Voel je bij de eerste keer als je iemand ontmoet al gelijk dat je thuis bent?

Je ontmoet een potentiële levenspartner klopt het dan.. dat je , je al gelijk thuis hoort te voelen. Niet misschien dan gelijk erg bewust maar toch een bepaald gevoel erbij moet hebben? Ik zie het maar zo.. het is maar of je er zelf aan toe wilt geven en of de tijd rijp is. Daarom voelen mensen soms na jaren vriendschap pas was voor elkaar omdat ze er dan pas aan toe zijn..

Maar voelde deze mensen in het begin niet ook al gelijk een speciaal gevoel dat ze thuis waren? En dat het bewuste heel snel besist of de mogelijkheid er is of niet?

Toegevoegd na 23 minuten:
Dan heb ik het niet over het huis.. waar je, je thuis voelt.
Maar thuis voelen bij die persoon!
Voor de duidelijkheid.. want voor sommige is dat niet helemaal duidelijk ..=p

Weet jij het antwoord?

/2500

Je voelt je pas ergens echt thuis als je er rustig, zonder schaamte kunt poepen! Meestal is dat niet de eerste keer, maar dat zal voor iedereen verschillend zijn!

Dat hangt van persoon naar persoon af. Sommige mensen voelen zich binnen uur al thuis. En bij sommige mensen duurd dat tot weken of maanden. . Gewoon persoonlijkheid.

Er kunnen tientallen redenen zijn waarom je je ergens niet direct thuis zou voelen zonder dat dit met degene van wie het huis is te maken heeft. Misschien dat je moeite hebt met mensen snel te vertrouwen, je je in die die tijd nog niet lekker in je vel voelde zitten of het op dat moment simpelweg (nog!) niet klikte met die persoon. Soms hoor je inderdaad dat mensen zich direct bij elkaar thuis voelden en andere keren duurde het maanden voordat er uberhaupt een echte relatie kon worden opgebouwd. Dit is volledig afhankelijk van hoe je bent, hoe je je voelt, je huidige situatie, etcetera. En als antwoord op al jouw vragen hier; er bestaan geen "regels" die kunnen vertellen of je je ware liefde aan de haak hebt geslagen of niet.

Vraag 1: Ja dat is zo... Vraag 2: Ja dat moet zo zijn... Vraag 3: Weet ik niet... Vraag 4: Ja dat is zo, in milliseconden... Vraag 5: Ja dat begreep ik al meteen...

Het mag, het kan, maar het hoeft beslist niet. Je WEL meteen bij iemand op je gemak voelen is geen indicator voor een succesvolle relatie, en je niet meteen op je gemak voelen is geen zeker teken van mislukking. Vaak is het zelfs iets dat in retrospect, dus achteraf wordt waargenomen of benoemd. De eerste indruk die je krijgt van mensen, of die nu positief of negatief is, beïnvloed wellicht de kansen die je mensen of een relatie geeft, maar is daar lang niet altijd een graadmeter voor. In je vorige vraag heb ik aangegeven dat je gevoelens niet moet doodredeneren, maar net zo goed moet je je gezonde verstand niet proberen 'dood te voelen'. Uiteindelijk is en blijft een relatie nog steeds geen op zich staand of zelfstandig opererend iets maar een wisselwerking tussen twee mensen. Uiteindelijk is de ideale partner degene bij wie je onbeperkt en ongegeneerd en ongedwongen jezelf kunt zijn. In wiens gezelschap je je volledige privacy hebt. Wat natuurlijk niet hoeft te betekenen dat je je onbeperkt hoeft te laten gaan, en het blijft een kwestie van geven en nemen, maar je hoeft in elk geval geen masker op te houden, niet om zaken heen te draaien en jezelf niet te verloochenen. Maar voor je dat punt hebt bereikt, mag er best en bepaalde periode overheen gegaan zijn, hoor.

je voelt je thuis als je je schoenen ergens uit kunt doen ,en desnoods je voeten op tafel kan leggen.En stiltes kunnen vallen en je je daar niet vervelend bij voelt. Ow theebeker wat ben je toch met een zoektocht bezig in je zelf ,geeft niet hoor .Het komt goed!