hoe leer ik hem die ongewenste aanrakingen af?

Een beetje een moeilijke en genante vraag, maar ik weet echt niet meer hoe ik nog moet reageren. Mijn vriend houdt - zoals vele mannen allicht - van vrouwenborsten. Hij was er in het begin bijna door geobsedeerd, raakte me bv. nooit "gewoon" aan, maar altijd daar. Stilaan heb ik hem toch zover gekregen dat hij dat achterwege laat. Al voelt hij het niet echt zelf aan, hij doet het niet meer constant omdat ik het niet leuk vindt.
Maar toch "probeert" hij af en toe om toch die borsten aan te raken. Bv. me vastnemen aan de zijkant, zodat zijn hand half op een borst komt. Een grote favoriet: vlak voordat hij vertrekt even snel mijn borst aanraken en zijn hand op de zijkant houden. Ik kan dan niets meer zeggen maar ben op zijn zachtst gezegd razend omdat hij dan geen rekening houdt met me. Hij wéét zeer goed dat ik dat lullig vindt!
Hij vindt dit preuts, zegt "ik mag nu nooit eens ergens aankomen". Terwijl het voor mij daar niet over gaat. Liefde en lichamelijkheid gebeurt toch in functie van het uitdrukken van liefde, toch niet omdat je een bepaald favoriet soort lichaamsdeel wil aanraken?
Ik ben al kwaad geworden, heb het al rustig uitgelegd, heb het al opgeschreven, maar het gebeurt nog steeds. Het is raar maar ik voel me nadien half verkracht.
Natuurlijk kan ik het wel hebben als hij me aanraakt als het in de context past (bv. tijdens het vrijen) maar ook niet als hij met mijn borsten ligt te vrijen ipv met mij.
Ben ik nu echt zo preuts of moet hij hier veranderen?

liveisgreat
12 jaar geleden
38.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tip tijdens het vrijen; Wanneer je duidelijk hebt uitgelegd dat je het niet wilt, maar hij doet het toch, blijf er dan doods bij liggen..doe niks meer, draai desnoods om. Uiteindelijk gaat hij zich wel afvragen waarom je dat doet.
Als hij dan tot de conclusie komt dat als hij dat doet, jij geen zin meer hebt, dan is voor hem de pret snel over en zal hij moeten veranderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mwoah, het antwoord weet ik niet maar mij lijken termen als 'een halve verkrachting' behoorlijk overtrokken en géén recht doen aan alle vrouwen die werkelijk een verkrachting hebben meegemaakt.
Ook begrijp ik uit je verhaal dat jouw vriend je blijkbaar overal aan mag raken behalve je borsten? Ik begin me dan toch bijna af te vragen wie er nu een probleem heeft.
Neemt niet weg dat ik het er helemaal mee eens ben dat als jij je er niet prettig bij voelt je vriend het niet zou moeten doen, dat dan weer wel.
Denk wel dat je hier ergens een middenweg in zal moeten vinden want door dingen te verbieden zal je vriend zich vroeg of laat afgewezen gaan voelen en is het einde in zicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn meer uitspraken die er geen hol mee te maken hebben, maar waarom probeer je hiermee de boel uit zijn verband te trekken? enkel om je gelijk te halen? nergens staat dat ze het maar goed moet vinden overigens.
je vraagt of ik moeite heb met nederlands, maar kan jou net zo goed iets vragen over begrijpend lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Tanja; Je half dood schrikken is een spreekwoordelijk iets, half verkracht worden is dat zeker niet en als dat is wat je voelt als je eigen vriend je borst aanraakt, klopt er in mijn beleving iets niet, en nee, daar bedoel ik niet mee dat hij maar te pas en te onpas aan haar borsten moet zitten.
Ook heb ik nergens gesteld dat de vraagstelster het maar moet pikken om de relatie maar niet in gevaar te brengen, integendeel, ik heb duidelijk gezegd dat ze géén dingen hoeft te pikken die ze niet prettig vind.
liveisgreat
12 jaar geleden
misschien ben ik ook extra gevoelig door mijn kindertijd. er werd niet echt incest op me gepleegd, maar mijn moeder wastte zich bv. altijd "van onder" als ik mijn tanden aan het poetsen was, als ik de deur op slot deed als ik onder de douche stond werd ze hysterisch en eiste dat ik ze open deed. als ze dan binnen kwam begon ze mijn (vrouwelijk lichaam in wording) af te keuren.
ik heb vroeger ook te maken gehad met fysiek geweld en me compleet machteloos gevoeld hierin.
ondertussen alles verwerkt met therapie e;d. maar misschien is die overgevoeligheid een gevolg. Hoe dan ook vind ik dat hij er rekening mee moet houden (ik heb die uitleg van hierboven ook al bij hem gedaan). het is niet leuk dat iemand naar je borsten zit te gluren als je aan het vrijen bent. Voor mij is vrijen "de liefde bedrijven" en dan gaat het over de persoon en niet over een geheel van interessante en minder interessante lichaamsdelen. ZOals gezegd, hij is idd veranderd. vroeger als ik het kou had zei hij bv "hebben ZIJ het koud" (mijn borsten dus). Nu houdt hij zich in maar ik zie dat er voortdurend een spanning zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Liveisgreat, Ik denk dat je gelijk hebt dat dit probleem een gevolg is van en nare jeugdervaring. Je moeder keurde je vrouwelijk lichaam af, ziet het als iets vies waarschijnlijk terwijl het gewoon iets is wat je als vrouw niet tegen kan houden. Juist omdat je moeder jou dit vertelde ben jij dit "Ongewenst" ook zo gaan bekijken. Ik heb het idee dat je daarom niet wil dat je vriend je borsten mooi vind, ze graag aanraakt. Maar geloof mij, hij houdt echt van jou als persoon, als het om borsten te doen was had hij net zo goed jou kunnen verlaten en een andere vrouw zoeken. Maar hij blijft bij jou. Het is niet dat hij jou mooi vind omdat jij borsten mooi vind, hij vind jou borsten mooi omdat ze van jou zijn, hij wil geen seks met jou omdat hij nu eenmaal gek is op vagina's en graag zijn kwakje kwijt wil, hij wil nu eenmaal graag vrijen samen met jou en als je borsten hem opwinden is dat vrij normaal, net als hem omhelzen jou opwindt misschien. Echt geloof me, in iedere relatie tussen man en vrouw houden ze niet alleen van elkaar als persoon maar voelen ze zich lichamelijk ook tot elkaar aangetrokken en raken elkaar ook graag aan uit opwinding dus jouw vriend is daar niet anders in dan andere mannen. Diep van binnen heeft de omgang van je moeder met jou je meer verdriet en schade aangericht dan je lief was.....onder andere het niet kunnen genieten van intimiteit. Therapie lijkt me hierin het beste....samen met je vriend uiteraard!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kortom, er is meer aan de hand dan enkel de bovenstaande vraag. ik hoop dat je hier samen met je vriend uit kan komen want het niet fair jou probleem bij hem neer te leggen, als kan ie hier miss meer rekening mee houden, hoop dat jullie hier samen uit kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak, heel vaak worden hier de woorden aanranding en verkrachting gebruikt. Het gaat hier toch om een relatie tussen man en vrouw en m. i. is zo’n relatie niet alleen spiritueel, maar ook lichamelijk en daar horen aanrakingen (wederzijds) gewoon bij.
Als je die niet op prijs stelt, moet je geen liefdes- (want dat is het toch? ) relatie aangaan.
Persoonlijk vind ik dit (als man ) een zeer overtrokken vraag, waar, alweer volgens mij, andere oorzaken aan ten grondslag liggen.
En dan de hoofdvraag: hoe leer ik hem die ongewenste aanrakingen af?"
Het lijkt wel of je het over een hond hebt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wel, in dat geval:
calm and assertive blijven.
met respect én consequent blijven in wat je wil en niet wil zijn (bij o.a. honden werkt het perfect)

Het beste antwoord

Liefde en wederzijdse TEDERE aanrakingen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Maar de aanrakingen die je vriend aan jouw lichaam doen.. doen puur zinnelijk aan.

Ze laten jou je een object voelen vanwege het ontbreken van tederheid.

Ik denk niet dat jij (te) preuts bent..maar dat je erg gevoelig bent voor nuances.

Jij voelt het verschil tussen de verschillende aanrakingen en je mist de tederheid die bij de liefde hoort..

Praat daar met hem over en leg hem uit dat je behoefte hebt aan tederheid èn aan aanrakingen die jou deze tederheid laten voelen.

Spreek met hem af dat hij zich niet op een 'dier achtige' wijze aan, bij en tegen jou gedraagt maar dat jij zijn liefde wilt voelen in die aanrakingen..want dàt mis jij, denk ik..

Ik hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt en wens je veel liefde en tederheid toe..

Groetjes,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
mooi antwoord ton, bedankt, dit is het helemaal. ik ben idd erg gevoelig voor nuances, ook in andere situaties. daarom een plusje.

Andere antwoorden (24)

Nee, dat is niet preuts. Dat heeft met zelfrespect te maken. Als hij echt van jou houdt moet hij zo'n reactie van jou ernstig nemen.

Weet je trouwens dat dit "aanranden" is? Jij zegt nee, maar hij doet het toch, al is het je vriend: dit valt onder aanranden.

Succes meid, ik begrijp dat dit moeilijk is, maar kom voor jezelf op! X
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aanranden hahahaha. Is gewoon een obsessie. He likes boobs :p. http://www.vandale.nl/vandale/zoekService.do?selectedDictionary=nn&selectedDictionaryName=Nederlands&searchQuery=aanranden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aanranding is ook:
het ongewenst aanraken of laten aanraken van geslachtsdelen.
Ook zoenen onder dwang is aanranding,
en tongzoenen onder dwang is zelfs verkrachting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aanranding.. vindt ik zwaar overdreven, ze heeft verkering en sex met hem... maar goed die gast is inderdaad geobsedeerd en die snapt niet dat hij het niet altijd kan maken... dus ik zou het gewoon duidelijk zeggen dat je het echt niet leuk vindt en dat het jullie relatie op het spel zet... houdt hij zich er dan nog niet aan.. dan zul je toch moeten overwegen het uit te maken omdat hij geen respect voor je heeft.... en als hij dan nog aan je zit... ja dan spreek je van een ernstig geval van aanranding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel 9uppie. Marcss, je kunt het overdreven vinden, maar alsnog valt dit onder aanranding. Je weet trouwens niet of hij sex met haar heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meid? We hebben het hier over een vrouw van 53.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het probleem ligt niet bij aanraking van de borsten zelf, maar door het aanraken van de borsten is duidelijk dat er elders een probleem ligt. ik hoop echt dat de vraagsteller en haar vriend samen werken (ieder heeft zijn eigen deel hierin, maar ook naar elkaar toe een belangrijke bijdrage) omdat ik anders 100% zeker weet dat het probleem niet bij enkel de borsten gaat blijven, waar weerzin en ergernis op veel meer gebeiden zal gaan worden waardoor ze helemaal uit elkaar groeien. in feite is dat nu al gaande, buiten de situaties om die duidelijk seksueel zijn omdat dit met het gevoel van de vraagsteller wél in de juiste context past. het lijkt neg naar de vraagsteller toe misschien, maar weet het niet anders te omschrijven. in feite voelt de vriend zich afgewezen, en de vrouw zich een lustobject. als dit niet veranderd, niet bespreekbaar is, of er met BEIDE kanten geen rekening gehouden word is deze relatie gedoemd te mislukken. ik hoop dat dat de vraagsteller hulp hierbij zoekt, want het is moelijk om uit een vicieuze cirkel te stappen en ook nog eens te werken aan de oorzaak waarop dit hele beladen en geforceerde gebeuren gestoeld is. zelf denk ik dat de vraagsteller hier elke dag mee bezig is/last van heeft, ook al raakt de vriend haar borsten niet aan (per ongeluk of expres, het blijft een naar gevoel voor de vraagsteller waarschijnlijk.)
Mannen hebben vaak een favoriet. De borst of een vagina. Waarschijnlijk is de favoriet van jouw man/vriend dus jouw borsten.

Dat hij er voor de gein of gewoon omdat hij het lekker vind er wel eens in knijpt vind ik dan ook niet zo heel raar, maar als jij het als een onprettige ervaring ervaart en dat ook al duidelijk hebt aangegeven, dan vind ik dat hij er mee moet stoppen.

Ik zou er gewoon erg serieus met hem over praten en dat je het echt NIET prettig vind. Misschien draait de knop van je vriend dan eindelijk eens om.

Jij bent verder de enige die er wat aan kan doen. Als je een serieus gesprek hebt komt het goed!

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik ben trouwens een man (adolescent dan ;) die een voorkeur heeft naar (mooie) borsten, dus ik denk dat ik wel weet wat er in het hoofd van je vriend omgaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mannen hebben wel meer keuze van favoriet dan alleen de borsten of de vagina hoor..
Denk aan de kont, heupen, haren etc etc etc..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat snapte ik al :p. Ik heb het verkeerd verwoord. Ik wilde alleen duidelijk maken dat mannen meestal een voorkeur hebben en dat deed ik met deze 2 voorbeelden, maar ik had het anders moeten verwoorden. My bad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha maakt niet uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- "Als je een serieus gespek hebt komt het komt het goed" ??? Dat heeft ze allang gedaan en het heeft blijkbaar niets geholpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, op de relatie verbreken na zie ik geen andere oplossing. Als je goed praat met iemand (vooral als die al volwassen is) dan kan hij er serieus me omgaan. Ik denk dat als de VS dit doet of misschien in paar keer als het moet dat het dan goed komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus het had net zo goed over haren kunnen gaan in feite.
een vrouw die enorm flipt omdat haar vriend aan haar haar zit terwijl ze het niet wil omdat ze niet aan het vrijen zijn en het volgens haar niet in het context past. de vrouw heeft er geen controle over dus vind dit een halve verkrachting. misschien dat de dame in kwestie het zelf in het verkeerde context plaatst vanwege de associaties omdat de man er eerder wel te pas en te onpas naar greep?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pesu, nooit gehoord van eventueel een seksuoloog? Of ben jij niet bereidt om voor een relatie te vechten?
Dan krijg je vragen zoals: waarom is het uit?
Tja, het ging fantastisch, alleen zat hij teveel an mijn borsten.. :\
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Eucalypje. Dat heb ik ik ten eerste niet gezegd en ik vind het ook zo dat als een man ongewenst aan iemands lichaam zit (vooral de sexuelere plekken) dat het een halve verkrachting is. We delen dus dezelfde mening. @Ytje, je hebt inderdaad gelijk. Ik had mijn reactie vanmorgen geplaatst en achteraf dacht ik inderdaad dat therapie (seksuoloog/psycholoog) ook kan helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pesu, dat van de halve verkrachting zijn de woorden die ik herhaal omdat ik het met je eens ben. het was meer een reactie op de bovenstaande reacties dus in het algemeen. borsten zijn behalve een sexuele plek ook een intieme plek, en binnen een relatie is het niet uitzonderlijk dat men elkaar op dergelijke plekken aanraakt zonder dat het meteen sexueel bedoeld is. het zou toch een beetje gek zijn als een billenman alleen de billen aan mag raken tijdens de sex omdat het bv een sexuele plek zou zijn? of ben ik nu maf.... het is dus nog wel een verschil of een vreemd iemand aan je borsten zit of dat een partner dit doet en dan kan ik me een dergelijke reactie wel goed voorstellen. tijd om er samen aan te werken dus idd. met behulp van theraptie :)
Dit is helemaal niet genant en het is goed dat je dat eens vraagt.

Het heeft helemaal niets te maken met "preuts zijn"

Het heeft alleen te maken met JOUW gevoel en dat is prima want het is jouw gevoel en jouw lichaam.

Jouw vriend heeft geen respect voor jouw gevoel
en geen respect voor jouw lichaam.

Dat vind ik tamelijk kwalijk.
En ja HIJ moet veranderen! En niet jij.

Hoe zou hij het vinden als hij te pas en te onpas in zijn ballen geknepen zou worden?
En niet lief en teder, maar gewoon lekker stevig he?
Want dat vind jij fijn.
En wat hij voelt doet er niet toe?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
flyingcrow
12 jaar geleden
Van mij ook een +Heel goed antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ook ik vind dit een sterk antwoord...hij zou nog gek op zijn neus kijken als zij dit zou doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar lost het probleem niet op helaas.....
Wat ik dus uit je antwoord begrijp, is dat je het niet erg vindt dat je vriend je borsten aanraakt, maar wél de context waarin het gebeurt.

Volgens mij is er een verschil tussen seksualiteit en intimiteit. En wat ik zo opmaak uit je antwoord, is dat je het tijdens de seksualiteit niet erg vindt dat hij je borsten aanraakt. (mits niet te obsessief) Als jij echter alleen maar even intimiteit wil, vind je het wel storend en maakt het je boos. Daar is niks preuts aan, jij vindt het gewoon niet prettig. Misschien denk je ook wel van he, moet hij me nu altijd op deze manier aanraken...

En daar denk ik dat best een probleem zit in veel relaties. Mannen kunnen moeilijker seksualiteit en intimiteit scheiden en vrouwen krijgen dan snel het idee van dat het allemaal te lustig is, dan het de man alleen maar daarom te doen is... Terwijl het voor de man juist misschien ook een vorm van liefde tonen is.

Maar goed, je wilt graag verandering zien... Zo te horen heb je al veel geprobeerd en begin je nu echt flink boos te worden. Logisch, je hebt immers al aangegeven dat je het echt niet prettig vindt.

Gepraat heb je misschien genoeg, maar ook op de goede manier? En hoe heb je het opgeschreven? Alleen maar verwijtend, of heb je ook echt heel eerlijk opgeschreven hoe je je erbij voelt? Je zou toch een hork van een vent hebben als je op zou schrijven ,,Ik voel me er heel rot bij als je me steeds daar aanraakt, omdat ik dan het gevoel heb dat het je alleen om de seks te doen is en niet om de liefde voor mij'' en hij zou gewoon doorgaan?

Ik zou dus toch nog eens nagaan of je echt heel open en eerlijk geweest bent, vanuit jezelf hebt gepraat... Zo nee, dan zou ik het toch nog een kans geven. Zo ja, dan zou ik eens overwegen om in relatietherapie te gaan, of om op zijn minst een paar gesprekken te hebben. Want zo te horen zijn je emoties behoorlijk heftig. Til er niet te zwaar aan, je gaat echt niet alleen maar naar iemand toe als je elkaar elke dag in de haren vliegt. Het zal veel duidelijk maken over de patronen in jullie relatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Daarmee leg je het probleem bij haar neer.
Ze heeft er al vanalles aan gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen - van mij, maar ik ben het wel eens met momopoyolo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 de vrouw zit het hier m.i. als iets sexistisch terwijl er dus nog andere opties zijn (behalve voor de vrouw dan, want deze voelt zich half verkracht)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dat is 't m juist:
Het GAAT om het gevoel van de vrouw!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan snappen wel elkaar als het puur het gevoel van de vrouw aangaat. nu het contex nog waarin alles geplaatst kan worden.
Ik ga misschien een hoop minnen incasseren nu, maar ik zeg het toch zoals ik het zie:

Mijn lichaam is mijn tempel.
En een man die mij ongewenst aanraakt (ik zag al ergens dat het 'aanranding' werd genoemd), op welke plaats dan ook, pleegt op dat moment - voor mijn gevoel - heiligschennis.

Je geeft het zelf al aan:
"Het is raar maar ik voel me nadien half verkracht."
Maar dat is helemaal niet raar! Het is precíes wat hij doet!!!

Jouw vriend heeft overduidelijk een obsessie en die wordt te pas en te onpas op jouw lichaam gebotvierd. En het is nu nog veel erger dan in het begin. Want doordat jij heel duidelijk hebt aangegeven dat jij dit niet fijn vindt, doet hij het niet meer zo vaak als eerst. Maar daardoor heeft hij wél hele sneaky maniertjes bedacht om het tóch even snel te kunnen doen. Hoe ZIEK is dat!!??? Respectloos! Het is totaal respectloos! En ik denk dat je hem dit nooit kunt afleren.

Dus zul jij voor jezelf een keuze moeten maken: laat je jezelf de rest van je leven voortdurend beschadigen door hem, of zet je hier voor eens en voor altijd een punt achter.

Ik wens jou heel veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Gewoon keihard zijn en zeggen;Ik meende wat ik gezegd heb en neem je mij niet serieus en je blijft hiermee doorgaan dan is het einde oefening en kun je weg gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist.
Duidelijk zijn.
Heel duidelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plus voor jou:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wie zegt dat de vraagsteller al niet beschadigd was maar dat de vriend nu de schuld krijgt omdat ie de gevoelige snaar raakt. STEL nu dat ie per ongelijk haar borsten aan zou raken, zou haar ervaring en gevoel hierbij dan anders zijn denk je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
++
sorry hoor.....half verkracht?!
1 ding: ik hoop voor jou dat je nooit uit ervaring kan zeggen wat het verschil is tussen een (halve??) verkrachting en een aanrakingen van je borst door je eigen vriend want dan weet je wél wat het verschil is.

je brosten horen bij jou, dus als hij met je borsten vrijt dan vrijt hij met jou.

het lijkt of je een beetje jaloers bent op je borsten, en dat ze buiten het vrijen om een strikt verboden zone zijn.

preuts ben je niet want hij mag er wel aankomen als het voor jouw gevoel klopt met de context en de functie van het uitdrukken van liefde.

je stelt 2 opties: of jij bent te preuts, of je vriend moet hierin veranderen.

m.i. mis er 1: je borsten zijn een gefrustreerd gebied geworden waar jij gefrustreerd de regie over wil hebben tenzij jij vind dat het wel mag en kan. hierdoor is het enorm beladen en geforceerd dus zou je de volgende optie voor willen stellen: misschien ben jij de persoon die zou kunnen veranderen hierin, en ook naar je vriend toe.

Toegevoegd na 13 minuten:
voor de mensen die het niet snappen: je hoeft dus niet alles goed te vinden, het gaat om de intentie. zo te lezen gaat de vraagsteller van een aanraking van de borsten al op de achterste benen staan en dat lijkt me niet gezond. (als kan het wel een logische reactie zijn)

ik lees wel wat zij wil en wat zij vind, maar nergens waarom de vriend het toch blijft doen. heeft ze weleens gevraagd waarom hij het toch doet, en vooral met welke bedoeling of intentie?

uiteraard heeft hij er rekening mee te houden, maar vind het het op deze manier ongezond geforceerd om het buiten het vrijen om NOOIT aan te mogen raken omdat het niet goed voelt. bij wie ligt het probleem dan eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Ongewenste aanraking kan wel degelijk voelen als 'half verkracht' - zeker als het regelmatig gebeurt. En zij voelt het zo, dat kun je m.i. niet op deze manier bagatelliseren. Bovendien is er niks mis met het feit dat zij de regie wil hebben over haar eigen lichaam. En hij blijft het doen omdat hij een ziekelijke obsessie voor (haar) borsten heeft. Dus híj zorgt dat het voor haar een gefrustreerd gebied is geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat heeft ie zeker gedaan omdat ie eerder bewust en gericht naar haar borsten greep en het gevoel kreeg van lustobject waarschijnlijk. daardoor is ze m.i. zelf anders gaan kijken naar haar borsten waardoor het voor haar gevoel een gefrustreerd gebeid is geworden. nogmaals: vraag eens aan een persoon die verkracht is hoe dat voelt, en heb het dan eens over aanraking van borsten door een vriend. als jij vind dat het voelt als een halve verkrachting ben ik wel benieuwd of je dat gevoel kan omschrijven. ik snap heus wel dat het net prettig is om aan borsten aangeraakt te worden vanwege het eerdere gedrag van de vriend, maar dit is zoals ze zelf zegt voorbij: hij doet dat niet meer maar ze blijf er zelf in hangen in dit idee en deze beleving/gevoel. wil ze het probleem op lossen zal ze deze beleving ook achter haar moeten laten denk ik. (we leven in het hier en nu, en niet in het verleden) de vriend is immers veranderd hierin. met regie is ook niets mis (denk dat je mijn intentie niet snapt)
bij een vreemde zou ik ook op mijn achterste pootjes gaan staan, maar je kan het ook zien als een intieme aanraking zoals een kus of een klopje op de billen. dat hoeft ook niet perse een uiting te zeggen dat haar vriend sex wil hebben of haar als lustopject ziet en maar kan kneden waar en wanneer hij wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb niet gezegd dat ik vind dat het zo voelt, ik heb gezegd dat jij niet kunt bagatelliseren hoe zíj zich voelt. En de vriend is inderdaad veranderd ja, hij is nog erger geworden: hij wíl en móet en zál haar borsten tóch even aanraken, ook al weet hij dat zij het niet fijn vindt! Dan is het niet langer een intieme, liefdevolle aanraking, dan is het gewoon dwangmatig, obsessief, ziekelijk gedrag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eucalypje
Het is prima hoor dat jij ook de andere kant van het verhaal laat zien.
Maar dan begeef je je wel op heel glad ijs.
Want je weet niets van de achtergronden. En de vraag is duidelijk: De vrouw VOELT dit als een probleem en dan is het dat ook!
Het is HAAR lichaam en HAAR borsten en zij zelf alleen heeft het recht te bepalen of en wanneer die aangeraakt mogen worden, overdreven of niet. Echt waar, vroeger reageerde men altijd zoals jij nu een beetje doet als vrouwen aangerand werden of verkracht: ze zal wel gefrustreerd zijn
ze zal het wel uitgelokt hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eucalypje, ik zou het zelf niet beter kunnen uitleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@natha ik bagatelliseer niet, maar probeer de andere kant in te laten zien. En de vriend is inderdaad veranderd ja, hij is nog erger geworden: dus hij is nu erger dan hoe hij eerst was en nog een obsessie leek te hebben voor borsten en de vraagsteller nooit 'normaal' aanraakte maar altijd steevast aan haar borsten? Wie zegt dat de vriend het niet bedoeld als een intieme, liefdevolle aanraking, omdat hij (zoals de vraagsteller zelf aangeeft) wel degelijk veranders is hierin? @momo heb je reactie gelezen maar neem even tijd om te reageren op het gladde ijs verhaal en het feit dat iemand kan denken dat het er ook maar op kan lijken dat ik verkrachting (aanranding heb ik niet genoemd maar vind het een betere benaming voor het gevoel) zou afdoen met frustratie uitlokken of welk ander belachelijk excuus ook. kom er nog op terug, maar neem even een time out want ga buiten schuld van andere te heftig en direct reageren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Eucalypje, ik vind het een prima antwoord....:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Tanja, als een andere mening als jij zou betekenen dat de ander slecht of niet de Nederlandse taal beheerst.... Jij bent er zelf ook helemaaaaaal niet goed in zo te zien anders was iedereen het altijd met jou eens geweest en was jouw antwoordwaardering een 10 (100%) Dat is in de verste verte niet zag ik dus blijkbaar dus wie ben jij om iemand te vertellen geen Nederlands te kennen?
Zorg eerst dat je het zelf helemaal beheerst alvorens een ander te verbeteren. Een andere mening hebben is iets anders dan slecht Nederlands kennen.....begin dit eerst eens te snappen alvorens met allerlei sarcastische persoonlijke opmerkingen naar iemand te smijten die je persoonlijk niet kent!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tanja, misschien dat je denkt dat ik de nederlandse taal niet snapt om welke reden je dan ook bedacht mag hebben. ik denk niet dat ik iets hoef te bewijzen omdat jij iets kan denken en ongelukkig uitdrukt. het gaat erom dat de vraagsteller wil er iets mee benadrukken, en vind persoonlijk de vergelijking met een verkrachting overtrokken.
(kan me hardop afvragen waarom jij dit niet ziet of snapt, maar verlaag me niet tot het niveau waar ik me aan erger) het gaat over aanraken van borsten, dus mij lijkt ongewenste intimiteiten een beter woord, of aanranding bijvoorbeeld. ik kan wel andere uitspraken of gezegden opdreunen, maar het zegt geen hol over de intentie, dus ook dit laat ik achterwege omdat ik hiermee het verhaal uit zijn verband ga trekken en we er erg lang en nutteloos over door kunnen gaan. @dub
dank je wel voor de boodschap in de bovenstaande tekst :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Tanja, voel jij je aangevallen hier? Vervelend he als iemand persoonlijk wordt? wat U niet wilt wat U geschiedt doet dat ook een ander niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laten we er niet vanuit gaan dag VS is verkracht, het voelt bij haar zo omdat ze het niet fijn vind. Nergens zegt VS dat hij het eist, dat hij dwingt, dat er geweld aan te pas komt en haar slaat als ze tegenspartelt, integendeel.... Dit gaat om een stelletje waarvan de man meer en vaker opgewonden is dan zij en waarvan zij moeite heeft aangeraakt te worden bij haar borsten terwijl hij het wel fijn vind. zij ervaart dit als aanranding terwijl hij er doodnormale mannelijk gevoelens bij heeft, het gaat hem niet om dat zij onderdanig moet zijn of haar straffen, hij wil haar opwinden....alleen zij heeft daar moeite mee. Laten we mannen niet enkel als boemannen zien omdat ze vrouwen nu eenmaal aantrekkelijke wezens vinden waar ze opgewonden van worden, die ze willen verwennen omdat het nu eenmaal hun levenspartner is.....zo kan je alles wel als aanranding en verkrachting ervaren. Verkrachting binnen een relatie bestaat heus wel....maar dat is dit duidelijk niet....VS zegt zelf dit zo te voelen, zij zegt niet dat hij haar verkracht! Dat zijn 2 verschillende dingen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:))) Tanja, ik snap best dat je je gelijk wil halen, maar overdrijven is niet de manier natuurlijk. de gezegden die je erbij haalt trekken de hele boel uit het context waardoor je verder gaat breien op een heel ander onderwerp. daarbij spreek je jezelf ook nog tegen (zie je eigen teksten elders bij deze vraag) wat mij opvalt: van de ene kant hoef je niet begrepen te worden, maar van de andere kant wring je je wel in allerlei bochten om begrepen te worden.
als mensen je niet snappen vraag jij je hardop af of deze mensen wat mankeren. ik snap heus wel het niet makkelijk is om in te zien hoe je overkomt op anderen hoor, omdat het voor jezelf superlogisch en normaal is om het allemaal te zien vanuit je persoonlijke perspectief. ik geloof ook wel dat je je hier over kan verbazen. je reacties vind ik niet echt zinnig maar het zegt wel iets over je mentale processen en met name je cognitieve vaardigheden. het kritisch denken gaat je prima af, zolang je maar uit kan gaan van je eigen veronderstellingen waar je graag aan vast houdt.
ook nog prima, want ik verwacht per definitie geen empathie, voldoende sociale compententies, en inzicht in de interpersoonlijke intelligentie van iemand die op mij reageert. ik vind het allemaal prima hoor, maar vind het een beetje jammer voor je omdat je van jou probleem dat van een ander wil maken om ineens de boel om te draaien als iemand inhoudelijk op je reactie ingaat. bij mij gaat je dat niet lukken namelijk, ook niet met foefjes. het enige wat hier gaande is dat iemand een persoonlijke mening en gedachte weergeeft, welke duidelijk niet overeen komt met dat van jou, maar dit heeft voor mij niet zo'n hoge prio als dat het voor jou schijnt te hebben. omdat je fel en persoonlijk reageert gaat men inhoudelijk op je tekst in, en krijg je in feite de door jou gekaatste bal weer terug. nogmaals: als jij hier niet goed mee om weet te gaan is dit is noch mijn probleem, noch van een ander.
wat mij betreft hoe je het dus je hoeft het ook niet te leggen bij een persoon waarbij je geen voet aan de grond kan krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ongewenst is aanranding, klaar. Ze hebben van je lichaam af te blijven als jij dat niet wenst.
Dat geldt ook voor mannen. Je moet een fysieke afstand houden. Pas als de ander het ook wilt is het goed. Je moet je ernstig afvragen of je met deze man verder wil als hij jou niet verstaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@torrie
ik lees net wat aanvullende info van de vraagsteller en wat blijkt? de heftige reactie is dus gestoeld op ervaringen in het verleden (ff voor de duidelijkheid, er is GEEN sprake van verkrachting, in haar jeugd geen aanrading etc) het ligt dus niet enkel aan vriend (al heeft deze ook zijn punten waar ie aan kan werken) maar kan hij geobsedeerd LIJKEN door de persoonlijke #beleving# van de vraagsteller. als wel alles maar als logisch zien en klakkeloos aan zouden nemen hij zou dan ook een wandel en muziekobsessie moeten hebben, of als narcist gezien moeten worden. ik snap dat jij het herkent, en dat het erg ongemakkelijk is als iemand zo kickt op je voeten. maar het wil nog steeds niet zeggen dat de vriend hier net zo is omdát jij het herkent wat de vraagsteller intikt. dat is nu het gevaar van een verhaal van 1 kant te horen, als kan ik me heel goed voorstellen dat en waarom de vraagsteller zo reageert (zeg ook nergens dat het niet logisch is, in tegendeel zelfs) nogmaals: ik lees wat ze zegt, en aangezien dit de 2e vraag is over lezen/begrijpen lijkt mij dat als men tussen de zinnen door kan lezen (geef dingen niet voor de eerste keer aan tenslotte) lijkt me dat er geen problemen zijn met de nederlandse taal. tussen de zinnen doorlezen gaat makkelijker als je weet dat wat je leest in feite inductieve argumenten zijn, wat men (heel menselijk) ziet als waar (want we lezen het, herkennen het, kunnen het ons voorstellen etc) dus klopt het gewoon wat de vraagsteller zegt (vraag me af of iedereen er nog zo over denkt als we echt even wat verder kijken dan onze neus lang is, vooral bepaalde vergelijkingen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist Eucalypje, dat idee dat er iets anders was dacht ik ook al aan. Ach ja, sommigen denken heel zwart-wit, jij gelukkig niet :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rustig aan dames! Vraag je bij je volgende reactie eens af wat je ermee wilt bereiken, of je dat ook gaat bereiken met die reactie... --
Mijn doel hiermee? Dat dit niet verder uit de hand loopt, want naar mijn mening is dit een goedbedoelde discussie die totaal verkeerd gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
....en jij, samen met enkele anderen, gelukkig ook niet. maar kan me indenken dat het allemaal logisch lijkt.

a-man zit aan borsten vrouw
b-vrouw voelt zich (half) verkracht
c-verkrachten is heel erg
d- DUS man is de schuldige
e- WANT man luistert niet (heeft een obsessie voor het gemak)
f- OPLOSSING: man moet het afleren a en c zijn feiten,
b contingent (verwoording van persoonlijke emotie/beleving) #zwaailamp#..rationeel denken? reflectie? ervaringen? ratio vs emotie, subjectief vs objectief (boeiend die sleutelwoorden)
d, e en f zijn drogredenen (valse aannames)
f is bijzonder boeiend want het zegt veel over de introspectie, en met wat logica is het niet zo moeilijk te bedenken dat het scheef zit tussen ervaringen en ervaren. (de context) waar met wat huis-tuin-keuken psychologie best een vingertje te leggen is op de zere plek gezien de gekoppelde emotie. maar oh wat is het een climax als je zowel a, b en c kan begrijpen, maar het daarom nog niet eens bent met scheve conclusies. emoties, zou je eventueel verder kunnen kijken:
g besef je dat je enorm heftig reageert?
h waarom voelt het zo vreselijk?
i waar is dit gevoel op terug te voeren?
j, kan het aan het gevoel liggen waardoor de intentie van de vriend heel anders ervaren wordt
k is dit gevoel weg te nemen.
l (wat is hier voor nodig, welke stappen moet je ondernemen, hoe kan je elkaar hierbij helpen etc) dingen lijken zo logisch en duidelijk soms.. het mooie vind ik ervan dat de drogredenen zelf er niet eens toe doen, omdat de manier van argumenteren enorm veel kan zeggen over de attitude van de betreffende persoon ik wacht dan ook in spanning verdere reacties af
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat haar vriend doet, is n.m.m. de tederheid van de liefde afnemen. Om de vragenstelster aldus tot een aantrekkelijk 'stuk vlees' bombarderen. De nuance, betreft in deze de waardevermindering...die hij op die wijze aanbrengt, doet haar heel veel pijn. En daàrin zit haar probleem. Groet, Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@TonRijkers, wat jij zegt is zeker zo.....maar de oorzaak (wat ze zelf eigenlijk denkt....anders zou ze dat hier niet melden), staat onder de vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak, heel vaak worden hier de woorden aanranding en verkrachting gebruikt. Het gaat hier toch om een relatie tussen man en vrouw en m. i. is zo'n relatie niet alleen spiritueel, maar ook lichamelijk en daar horen aanrakingen (wederzijds) gewoon bij.
Als je die niet op prijs stelt, moet je geen liefdes- (want dat is het toch? ) relatie aangaan.
Persoonlijk vind ik dit (als man ) een zeer overtrokken vraag, waar, alweer volgens mij, andere oorzaken aan ten grondslag liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Moolkeesje.....heel goed verwoord. Mannen worden onterecht als geheel als monsters gezien als het hierover gaat, alleen is het zo dat ook in een relatie is het mogelijk dat de een seks tegen zijn/haar wil krijgt van de partner...dat is net zo goed verkrachting/aanranding als het niet de partner maar een wildvreemde is.
Dat iemand je partner is wil nog niet zeggen dat die meer te zeggen heeft over je lichaam dan jijzelf, je blijft hoe dan ook zelf baas!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe moet een man zich kunnen verdedigen als iemand zegt: je komt graag aan mijn borsten DUS je hebt een obsessie.
omdat je een obsessie hebt zie jij mij als een stuk vlees.
dat is de reden dat ik zo reageer en jij man, jij moet veranderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iemand een idee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt mij, dat de dame die het leven zo geweldig vindt(sic) zich eens moet vervoegen bij een psych, tezamen met haar vriend/ belager.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beiden bij beiden ligt het probleem. + trouwens. knive cuts both ways
Het kan zijn dat je NEE toch niet duidelijk en echt genoeg overkomt. Misschien word je quasi boos, zit er toch nog iets van een lachje in je boos zijn. Hoe krachtig kun je nee zeggen??
Krachtig genoeg zal toch echt werken. Oefenen voor de spiegel kan leren.

Daarbij kun je je vriend ook duidelijk vragen wat zijn intentie is daarin. Is dat puur sexueel? Liefkozend?
Als het liefkozend is, waarom mag dat daar dan niet?

Als je dan zou zeggen ; ik wil qua liefkozing dat hij van mn borsten afblijft, dan zit er voor jou ook iets in.
Soms denken vrouwen dat alles sexueel is wat de man doet, en heeft dit niet eens met de (huidige) man te maken.

Maar je omschrijft hem wel als een behoorlijke 'hork' hoor, moet ik zeggen..

Toegevoegd na 7 minuten:
Echt NEE zeggen kan voor jezelf ook best eng zijn, wil ik nog toevoegen. NEE zeggen in het contact. Aankijkend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Soms word je gewoon te geil van iemand of iemands lichaamonderdelen .... Sorry voor de verwoording maar duidelijker kan ik het niet vermelden. Het enigste wat misschien helpt is dreigen dat je de relatie beeindigd als hij niet veranderd.

Zo heb ik ook mijn lesje geleerd, ik weet niet hoe jij er precies bij loopt kwa kledingdragt maar mijn ex had altijd strakke topjes en een string die iedereen kon zien en daar werd ik te geil van en deed het zelfde als jou vriendje nu bij jou doet en mij heeft het de kop gekost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag jezelf af: heeft hij echt een borstenfetish of houdt hij gewoon heel veel van je, met wat extra nadruk op je borsten? Heeft hij een 'fiep' voor ALLE vrouwenborsten of alleen voor die van jou? En hoe gedraagt hij zich voor de rest: is hij een liefdevolle vriend of ben je voor hem alleen maar een manier om bij borsten in de buurt te zijn?

Als het er op lijkt dat hij alleen van je borsten houdt, is het tijd om er een punt achter te zetten. Er zijn dames die tegen betaling graag meewerken aan zo'n fetish, en op internet zijn zat plaatjes te vinden waar hij zijn lusten op bot kan vieren.

Als hij een liefdevolle vent is met een ingesleten, door jou niet zo gewaardeerde gewoonte: vertel hem dan wat hij beter kan doen. Sommige mannen zijn net kleutertjes; Verbieden helpt niet, geef ze een alternatief. (Let op he, sommige, niet allemaal!)

Misschien wil hij je ook wel een dikke knuffel geven, waardoor jij je gekoesterd voelt en hij even lekker jouw fantastische borsten tegen zijn lijf voelt.

De manier waarop jij over je borsten schrijft wekt wel het vermoeden dat je ze zelf niet als een integraal deel van jouw lichaam beschouwt. En dat komt wel een tikje preuts over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1!!!
Kristal
12 jaar geleden
+1. Voor veel mannen is het een uiting van hun liefde om het lichaam van hun geliefde intiem aan te raken/te voelen.
Natuurlijk is het soms niet het gewenste moment, en ik kan me voorstellen dat je het echt niet altijd prettig vindt, maar ergens klinkt er ook een beschadiging in door van jouw beleving met seksualiteit lieve Liveisgreat.
En, ik zou haast zeggen, wie heeft die niet...
Durf ook in jezelf te kijken, waarom reageer je er zo heftig op als je doet? Heeft iemand je eerder zo behandeld misschien, maar dan erger?
liveisgreat
12 jaar geleden
idd, cfr. bij de reacties bovenaan (onder de vraag)....:-( Anderzijds : het gaat me niet zozeer over mijn borsten dan wel over het respecteren van mijn grenzen. En daarheeft hij het erg moeilijk mee, op alle vlakken. Ik moet constant mijn grenzen bewaken en verdedigen, bv. als ik op dieet bent komt hij met koekjes, kort na mijn zwaar ongeval, toen ik nog in de zetel lag zette hij altijd dezelfde cd op hoe ik ook smeekte (ik kon niets doen toen), als ik zeg dat ik (bij - 15°C) me niet lekker voel bij een wandeling en liever wil liften zegt hij "lift maar alleen, ik ben hier om te wandelen) enz..
Het valt me op dat hij dat op andere momenten ook heeft. Bv; als men op een busreis vraagt de gordel vast te doen wacht hij altijd even zodat hij niet het gevoel heeft te gehoorzamen :-D.
Hij probeert altijd subtiel grenzen te overschrijven, lichamelijk en geestelijk. Het is dat wat mij zo kwaad maakt : mijn grenzen worden zo moeilijk gerespecteerd en als ik me boos maak, minimaliseert hij dat...
Kristal
12 jaar geleden
Lieve Liveisgreat, ik heb je reactie onder je vraag gelezen, ik vind het naar voor je hoe dat vroeger ging, en het verbaast me niet wat je schrijft. Wat ik mij nu oprecht afvraag is: Waarom was hij zo aantrekkelijk voor je toen je hem ontmoette? Wat zag je in hem?
liveisgreat
12 jaar geleden
tja...we hebben toen uuuuuuuuuuuuuuuuuuren lekker gepraat, het ging helemaal anders. maar zo is het natuurlijk altijd als je verliefd bent. in het begin kon ik er nog om lachen omdat ik dacht dat het kwam omdat hij al lang geen seks meer had gehad...
vandaar dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij heeft dus een probleem met grenzen en met autoriteit. Werkt hij? Doet hij dat op zijn werk ook zo? Zo niet: vraag hem dan eens waarom hij bij een vreemde el grenzen kan respecteren en bij iemand waar hij van houdt, niet? Juist ja: omdat hij weet dat hij er bij jou 'mee weg komt' omdat je toch wel van hem houdt. En dat is een misselijke streek.
Kristal
12 jaar geleden
Ah ja Liveisgreat... zoals dat vaak gaat ;-)
In het begin is het vaak al duidelijk hoe iemand is maar in je verliefdheid geef je er een andere uitleg aan.
Dat gebeurt velen van ons :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Liveisgreat stel nu dat je vriend ipv je borsten je billen zou aanraken.
zou je dit net zo erg vinden?
wat is voor jou het verschil tussen borsten en billen?
wat zou voor jou een prettige manier zijn waarom je vriend met intieme aanrakingen kan laten zien dat hij om je geeft zonder dat jij het gevoel hebt dat het om het lichaamsdeel gaat, en niet om jou (jij BENT namelijk je lichaam) is het voor jou mogelijk om op intiem plaatsen aangeraakt te worden zonder dat je dit zélf in een ander context plaatst dan intiem, liefkozend, liefhebbend?
Beste liveisgreat, ik herken een hoop in jouw verhaal maar het is jouw vraag maar hoop je toch te kunnen vertellen dat ik denk dat de oorzaak toch niet bij je vriend ligt al lijkt dat wel het probleem, maar dat het probleem bij jou is dat je het misschien moeilijk te accepteren dat mensen jou nu eenmaal mooi en aantrekkelijk vinden terwijl jij dat diep van binnen misschien juist niet vind, misschien kampt met weinig zelfvertrouwen en een minderwaardigheidscomplex.
Dat is tenminste iets wat ik zo ervaren heb. Tuurlijk was het makkelijker het probleem af te schuiven op een ander maar naarmate het probleem zich verder uitbreidde kwam ik toch op mezelf uit, het was voornamelijk angst.
Geef niet toe aan die angst door die situaties uit de weg te gaan (door je borsten angstvallig te beschermen bijvoorbeeld), maar probeer het (desnoods met zijn tweeen als je vriend er iets voor voelt) met een sexuologe te bespreken....
Ik durf te zweren namelijk dat dit proleem zich met een eventuele andere man zich weer gaat herhalen.
Ik wens je veel sterkte hiermee....en hoop op een snel herstel....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 de borsten staan in een wat eigenaardig context zo te lezen. vraag me af hoe sexistisch een zoen of een kneep in de billen zou zijn. als het echt aan de vriend zou liggen zou dit ook niet moeten kunnen, maar dat zou inhouden dat hij haar eigenlijk nergens aan mag raken tenzij ze vrijen, want dan kan het ineens weer wel (wat m.i. iets zegt over de gedachten van aanraking van de borsten van de vraagsteller zelf, en niet per definitie van haar vriend) maar goed... wie ben ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je voor plusje Euc. haha, ik heb gelijk een - weer....J mag niets meer zeggen tegenwoordig.
liveisgreat
12 jaar geleden
ik vind je antwoord ook waardevol. het gaat erover dat je op goede vraag verschillende kanten van een situatie kan bekijken omdat je verschillende soorten antwoorden krijgt. en dat verbreed het perspectief. dus zeker geen - van mij hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Liveisgreat.....ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen en dat er spoedig een tijd aanbreekt dat je ervan kan genieten dat je vriend van jou geniet, daar heb jij namelijk het grootste recht op. Seks is niet vies.....seks is normaal en hoort fijn te zijn, het hoort bij mensen (en ook bij dieren), het hoort bij het leven....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Liveisgreat kan je het ook van een andere kant bekijken nu, of voel jij je nooit 100% op je gemak als het op intimiteit aankomt en het wél in het context kan plaatsen zodat je het anders ervaart als hij aan je borsten zit?
mijn vriendin heeft een heerlijk paar borsten en ik mag daar ook graag aankomen. Dat is voor mij alleen maar een uitdrukking van intimiteit en voor haar kennelijk ook want ze klaagt er niet over. Zij raakt mij ook aan op willekeurige momenten en daar wordt niet veel anders mee bedoeld dan "bevestiging".
Mocht ze er wel over klagen dan zal ik daar natuurlijk rekening mee houden, maar als ik alleen maar aan haar mag komen in de context van sex dan wordt het wel eenzijdig en lichamelijk.

Ik kan me ook niet voorstellen dat mijn vriendin welke aanraking dan ook als "ongewenst" verklaart... ik denk dat als je rechtstreeks tegen je vriend zegt dat zijn aanrakingen als ongewenst worden beschouwd en dat hij je daarmee half verkracht, hij misschien snel op zoek gaat naar een vrouw met grote borsten die het niet "ongewenst" vind als hij haar aanraakt.
Wie wil er een vrouw die niet aangeraakt wil worden?!

Kortom; Nee niet preuts, maar als je je inderdaad half verkracht voelt, kun je beter op zoek naar een man die zijn liefde minder lichamelijk maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens '+', in mijn ogen is het meer de vraagstelster die een probleem heeft i.p.v. haar vriend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Tanja, Mannen kun je dat niet vragen, en mannen zouden dat misschien zelfs beter vinden dan in de ogen kijken (Hormonen?!). Een vrouw is anders, als zij van iemand houden, houden ze van hem om wie hij ís. Mannen daarentegen doen dat ook wel, maar laten we zeggen met 80% (of minder, licht aan de relatie). Ik vind dat Rick gelijk heeft hoor. Dit is typisch een ''mannen'' antwoord en je hebt er veel aan. Het hoort erbij.. Maar als zij dan (in dit geval) aangeeft dat ze het niet fijn vindt, dán is het een ander verhaal. Rick zegt er ook netjes bij: maar als je je inderdaad half verkracht voelt, kun je beter op zoek naar een man die zijn liefde minder lichamelijk maakt. En dat klopt, want deze kerel wil niet weten van stoppen. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mannen zijn niet zo handig in dit soort dingen. Ik heb er eentje die wel complimentjes maakt, maar alleen over mijn kont ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat een vreselijk man moet dat zijn stippel!!! hij heeft vast alleen oog voor je kont en denkt gelijk aan sex een billen kneden als hij je kont ziet, als ie al doorheeft dat jij meer bent dan een kont alleen.... en nu serieus: prettig dat je man vind dat je lekkere billen hebt, en hij laat vast en zeker blijken dat ie heus wel weet dat deze billen bij een persoon horen waar hij ook enorm om geeft. welke vrouw vind het niet prettig om een complimentje te krijgen van een partner over de billenpartij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Tanja;
Waar staat dat deze man verder geen interesse zou hebben of alléén naar haar borsten zou kijken en nooit in haar ogen?
En als dat al zom is, zou het dan niet tijd zijn om hier conclusies uit te trekken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik snap ook de vergelijking niet helemaal (helemaal niet)van Tanja. de vriend raakt haar toevallig (of niet) haar borsten aan terwijl hij weet dat ze daar heftig op reageert. maar om dit nu te vergelijken met hele dagen naar een kruis gaan zitten staren en al die tijd nooit iemand in de ogen kijkt omdat het Tanja persoonlijk een man #lijkt# die tegen borsten praat en niet tegen een persoon waar deze borsten aanvast zitten gaat m.i. erg ver. (wil niet eens weten hoe ze op dat idee komt overigens, want vind een aanname als uitgangspunt nogal onzinnig) daarbij is het totaal niet oplossingsgericht, en laat dat nu net de vraag zijn. het gaat niet om oplossen, ermee om leren gaan, samen aan werken, maar puur het afleren.
het gaat dus ook niet om vergelijken of zelf een soortgelijke situatie creeren met een vreemde test om te zien hoe het op iemand hier op GV ovekomt.
liveisgreat
12 jaar geleden
ik begrijp gewoon niet wat er leuker is aan "borsten aanraken" dan aan bv "een arm aanraken". ik heb geen favoriete dingen die ik graag aanraak. Ttz mijn lief liep in het begin altijd met zijn.... bloot zodat ik er genoeg "zou aankomen", en dat heeft bij mij er net voor gezorgd dat ik er bijna helemaal niet meer "aankom".Niet uit kwaadheid of zo hoor, het heeft gewoon een drempel gecreëerd omdat ik me bijna verplicht voelde. Ik kon geen... meer zien bij wijze van spreken
als ik van iemand hou raak ik alles even graag aan. dat kan toch niet anders? mijn vriend zou een hele namiddag bezig kunnen zijn met het aanraken van mijn borsten, dan mijn..., dan weer mijn borsten, dan weer mijn... (dat deed hij bv. in het begin tot ik zei "ik heb nog lichaamsdelen hoor")
als je van iemand houdt gaat het er toch niet om wat je ZELF graag aanraakt? je hebt je geliefde vast, dat is toch genoeg om opgewonden te geraken?
of is dat bij een man helemaal anders?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik de reacties zo lees ben ik meer dan blij dat ik een gezonde relatie heb en dat ik niet telkens in mijn ballen wordt geknepen getrapt en bekeken als ik eens aan mijn vriendin haar borsten kom! Ik denk ook dat het probleem zit in het feit dat het voor beiden geen gezonde relatie is, hij wil borsten, jij wil aandacht zonder gedoe... Ik blijf bij mijn advies, zoek een ander!
Of je nu preuts bent of niet heeft er volgens mij helemaal niets mee te maken. Hij moet gewoon rekening met je houden.
Houdt hij op andere vlakken wel rekening met je? Ik zou als ik jou was daar maar eens goed over nadenken. Ik vind het nl. een vorm van egoisme dat hij op dit vlak geen rekening met jou houdt.

Verder zou je hem ook eens tussen zijn benen kunnen grijpen op onverwachte momenten en eens kijken of hij het dan begrijpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Das een nee, want de meeste mannen vinden dat juist fijn als een vrouw dat bij hen doet en daarom denken ze vaak dat een vrouw dat ook prettig vindt. Ik denk niet echt dat er egoisme in het spel is, meer dat de drang erg groot is. Een gulden middenweg zou op zijn plaats zijn, bijvoorbeeld dat hij haar op een andere lekkere plek aan mag raken die voor haar wat minder een probleem is. Dat de twee in elkaar vaarwater zittne is wel duidelijk als ik zo verder lees... jullie houden elkaar beiden een spiegeltje voor met grensafbakening. Een beetje gezamenlijke afstand van elkaar zou niet verkeerd zxijn, want hier lopen irritaties soms zeer hoog op zoals je merkt, en dat kan wel goed gaan hoor, maar dan moet duidelijk zijn hoe het zit en moet er wederzijds respect zijn. probeer vriendelijk te blijven. Er is geen schuldige, en ook in een volgende relatie zul je dit tegen blijven komen tot het geen pijn meer doet en je ermee overweg kunt.
Tegen die tijd is het ook geen probleem meer als een man je daar aanraakt. Want dat zie je op zo;'n moment zijn ware intenties en zal een man die echt alleen maar op jouw vlees uit is en niet jou persoonlijk, jou voor geen meter meer interesseren.
Ik neem aan dat je nog van je vriend houdt.
Ben het volledig met TonRijkers eens.
Als je het je vriend al meerdere keren hebt uitgelegd en hij respecteerd dat niet. kun je hem een keer in de spiegel laten kijken.
Elke keer als hij dat doet knijp je hem stevig in zijn ballen en zeg dan niets.
Op een gegeven ogenblik zal hij dat ook als hinderlijk ervaren en zal hij jou vragen waarom jij dat doet.
Vervolgens vraag je hem hoe hij dat vindt, wedden dat je zijn begrip en aandacht krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
leuke reactie, grappig. ik denk dat het probleem zal zijn dat hij het juist heel erg leuk zou vinden als hem telkens hard in zijn ballen knijp...:-I
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha..............Nee het is geen grap, je moet natuurlijk wel flink hard knijpen. Ik schaam me diep, maar ik was net als uw vriend en deed hetzelfde bij mijn vriendin.
Niet om sexuele gronden maar omdat ik mijn vriendin zo mooi vond dat ik haar aan wilde raken.
Mijn vriendin zei dat ze wel meer was dan een sexueel object en alleen maar borsten.
Voor mij was het een vorm van genegenheid, voor haar niet.
ik ben bang dat jullie in een moeilijke situatie zitten. Er klopt gewoon iets niet. Het klinkt als een cirkel waar je niet meer makkelijk uitkomt. Persoonlijk zou ik als man zijnde erg gefrustreerd raken als ik de borsten van mijn vriendin niet mag aanraken. Logisch dat ie andere manieren probeert. De pest is dat jij geobsideerd lijkt te zijn door elke aanraking in de buurt van je borsten. Ik geloof ook niet dat je het een man kan afleren. Borsten zijn te mooi om niet aan te zitten. Voel jij je hierdoor een lust object, dan zit er meer achter dan het vervelend vinden. Ik zou me Maar eens afvragen of je nog wel van hem houdt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het niet aan borsten mogen zitten houdt niet in dat zij niet van hem houdt. het feit dat ze hier om raad vraagt, wel. Ze voelt zich wel gekwetst. Dus er moet in ieder geval wat gebeuren.
Misschien door hem telkens een vriendelijk schopje in z'n ballen te geven. Zeg hem gewoon dat je dat zo leuk vindt en dat het heel moeilijk voor je is om dat achterwege te laten. Doe het enkel nadat hij je borsten heeft aangeraakt, zodat hij de link begint te leggen tussen 'borsten aanraken' en 'niet leuk'. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk je nu werkelijk dat geweld iets oplost? Ga er maar vanuit dat het geheel averechts werkt.
Nu zitten jullie beide met een enorm probleem, hier raken jullie beide gefrustreerd van, jij omdat je niet aangeraakt wilt worden en hij omdat hij jou niet mag aanraken.

Ga is hulp zoeken in de professionele sector, vele malen beter dan op een site zoals deze je gelijk proberen te halen.

Mijn vrouw geniet ervan als ik aan haar billetjes kom, haar borsten teder aanraak, ze weet dat ik er alleen maar mijn liefde voor haar mee uit, voor haar compleet en niet alleen voor haar verstand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een scheiding achter de rug en ben 62 jaar. Inmiddels woon ik gelukkig samen met een lieve vriendin. Wat ik inmiddels het meest geleerd heb om een goede relatie te onderhouden is om eerst te begrijpen waarom iemand zijn beperkingen heeft om daarna dit te kunnen accepteren. Iedereen heeft beperkingen; niemand is volmaakt! Indien je een (of meerdere) beperkingen van een persoon niet kunt accepteren is het verstandig om na te denken of je wel met deze persoon verder wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste vraagsteller, het komt op mij over alsof hij heel anders is ingesteld als jij bent.
Ik lees o.a. dat hij met zijn geslachtsdeel bloot loopt (liep?) zodat jij er maar aan zou zitten. Er is dus meer dan alleen dit 'borstenincident'.

Is het niet tijd om professionele hulp hierbij te zoeken? Want hoe frustrerend dit voor jou is, waarschijnlijk is dit net zo frustrerend voor hem. Jullie lijken wel twee heel verschillende 'talen' te spreken.

Verder vind ik dat jij het volste recht hebt om nee te zeggen en hij dat moet respecteren (andersom ook als dat het geval is), maar als hij echt zo anders denkt als jij is dat natuurlijk erg moeilijk.
Jij vindt het normaal dat intimiteit ook andere lichaamsdelen bevat en je niet altijd naar borsten of kruis hoeft te grijpen. Hij vind dát misschien wel abnormaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik snap dat je het moeilijk vind !
praat er eens met hem over. maar dan een echt gesprek.
als hij echt van je hou moet hij naar je luisteren en je mening waarderen !
veel succes !!
xx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien ziet hij het als een grapje en heeft hij niet door hoe serieus het voor je voelt. Probeer hem dit duidelijk te maken. Als hij niet reageert kun je hem deze vraag laten zien. Hij zal schrikken van alle antwoorden :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij respecpteerd jou niet
doet hij het nog eens geef hem dan eens een tik als hij dan vraag waarom je dat doet zeg je gewoon je luister niet naar me dat je niet van me bosten af kan blijfen je weet da tik dat niet prettig vind
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Girly, ik vind het een slecht advies om een tik uit te delen.
Hij is haar vriend en niet zomaar iemand die haar betast.
Als je het in de relatie moet duidelijk maken door een tik uit te delen dan zou voor mij de relatie voorbij zijn. Geen min, ik min niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kristal niks slechts mee hij wil niet luisteren naar haar hoe ze het hem ook duidelijk maakt hij luistert niet dan ma zo proberen je hoort elkaar niet te slaan dat klopt ma als zo iemand niet wil luisteren ja dan maar zo laat je toch niet elke keer aan raken terwijl ongewenst is bij vreemde ozu je ook tik uit delen dus waarom nu niet
Kristal
12 jaar geleden
Girly, als een man jou een tik uitdeelt omdat jij niet luistert zou je terecht hoogst verontwaardigd zijn, op zijn minst!!
Andersom is hetzelfde.
Als de vriend Liveisgreat haar toch blijft aanraken terwijl zij dat niet wil, zal ze er toch over na moeten denken of zij wel wat met hem wil. Bij een vreemde zou je ook een tik uitdelen, dus waarom bij hem niet zeg je? Omdat slaan een middel kan zijn om een vijand van je af te houden. En nooit een middel om je geliefde iets duidelijk te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ma niet luisteren ligt er aan waar je niet na luistert ik vind als dit niet kunnen dus ja dan tik geven kan hoeft ook geen hele harde tik te zijn. ik geef je gelijk dat ze er aan moet denken wat ze van hem wil nee door je liefde iets duidelijk te maken hoef je niet te slaan gee fik je gelijk in ma in zo geval vind ik het wel kunnen ongewenste aanraking hoort ook niet in een relatie en doet hij ook
Kristal
12 jaar geleden
Weet je Girly, ik vermoed dat jij en ik een relatie een andere invulling geven. Dat maakt niet uit, het is gewoon anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wie weet ik vind slaan zeker niet kunnen in relatie ma deze jonge vraagt er om
zou het ook doen als ik vriend had en zat me elke keer aan de borsten en heb van alles gedaan om hem duidelijk te maken dat ik er iet van gediend ben nou kan die tik krijgen ma ja ieder ze mening nou
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Girly als je slaat sla je jezelf. Wat je zaait oogst je. Alsd jij zelf goed behandeld wilt worden, los je dat niet op met aggresiviteit. Kristal heeft echt wel gelijk daarin. Ik zou er dan ook niet raar van op kijken als je zelf ook geslagen bent.
Kristal
12 jaar geleden
Dank je voor je aanvulling Forall, en misschien heb je gelijk dat Girly zelf geslagen is. Dat zou haar antwoord en reacties kunnen verklaren. Anders begrijp ik gewoon niet hoe je denkt dat je, met je partner slaan, iets op kan lossen ten goede...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee hoor ben zelf nog nooit geslagen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en een tik betekend niet meteen iemand in elkaar slaan of kei harde tik
ma goed ieder ze eigen mening
Ik vind dat je niet preuts bent. Als echt niets meer helpt wat je al zegt probeer dan terug te betalen met gelijke munt. Hij heeft vast zelf ook een plekje wat hij echt bloed irritant vind als jij dat aanraakt. Mijn vriend vind het maar niks als ik aan zijn neus zit bijvoorbeeld hihi.

Tis natuurlijk erg vervelend. Kan hij geen hulp zoeken dit lijkt een obsessie.

Sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
houd je vriend van jou om wie jij bent ,of houd hij van jou om je borsten .
Je vriend zou jou grenzen moeten respecteren , iig leren te accepteren.
Zelfs binnen een relatie heeft iedereen een eigen prive zone .

Is de relatie verder goed ,dan zal hij dit er voor over hebben .

andersom is ook het geval .
Maakt mi niets uit hoe je bent gekleed .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IK snap wel wat ze bedoelt... Als je altijd alleen maar bij je borsten wordt aangeraakt maar niet op de plekken die voor haar fijn zijn in het algemeen, dan voelt ze zich misbruikt. Vertel hem waar je wel graag aangeraakt wilt worden en als hij een hand op die borst legt wanneer jij je eraan irriteert pak dan die hand en duw die van je af. Loop daarna desnoods weg of zeg alleen maar nee! of helemaal niets. Het er uitgebreid over hebben kun je beter doen wanneer de negatieve gevoelens van dat moment zelf wat zijn afgezakt. Anders wordt het toch vaalk een welles nietes spelletje.

Je hebt beiden evenveel recht te bepalen waar iemand je lichaam mag aanraken en waar niet. Het probleem is vaak dat mensen vaak niet durven te zeggen tegen hun partner.
Je bent een persoon, geen stuk vlees dat maar gegeten mag worden naar believen en zelfs een stuk vlees dien je nog met respect te behandelen, speaking of that. Tenslotte heeft een dier daar het keven voor gegeven, maar das weer een ander verhaal.

Laat hem maar voelen dat je dat op die manier niet op prijs stelt. Als hij dat preuts vindt is dat niet jouw probleem.
Wat heb je liever dat hij je lekker geil vindt en je elke keer half verkracht of dat hij je met andere ogen gaat zien en je met meer respect gaat behandelen en jij door "nee"te zeggen meer respect ook voor jezelf gaat tonen?

Zijn zijn gevoelens belangrijker? De jouwe net zo hoor!

Vertel hem wat je wel prettig vindt. Heeft hij het inmiddels door dan leidt zijn hand wanneer je wel aangeraakt wil wordenm, maar niet daar, zacht en liefdevol naar een plek waar dat wel mag. Je kunt met en zonder woorden laten weten wat je wel en niet prettig vindt. Dat praten erover komt wel je verstandhouding te goede.

Tot slot wil ik nog kwijt dat als je partner je niet goed begrijpt, en er niets uit gesproken wordt dit uiteindelijk kan leiden tot een breuk tussen jullie. Maar het moet niet zo zijn dat je die breuk wilt voorkomen door het dan allemaal maar toe te laten. Als hier geen vredige toestand bereikt kan worden is hij dan misschien toch niet een geschikte partner voor je, maar welke man is dat dan wel? Blijkbaar heb je dan eerst wat te verwerken aan sexueel misbruik in het verleden... En dan is dit misschien wel de ultieme gelegenheid daarmee te beginnen en aan je levensles grensafbakening te beginnen. Dat kun je als een last zien maar ook als een uitdaging... sterkte ermee...