Hoeveel zakgeld voor 17jarige jongen?

Is 12eu p/w genoeg? Kledij,abonnement gsm e.d. betaal ik.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat is ruim voldoende. Ik krijg 12,50 per máánd, maar mijn ouders betalen voor (normale) kleding en bel-tegoed telefoon.

Volgens het Nibud tussen de 4,70 en 10 euro. Persoonlijk vind ik dat wel weinig, maar goed als je 17 bent kun je ook een bijbaan zoeken misschien.

Genoeg is het zeker wel, als het al niet meer is dan gemiddeld. Ik geloof dat ik op mijn 17e €10 euro p.w. kreeg

Hier is geen antwoord op. Wat je doet moet jezelf goed vinden en is afhankelijk denk ik ook van je inkomen. Een 17 jarige zou ik waarschijnlijk alleen kleedgeld geven en zeker geen abonnement gsm. Zakgeld gaat hij maar voor een baantje zoeken voor een paar uur. Maar ja mijn oudste is nog maar 11 en krijgt 2,- terwijl vriendjes ook al gsm's hebben maar anderen weer niet.

Wat dacht je van geen zakgeld? Een 17-jarige is prima in staat om een bijbaantje te zoeken bij een supermarkt, horecagelegenheid of iets dergelijks. Ikzelf kreeg mijn eerste krantenwijk op mijn 12e, dat was ook het moment dat het zakgeld ophield.

een 17 jarige heeft volgens mij geen zakgeld nodig, hij kan een baantje zoeken en daar de extras die hij nodig heeft van betalen toen mijn kinderen die leeftijd hadden kregen ze alleen voedsel, kleding en onderdak tot ze een jaar of 15 waren kregen ze wel wat zakgeld maar niet zoveel

Ik kreeg op mn 15e al geen zakgeld meer. Gewoon gaan werken, goed voor je.

Ik ben een 17 jarig meisje en ik krijg 200 euro per 3 maanden, van de kinderbijslag. Daar betaal ik zelf kleding, deel van mn abonnement enz. Voor.

12 euro per week is, als je er ook je kleding en schoenen van moet betalen, niet genoeg. Voor zakgeld + kleedgeld is het gemiddelde zo'n 50 tot 70 euro per maand. Het hangt er natuurlijk van af of je in staat bent om bij te verdienen naast je opleiding. Persoonlijk heb ik liever dat mijn kinderen wat meer tijd in hun schoolwerk steken dan in het verdienen van geld. Dat doe ik wel voor ze, voorlopig. Toegevoegd na 10 minuten: Volgens mij heb ik het verkeerd gelezen en is de 'ik' in jouw verhaal niet de jongen van 17 maar de ouder van 50. Als er verder niks af hoeft en het alleen voor de luxe is, is 12 euro per week meer dan genoeg.

Bronnen:
http://www.nibud.nl/omgaan-met-geld/kinder...

12 euro lijkt me niet erg veel als je er ook je kleding van moet kopen. Toen ik 18 werd kreeg ik 100 per maand om kleding/haarspulletjes/abonnement e.d. van te betalen..

Ikzelf kreeg tot m'n 18e (toen ik een baantje nam) 5 euro in de week, maarr, wat ik overhield aan het eind van de maand werd verdubbeld (dus als ik niets uitgaf werd 20 euro 40). Heb zo geleerd zuinig met m'n geld te zijn, en nu heb ik eigenlijk geen problemen om rond te komen. Toegevoegd na 1 minuut: Telefoon en kleding werd ook betaald voor mij, ook omdat ik een uur naar school moest fietsen en een uur terug. Moest wel zelf betalen als ik per se wat duurders qua kleren/schoenen wilde hebben.

Ja is zeker genoeg. Alleen ik zou het anders doen. Hier krijgen ze kleedgeld 50 euro per maand en zakgeld, afhankelijk van hun leeftijd rond de 20 euro per maand. Op die manier leren ze beter met geld omgaan dan wanneer de ouders alles betalen, dan merken ze dat die dure onderbroeken wel erg veel kleedgeld opslokken. Dat beltegoed eigenlijk zó op is als je niet uitkijkt. En dat het handig is als je wat gaat werken, dan heb je meer te besteden. Verder is het wel of niet genoeg zijn , ook afhankelijk van het inkomen van de ouders. Heb je weinig inkomen dan moeten ook de kinderen met wat minder toe kunnen.

op nibud jong kun je eens kijken wat voor jou normaal is aan zakgeld.

12 x 4 weken is dus 48 euro in de maand ik vind het weinig want als je duur abbo hebt ga je in de schulde staan en kun je al geen kleding meer kopen. ik zou als 17jarige jongen iets van 110 euro in de maand want broeken enzo zijn best duur.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100