Kunnen gevoelens plotseling weg zijn? Dat wil zeggen: na 1 à 2 weken?

Ik was een tijdje ''bezig'' met een jongen en er was ook duidelijkheid over dat we elkaar leuk vonden. Hij nam aan het begin ook vaak contact met me op doordeweeks als hij weg was (hij is alleen in het weekend hier om te werken, we zijn collega's), we hadden ook afgesproken etc. Nu claimt hij dat hij ons alleen nog als vrienden ziet, met als meest waarschijnlijke oorzaak dat we elkaar te weinig zagen, hij is namelijk altijd druk. Zullen zijn gevoelens voor mij echt helemaal verdwenen zijn? Ik vind het zo moeilijk om dat te geloven. Als ik hem nu zie op werk heb ik het gevoel dat er altijd nog wat aantrekkingskracht tussen ons is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Kijk, als het nu zo was dat jullie al een lange tijd een intensieve liefdesrelatie hadden, zou het me vreemd lijken als eensklaps, zomaar, zijn gevoelens veranderd zijn.
Maar in jullie geval, na een paar weken, ja dan kan hij wat makkelijker van gevoel veranderen omdat het nog niet zo héél erg diep zit.
Als ik je verdere reacties lees zou het best kunnen zijn dat hij erachter gekomen is dat een relatie eigenlijk teveel tijd kost en dat hij die tijd niet heeft vanwege zijn andere bezigheden. Hij heeft een overweging gemaakt en besloten om voor die bezigheden te kiezen.
Wat ook nog kan: misschien vindt hij je nog steeds héél leuk maar vindt hij het niet eerlijk tegenover jou: dat hij zo weinig beschikbaar is.
En, laten we eerlijk zijn, een relatie met iemand waar je haast geen contact mee hebt, is ook niet makkelijk te onderhouden en kan zich ook nauwelijks ontwikkelen, hoe leuk je elkaar ook vindt.

Maar goed, dit zijn allemaal maar suggesties.
Als je het zeker wilt weten kan je het hem ook eens op een gepast moment vragen. Dan krijg je tenminste duidelijkheid. Want volgens mij is dat nu het lastige voor jou; dat hij het uitmaakt terwijl je nog steeds het gevoel hebt dat hij om je geeft.
En als jij toch contact met hem wil houden, kijk dan of je het aankan om vrienden met hem te zijn.

Maar probeer niets te forceren, daar heb je niets aan. Liefde is het mooiste als het van beide kanten op totaal vrijwillige basis gegeven wordt.

En als hij echt niet wil, om welke reden dan ook... laat hem dan maar los!! Je zal ook jongens gaan ontmoeten die graag voor jou willen kiezen, daar heb je dan veel meer aan.
Sterkte.
Kristal
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kort antwoord: "Ja"

Is voor iedereen verschillend. De ene kan de gevoelens zo vergeten, de ander kan er jaren er mee zitten. Bij de ene kan de gevoelens nooit geweest zijn en bij de ander kan de gevoelens voor altijd er nog zijn. Is echt voor iedereen anders.

Wat jij nog voelt voor hem (aantrekkingskracht), wilt nog niet zeggen dat hij hetzelfde voel voor jou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kiest hij waarschijnlijk voor de voor zijn gevoel verstandigste keus. Hij moet zijn school niet verwaarlozen en jou ook niet.. Dan maar zo. Als hij zegt dat hij niks wil of voelt kun je niks anders dan het accepteren