Mijn vriendin word gepest omdat ze lesbie is en ze dat nu tegen dat meisje heeft gezecht. Hoe kan ik haar helpen?

Ze doen heel stom tegen haar… ze vragen of ze zelfmoord gaat plegen en dat soort dingen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Steun haar, maar ga niet doen of ze zielig is.
Ze is gewoon, net als ieder ander: het zijn de pesters die raar zijn!
Eventueel een gesprek met een mentor op school kan ook helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegen het pesten kan je vaak niks doen.

Soms wil het op houden als ze in zien dat ze eigenlijk best heel stoer leuk en gezellig is. Daar kan jij vooral je inbreng in doen. Probeer te laten zien hoe ze is wat jij er van vind.

Dat het juist heel stoer is dat ze daarvoor uit durfde te komen.
Voor jou vrienden kan het soms helpen dat ze praat met een professional of mensen die ook homo lesbies of bi seksueel zijn ervaringen delen.

Ze is niet anders niet zielig laat dat aan haar merken en laat vooral zien dat je altijd voor haar klaar staat.

Ze heeft eerst al een tijd of nog steeds een gevecht met haar zelf gehad over haar gevoelens dat gevecht kan ze niet alleen aan tegen haar vrienden klasgenoten. Kan soms door een leraar opgepakt worden praat daar over met een vertrouwens persoon op school. Soms kan je de pesters laten inzien dat iedereen homo bi of lesbies kan zijn zoek maar op beroemde mensen en laat ze dat in zien met behulp van een leraar.

Succes en voor je vriendin ze is heel stoer dat ze het heeft durven vertellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt er altijd vanaf hoe sterk ze zelf in haar schoenen staat, waarschijnlijk wel goed omdat ze er voor uitkomt dat ze lesbie is, daar mag ze trots op zijn!
Negeren is vaak het beste maar ook het moeilijkste.
Verder is het de vraag of dit soort opmerkingen nog wel (juridisch) door de beugel kunnen maar dat is echt een moeilijke weg.
Gewoon er voor haar zijn en trots op haar mening zijn is vaak het enige wat je echt kunt doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat haar eerst bedenken dat pesters onzekere zielige mensen zijn. Ze weten ook niet hoe ze er mee om moeten gaan. En dat je vriendin sterk is omdat ze durft uit te komen voor haar lesbisch zijn. Veel mensen, vaak veel ouder dan zij, hebben dat lef niet dus complimenten!

Het kan helpen om de pesters beter te leren kennenen zij jou door ze voor een feestje uit te nodigen. Ook helpt het soms om ze één voor één beter te leren kennen. Soms kun je in de klas iets vertellen en vragen laten stellen of een filmpje te laten zien over het onderwerp.

Als je vriendin dat niet wil en ze heeft wel humor ,kan ook het volgende helpen. Steeds de pesters gelijk geven in wat ze zeggen, dan hebben ze er geen lol van. En dat reageren moet ze dan op de manier waarop je met een lastig kind praat. Als ze zeggen: "ga je zelfmoord plegen?" Dan heel verbaasd zeggen:"Ja inderdaad! ik was van plan zelfmoord te plegen,vanmiddag om 4 uur. Goh wat knap dat je dat zomaar hebt geraden." Tegen jou kan ze dan nog eens zeggen: "Knap he dat ze dat weet?"
Of bij uitschelden voor lesbo:" ja inderdaad ik ben lesbo, dat heb ik ook verteld toch?Was je dat vergeten? geeft niks hoor" Dan zet ze in feite de pester voor schut.
Je kunt dit ook oefenen in een rollenspel met een goede vriendin. Jij bent dan zogenaamd de pester en zij de gepeste die reageert en andersom. Dan kun je er samen vooraf ook om lachen . Zelf werk ik met 180 kinderen en heb gemerkt dat deze methode vaak succes heeft.
Pas werd een jongetje gepest met zijn nieuwe bril met nogal dikke glazen. "WOOOh wat een bril. Echt voor schut!"riepen een paar jongens. Riep dat jochie: "Jaaa en wat een vette glazen he!"En zijn vriendje riep er achteraan. Hij is een echte Brilsmurf!" Het groepje jongens werd vervolgens uitgelachen door de omstanders.