Hoe vind ik familie terug?

Mijn Oma (familienaam Siahaya) kwam van origine uit Ambon (Indonesie)..Zij trouwde met een Nederlander (familienaam Langeberg) en daaruit werd o.a mijn vader, 2 broers en 1 zus geboren. Zij verhuisden naar Nederland en ooit hebben mijn ouders elkaar ontmoet. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 2 jaar was en ik heb deze man en /of zijn kant van de familie eigenlijk ook nooit meer gezien. Nu ben ik benieuwd of ik in Indonesie (waarschijnlijk op het eiland Ambon) nog familie heb.
Hoe kom ik hier nu achter of waar begin ik mijn zoektocht.
Kan iemand me misschien op weg helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Zoek eerst je vader op en via hem kun je misschien nog in contact komen met familieleden die meer weten.
In feite moet je stapjes achteruit doen tot je bij de bron uitkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi

mijn opa (indonees) en mijn oma (nl) zijn gescheiden toen mijn vader 6 jaar was sindsdien had hij zijn familie aan vaders kant ook niet meer gezien.
Toevallig zaten we op hyves op achternamen te kijken en naar de foto's(indonesisch uiterlijk) toen een privebericht gestuurd .
Uiteindelijk hebben we een groot gedeelte van onze indonesische familie weer terug gevonden na 40 jaar.
hebben een reunie gehad en uit de verhalen bleek dat we niet echt familie in indonesie meer hadden en dat ze allemaal in nederland woonden nog.

Misschien is hyves dus een optie om de familie in nederland te vinden en via hun erachter te komen of er nog familie in indonesie woont

groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn diverse manieren, en diverse organisaties die zich op elk een eigen wijze bezighouden met dit soort dingen.
http://www.kasihbunda.net/pageID_6355776.html is vooral bedoeld voor mensen die op zoek zijn naar biologische familie ivm adoptie, maar misschien hebben ze wel tips en adviezen voor je.