ex wil niet tekenen voor de echtscheiding wat gaat er dan gebeuren? hij heeft al 1x uitstel gehad zonder overleg

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.1K
jc54
12 jaar geleden
Als hij/zij niet wil tekenen is het je ex nog niet, maar je a.s. ex.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
Wat valt er te tekenen?
De rechter doet uitspraak en daarmee is de kous af.

Antwoorden (2)

Eenzijdig verzoek
U kunt of wilt geen gezamenlijke echtscheiding aanvragen. Bekijk welke situatie voor u van toepassing is.

I
Indien het niet mogelijk is om een convenant op te stellen, dan kan direct een eenzijdig verzoek echtscheiding worden ingediend. In overleg met u zal de advocaat het verzoekschrift opstellen. De volgende verzoeken kunnen worden gedaan:

echtscheiding
vaststelling verblijfplaats van de kinderen
omgangsregeling
kinderalimentatie
partneralimentatie
verdeling gemeenschap van goederen
het gebruik van de woning na scheiding

II
Bent u niet degene die het initiatief neemt en heeft u een brief van een advocaat gekregen over de echtscheiding dan zijn de volgende zaken van belang:

reageer niet direct, het is geen probleem om de brief een aantal dagen te laten liggen.
zorg dat financiële documenten voor u beschikbaar zijn / blijven, maak desnoods kopieën voor u zelf.
zoek een goede echtscheidingsadvocaat die u vertrouwen kan geven in deze moeilijke periode.
Dus gerechtelijke procedure,groet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het woord omgang wordt sinds de wetswijziging van 1 maart 2009 niet meer gebruikt bij ouders met gezag. Nu gaat het om de verdeling van de zorgtaken. Als je een eenzijdig verzoek tot echtscheiding indient, moet daarbij wel een ouderschapsplan worden gevoegd. Anders kun je niet-ontvankelijk worden verklaard. Overigens is een convenant in lang niet alle gevallen noodzakelijk.
Bij het indienen van een eenzijdig verzoek wordt uiteindelijk je huwelijk bij de rechtbank ontbonden zonder dat je ex hoeft te tekenen. Het hele proces kan wel heel wat langer gaan duren. Het kan wel 1 tot 2 jaar duren. Toen mijn ex ging begrijpen dat hoe langer het gaat duren hoe meer kosten erbij kwamen kijken heeft hij uiteindelijk wel getekend. De tijd maakt ook duidelijk dat je keuze voor scheiding onomkeerbaar is en je ex kan er in gaan berusten en uiteindelijk meewerken. Probeer je niet te laten uitdagen tot een strijd.