Wat moet ik doen als hij beweert dat we niks hebben maar toch iedere dag terug komt?

Ik heb al een paar maanden een vriend en ben nu al 4,5 maanden zwanger. In het begin wilde hij dit niet en dwong mij tot abortus, maar ik koos hier niet voor. Uit eindelijk is hij bijgedraaid en heeft het geaccepteerd en vertelde dat het hem spijt dat hij zich zo heeft gedragen. Hij begon ook steeds vaker op internet te zoeken naar zijn ex, ik vroeg hem waarom hij dit doet en hij zei dat het mijn schuld is dat hij nu aan haar denkt, omdat zij een echte vrouw is en in alle opzichte beter is dan mij. Hij beweert dat ik hem als een hond behandel, ik zou niet weten hoe. Ik weet alleen dat ik heel snel boos word en daarna ook wel excuses aanbied. Verder zegt hij dat hij nooit wat gehad heeft met mij en dat hij mij nog lager vind dan een hoer. HIj zegt ook dat hij al 2 keer naar de hoeren is geweest omdat hij zegt dat ik nooit met hem naar bed wil. Dat ik niet met hem naar bed wil is omdat hij altijd binnen 1 minuut klaar is. 7 van de 10 keer geef ik hem zijn zin. Ik kon niet geloven dat hij is vreemdgegaan en mij uitscheld voor hoer. Iedere dag zegt hij zulke dingen tegen mij en hij komt ook iedere dag terug naar mij. Hij vroeg of ik kennis met zijn ouders wil maken, ik zei nee want ik dacht waarom zou ik als je mij een slet, hoer en alles wat slecht is vind?! Ik hou ondanks alles heeel veel van hem en ik wil hem absoluut niet kwijt, ik weet niet eens meer wat ik moet doen! Maar doet wel lief als hij er is en soms ook nie

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb geen antwoord voor je maar voor jullie kind is dit toch niet de ideale situatie om ter wereld te komen dus los het op.
Dat zullen jullie toch samen moeten doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WerK
Absoluut NIET met zo'n man.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@werk: laat deze man maar eerst eens zichzelf op gaan voeden voordat hij zich aan de opvoeding van een kind waagt.
@gast86351: ik wens je veel wijsheid en kracht. Als deze zich echt zo gedraagt als jij zegt dan verdient hij geen plek in jouw leven. Zorg goed voor jezelf en je kindje, dat moet prioriteit hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik je stukje lees......waarom hou je van hem dan?
een vriendin van mij zat in een bijna dezelfde situatie (gelukkig was zij niet zwanger) en ze zei oo dat ze zo gek op hem was, maar als ze achteraf terugkijkt was het de aandacht van in het begin en de droom waar ze op hoopte....
ik hoop dat als jij je stukje nog eens terugleest je hetzelfde ziet als zij. het is jammer voor een kind als ie niet beiden ouders bij elkaar heeft, natuurlijk, maar een slechte voorbeeldrelatie (understatement in dit geval) kan funest zijn voor al zijn relaties (in de meest brede zin van het woord) de rest van zijn leven....... ik hoop dat je hier wat aan hebt.
iedereen verdient beter, ook jij!!!

Antwoorden (14)

Ik vind dat hij je niet netjes behandelt en dat is zacht uitgedrukt: hij stampt je helemaal de grond in. Als ik verstandig advies moet geven: Ga bij hem weg,want blijkbaar luistert hij niet eens als je het uitlegt etc. (waarschijnlijk is dit precies wat je niet wilde horen. Het zal een tijdje pijn doen als je bij hem weg bent,maar ik denk wel dat dat het beste is)

Als het kindje er is,zal ik wel een omgangsregeling met hem afspreken,want hij is toch de vader.(als hij dat wil dan) Heb je ouders die je willen helpen? Vrienden/vriendinnen?

Ik wens je iig veel sterkte met wat je ook besluit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik herken heel veel in je verhaal
en ik kan je ook maar een goede raad geven
ga bij hem weg
denk aan je kind en aan jezelf,jullie hebben beter verdiend
heel veel sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ziet ernaar uit dat je vriend nog steeds niet 100% achter jullie relatie staat. Een baby heeft dit voor hem alleen maar gecompliceerder gemaakt. Je zal alleen duidelijkheid verkrijgen wanneer je dit met hem bespreekt. Er kan vanalles zijn wat je vriend weerhoudt de volle 100 te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dumpen die man, de liefde komt duidelijk van 1 kant.
Dit gedrag doet in de toekomst ook jullie kindje geen goed, denk daar ook aan.
Je hebt, zeker nu, mensen die van je houden en steunen nodig, dit doet hij duidelijk niet, hij kleineert en vernedert je, stop met dit toe te laten, kies voor jezelf en je kindje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net als mijn voorganger zal ik zeggen..
stop aub met hem !!
Ik zal niet bij iemand willen blijven die mij een hoer noemt en je een minderwaardigheids gevoel geeft.Dit is een onhoudbare situatie voor je kindje , want vooral een baby voelt heel makkelijk de stress aan !!
In een onprettige sfeer zal je een gestresst, huilerig kind krijgen ... sorry dat ik dat zeg, maar ik spreek uit ervaring.
Maar...je zegt dat je hem niet kwijt wilt, dus tja...wat moeten wij dan antwoorden...
Als je toch bij hem blijft , dan zal ik zeker zn ouders willen ontmoeten en hem dan eerst voorbereiden om met zn vieren over de problemen te praten !
Maar zowiezo zie ik de toekomst voor jullie samen NIET zonnig in , sorry !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf de deur dichtgooien. En rap ook.l

Natuurlijk is het volkomen begrijpelijk, normaal en logisch dat je als er eenmaal kinderen (op komst) zijn, je er alles aan doet je partner te houden.

Maar sommige partners zijn het helemaal niet waard om je energie in te stoppen - zelfs niet als de relatie niet zonder ernstige consequenties is gebleven. Nu ben jij alleen de gebeten hond, maar straks komt je kind daar ook nog bij, en dit gedrag heeft de neiging van kwaad tot erger te gaan.

Nu is je taak dus uitsluitend en alleen nog maar het beschermen van je ongeboren kind (want voor een abortus is het nu echt te laat) en daarbij hoort in de eerste plaats het beschermen van de moeder. Kies voor jezelf dus, denk aan jezelf en zorg voor jezelf, en verwijder voor zover mogelijk deze negatieve, desastreuze kracht uit je leven.

Ik ben een groot voorstander van het gegeven dat ELK kind recht heeft op TWEE toegewijde, liefhebbende ouders, maar een vader zoals je die hier beschrijft, is beduidend slechter dan géén vader, en zo´n partner is een slechtere keus dan géén partner. Het is te hopen dat je hem zonder te veel poespas in elk geval aan zijn financiële verplichtingen kan laten voldoen -want daar komt hij hoe dan ook niet onderuit - en hem verder zo ver mogelijk bij jullie vandaan kunt houden.

De toekomst van jezelf en je kind hangt nu af van de keuzes die JIJ maakt. De allerbelangrijkste keuze heb je al gemaakt toen je besloot de zwangerschap niet te beëindigen toen dat nog kon en wellicht zelfs verstandig was omdat er geen sprake was van een veilige gezinssituatie. Dus alle keuzes die je daarna maakt zullen moeilijker, belangrijker en ingrijpender zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is echt weer n lot uit de loterij. Zo een waar zelfs de troostprijs niet op gevallen is. Zo een moet je wel kwijtwillen, je kind is beter af zonder zo'n vader dan met.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus wat je moet doen: slot op de deur, niet op reageren, hij misbruikt je alleen maar voor de momenten dat hij niet bij een ander terecht kan
12 jaar geleden
Ander slot op de deur, en stoppen met die gast.
12 jaar geleden
Frimu2
12 jaar geleden
Ja waarom van die lange antwoorden, dit is een soort van heel erg gedoemd te mislukken. Zo snel mogelijk de stekker er uit. het overwegen van de antwoorden hier is al teveel verspilde energie
Even recht voor zijn raap: Dumpen die gozer!
Het is beter als alleenstaande moeder je kind op te voeden en groot te brengen, dan met zo'n egoist.
Eventueel kun je nog afwachten hoe hij zich gedraagt als het kindje geboren is, want sommige mannen willen dan nog wel eens als een blad aan de boom omdraaien, maar gebeurt dat niet, weg met die man!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je schrijft ik hou heel veel van hem ! Hou jij wel van je zelf , heb je wel respect voor je zelf , heb jij last van houden van de dader!! indien je slachtoffer bent (het Stockholm syndroom ) je bent verslaafd aan de negatieve aandacht . Dit is rampzalig (destructief) ook voor je kindje , straks . Zoek hulp , zie in dat dit niet / nooit gaat werken . Ook je vriend moet inzien dat hij een probleem heeft . Z'n gedrag is heel typisch , jou de schuld geven , van z'n eigen falen . Doet stoer en macho , zelfverzekerd , door jou te kwetsen voelt hij zich sterk . Jullie zijn gevangen in een negatieve , van elkaar afhankelijke relatie . Hoe jij er mee moet omgaan !!!niet dus !!!doorbreek die onzichtbare ketens . Wordt wakker . Sterkte en wijsheid .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat je snel boos wordt kan er aan liggen dat je nu zwanger bent want je hele hormonen huishouding is nu anders nu je zwanger bent dus daar moet je vriend zo wie zo rekening mee houden, toen ik zwanger was was er geen land met me te bezeilen dus ik weet wat je doormaakt en gelukkig is die boosheid maar tijdelijk

maar nu even wat anders

je zegt van hem te houden ??

hoe is het toch mogelijk om van iemand te houden die je zooooo slecht behandeld , heb je dan zo weinig eigenwaarde dat het kleinste gebaar van zijn kant je al doet zwijmelen ?

en wat zeggen je ouders ervan , heb je van hen steun

en wat voor een voorbeeld denk je vor je kindje te zijn als die ziet dat zijn moeder het oke vindt om zo behandeld te worden moeder wordt door vader constand voor hoer uitgemaakt?? , dat is toch geen goed voorbeeld, je wilt toch het allerbeste voor je kind, toch ? en ik kan nou niet bepaald zeggen dat je vriend het beste met je voor heeft als je van iemand houd dan koester en wil je het beste voor iemand , in een relatie is het de bedoeling om het beste in elkaar naar boven te halen maar wat jouw vriend doet is jou alleen maar naar beneden halen en zo zelf de mooie man te spelen

en laat je niks wijsmaken meid , het komt niet door jou hoor dat hij naar de hoeren gaat, het is zijn eigen beslissing

als ik jou was zou ik samen in therapie gaan en wil die dat niet dan zou ik hem dumpen

liever alleen met je kindje dan iemand die je constant verrot scheld je haalt jezelf en je kind een hoop ellende op de hals kan ik je nu al voorspellen, jij verdient veel beter hoor

ga voor het allerbeste
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar ben je toch mee bezig deze man is geen knip voor de neus waard.
Hij maakt jou kapot door deze opmerkingen en beledigen.
Misschien wil hij wel datje het kind verliest door al deze aantijgingen.
Wijs hem gauw de deur en houd de eer aan jezelf.
Niemand hoeft zich op deze manier te laten behandelen.
Denk vanaf nu alleen nog maar aan het leven wat in je groeit.
deze baby heeft binnenkort heel veel liefde en iemand die van hem houd nodig.
Stop daar al je energie in en niet in zo`n profiteur.
12 jaar geleden
Wat valt er in 's hemelsnaam lief te hebben aan zo'n man? Hij scheldt je uit en gaat vreemd. Er is duidelijk iets mis met jou. Waarom heb jij geen zelfrespect? Dumpen die vent en snel ook! Je moet je nu concentreren op de komst van je kindje. Het arme schaap heeft zo'n vader niet verdiend, dus weg ermee.
12 jaar geleden
Je denkt echt dat je van hem houdt, maar geloof me, je bent verslaafd aan deze man. Je wil hem koste wat het kost houden, want je bent bang om alleen te zijn. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je alleen veel beter af bent, dan met iemand die je je zelfvertrouwen afpakt. Nu reageert hij zich nog op jou af, maar straks misschien wel op jouw kindje, om jou te straffen als je boos op hem wordt. Dit is geen relatie met een toekomst. Ik kan me voorstellen dat dit ontzettend moeilijk voor je is, maar deze man is jou echt niet waard. Als hij naar de hoeren wil gaan moet hij dat zelf weten, maar er is geen enkele reden om dat aan jou te vertellen. Hij heeft veel aandacht nodig en wil in alles zijn zin doordrijven. Straks gaat hij nog zeggen dat het kind helemaal niet van hem is! Ik raad jou aan een boek te lezen, waarvan je straks denkt: dat gaat over mij. Het is van Robin Norwood en het heet "Als hij maar gelukkig is!". Ban deze man uit je leven, want hij maakt jou kapot en dat zal nooit meer beter worden, alleen maar erger. Zoek via je huisarts hulp bij maatschappelijk werk en bij je eigen familie, vrienden en kennissen, dan gaat het helemaal goed komen met jou en met je kindje.