Een relatie beginnen of niet?

Een jongen heeft gevoelens voor mij en ik vind hem ook wel aantrekkelijk en lief maar hij is 17 en ik 20. Ook is hij de jongere broer van mijn allerbeste vriend.
Ik ben al een jaar de beste vrienden met zijn broer en van daar dat ik hem ook ken. Ik ben vooral bang van wat mijn beste vriend zal zeggen maar ook wel een beetje voor wat de reactie van de omgeving (mijn ouders enzo) zal zijn. Langs de andere kant wil ik gewoon gelukkig zijn.
Ik weet dat hij mij graag ziet en hij ziet het helemaal zitten en ik wil het ook wel graag een kans geven maar ik ben er ook bang voor.
Ik weet echt niet wat ik moet doen. Zou ik het een kans geven en hem beter leren kennen en misschien een relatie beginnen of zou ik het moeten laten voor wat het is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
ga er gewoon voor! Niks van aantrekken wat anderen denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga er gewoon voor! Niks van aantrekken wat anderen denken
2x! Niets stiekem doen...

Het beste antwoord

17 en 20 is een klein verschil. Je druk maken om wat andere mensen zeggen is sowieso zonde van je tijd. Zij leven hun leven ook nooit volgens jouw wensen maar die van hunzelf. Het enige wat telt is dat jij gelukkig bent en zolang het geen strafbare behoeftes zijn die mensen ook helaas wel eens hebben, moet je lekker doen waar jij je het lekkerst bij voelt en als mensen commentaar hebben zegt dat meer over hun dan over jou.
JE bent pas echt vrij in je leven als je je niet druk maakt om de mening van anderen. Volg je hart en word gelukkig op de manier die jij wilt en niet zoals andere willen dat je dat doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

3 jaar leeftijdsverschil is niets.... Je beste vriend en jij zijn, daarnaast, elkaars eigendom niet. Als hij echt je beste vriend is en hij dus, wat je ook doet, van je houdt, dan zal hij er ook geen bezwaar tegen hebben als je wat met zijn broer begint. Integendeel hij zal blij zijn voor jullie beiden dan. Volg je hart en laat gebeuren wat er gebeurt :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meid, als jullie mekaar echt leuk vinden moet het niet uitmaken, Praat eerst met je beste vriend er over zeg dat je zijn broertje leuk vind en wat hij er van vindt kijk wat zijn reactie is en zo vertel je het ook aan je ouders.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volg je hart, meis. je zal zien dat je hart je altijd naar de goede weg zal leiden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus als jij hem leuk vindt en hij jou, gewoon doen. Niemand die het recht heeft deze 2 jonge mensen tegen te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drie jaar valt mee, je kunt het proberen, beter spijt van iets dat je wel gedaan hebt, dan spijt van iets hebben dat je het niet hebt gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat er ook helemaal niets mis mee is om iets met deze jongen te beginnen. Als jullie elkaar toch zien zitten! En dat zijn broer jou beste vriend is zou niet een obstakel moeten zijn denk ik. Hij is tenslotte toch gewoon jou beste vriend en ik denk niet dat hij er een probleem van zal maken dan? Hij heeft daar natuurlijk ook niet echt iets over te zeggen, maar dan nog! Ik denk dat het geen probleem is :D

Als deze jongen toch het voor jou is ;) Of hij nu iets groter is of kleiner of jonger of ouder. Als jullie op een lijn liggen en het klikt is er geen probleem denk ik en dan zullen je ouders het ook niet erg vinden !:D