Met vriendin beetje gepraat over haar relatie, nu weet ik niet meer wat ik moet? (zie ook vorige vraag)

In mijn vorige vraag heb ik de situatie uitgelegd en daar is verder niet veel aan toe te voegen. Heb jullie tips opgevolgd en ben eens gaan informeren of haar relatie wel helemaal goed zit.

Haar relatie zit wel helemaal goed zegt ze, enig probleem zijn de ouders van degene waar ze een relatie mee heeft. Die zijn volgens haar iets te bedrukkend. Heb haar gelijk gezegd dat ze op moet passen dat dat niet teveel druk op de relatie gaat leggen, maar dat ik blij ben dat ze verder gelukkig is in de relatie.

Wel viel het me gisteren op dat ze weer steeds dichter naar me toe kwam. Er waren tijdens het feest van gister te weinig stoelen en toen kwam ze uit zichzelf bij mij op schoot zitten. Ze heeft ook een paar keer met haar gezicht dicht bij dat van mij gestaan/gezeten en me diep aangekeken.

Nogmaals, ik wil de relatie absoluut niet slopen. Het is een leuke meid, maar daar wil ik het voor mij gewoon bij laten.

Wat moet ik nu doen, nu ik weet dat de ouders van haar vriend te bedrukkend zijn in hun relatie en zij zo blijft doen in mijn richting??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar heb je in dat gesprek ook aangegeven wat ze doet en wat voor gevoel dit jou geeft (en hoe het misschien ook wel lijkt voor de buitenwereld, iets wat voor jou en haar vriend niet echt leuk is (voor haar ook niet maar dat doet ze zelf)
misschien doet ze het onbewust of vindt ze idd dat dit soort dingen niets hoeft te betekenen)

Antwoorden (4)

Je kunt 2 dingen doen:
1 alle toenaderingspogingen afkappen. laat haar het zelf uitzoeken met haar vriend en zijn ouders.Ze is volwassen neem ik aan.
2 Op haar toenaderingspogingen ingaan, en op schoot komen zitten vind ik voor volwassen mensen een behoorlijke toenaderingspoging.
Ook handig als ze iets of iemand moet hebben om de schuld van wat dan ook op af te wentelen: Dan heb jij haar uitgedaagd, en niet andersom.
Denk dat punt 1 het mest wijs is om te doen
12 jaar geleden
Volgens mij is zij zelf bezig haar relatie kapot te maken en denk dat ze last heeft van gemengde gevoelens. Ik zou het gewoon tegen haar zeggen, dat het niet kan wat zij doet! Zeg haar maar gewoon wat je ervan vindt! Dit is voor jou al een niet zo prettig signaal of toch wel?

Wees gewoon eerlijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tsss t zal je vriendin maar zijn... Niet echt netjes en volwassen van haar. Wat zou je doen als ze dat zou doen bij een ander als t jouw vriendin zou zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom komt haar vriend nooit mee naar een feest? Is er wel een vriend??
Bij jou op schoot gaan zitten vind ik maar een rare actie. Vriend of geen vriend.
Als er stoelen te kort zijn kan ze ook op de grond gaan zitten, dat doen jonge mensen vaak.
Als ik jou was zou ik me niet meer laten gebruiken door haar. Ze zit je op te naaien en tegelijkertijd praat ze over de vriend en wil raad. Laat haar maar met vriendlief praten over zijn ouders. Niet met jou.
Neem afstand van haar. Zeg haar dat ze welkom is, maar dat ze zelf haar relatieperikelen moet op oplossen.
Tenzij je het zelf leuk vindt natuurlijk...... maar omdat je er hier vragen over stelt denk ik dat dat niet zo is.