Hoe wordt je vriendin weer aantrekkelijker voor je?

Ik heb hier onlangs al een vraag gesteld over mijn vriendin die telkens aandacht bij me blijft zoeken, dmv smsen, facebook etc. We hebben een half jaar een relatie. Ik ben iemand die wat vrijheid moet hebben. ik zie haar in het weekend en 1 dag doordeweeks. De dag nadat we elkaar gezien hebben begint ze vrolijk weer met constante smsjes. Heb haar hier op geconfronteerd, ze loopt bij psycholoog etc, dus ze ziet het wel in en wil het wel oplossen. Nu merk ik zelf dat door haar onzekerheid, en ruzies om kleine dingen zoals dat ze denkt dat ik met meiden chat etc, ik haar minder aantrekkelijk vind. Ik vind het niet erg als ze een dag niet kan of iets dergelijks. Ik merk dat ik minder zin heb om haar te smsen, minder zin heb om haar te zoenen etc. misschien als zij mij minder aandacht geeft dat dit veranderd, maar dat weet je natuurlijk nooit zeker.. Ik twijfel heel erg wat ik nu wil. Iemand tips of eerder meegemaakt?
Ben zelf 21 en zij 19

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (7)

Lastig. Ik moet zeggen dat het niet vreemd gedrag is maar alleen voor jou is het niet geschikt. Je vriendin vind je gewoon leuk en dat laat ze op deze manier merken, opzich niks mis mee alleen jij wil liever iets minder. Ik denk dat je het beste eerlijk tegen haar kunt zeggen wat je ervan vind. Als je het niet eerlijk zegt blijven jullie er beide mee zitten en los je uiteindelijk het probleem niet op. Mijn advies: geef aan dat je haar heel erg leuk vind, maar dat jij niet zo van smsen enzo houd en dat je liever doordeweeks je aandacht legt op je werk/vrienden/etc en als je met haar bent met volle teugen van haar wilt genieten. Geef daarbij ook aan dat je dit voor jullie toekomst wel een heel belangrijk punt vind en dat je je anders niet prettig voelt bij de gang van zaken zoals het nu gaat. Kortom, geef haar jou grens aan, maar vergeet niet om te zeggen dat je wel om haar geeft, uit je verhaal blijkt dat dit belangrijk is voor deze persoon.
Werkt het niet? Dan is het misschien niet een geschikt persoon om een relatie mee te hebben en is ze er niet klaar voor om zich aan te passen zodat het wel gaat werken.
Als afsluiter: een relatie moet je aan werken, het gaat niet vanzelf. Je past je aan elkaar aan omdat je van elkaar houdt. Succes :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vraag voegt niets toe aan de vraag die je al gesteld hebt.

http://www.goeievraag.nl/vraag/los-aandacht-vragende-vriendin.273523

Als zij niet meer aantrekkelijk is voor jou,
door haar gedrag,
dan ben jij dus niet meer verliefd en hou je niet
meer van haar.

Niet zo raar hoor, na pas een half jaar.

Ik denk dat je maar eens duidelijk moet zijn
en dit tegen haar vertellen.

Jullie zijn nog zo jong, en de "relatie" is nog zo pril:
uitmaken en er mee stoppen.
Het allemaal niet zo zwaar nemen.

Zij heeft er ook recht op om de waarheid te horen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Lijkt mij ook beste
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@moyopoyolo : ik vind de opmerking : je bent niet meer verliefd dus hou je niet meer van haar een beetje ongelukkig. bijna alle relaties beginnen met verliefheid en gaan daarna over in 'houden van'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk Pepecruz.
Maar als je na een half jaartje al zo praat als deze vraagsteller dan ben je toch niet meer verliefd?
En dat is wel erg snel.
En dan houdt ie ook niet van haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet ik dus niet. Ik zou in zijn situatie ook gek worden, maar verliefdheid gaat over. En wat is snel ? Bij de een 6 maanden, en de ander ????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ergens geef ik momopoyolo wel gelijk, ondanks mijn eigen antwoord. Jullie zijn allebei nog hartstikke jong en het is wel zo dat ieder persoon wat 'heeft' wat je op den duur niet aan gaat staan (in het begin is alles geweldig aan die ene) maar het moet niet zo zijn dat dit de boel gaat overheersen of je jezelf niet meer prettig erbij voelt.
Ga eens bij jezelf na wat je redenen zijn om bij haar te blijven. Doe je dit ook voor jezelf? Ter illustratie: Toen ik ongeveer zo oud was als jouw vriendin, is een vriendje bij me weggegaan om ongeveer dezelfde reden. Ik dacht ter plekke dat mijn wereld ophield met bestaan. Ik was heel, heel, heel verdrietig.
Precies wat ik NIET wilde (dat hij me zou verlaten), is gebeurd!
Maar zie, ik ben nu 32, en denk je nu echt dat ik nog om hem treur? Mooi niet hoor! Dat was na een paar maanden al voorbij.
Soms denk ik nog wel eens aan hem, zoals ik aan iedere ex wel eens denk, dit zijn toch bijzondere mensen in mijn leven geweest, maar life goes on ;)
En zo zal voor haar het leven ook gewoon doorgaan, als je bij haar weg zou gaan.
Ook al denk jij nu misschien, en zij ook, dat haar wereld dan in zal storten.
Succes ermee en denk goed na en pas vooral goed op jezelf ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor deze duidelijke taal
Ach wat rot.
Ik heb zelf beide kanten meegemaakt in verschillende relaties en levensfasen van mezelf, en weet hoe lastig dit voor jullie allebei is. Zij met haar onzekerheid en jij met de kriebels die je hiervan krijgt.
Je zou kunnen proberen om het je niet meer te laten raken, maar dit gedrag van haar van een afstandje te bekijken. Haar claimende gedrag is lastig voor je, maar maakt haar op zich niet tot een minder mooi mens. Wel is het iets dat ze zelf op moet lossen. Ze is al heel goed bezig omdat ze inziet dat dit iets is waar ze aan wil werken.
In iedere relatie heb je mooie kanten en minder mooie kanten. Jij bent zelf ook niet perfect voor de mensen om je heen, ook al wil je dit graag ;)
Dit is een kantje van haar waar jij nu tegenaan loopt en wat lastig voor je is om mee om te gaan.
Stel dat je nu een ander meisje tegen zou komen, dan zou je na een tijdje ook wel ergens tegenaan lopen waar je niet goed mee om kunt gaan.
Ik denk dat je dit zelf ook wel allemaal weet, maar hier zit hem in mijn ogen wel de clou.
Ik denk dat je dit stukje van haar gewoon zoveel mogelijk bij haarzelf moet houden en het vooral niet op jezelf moet betrekken. Het is heel normaal dat jij wat vrijheid wil, heel gezond ook. Ik persoonlijk krijg altijd een beetje de kriebels van die kleffe stellen die nog geen minuut zonder elkaar lijken te kunnen ;)
Zij is, lijkt het, gewoon bang om je te verliezen en dat is voor haar echt een heel erg naar gevoel. Ik spreek uit ervaring.
Omhels dit gevoel van haar, maar maak het niet tot het jouwe. Probeer het los te laten. En probeer te kijken naar de mooie kanten die ze heeft.
Claimen is niet aantrekkelijk, ik weet het, ik ben hierdoor een vriendje kwijtgeraakt toen ik jonger was, en een man is mij hierdoor kwijtgeraakt ;)
Als ik die tijden toch eens over kon doen, dan wist ik het wel ;) Maar goed, dit is jullie tijd en jullie moeten zelf ervaren hoe het is.
Ik kan alleen maar zeggen, heb medegevoel met haar, maar geen medelijden. Steun haar in het vinden van haar eigen kracht om hiermee om te leren gaan. Maar blijf wel jezelf en de vrijheid pakken die je nodig hebt.
Wie weet maakt uiteindelijk, als ze dit leert overwinnen, dit jullie liefde alleen maar sterker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kort maar krachtig "jullie passen niet meer bij elkaar". Dan houdt het op.
Je kunt wel voor deze relatie gaan vechten (ha ha) maar het wordt nooit meer zoals het was. Alleen maar NOG slechter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja..lijkt me ook. Ze zal nooit helemaal van gedrag kunnen veranderen omdat een groot deel niet een makkelijk oplosbaar en tijdelijk probleem is. Het is ook gewoon haar persoonlijkheid.
Als je een partner zoekt die zelfstandig is, zelfverzekerd is en jou je nodige vrijheid geeft zal je huidige vriendin daar niet aan kunnen beantwoorden. Jullie zijn jong, genoeg nieuwe kansen om iemand te vinden die beter bij je past. Dat geldt natuurlijk ook voor je vriendin.
Zij is duidelijk gekker op jou dan jij op haar.
Je zegt dat je minder zin hebt om haar te zoenen.
Waarom blijf je bij iemand terwijl het niet goed voelt ??
Vorige keer hebben dat al velen tegen je gezegd.
Dit lijkt mij geen toekomst hebben, het heeft alleen maar zin als jullie allebei naar elkaar verlangen.
Geniet nog even van je jeugd, er is nog tijd genoeg voor een relatie !
Als je twijfelt... dan nooit mee verder gaan !!
succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kennelijk heeft je vriendin een veel grotere behoefte aan wederzijds contact dan jij.

Dat zou erop kunnen duiden dat jouw liefde aan het afnemen is (dat hoeft trouwens niet het geval te zijn) en dat je vriendin dat voelt.

Ik vermoed dat zij daarom alle moeite doet je liefde te laten opleven.

Ik kan je vriendin overigens wel goed begrijpen..want ze voelt blijkbaar..al dan niet denkbeeldig..jouw liefde tussen haar vingers wegvloeien..en ze wil/kan daar niet echt aan..

Ooit heb ik in een vergelijkbare situatie verkeerd..en ik kan je verzekeren dat zulks heel pijnlijk is.

Mijn advies is:

Probeer je vriendin er met veel liefde van te overtuigen dat zij jou een beetje je vrijheid laat..omdat jij er behoefte aan hebt om zo nu en dan even helemaal alleen te zijn.

Èn laat haar voelen dat ze jou daardoor absoluut niet kwijtraakt.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is natuurlijk wel fijn om vrijheid te hebben maar een relatie van een halfjaar is nog redelijk pril. Ik zou ook niet weten wat jou uiteindelijke doel is van deze relatie maar als jij graag veel vrijheid wil en beperkte aandacht van een vriendin is het misschien beter je vriendin te vertellen dat je nog niet toe bent aan een relatie.
Dat blijkt wel want je verteld hier wat zij fout doet maar de fout die jij maakt is dat je alleen aan jezelf denkt. JIJ wil vrijheid, JIJ wil weinig aandacht.
Deze relatie hebben jullie samen en eigenlijk mag jij blijzijn dat zij zo trots is op jou en dat zij jou zoveel aandacht gunt en veel tijd in jou besteedt. Tuurlijk kan het niet de hele dag door en heb jij recht om ook nog zelf te leven maar over het algemeen is dit na een tijdje wel minder.
Besef wel dat er een keer een tijd komt dat jullie misschien willen samenwonen, in dat geval zien jullie elkaar wel iedere dag en als jij nu al weet dat niet te willen en je vrijheid belangrijker vind dan je vriendin is het misschien beter om eens bij jezelf te rade te gaan of een vaste relatie wel bij jou past en of het wel eerlijk is tegenover je vriendin om haar toch aan het lijntje te houden als je nu al weet het niet de moeite waard te vinden haar iedere dag te zien en haar sms-jes niet te waarderen.