Ik vertrouw mijn vriend niet

Hallo allemaal!

Ik heb een hartstikke leuke relatie al bijna een jaar. Alleen heb ik moeite met hem te vertrouwen. Toen ik net iets met hem kreeg was hij drugsverslaafd. Ik keek niet naar zijn verslaving maar naar zijn innerlijk hoe moeilijk dat ook was. We zijn hier samen uitgekomen en hij is maar liefst 10 maanden clean! Hij heeft wel eens een uitschieter gehad, maar heeft hij me altijd eerlijk verteld. Alleen zijn vrienden ben ik niet helemaal weg van. Ze gaan verschrikkelijk slecht met hun vriendinnen om, vreemdgaan, drugs achter hun rug om gebruiken etc. In het begin wist ik dat hij niet zo was dat zei hij ook dat hij wachtte op een meisje waarop hij echt verliefd zou worden en dat hij mij toen tegenkwam, en zeker niet als zijn vrienden een vrouw zo zou behandelen. Maar ik krijg vaak van die nachtmerries waarin ik droom dat hij vreemdgaat of weer aan de drugs zit achter mijn rug om. Echt vreselijk! Ik heb deze dromen nou al 2 maanden en het beschadigd het vertrouwen ook een beetje. Ik heb het er met hem overgehad, over die dromen en dat mijn vertrouwen hierdoor minder werd, omdat het zulke werkelijke dromen zijn! Kan iemand mij een tip geven waardoor dit vertrouwen weer terug kan komen? Of waarom ik deze gekke dromen heb? We hebben namelijk zo'n leuke relatie ik wil het niet verpeste doordat ik hem opeens niet meer vertrouw. Alvast bedankt!

Toegevoegd na 11 minuten:
Ontzettend bedankt al voor jullie antwoorden!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

"waar je mee omgaat, wordt je mee besmet"luidt een gezegde. Als jouw vriend alleen maar vrienden heeft, die allerlei foute streken uithalen, dan kan ik me voorstellen, dat je je zorgen maakt. Praat er eens goed met hem over. Als hij een nieuwe start in zijn leven wil maken, van de drugs af blijven en zijn leven op de rit wil krijgen, dan moet hij waarschijnlijk ook breken met zijn vrienden uit het verleden. Gestopt zijn met de drugs ( al heeft hij af en toe nog wel een terugval vertel je) en vrienden, die nog drugs gebruiken, dat gaat niet samen.

Je vriend moet nu stappen ondernemen en aangeven waar hij voor kiest. Zijn oude vrienden, die hem in het verleden blijven trekken, of zijn vriendin, die hem mee de toekomst inneemt.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Kristal
13 jaar geleden
helemaal mee eens, +

Andere antwoorden (3)

Dromen zijn soms een gevolg van je angst. Ik zou hier niet teveel aandacht aan besteden, je kunt alleen op jouw vriend zijn gedrag letten zodat je hem kunt helpen als het nodig mocht zijn.

Die vrienden van hem zou ik wel over nadenken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met hem erover praten. En als je je geuit hebt, voel je je wel beter denk ik.

Vraag of hij je meer wilt betrekken in zijn leven dan zie je meer wat hij doet en hoef je je minder zorgen te maken.

En laat hem weten dat je zijn vrienden hopeloos vindt. Wel op een subtiele manier natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hee wat erg dat je dit zo ervaart!! De enige betekenis van een droom is dat het je wensen of je angsten uit je werkelijke leven weerspiegeld. Die dromen betekenen dus alleen maar dat je er bang voor bent en niet dat het zo is!! Ik wil natuurlijk niet zeggen dat hij geen drugs gebruikt of vreemd gaat. Maar als jij al zegt dat jullie zo een leuke relatie hebben en al zo lang ook zou ik toch maar proberen het beste ervan te maken. Je kan niet zeggen: zo nu vertrouw ik je weer, maar hij is zn vrienden niet. Ik denk dat je hem een eerlijke kans moet geven en met hem praten. Zeg niet elke keer dat je hem niet vertrouwd want dat is niet leuk om te horen. Zeker niet als hij helemaal niet gebruikt!!
Heel veel sterkte en ik hoop dat je er wat aan heb.