Hoe weet je of iemand niet alleen je looks maar ook jou als persoon leuk vind?

Sinds kort heb ik een vriend, maar ik heb het idee dat hij vooral het lichamelijke in onze relatie leuk vindt. Zodra het serieuzer gaat worden, is hij heel onduidelijk, vaag en zegt hij het niet zeker te weten. Hij hecht veel waarde aan het uiterlijk; dat vind ik ook niet zo erg, maar ik weet niet hoe ik nu kan weten of hij mij als persoon, mijzelf, ook leuk vindt!?

Sorry, misschien een beetje vaag .. maar is er iemand die tips en/of ideetjes heeft wat ik hiermee moet!?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het hoeft niet zo te zijn dat hij alleen maar voor je looks gaat, het kan ook dat hij zo'n type is die 'in het begin' de serieuze boot een beetje afhoudt.

Zo zit ik zelf ook in elkaar, ik KAN in het begin van een relatie nog helemaal niet over serieuze dingen nadenken of praten (wat de relatie betreft dan), dat komt pas als ik de persoon in kwestie wat beter ken.
Wil niet zeggen dat ik dan alleen maar voor de looks ga, maar wel dat ik geen dingen wil zeggen waar ik nog niet aan toe ben. Hier kan best wel een tijdje overheen gaan!
Ik ben ook niet iemand die snel: 'ik hou van jou' zegt. Ik het begin zeg ik: 'ik vind je lief', en dat is dan echt vanuit de grond van mijn verliefde hart ;P
Een relatie moet groeien, de gesprekken en plannen daarin ook.

Misschien kun je hem eens vragen of het bij hem ook zo werkt. Zijn antwoord kun je dan weer peilen. In het verleden is dit aan mij ook wel eens gevraagd (ga je voor de lichamelijkheid of voor mij?) en toen zei ik bovenstaande.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, als het bij hem ook zo werkt, dan denk ik wel dat hij hierin duidelijk kan zijn als je het hem op deze manier vraagt.
En, stel dat het zo is, moet je eens opletten wat er gebeurt met hem als hij eenmaal 'ontdooid' is, haha :) Is ook een liedje van, Andante van Abba.
Moet je de tekst maar eens lezen.. http://www.azlyrics.com/lyrics/abba/andanteandante.html
Als het zo is, dan wil dat dus ook niet zeggen dat je hem niks doet ;) Maar goed, nu ken ik hem natuurlijk niet dus weet helemaal niet of ik het bij het rechte eind heb, maar deze optie kan dus ook heel goed mogelijk zijn ;)

Andere antwoorden (2)

Met hem praten. Vragen wat hij precies van je vindt, of hij nog wel van je houdt. Als hij al zo zit te hakkelen heb ik niet echt het idee dat hij het serieus meent. Confronteer hem hiermee. Zeg hem wat je denkt en voelt. Als het gesprek stroef loopt of het loopt verkeerd af weet je al genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hij luistert naar je als je hem bv. verteld wat je vandaag hebt meegemaakt en hij reageert daar op met echte interesse dan lijkt me dat hij oprecht interesse heeft in jou als persoon.
Luistert ie voor geen meter en wil hij je alleen maar aanraken... tja dan boeit het vast niet hoe jij als persoon bent en ben je vooral voor de decoratie en zijn lusten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, sommigen kunnen ook doen alsof ze geinteresseerd zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als je hem heel direct op de man af vraagt wat hij leuk vind aan je karakter,heb je dat al eens geprobeerd?zou ook kunnen zijn dat hij niet weet hoe hij moet laten blijken dat hij ook echt in jouw als persoon is geïnteresseerd.
Als hij niet echt kan vertellen wat hem nou zo aantrekt in jou en hij begint (weer)te zeggen hoe lekker je eruit ziet o.i.d. dan weet je het toch ook wel of niet.