Wat is een redelijk bedrag voor een huwelijkcadeau van je broer?

Ik vind 15-20 euro voor een verjaardagscadeau redelijk. Voor een trouwerij vind ik normaal gesproken 50 euro (als je aan het dagprogramma deelneemt) een aardig bedrag. Voor mijn zwager en schoonzus denk ik aan ongeveer 65 euro voor het cadeau dat ik in gedachten heb. Iets vreselijks van hun wensenlijst, maar ja, zij willen het graag hebben ;-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ik denk dat dat voor een groot deel afhangt van de relatie die je met je broer hebt, en ook wat er bij bv verjaardagen of kerst gebruikelijk is bij jullie binnen de familie.
Als ik nu tegen je zeg: €100,-, dan kan je reactie zijn: zo veel? Of juist: zo weinig? Is maar net wat je gewend bent.

Ik denk dat het vooral erg leuk is als het een heel origineel cadeau is, iets waar je over nagedacht hebt, of veel moeite voor gedaan hebt. Voor je broer stop je in ieder geval geen geld in een envelop, vind ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk dat geld eigenlijk geen rol mag spelen. Een heel persoonlijk cadeau is vaak het allerleukst. Je laat ermee zien dat je hem begrijpt en erg goed kent. Dat raakt vrijwel altijd een gevoelige snaar. Verder zou ik een budget pakken wat je niet teveel in de problemen brengt maar ook niet te kinderachtig. Mensen zijn vaak in staat duizenden euro's aan zichzelf uit te geven om vervolgens zonder gene met een cadeau van een tientje bij een ander aan te komen. Ik zeg minimaal 150 euro of meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat niet om het bedrag, maar om wat je geeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
E.H.B.H. pakket maken - > eerste hulp bij huwelijk.

En daar knal je dan de grootste flauwekul in :) Condooms met rare kleuren en smaken. Choco body paint. Badbruis. Geurkaarsen. .... Verzin zelf iets leuks.

maar ook wat leuke dingetjes, Een waardebon die ze zelf kunnen uitgeven in plek van keuze. Zoiets als een Iris cheque! En voor een beetje entertainment waarde ( als je wil natuurlijk) wat flauwe spelletjes/ opdrachtjes voor de avond zelf.

Tussen de 50 en 75 euro ben je klaar. En het is persoonlijker dan iets van hun wenslijst. Wedden dat het ze nog lang bij blijft?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt af van wat je verdient en wat je persoonlijk wil uitgeven, maar ik denk dat 100 euro een redelijk bedrag is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerlijk gezegd vind ik dat dat ook aan je leeftijd ligt... Wij geven met een verjaardag al gem. 75 eu uit... maar m'n jongste broertje geeft meestal 20,- Een bruiloft is normaal gesproken maar 1x in je leven en daar mag je dan in principe ook wel wat aan uitgeven. En als je niet veel te besteden hebt, zorg dan dat je iets bijznders voor je broer doet.
Ter vergelijking, in Spanje kom je dr bij een bruiloft niet in als je minder dan 125 eu per persoon meeneemt...
(ik denk dat ik daar maar ga trouwen)