Ik denk dat je het beste je verhalen kort kan houden of niet op elk onderwerp in kan gaan, van wat er verteld word, zodat die persoon niet langer door zal gaan en uiteindelijk zal kappen. Suc6 verder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt er maar aan wat de omstandigheden zijn.

Als het klanten zijn in een winkel waar jij werkt, dan zul je toch beleefd en vriendelijk moeten blijven.
Als het druk is, kun je nog altijd iets zeggen als: sorry, maar ik moet even........ik kom zo bij u terug.

In ander omstandigheden:
Je afwenden, die mensen vermijden, drukte voorwenden, ongeinteresseerdheid laten zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf voortdurend aan het woord blijven.
12 jaar geleden
Aan jezelf werken. Wat heb je aan de irritatie? Niets.
Als het op het werk is, zeg ik vriendelijk dat ik mij weer wil concentreren op mijn werkzaamheden.
In de trein bijvoorbeeld zeg ik niets, behalve als het asociaal hard is of in de stiltecoupe.

Waarom zou jij mensen hun sociale leven benadelen, alleen omdat je je er aan ergert?
Zoek de rust in jezelf, en je zult merken dat je je minder irriteert.
12 jaar geleden
Onderzoek bij jezelf wat de rede is waarom je weerstand gaat voelen. Misschien wil je het verhaal niet horen of vind je dat er te lang over wordt gesproken of weet je niet wat er van je wordt verwacht. Je kunt mensen zeggen dat je een hoop woorden hoort, dat je daar onrustig van wordt terwijl je toch belangstellend wil zijn. Vervolgens nodig je uit om te vragen of ze in een zin willen zeggen wat ze met je willen delen en wat hun behoefte daarbij is. Dan kun je in dialoog blijven met respect voor jouw eigen wensen en behoeften. Kijk eens naar het principe van de geweldloze communicatie van Marshall Rosenberg. Voor dit onderwerp heel geschikt. Succes.