij deze man blijft, om welke reden dan ook, zal jij je eigen avonden in moeten gaan vullen met leuke dingen. Je gaat je eigen leven leiden, hij het zijne, en misschien ben je dan niet super tevreden met de relatie maar je leidt wel een leven waarin je dingen doet die je leuk vindt.
Als je dat niet ziet zitten, dan kan je erover denken om je man te vertellen dat voor jou de maat vol is en dat je naar een relatietherapie wilt, samen met hem, waar jij trouwens natuurlijk ook met je eigen aandeel in deze situatie geconfronteerd wordt.
Als je man dat niet wil moet je serieus gaan overwegen of je écht wel bij hem wilt blijven.
Dat is een angstige gedachte, je wereld zal op de kop gaan.
Maar beter dat, dan jaren blijven klagen dat hij je niet biedt waarop je hoopte, terecht of niet.
Neem je leven in eigen beheer, of je nu bij hem blijft of niet.
Laat het niet van hem afhangen of jij leuke avonden hebt.
Zeg tegen hem als hij thuiskomt: zet maar lekker koffie, ik ga met .... weg want er is een leuke avond daar en daar.
Maar klaag niet langer dan 10 minuten per etmaal ;-).
Zelf ben ik gaan scheiden, en nu zegt mijn ex-genoot: *Je had gelijk, ons huwelijk was doodgebloed maar ik zou nooit gedurfd hebben om te scheiden.*
Ik kan niet garanderen dat je je geluk vindt als je gaat scheiden. Het is een moeilijke situatie, ik maakte mijn keuze, jij maakt jouw eigen keuze. Ik kan alleen zeggen: Neem, hoe dan ook, het heft in eigen hand.
Sta op.
Kristal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel ,hier heb ik echt wat aan ;-)
Kristal
12 jaar geleden
Graag gedaan, ik hoop echt dat je een verandering in gang gaat zetten, welke dan ook. Dat geeft energie en geeft je ook weer meer zelfwaardering. Dan voel je je eindelijk weer jezelf worden.
bolt77
12 jaar geleden
mooi gezegd!
Kristal
12 jaar geleden
Dank je bolt77.
Kristal
12 jaar geleden
Bedankt Bazzz!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk Kristal, ooit ben ik zelf ook die man geweest die iedere avond in zijn eigen kamertje zat terwijl mijn ex beneden zat, ik ken het maar al te goed.
Nu achteraf zie ik al mijn fouten (en die van haar) zo duidelijk.
Overigens zag ik ze toen ook wel, maar ook ik was geneigd om voor de makkelijke weg te kiezen en mijn tijd uit te zitten.
Het is best lekker veilig natuurlijk, ruzie hadden we zelden en dat is zoveel makkelijker dan scheiden en in een groot zwart gat te springen.
Uiteindelijk na 19 jaar zijn wij toch gescheiden en beide zijn we weer begonnen met leven!
Nu heb ik een lieve vriendin en zal deze fouten beslist géén tweede keer maken, op de dag dat we er achter komen dat de koek op is stoppen we ermee, het leven is echt een beetje te kort om ongelukkig te zijn, zelfs als je dat zelf niet eens zo in de gaten hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opgeven en met een ander opnieuw beginnen en nog een keer en nog een keer? Je neemt je eigen fouten toch mee.
Weet je echt 1000000% zeker dat er niet iets is dat je zelf niet (durft) te veranderen ?
Kristal
12 jaar geleden
Juzerneem, op wie reageer je? NBK, ik herken je verhaal, wij hadden ook zelden ruzie. Mensen zeiden dan ook: ik begrijp het niet, jullie konden toch goed met elkaar opschieten? En dat was ook zo, alleen kan ik met heel veel mensen goed opschieten. En toch is er maar zelden één met wie ik een intieme relatie aan wil gaan :-) Wij waren 23 jaar bij elkaar.
En ja, het voelt inderdaad alsof je weer gaat leven, voor mij ook, voor mijn ex-genoot ook. Er komt weer beweging in je leven. Ook al weet ik dat het niet te garanderen is dat het voor iedereen zo uit kan pakken. Daarbij ga je voordat je echt uit elkaar gaat (en daarna) een poos door een moeilijke tijd. Toch ben ik blij dat ik de sprong in het diepe gewaagd heb. Ik was er als de dood zo bang voor, want ik wist uiteindelijk zelfs niet of er wel water in het zwembad zat als ik van de hoge zou duiken.
Maar ik dook.
En er was heerlijk lauwwarm water :-)
Kristal
12 jaar geleden
Dank je Stippel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem je leven in eigen beheer, of je nu bij hem blijft of niet: juist +
Kristal
12 jaar geleden
Dank Momo!
Ivana
12 jaar geleden
+ Shayne wordt vast weer aantrekkelijk als ze zich minder op haar echtgenoot focust, maar meer dingen gaat ondernemen die ze zelf leuk vindt en die bij haar passen. Ze wordt dan plotseling weer een interessant persoon waar je vragen aan kunt stellen over het hoe en waarom van haar liefhebberijen.
Loskoppelen is vaak vasthouden. Terwijl je met zuchten en smachten het tegendeel bereikt.
De plus is dus voor Kristal.
Kristal
12 jaar geleden
Ivana, zo werkt het vaak wel, maar ook al zou zij nog steeds niet interessant voor hem worden, dan maakt ze het leven in ieder geval wel interessanter voor haarzelf en hangt dat tenminste niet meer van hem af. Dank voor je plusje Ivana :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+helemaal mee eens! Zelf precies hetzelfde gedaan als jij. Ook 23 jaar getrouwd. Na lange aarzeling (want ja, je hebt toch een paar kids) toch scheiding doorgezet en het is na alle doorstane stormen een geweldig bestaan geworden. In mijn uppie!
Kristal
12 jaar geleden
Fijn Meike! Voor mij heeft dat ook zo uitgewerkt.
Je leeft weer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal eens met het antwoord kan helaas nog niet plussen en voor shayne meid ga leuke dingen doen voor jezelf, spreek met vriendinnen af doe iets wat je altijd al hebt willen doen ga op een cursus hou een meiden weekend en laat je man lekker voor de kids zorgen
heeft die het aanrecht helemaal alleen voor zichzelf dit is zoooo herkenbaar voor mij!! neem het hef in eigen hand....lees neem je geluk in eigen hand
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om leuke dingen is er geld nodig dat had ik met kleine baantje als gastouder omdat ik thuis wilde zijn voor de jongste hierbij knip ik ook een aantal hoofden als hobby voor een kleine bijdrage ,aan het inkomen van mijn man mag ik niet komen(is voor alle huisuitgaven auto verzekeringen etc,behalve een beetje voor mij, maar vooral voor hem),dus alles wat ik zelf een beetje bijklus en t kostgeld van mn 2 volwassen zoons en wat belastingteruggave moet ik boodschappen en een aantal abonnementen kleding en onderhoud van mn jongste zoon ,zelf betalen!
Is ook een hele grote doorn in mn oog dat ik van vriendinnen merk dat t daar anders gaat.
Januari begin ik weer na 10 jr aan een nieuwe baan voor 12 uurtjes en hoop daar zoveel voor mezelf aan voldoening uit te kunnen halen dat ik hem aan de kant kan zetten als er niks verandert,ik ben nu nog niet zover maar weet heel diep in mn achterhoofd dat t gaat gebeuren!!!!!
Ik heb deze zaken nog nooit uitgesproken ,het geeft me wel veel inzicht om dat hier te kunnen doen,BEDANKT VOOR ALLE REAKTIES!
Kristal
12 jaar geleden
Heh...?? Lees ik dat nou goed?
***aan het inkomen van mijn man mag ik niet komen(is voor alle huisuitgaven auto verzekeringen etc,behalve een beetje voor mij, maar vooral voor hem)***
Dus het is niet júllie inkomen? Maar Zijn inkomen? Bepaalt hij dan ook alleen wat er met dat inkomen gebeurt of zo? Wéét jij eigenlijk wel wat ermee gebeurt of is dat ook geheim? Nou ja, ik begrijp hier niets van, maar er is wel veel wat je man achterhoudt. Als je niet weet hoe het met de geldzaken is, en je zóu besluiten, ooit, om te gaan scheiden, wees dan verstandig en bespreek dat dan eerst met een advocaat, vóór je het aan je man vertelt. Dan kunnen er maatregelen getroffen worden om het eventuele (geheime?) spaargeld van je man vast te zetten. Anders zal hij het spaargeld misschien laten verdwijnen en krijg jij niets, tenminste, zo kan het werken als jullie in gemeenschap van goederen getrouwd zijn.
Nou ja, laten we niet verder op de zaken vooruitlopen.
Het is slechts een advies in het geval dat...
Ik hoop voor je dat het werk je helpt om weer het beheer over je eigen leven terug te nemen.
Succes :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je leest t goed alles is van hem ook al zeg ik we zijn in gemeenschap van goederen getrouwt en ik zie alleen maar wat ik kan zien op de rekening.
Ik krijg hier eigenlijk de kriebels van, het is echt niet goed he?
Moet een afspraak om de auto te krijgen en dan moetbik er ook nog benzine in doen want anders is zijn benzine op!
Hoor me goed ik heb 10 jr geen inkomen en moet alles zelf betalen!
Kristal
12 jaar geleden
Nee, lieve Shayne, dat is echt niet goed.
Het wordt tijd dat er openheid komt, hier klopt geen hout van.
En kijk uit met zijn, en dus júllie spaargeld, wat ik al noemde.
Kristal
12 jaar geleden
Ho even, ik ben misschien iets te snel met mijn oordeel:
kan je alle uitgaven zien op de rekening? Of zijn er meer rekeningen? Gaan er uitgaven af naar een rekening waar jij niets van weet/snapt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij niet ,weer wat om uit te pluizen,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen bijzondere dingen gevonden ,alleen een nieuw overhemd!
Kristal
12 jaar geleden
Goed teken!! ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet om te stoken of zo, maar... Je hebt je eigen rol in de relatie wel heel erg laten inperken. Als jij niet mag meebeslissen over het geld, is er geen sprake van een gelijkwaardige relatie. Het klinkt alsof jij 'zakgeld' van hem krijgt, je bent toch geen puber? Heb jij geen bankpas voor jullie rekening? Staat hij op jullie beider naam? Als dat zo is, kun je gewoon een pasje aanvragen. Ik hoop dat jouw baantje je de vrijheid en de zelfverzekerdheid gaat geven die je nodig hebt om voor jezelf op te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik krijg helemaal niks maar daar word alles van betaald ,uitgezonderd boodschappengeld verdien ik zelf met oppassen en knippen en kostgeld van mn zoons.
Zo voelt t ook niet gelijkwaardig,en ja staat op beide namen ,maar heb geen pasje!
Jullie zijn al 30 jaar bij elkaar, je kent elkaar door en door.
Hij zal zijn kaarten eerlijk op tafel moeten leggen. Bekennen als er een ander in het spel is en alleen verliefd zijn of meer emoties delen met die ander dan met jou is al voldoende. Zit hij in een persoonlijke crisis dan moet hij het ook duidelijk tegen jou zeggen. op dit moment bezorgt hij jou alleen maar het gevoel dat jij alles verkeerd doet. Soort gemakzucht waarmee je geen genoegen moet nemen, misschien kun je een relatie therapeut in de arm nemen vaak toont iemand dan meer respect. Jou man kan het ook doorgaans moeilijk hebben om zijn gevoel onder woorden te brengen, je moet hem daarbij helpen en verder gewoon doorgaan met alles dat voor jou goed is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sprekend vanuit mezelf: als je me in een hoek drukt, of als je te dwingend of aanvallend wordt, zul je van mij een reactie krijgen waarbij de term "een zeur" best zou kunnen vallen.

Hoe dit op te lossen? Geef hem de ruimte die hij nodig vindt. Ga niet gelijk bij de eerste de beste gelegenheid dat er een gesprek kan plaatsvinden in op al die dingen aan hem die je dwarszitten, maar werk aan het herstel van (wederzijds) vertrouwen.

Onthoudt hierbij: je kunt hem niet veranderen. Alleen jouw eigen aandeel in de kwestie is door jou te beinvloeden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
In bepaalde situaties zal je zeker gelijk hebben, maar in dit geval: hoezo ruimte geven...?
Hij zit elke avond op zijn kamer, lijkt me dat hij erg goed is in ruimte némen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn gevoel: vluchtgedrag. Als hij het idee heeft dat hij in aanwezigheid van zijn partner geen ruimte heeft, zal hij vluchten om het te nemen. Dus moet dat beeld "Geen ruimte als partner erbij" eerst rechtgezet worden. Dus niet altijd over "de kwestie". Niet dat verwijtende. Ter illustratie: jouw laatste zin komt op mij verwijtend over. Niet doen. Als er iets is waar veel mannen niet tegen kunnen is het wel in een hoek gedrukt worden. En ook niet een hele leuke avond hebben en dan aan het eind zeggen "Zie je wel, zo kan het dus ook", want ook dat kan zomaar als een sneer gezien worden. Geloof het of niet.... mannen zijn een stuk gevoeliger dan ze de wereld willen laten zien.
Kristal
12 jaar geleden
Zelf zie ik dat niet als verwijtend maar als constaterend.
Het lijkt mij meer over jou manier van opvatten zeggen als over mijn intentie.
Dit is ook alweer niet verwijtend bedoeld ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Punt is: het gaat er niet om hoe jij het ziet. Als je wilt communiceren, zul je de boodschap zo moeten verpakken dat de ander in staat is hem te ontvangen. En als dat niet lukt, is het enige dat jij kunt veranderen... de boodschap anders verpakken. Hoe goed je intentie ook moge zijn, als de verpakking niet past bij de beoogde ontvanger van de boodschap, zul je je doel niet bereiken.
Kristal
12 jaar geleden
Wanneer de ontvanger iemand is die snel geneigd is verwijten in een opmerking te zien, kan je het nog zo mooi verpakken met een roze lintje en al, maar dan zal de ontvanger je verwijten dat hij niet van roze houdt...
Punt is dus:
het moet wel van twee kanten komen.
Beide partijen zouden kunnen proberen ervan uit te gaan dat de ander het goed bedoelt, zeker in een partnerschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens Kristal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als het nou eens zo zou zijn dat hij het gevoel heeft dat hij van alles gedaan heeft, maar het niet is overgekomen? Eerlijk gezegd bekruipt mij nu het gevoel dat de vraagsteller op zoek is naar bevestiging, meer dan naar een oplossing van het probleem. Vanuit waar ik zit lijkt het of je vast zit in een bepaald denkpatroon (terecht of onterecht, daar heb ik geen enkel idee van, want ik ken de situatie niet voldoende). Zolang je daarin zit, is een oplossing ver te zoeken. Neem kleine stapjes en verwacht geen miracle cure. Als je echt een oplossing wil zoeken, check dan eens de 40 day love dare (of zoiets...google helpt). Als je niet gelovig bent moet je wel even door het ongelofelijk christelijke sausje heen, maar dan kom je wel op een duidelijke boodschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles maar dan ook alles heeft een CONSTRUCTIEVE reden van bestaan.
Het gaat er inderdaad niet om wie er gelijk heeft of niet.
Het gaat er om welke communicatie-manier de beste blijkt te zijn in deze situatie.
Je kan de ander wel degelijk van gedrag of reactie doen veranderen door zelf van gedrag te veranderen.
Dat is het grondbeginsel van alles.... actie en reactie... de veelbesproken én even vaak omstreden "Law of Attraction"
Soms zijn er veel woorden nodig om tot een oplossing te komen.
Soms kan je beter zwijgen en jezelf afvragen wat je bij jezelf over het hoofd hebt gezien dat het zover is kunnen komen. Ik heb zo het gevoel dat in deze kwestie elk woord over de kwestie zelf er meer dan één teveel is. Vertrouw er gewoon op dat alles sneller duidelijk wordt als je zelf UIT die slachtofferrol stapt waar jij je (wellicht onbewust) in hebt geplaatst. Deze ervaringen behoren trouwens tot de onvermijdelijke lessen des levens.
Geloof me, er komt een dag waarop je voluit DANK U zal kunnen en willen zeggen voor deze wijze en onontbeerlijke levensles. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel goed GerdaMaria ,ek zit denk ik echt in een slachtofferrol onbewust en doe mn best om daar uit te stappen!
TNXX voor het inzicht !
Persoonlijk vind ik het begin van je vraag al veelbetekenend; Ik en mijn man.
Dat lijkt er op, dat jij jezelf op de 1e plaats zet. Misschien heeft je man die beslissing genomen, die jij een ander ook adviseert in je enige antwoord tot nu toe:Het abonnement op deze vriend uitzetten!
Op welke manier vraag je om aandacht, kun je dat ook aangeven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met het abonnement uitzetten wordt bedoelt dat je geen berichten meer te lezen krijgt in je eigen pagina ,ik zeg niet HUP WEG MET DIE VRIEND! Mijn vraag om aandacht ...ik ben een huisje boompje beestje vrouw ,niks mis mee,dacht ik!
Leuk al die adviezen, maar elk mens is anders. Ik zou ook van de daken willen schreeuwen "koffers pakken, vandaag nog", maar dat gold voor mij en kan voor jou anders uitpakken. Als jij er alleen als huishoudster wilt blijven zijn en voor de eventuele seks, moet je dat vooral doen. Scheiden lijkt moeilijk, maar als ik had geweten dat het zo fijn zou zijn na verloop van tijd, had ik het van de 40 jaar 39 jaar eerder gedaan! Kies voor jezelf, met of zonder hem, maar vooral voor jezelf. Een onbekend pad is donker, maar daar wennen je ogen wel aan!

PS: Leuke man vinden: Schoolbank.nl kan je HEEL gelukkig maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben niet op zoek!
Als je om aandacht vraagt ben je een zeur is niet bepaald respectvol.
Je bent wel beiden verantwoordelijk voor een goede en leuke, gezellige relatie.
Je kunt voorstellen om een keer naar de bios te gaan, uit eten of iets anders leuks.
Een leuke wandeling is ook goed. Dan kom je mss wat makkelijker tot een gesprek.
Of je vraagt op de man af (dat is meer mijn stijl) hoe hij jullie relatie beoordeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga een goed gesprek met hem aan, zeg wat je denkt, zeg hoe je je voelt. Als je dit niet zegt groeien jullie alleen maar meer uit elkaar. Waarschijnlijk weet hij dit niet en is hij gewoon druk en een beetje in een dipje. Als je hem dit verteld hebt en hij wil het verbeteren plan een keer een avondje uit.
Hou elke avond goede gesprekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet het bespreekbaar maken als hij je een zeur blijft vinden en jouw gevoelens niet serieus neemt, dan moet je op zoek gaan naar iemand anders die jouw gevoelens wel serieus neemt .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het huwelijk is een ingewikkeld iets. Ik heb pas een boek gelezen wat echt een inzicht geeft.. "de vijf talen van de liefde" van Gary Chapman. Misschien dat je daar wat aan hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag me af of jullie echt uit elkaar groeien of dat jou man alleen maar zich "verstopt" op zijn werkkamer omdat hij zich verveelt als hij bij jou zit.

Ik weet het, het moet hoogste waarschijnlijk weer van jou komen maar probeer is 's avonds wat vaker iets te doen waar zijn interesse naar uitgaat, probeer dat samen te doen.

Praat nooit over uitelkaar groeien maar over dingen samen ondernemen, dingen die jullie beide interesseren, verras hem is op een speciale spannende wijze 's avonds op zijn kamer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is, is houden van elkaar, niet van hij houdt van mij en als ik dat beleef van houd ik ook van hem. Want als dit andersom ook zo ervaren wordt wacht je allebij af en gebeurd er niets en groei je uit elkaar. Nee zo werkt liefde dus niet, en toch wij mensen denken altijd hij of zij moet mij eerst liefde tonen want ander is er geen opening. Nee zegt de praktijk en zegt ook juist nu het kerstfeest. Ik moet eerst de ander liefhebben en daarna zal de ander mij gaan lief hebben. Zoals in de bijbel staat: alzo lief heeft God de wereld gehad, dat hij zijn enig geboren Zoon gegeven heeft.
Je moet dus juist aandacht aan hem gaan besteden, dingen doen/zeggen/dragen die hij prettig vind en dan zal je zien dat er ook wat terug komt. Bij de één zal dit langzaam beter worden en bij de ander zal dit gelijk omslaan. Maar we moeten niet afwachten tot je helemaal uit elkaar gegroeid hebt, des te groter is de weg terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed op me laten inwerken....ik ben begonnen.
Als ik de leeftijden van uw zoons hoor en de duur van uw huwelijk, zou ik uit deze vraag haast een conclusie trekken. 'Midlife'.

Ga na, waarom hij destijds en ook in crisistijden steeds voor jou heeft gekozen. Laat hem die kanten zien/ervaren!

Je kent je man waarschijnlijk als geen ander, maar jullie praten te weinig. Echter weet je waarschijnlijk wel het antwoord op de vraag wat voor hem het grootste probleem achter ouder worden is. Denk je dat hij bang is niet meer gezien te worden? Is hij gevoelig voor een 'is dit het nu'-fase?

Probeer hem door die onzekerheden van de midlife te halen. Het niet communiceren maakt het alleen erger, dus ga gas geven en zet hem in een positieve opwaardse spiraal.

Toegevoegd na 1 dag:
Overigens, ja, je bent aan het zeuren... maar terecht...
Echter, klim als eerste uit die negatieve gedachtestroom...

Geniet vooral van dingen die jij leuk vind, plaats jezelf minder afhankelijk van hem. Ga een keer een avondje iets leuks doen met je zoons. Blijf niet voor hem klaar zitten, laat het eten eens lekker zitten.

Hij zal zich afvragen waar jullie zijn, er staat geen eten klaar, er ligt wel een briefje: "schat, bestel maar een pizza, ik ben met de jongens naar de film". En als je thuiskomt geeft je kwasi nonchalant aan dat je plotseling op dat idee kwam en dat jullie het super naar je zin gehad hebben. Waarschijnlijk begint hij dan te zeuren om zijn eten. De rollen zijn hiermee een keer omgedraaid.
Vraag hem waarom hij zich druk maakt zonder hem te verwijten. Toon begrip, maar ga niet door het stof. Geef aan dat je het volgende keer op tijd probeert aan te geven, maar dat je voortaan wat vaker voor jezelf kiest.

Oh ja, en zodra hij zeurderig doet over wat dan ook, dan mag je hem best spiegelen. 'Wat zeur je nu en waarom vind je het zo'n probleem om voor jezelf te zorgen?'

Naar mijn idee zorg je te goed voor hem en hebben jullie meer een moeder-zoon relatie dan gelijkwaardig partners.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uw partner gedraagt zich als een overjarige puber.
Indien uw kinderen inwonend zijn, dan neem ik aan dat zij een eigen kamer hebben. (zo niet, dan krijgt 1 van uw zoons uw partners tv/pc/hobbykamertje)
Het is in deze denkbeeldig dat uw kinderen zich gaan spiegelen aan hun vader, terwijl uw partner toch een voorbeeldfunctie moet vervullen.

Het eind van het liedje is dat u nog alleen maar goed bent om hun vuile was te doen en hun monden te vullen en de boel draaiende te houden.
U verdient beter en dat weet u zelf ook wel.
Uw partner dient u onvoorwaardelijk lief te hebben en op handen te dragen.

Nu is een man bijna niet te veranderen, tenzij hij voor het blok wordt gezet. U zegt hem gewoon de wacht aan.
U heeft bv recht op openheid van zaken mbt wat er op zijn computer afspeelt. Ga niet hardop denken dat u daar nieuwsgierig naar bent, want dat geeft hem de tijd om alles te wissen.

Verras hem met een hapje en een drankje op zijn kamer en informeer naar zijn accounts en andere bezigheden op de computer. Ook al zegt hij dat u dat toch niet snapt, dan legt hij dat maar haarfijn uit totdat u het wel snapt.
Hij heeft immers toch niets te verbergen......toch?
U kunt zich voorstellen wat iemand te verbergen heeft op de computer waarvan de partner niets mag weten.

Het ergste is natuurlijk dat de partner zijn/haar heil buitenshuis zoekt. (al of niet digitaal.)
Mocht er een ander in het spel zijn (digitaal) dan is het nog te herstellen. Is er fysiek contact dan kan het einde oefening zijn, maar dat ligt geheel aan jullie beiden qua inzet om de relatie te behouden.

Zonder wederzijds respect en liefde gedijt u niet, en zonder schone gestreken kleding kan uw partner ook niet op zijn werk aankomen.
Als men al lange tijd bij elkaar is en daarvan ook een groot deel gehuwd, en 3 kinderen heeft, dan raakt men niet op elkaar uitgekeken als er overgewicht, ziekte of handicap om de hoek komt kijken. De liefde voor elkaar blijft.

Wel kunnen de beide partners inzet tonen om aan de relatie te werken en alle mogelijkheden met nieuwe invalshoeken te bekijken.
In oorlog en liefde is (bijna) alles toegestaan.
Bedenk dat men een huwelijksboot drijvende moet houden door samen de helling op te gaan, samen de boot te repareren, te vernieuwen en tijdens het varen de kop in de wind te houden.
Indien uw partner geen prater is, dan mag hij zijn wensen en ongenoegen op schrift stellen en u een mailtje sturen.
U kunt hetzelfde doen, scheiden kan altijd nog bij een patstelling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Wat een beauty van een antwoord...
+1 natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de man oprecht is in zijn doen en laten, zich niet schaamt t.o. anderen voor haar ,,overgewicht,, , en er geen ander in het spel is, dan dienen ze eerst rond de tafel te gaan zitten om alles (al dan niet onder het genot van een drankje en een hapje) te bespreken, anders kan men niet ten volle genieten van de te ondernemen bezigheden met elkaar. Internetten en tv kijken kan ook in de huiskamer.
Hij is een gewone werknemer met gewone werktijden en daar is niets bijzonders aan.
Is hij zelf (startende) ondernemer, dan kan ik mij voorstellen dat hij het werk mee naar huis neemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi antwoord kan helaas nog niet+
Beste Shayne, alleen er op vertrouwen dat het goed komt red je je relatie niet.
Veel relatie's kampen met dit probleem.
In het begin is het rozegeur en maneschijn, dan komen er kinderen en gaat meeste aandacht daar naar toe wat overigens ook logisch is, en je vervalt in de sleur van elke dag.
Je hebt inmiddels de kinderen zo groot dat er weer wat aandacht naar elkaar kan ontstaan.

Tut je eens een keer lekker op en ga met je man eens een keer samen uit eten en praat er eens met hem over.
En spreek met hem af dat jullie dat vaker zullen gaan doen met zijn tweeën.
Haal die sleur weg, maar maak het vooral bespreekbaar, en vergeet vooral niet om tegen hem te zeggen dat je van hem houd.

Toegevoegd na 4 uur:
================
Ja, je bent wel een beetje aan het zeuren
Probeer ook eens een keer de positieve kant te zien.
Je hebt een leuke avond gehad, maar heb je dat ook tegen hem gezegd?
Verwacht niet dat je het probleem kunt oplossen met 1 keer of in een groep.
Houden van is ook elkaar de ruimte geven om zijn eigen ding te doen, gun hem dat verzetje.
Hoezo moet ik straks weer zorgen dat er gekookt is?
Klaagt je man ook dat hij iedere dag naar zijn werk moet?
Iemand die alleen maar negativiteit uitstraalt zal ook negativiteit terug krijgen.
Zeg hem ook eens dat hij ook dingen goed doet en dat je trots op hem bent.
Hij zal toch ook wel dingen goed doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gun hem veel maar hij mij ook ,dat is het probleem niet ,maar als je samen uit bent (met jongste zoon erbij en alle vrienden)
Maar je hebt een punt wat betreft negativiteit! BTW lekker eten aan t koken omdat hij mij dat goed vind doen terwijl hij ooit kok was;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach Shayne, komt allemaal best wel goed met jullie.
Gewoon afspreken met elkaar dat je 1 maal in de maand een oppas hebt en dat jullie met z'n beiden die avond reserveren voor jullie zelf om wat leuks te doen.
En voor dat je het weet rol je weer als een stel pubers over elkaar heen. Nou dan kook je zeker goed want dat zegt een kok niet snel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier word ik zo vrolijk van,goed plan om te beginnen met 1x pmnd.
Ja ik kook zo lekker dat mn 2 oudste zoons ook kok zijn geworden !
NEEN, je zeurt niet.

Je man is opgeslokt geraakt door zichzelf lijkt me.
Aam je reactie te lezen kijkt hij ook niet naar andere vrouwen om en is gevangen geraakt in zijn eigen wereld.

Zonder daar enig verwijt in te leggen, je VRAAGT om aandacht.
Dat werkt dus niet.

Misschien kun je hem uit zijn isolement halen door hem aandacht te GEVEN.

Mogelijk is hij depressief en/of heeft hij een burn out.
Misschien is er narigheid op zijn werk en wil hij jou daarmee niet "lastigvallen" (misschien op handen zijnd ontslag).

Ook kan hij last hebben van een "empty nest" gevoel.
Naast dit alles kan het zijn dat hij misschien een (lichte) vorm van autisme heeft.

Dit zijn slechts enkele voorbeelden maar ook niet meer dan dat.
Zelf komt hij er NIET uit, anders was hem dat al gelukt.

Het risico is dat je dan in de gedachte verstrikt kunt raken alleen nog TOT hem te praten.

Misschien helpt het jullie als je extra inrteresse toont in hem, zijn hobby's en belevingswereld.
Pas als je in deze wereld binnen kunt komen zal communicatie weer op gang komen. Ga daarbij niet invasief te werk maar leg duidelijk respect in je benadering.
Daar zijn mannen gevoelig voor.

Deze problematiek komt veel voor maar kan ook vaak succesvol aangepakt worden.
Als jullie communicatie goed op gang is, ga dan eens samen naar je huisarts en vraag een dubbel consult aan.
de arts kan dan inschatten of je man depressief is of dat er ander lijden aanwezig is.

Het voelt niet eerlijk maar de actie zal toch even bij jou vandaan moeten komen.
Trek je je man hier uit, dan heb je je echtgenoot weer terug.
Reken voor de hele actie een tijdspanne van 1-2 JAAR.
Veel vrouwen scheiden in een dergelijke situatie van hun man.

Dat woord gebruik je niet, ik ga er dus van uit dat je van je man houdt en een investering in je relatie levert (met zekerheid) meer op dan de stress van een scheiding.

Go for it!!

Ik wens je heel veel succes en een liefdevolle toekomst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik het zo hoor, jij zeurt niet! Dat zijn gewoon weer mannen. Ik snap het echt helemaal.
En als je al zo lang bij elkaar bent, is het niet erg om 'n keer ruzie te hebben. Dat kan er alleen maar voor zorgen dat je meer van elkaar gaat houden ( of ja...)
In jouw geval denk ik: jij bent hier niet degene die moet veranderen. Je moet 'n keer z'n kamer binnen komen en een keer eens flink je mening laten horen. Zo van: 'luister ik ben het zat, ik probeer je uit te leggen waar ik mee zit, maar jij luistert er niet naar. En als jij vind dat je in een relatie gewoon je eigen gangetje maar moet gaan: ik vind het niet. We leven langs elkaar heen, alsof we twee mensen zijn die samen in één huis wonen. Volgens mij zijn wij vrouw en man? Ik hou van je en ik wil dat het beter wordt. Maar dan moeten we naar elkaar gaan luisteren. Misschien zit jij ergens mee, maar ik wil gewoon dat we daar samen over kunnen praten en elkaar kunnen helpen.

- Probeer je mening te laten horen en te zorgen dat hij het ook echt begrijpt.
- Maar zorg er tegelijkertijd voor dat je hem duidelijk maakt dat jij ook wil dat hij zelf gelukkig is en dat jullie samen elkaar kunnen gaan begrijpen.

Probeer het rustig maar duidelijk te zeggen. Succes, en ben benieuwd of het helpt. Want door je sexy te kleden en hem naar je toe te trekken bereik niets ''echts'' mee. Het gaat hier niet om bij elkaar zijn voor altijd, maar om gelukkig samen te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Hoewel je het volgens mij heel positief bedoelt, zitten er toch wat punten in jouw antwoord waar ik anders over denk. Jij zegt: ***Dat zijn gewoon weer mannen.*** Dat is wel heel erg generaliserend. Ik ben zelf met zo'n type man getrouwd geweest maar zou dat echt nooit zeggen. Er zijn vele verschillende mannen. Jij zegt:
***jij bent hier niet degene die moet veranderen. ***
In een relatie heb je in 99% samen aandeel in de problemen. Dat ten eerste. En dan: zij kan hém niet veranderen, ook niet door eens flink duidelijk te zijn. Dat is iets wat hij zelf moet willen: veranderen. Je kan alleen jezelf veranderen. Een ander kan je wel helpen om inzicht in je gedrag geven maar jij zal zelf moeten besluiten of je iets met dat inzicht doet. Dán pas is het iets echts. Geen min van mij, ik min niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij alleen niet te zien;-)