Zenuwachtig als ik iemand zie, hoe kom je hier vanaf?

Ik heb nu bijna 2 jaar een relatie met mijn vriend. Het is even 4 maanden uit geweest en in tijd heb ik gezoend met een vriend van mij, toen kregen we 'iets' maar ik vond het niet een goed idee en miste mijn vriend ook teveel. Toen heb ik hem een jaar lang niet gezien, en miste hem ook totaal niet. Had tenslotte alweer met mijn huidige vriend. Dit jaar zit hij opeens weer bij mij in de klas.. Ik voel me ontzettend zenuwachtig en raak in paniek en ik wil op dat moment aan mijn vriend denken. Maarja dat is natuurlijk onmogelijk om iemand aan te kijken om vervolgens aan iemand anders te denken. Maar dan raak ik nog meer in paniek en blijf ik de hele dag zenuwachtig. Nu als ik op school loop ben ik bang om hem tegen te komen en als ik hem tegen kom is de zenuwachtigheid echt vreselijk. Ik weet zeker dat ik hem niet leuk vind, tenminste niet leuker dan mijn vriend. Alleen dit gaat ten koste van mijn relatie. Nu heb ik vaak de neiging om het uit te maken gewoon omdat ik aan iemand denk en dat is niet goed volgens mij gevoel, en dat zenuwachtige gevoel zie ik vaak als verliefdheid. Terwijl ik weet dat ik niet verliefd ben. Want het is geen blij gevoel. Kan iemand mij hier alsjeblieft mee helpen? ik zit er al bijna 4 maanden mee, en hou het niet lang meer vol om op deze manier door te leven.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje een onduidelijk verhaal.
Je hebt dus nu met de vriend waarmee je in de 4 maanden NIET hebt gezoend? Dus waarmee je nu 2 jaar hebt? En zit je nu naast je huidige vriend in de klas waar je 2 jaar mee hebt of de jongen waarmee je hebt gezoend? En op wie ben je nou nog verliefd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hah vond mijn verhaal vrij duidelijk. Heb nu 2 jaar met mijn vriend. Alleen het is 4 maanden uitgeweest, in die 4 maanden heb ik met een goeie vriend van mij gezoend. Nu zit ik bij die jongen in de klas

Het beste antwoord

Je bent in mijn ogen teveel bezig met iemand vanuit het verleden. Focus je op je huidige vriend en op bijvoorbeeld school. Je zou jezelf later nooit vergeten als je door een ex je studie of huidige relatie verpest. Als je geen gevoelens voor iemand hebt, zeg dit dan ook tegen jezelf en blijf dit herhalen. Je hoeft echt niet zenuwachtig te zijn. Als hij tegen je praat, kan je gewoon terug praten. Als jij je grenzen aangeeft hoef je niet bang te zijn dat hij meer wilt dan alleen klasgenoten zijn. Grenzen aangeven een duidelijk zijn.. Succes en geniet van je vriend en laat merken hoeveel je van hem houd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel ik hoop dat ik dit hoofdstuk kan afsluiten. Als ik mijn vriend zie is het zenuwachtige gevoel ook meteen weg en weet ik zeker dat ik van hem hou. Bedankt voor het advies

Andere antwoorden (1)

Vervelend voor je zeg. Maar ik heb de oplossing. Wat vaak helpt is om juist het tegenovergestelde te doen van wat je probeert. Nu ga je krampachtig proberen te voorkomen dat je zenuwachtig wordt, nerveus en in de war raakt. Vertel hardop tegen jezelf dat je als je hem weer ziet enorm nerveus, zenuwachtig en in de war mag voelen. Je zult merken dat je je ineens een stuk rustiger voelt en het kan loslaten. Succes! En veel geluk met je huidige verkering!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hm okee ja zal het proberen! Eerst mocht ik van mezelf ook nooit aan hem denken met als gevolg dat ik dat dus wel deed, toen heb ik ook het tegenovergestelde geprobeerd, het ging wel beter maar soms heb ik het toch nog wel. En bedankt! Hoop dat het inderdaad goed blijft gaan tussen mij en mijn vriend. Alleen door dit ben ik vaak chagrijnig tegen hem dus het wordt er niet echt beter op. Hoop dat ik deze advies mij verder kan helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*dit advies
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Love him like it's your latest hour! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En je moet maar zo denken: je kan gelukkig zijn met meerdere personen. Dus gaat je relatie slecht dan komt er vanzelf weer een ander. Het is vervelend maar het komt altijd goed, als je maar geniet van het leven en je dromen blijft volgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn droom is om bij mijn vriend te blijven, denk dat ik teveel bezig ben met het feit dat mijn ex het kapot kan maken ofzoiets.