Wat kan ik doen zodat mijn kindje niet bij mij weggehaald wordt?

Ik ben in verwachting van een kindje en over een paar weken al uitgerekend.. Ik woon begeleid, in een huis met meerdere medebewoners. Ieder heeft een eigen appartement, maar wel op 1 huisnummer en 1 gezamenlijke voordeur (ieder heeft wel een eigen afgesloten deur van eigen appartement)
Er is geen 24- uurs begeleiding, maar overdag van maandag tot vrijdag is er wel iemand op kantoor aanwezig.

Nu is dit het geval:
Ik ben met de gemeente bezig voor een eigen woning, omdat dit niet de ideale plek is om een kindje op te laten groeien. Ik heb ook urgentie vanuit de gemeente toegekend gekregen, maar nu blijkt dat ik voorlopig nog niet op een woning hoef te rekenen.
In dit huis wordt er geblowd, nu zijn de bewoners hier wel op aangesproken door de begeleiding dat dit niet meer binnen kan aangezien er een klein baby'tje op komst is, dit zullen ze voortaan buiten moeten doen.
Ook is er al een paar keer een situatie geweest waarbij een ik en een andere medebewoner ons niet veilig voelden in deze woning.
Ik heb dit al een paar keer aangekaart bij de begeleiding, en ze zeggen dat ze ermee bezig zijn om deze problemen op te lossen, dat ik geduld moet hebben, maar ondertussen komt de geboorte van mijn kindje steeds dichterbij.

Aangezien er dadelijk ook instanties bij betrokken zijn ben ik bang dat die dalijk een melding zullen maken bij bijv Jeugdzorg als zij dit soort dingen zullen ondervinden.
En dat mijn kindje hierdoor bij mij weggehaald wordt, wat kan ik hiertegen doen?!

Weet jij het antwoord?

/2500

aan niemand anders gezag geven. de vader niet laten tekenen en zo alleen als wettelijke ouder. jeugdzorg en justitie hebben allemaal regel 1: kindje is beste bij zijn moeder. mits je niet aan de drank/drugs bent en dergelijke... jij bent serieus bezig met huiszoeking en kan dat dus officieel aantonen. ook al woon je bij iemand in. dan zal niet snel jouw kindje worden afgenomen, blijf logisch en rationeel denken: uit huis plaatsing is alleen indien het kind zorgwekkend lijdt. komt allemaal goed.

Er is inderdaad een gevaar dat jouw kind onder toezicht wordt gesteld en uit huis wordt geplaatst als blijkt dat je niet goed voor je kind kunt zorgen en de omgeving niet veilig is. Het beste is om nu al contact op te nemen met de Jeugd- en Gezinsbeschermers van de gemeente en daar het probleem aan te kaarten. Als ze zien dat jij dit zelf als een probleem ziet en je vraagt zelf om hulp, zal de kans dat je kind uit huis wordt geplaatst niet groot zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100