Een tweeling! Hoe gaan we ze noemen?

Wat zijn leuke namen voor een tweeling die ook nog es leuk bij elkaar passen?

Toegevoegd na 7 minuten:
het geslacht is nog niet bekend dus alle combinaties zijn mogelijk

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Gelukkig heb je nog ettelijke maanden om daar over na te denken. Maar stel het ook niet te lang uit, want een tweeling wil zich nog wel eens onverwacht wat vroeger aankondigen dan de planning was. Of je nu een een- of twee-eiige tweeling krijgt, en of ze nu van hetzelfde of verschillend geslacht zijn, een tweeling zijn ook gewoon twee individuen, en hebben daarom beide recht op een eigen naam en eigen identiteit, los van het tweeling zijn. Daarom moet je valkuilen vermijden in de naamgeving die van de tweeling teveel een stel maken of onduidelijkheid kunnen scheppen. (Dat geldt natuurlijk ook voor gewone broertjes en zusjes, maar voor een tweeling is het sterker. De dingen die je moet proberen te vermijden zijn : 1. Allitererende namen. (Mees en Merel, Richard en Roxanne, Sonja en Sasha, Bas en Bert). Leuk zolang ze nog klein zijn, maar later - en zeker als er post voor ze komt - wordt het alleen maar verwarrend. 2. Namen die veel te veel op elkaar lijken of een zelfde klank hebben, waardoor het niet altijd duidelijk is wie er bedoeld wordt. Zeker lastig als ze bij elkaar in de klas zitten. Anne en Sanne ; Richelle en Michelle, Sander en Sandra, Guus en Truus. 3. Namen die bekend zijn als naam van een koppel, waardoor bij de een ook automatisch meteen de associatie met de ander wordt gelegd. Jip en Janneke, Saskia en Jeroen, Boris en Bram, Kloris en Roosje, Johnny en Anita. En waar je ook mee op moet passen is namen die niet helemaal duidelijkheid geven over het geslacht bij een twee-eiige tweeling, zodat mensen niet altijd weten wie de jongen en wie het meisje is, en de namen gaan verwarren. Robin en Sam , Rene en Jip. Het leukste is als je twee namen uitkiest je je beiden ook echt leuk vind, en die ongeveer in dezelfde 'categorie' passen, Hoe je dat precies moet bepalen weet ik niet, zijn geen regels voor, maar je 'voelt' het vaak wel. Kimberly en Marvin zijn altijd heel andere kinderen op een of andere manier dan Sterre en Floris. Anita past wel bij Jolanda maar niet bij Emma, Kevin past wel bij Dwayne maar niet bij Gijs. Guus past wel bij Harm maar niet bij Larissa. Sla er gewoon een namenboek op na (of namenlijsten op internet) en kies bijvoorbeeld beiden een naam of twee namen die je leuk vind en die bij elkaar passen en waar je later geen rare dingen mee krijgt. En...heel veel succes met de zwangerschap en plezier met de tweeling !

bram & sarah

Eén en Twee. Als je nu eerst nog eens vertelt of het jongens of meisjes zijn kun je wellicht leukere namen verwachten. Toegevoegd na 4 minuten: Flauwe en Kul

junior & co

Jut en Jul

Nick en Simon Bert en Ernie Peter en Gordon Gert en Hermien Sonny en Cher Bollie en Billie Samson en Gert Siegfried en Roy Lady en Vagebond Snip en Snap Theo en Thea Watt en Halfwatt Jan en Mien Elly en Rikkert Kwik en Flupke Cees en Anton Lebbie en Jansie Sjonnie en Anita Rikkie en Slingertje Ed en Willem Okie en Dokie Mork en Mindy

Idem en Dito, Demi en Todi

Jan & Piet (spelen samen in het riet, weg was Jan, weg was Piet, kom maar Jan, en kom maar Piet) Sanne & Anne

Jip en janneke

Fred en Ed Adam en Eva Mik en Mak

pierre & paul Toegevoegd na 1 minuut: of Pierrette & Paula

Dit alles, en niemand die Castor en Pollux noemt? De Ur-tweeling, nota-bene...

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Castor_en_Pollux
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tweelingen_(a...

Ik heb gehoord van n tweeling Anne-Marie en Marie-Anne. Doe het de kinderen niet aan zou ik zeggen, het zijn individuen die toevallig op dezelfde dag geboren zijn.

Het verzinnen van namen voor een tweeling heeft haast nog meer valkuilen dan het geven van een naam aan één kind. Een naam is een belangrijk onderdeel van de identiteit. Tweelingen worden toch al vaak door elkaar gehaald door de omgeving; dat gebeurt zowel identieke als twee-eiïge tweelingen. Dan is het van groot belang dat ze ieder wel een echt eigen naam hebben; een naam die niet ook nog eens gemakkelijk tot verwisseling leidt.

Bronnen:
http://www.konarciq.net/voornamen/tweeling...

julia&julian Toegevoegd na 8 minuten: twee meiden : Mylena&Nyla twee jongens:Yelle&Dylan

Midas en Argon! Midas veranderde alles wat ie aanraakte in goud, oftewel in Argon. Dus de eerstgeborene zal Midas heten.. Dionysus gaf Midas deze 'gave'.. Van harte!! Toegevoegd na 20 uur: Even herstellen, ik heb me vergist, ik bedoelde Aurum i.p.v. Argon!

Danny & James =3

Kwame en Akwasi Simon en Garfunkel Bob en Dylan Hielke en Sietse Bassie en Adriaan Romulus en Remus Ezau en Izaak Toegevoegd na 2 minuten: Dimitri en Aljosja (die van de gebroeders Karamazov)

Romeo en Julliet (sorry inkopertje....

suske en wiske upke en flupke hielke sietske marc(k) en eric(k) of marcella en erica

thomas & sophie fay & sem gijs & david fleur & roos

wat een vraag! Waarom ga je niet uit van een thema? Bijvoorbeeld de Griekse goden of de Romeinse goden. Of de Skandinavische goden? Of Franse, Nederlandse acteurs-actrices, bekende (pop)zangers, je voorouderlijke namen, et cetera. De namen die je geeft aan een kind horen bij dat kind en bij je eigen denkwereld. Je wilt je kinderen toch niet opzadelen met item-namen als Suske en Wiske enzo? Koop een namenboekje en kijk naar de achterliggende betekenis die jij wilt dat er aan een naam hangt.

Carmen en Carlos Mila en Milan Tonnie en Ronnie Steffie en Stefpanie

Een tip: geef ze niet dezelfde voorletter(s). Wij hebben een 2ling als klant, sterk op elkaar lijkende namen, zoiets als roy en ray, verder nog een dezelfde voorletter. Alle papieren komen op de zaak. het enige waar je het aan kunt zien is (soms) het BSN nummer, en nog het vaak mis. Frank en Jelle vind ik mooi, als het jongens zijn tenminste.....

Blackadder & Baldrick

Sam en Sarah (J&M) Sammie en Sarah ( 2 M) Sam(uel) en Raf(ael) (2 J)

Ik ken een mama die Amelia heet en het kindje heet Ailema. De naam is gewoon omgedraaid. Misschien een leuk ideetje voor een tweeling!

Jip en Janneke Kees en Cees

Onze tweeling heten Stefan en Melissa.Ik zou niet snel iets doen van Stefan en Stefanie of iets dergelijks.Ze zijn individuen.

Walkie en Talkie ;-)

Saar & Joep Britt & Sven Floor & Daan

Sjors en Jimmy - Ik heb echt een tweeling gekend die zo heetten.

Annemarie en Ellemieke Bart en Robbert Martijn en Jochem Els en Ida... Ik prefereer de gewone, prettige, per kind uitgezochte namen die JIJ mooi vindt. Gefeliciteerd en heel veel plezier bij het uitzoeken van de namen!

Er zijn al heel wat (flauwe en leuke) suggesties gedaan. Denk er gewoon goed over na. Wanneer ben je uitgerekend? Eigenlijk ben ik wel heel benieuwd wat voor namen je uiteindelijk gaat geven. Zelf was ik vorig jaar zwanger en bevallen van een zoon die ik Lexx heb genoemd. (Ik ben BAM.) Het lijkt me leuk te horen wat het is geworden. Ik wens je veel plezier in je zwangerschap en een fijne bevalling toe. xxx

Ilse en Esli (twee meisjesnamen die verschillend klinken en het duurt tijden voor iemand door heeft dat het een hetzelfde als het andere is) Bij een tweeling zou ik altijd proberen om twee namen te zoeken die heel verschillend zijn wat klank betreft, maar toch bij elkaar passen. Als ze één-eiig zijn is het al moeilijk genoeg om hun uiterlijk uit elkaar te houden, laat staan dat de namen ook nog op elkaar lijken. Verder kun je ook rekening houden met je achternaam, als die oer-hollands is, ga je kind dan geen heel exotische naam geven want dat vinden veel mensen 'geen gehoor'. Phobos en Deimos (schrik en vrees, de manen van Mars, dit is niet serieus bedoeld) Succes met alles!

Fynn en Lynn (jongen & meisje) Fee en Pépé (meisje & meisje) Sam en Mees (jongen & jongen)

Wat de één een mooie naam vindt, vindt iemand anders vreselijk. Misschien is het handig om lijstjes te maken met namen die je aanspreken zowel voor jongens als voor meisjes. Daarna kun je dan combinaties maken. Wat bij elkaar past is ook heel persoonlijk, dat kan qua betekenis, maar ook qua klank. Ik hou niet zo van die hippe namen als 'Storm, Bikkel, Wolf ' etc. En voor meisjes vind ik namen als Wendy, Sandy, Cindy vreselijk. Maar nogmaals; een ander vindt die namen prachtig. Namen die ik mooi vind; David Lucas Wout Max Peter Amber Boukje Myrthe Lieke Elsa

Mijn genetische wederhelft en ik hebben historisch familie dankbare namen gekregen > wij zijn (net als de andere broers) vernoemd naar de familiaire namen die mijn ouders het meeste aanspraken op klank en context. Zo ben ik in een tweede naam vernoemd naar een tante die een geweldige dienst heeft bewezen aan mijn ouders. Mijn belangrijkste boodschap is hier eigenlijk; kies iets dat voor jou en misschien ook later voor je tweeling waarde heeft. Zomaar een mooie naam is prima, maar ik merk dat ik het heel fijn vind dat we namen hebben gekregen met een lading. En het is van onschatbaar belang om de tweeling verschillende namen te geven; ik en mijn genetische wederhelft zijn altijd als individuen behandelt, en toch word het straks (met op kamers wonen en aparte vakanties) lastig om van elkaar te scheiden. Dit is heel belemmerend. Trek ze bijvoorbeeld ook niet exact dezelfde kleren aan. Tot slot uiteraard van harte gefeliciteerd met dit nieuws!

Saskia en Jeroen

Reinoud en Veerle ; jongen + meisje Valken en Christian ; jongen + jongen Veerle en Iris ; meisje + meisje Maar uiteindelijk moet je namen kiezen die je zelf heel mooi vindt!!!!

Ivan & Demi Marscha & Daan Whitney & Mariah Cecilia & Angelo

als het een jongen en een meisje is: Noa& Sam 2 meisjes: Lisa& Kim 2 jongens: Michael& Nicky

Jasmijn en Roosmarijn als het meisjes zijn, Pepijn en Merijn voor twee jongetjes. Een van elk: Olav en Olivia

vaak klinken namen prima bij elkaar. Lesley en Deborah Sylvia en Dajnah Kees en Koos Jip en Janneke

Rob en Karen (JM) Niek en Mandy (JM) Tess en Caro (MM) Nicole en Esmée (MM)

Sven & Sven

Ellie en Nellie! Jip en Janneke!

dyvano en dylano christien en christiena

maike en nienke benjamin en tommy rosa (lie) en aaldert

Spik en Span!

truus en guus ;)

storm en madelief, tom en fien max en lisa brandon en brenda dylon en brandon daniel en dennis roos en fleur gijs en thijs hanneke en janneke calisto en lorenzo noah en zoe lisa en luca

Wat leuk: gefeliciteerd In diverse landen in de wereld wachten ze 1 week tot 6 weken voordat de kinderen hun definitieve naam krijgen. Dit om te zien wat voor "persoonlijkheidjes" ze zijn en daarbij dan een passende naam kiezen. Ik heb een broer en zus die tweeling zijn. Mijn ouders gaven hen hun naam na een week, toen ze constateerden dat mijn zusje een onwaarschijnlijk drukke dametje was(zelf in de wieg) en mijn broertje de rust zelve. Het zusje heet Alice en de broer Kaspar. Veel succes met alle adviezen hier

wiljanne en maartje

Joep en Pim

Ali en Bee Micheal en Jackson Maxi en Cosi Happy en Ness Apple en Pie Wip en Wap

Als het twee meisjes worden: Luna en Sterre.. Verschillende namen, maar ze passen wel bij elkaar..

samson en dilayla

Dora en Diego

weetje het geslacht al? Kim en Kas

Arwen en Ingmar

Fred & Emmer

Tim & Tom Lotte & Elze

Geef ze in ieder geval geen namen die bij elkaar passen, zoals Jut en Jil of zo. In ieder geval ook geen namen van bekende Nederlanders zoals: Job, Wouter, Jan-Peter, Maxima, Beatrix, Pieter, Margriet, etc. En ook niet van sporthelden en popsterren. Ook geen namen uit de oude doos zoals: Grietje, Guurtje of Jan, Klaas, etc. Ook geen deftige namen zoals Ernst, Claude of Pierre. Geef ze moderne namen waarvoor ze zich niet hoeven te schamen.

Als je in Drenthe woont: Ellert en Rikkert.

Nick & Sam

David & Emma Eva & Hanna Jasper & Joris

Casper en Julia of Isabelle en Lars

SAM & MOOS

verschillende beginletters gebruiken handig ivm de post Tim en Sem Fleur en Roos Jan en Cees ( of Kees) Sjoerd en Douwe Mirelle en Danielle Victor en Eline Emiel en Britt Vincent en Marit succes

Massimo & Lorenzo Jasper & Joost Mark & Marieke Patricia & Isabel Axel & Alicia Maya & Thea Nicky & Alex kijk nog naar de link ;)

Bronnen:
http://www.konarciq.net/voornamen/tweeling...

Sven en Cynthia

Lisa & Paula ; meisjes Remco & Boris ; jongens

Komhier & Gaweg.

Als het een jonge en een meisje zijn; Tristan en Isolde

Stephanie & Aimee Sebastiaan & Michel

Tim en Stan Eva en Britt

pieter en paul

roos en daniel lissanne en marije teun en gijs

Mats en Lauren. Dat hebben wij tenminste gedaan ;-)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100