Ik ben erachter gekomen dat ik bi ben maar vind het gewaagd om via internet meiden op te zoeken die ook op meiden vallen. Is er geen andere manier?

Ik ben erachter gekomen dat ik bisexueel ben maar vind het eng om uit de kast te komen aangezien ik familie leden heb die streng gelovig zijn. Ook wil ik graag meiden ontmoeten die ook op meiden vallen maar via internet zie ik het niet echt zitten. Ik ben 16 jaar en woon in Utrecht. Het grootste probleem is gewoon dat ik mijzelf niet kan accepteren na jaren met het christendom te zijn opgevoed. Iemand advies of tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K
Ritsuka
11 jaar geleden
Bestaan toch van die verenigingen als COC?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gaat het eigenlijk om het ontmoeten van meiden voor eventueel het aanknopen van een relatie, of meer om het vinden van meiden die hetzelfde ervaren om je verhaal mee te kunnen delen - en dat het wellicht niet erg is als daar meer van komt maar dat dat niet je eerste doel is? Overigens: lang niet alle christenen hebben moeite met homo- of biseksualiteit (hoi!)

Antwoorden (3)

In Utrecht worden regelmatig PANN-feesten georganiseerd, dat zijn heterovriendelijke homofeesten, dus daar zal je genoeg meiden ontmoeten die ook op meiden vallen. Je weet alleen natuurlijk niet of degene die je wil aanspreken ook op vrouwen valt of hetero is, aangezien er niet alleen homo- en biseksuelen komen, maar het is wel een plek waar het waarschijnlijk niet raar wordt gevonden als je een meisje vraagt of zij op meiden valt of niet.

Toegevoegd na 1 dag:
Jong&Out organiseert meetings waarbij je andere jongeren kan ontmoeten. Er zit er geen in Utrecht, wel in Amsterdam. Maar dat is wel voor jongeren tot 18 jaar, dus misschien wel het leukst voor jou en dan is het misschien wel de moeite waard om een stukje te reizen.
http://www.jongenout.nl

Het COC Midden Nederland organiseert activiteiten en gespreksgroepen voor lesbische/biseksuele meiden en vrouwen, van die laatste is er een groep van meiden tot 30 jaar, ik weet niet of daar ook echt leeftijdsgenoten van jou tussen zitten, maar dat zou je even aan hen kunnen vragen.
En ze organiseren elke week een spreekuur in Utrecht, voor als je behoefte hebt erover te praten met iemand die het begrijpt.
http://www.cocmiddennederland.nl

Ook De Kringen heeft een meidengroep tot 30 jaar.
http://www.dekringen.nl

Er zijn een aantal uitgaansgelegenheden in Utrecht die zich richten op homo-/biseksuelen of op homo-/biseksuele vrouwen, maar ik weet niet of die leuk zijn voor op jouw leeftijd, of dat dat alleen iets is voor volwassenen.
http://www.gayutrecht.nl/

Als je moeite hebt met biseksualiteit in combinatie met christendom (het is uit je verhaal niet zo duidelijk of je zelf ook christen bent, of alleen zo was opgevoed door je ouders), er zijn een paar organisaties voor christelijke homo-/biseksualen. Misschien kan je daar informatie en verhalen vinden van anderen die met dezelfde dingen hebben geworsteld als jij.
http://www.chjc.nl
http://www.holyfemales.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In zij aan zij staan ook volop tips, uitgaansgelegenheden, evenementen bijeenkomsten, dates gezocht en nog veel meer, zij aan zij is een tijdschrift, speciaal voor lesbiënes.
www.zijaanzij.nl/prikbord

Toegevoegd na 6 minuten:
Zolang je geen vriendin hebt, is het niet nodig dit aan je ouders te vertellen, als je wel een vriendin krijgt, moet je daar natuurlijk over kunnen praten. Ga hulp zoeken, hier zijn verschillende manieren voor, 1 daarvan is vrouw zoekt vrouw.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn ook cafe's waar alleen lesbische vrouwen komen. Kijk eens op internet of er eentje in de buurt zit. Ik zou inderdaad wachten om het je ouders te vertellen totdat je iemand tegen komt waarmee het goed klikt.. Succes!