Hoe moet ik met een potentieel partner omgaan waarvan het uiterlijk niet direct persoonlijk aantrekkelijk is?

Ik vind het erg moeilijk, ik ben nu 31 en ben met redelijk wat meiden geweest, en die waren voornamelijk met een knap uiterlijk (een uiterlijk waarvan de meeste mannen het ook knap zouden vinden) Maargoed, dat soort meiden heeft me altijd ellende op geleverd.

Nu ben ik een meisje aan het leren kennen die qua uiterlijk totaal niet is wat ik mooi vind maar ze heeft een heel lief innerlijk.

Ik vind het eerlijk gezegd moeilijk omdat ik altijd met meiden ben geweest waarvan ik het uiterlijk precies vond wat ik leuk vind.

Zij is super gek op mij maar ik ben bang als ik het doorzet dat ik me toch aan het uiterlijk ga irriteren en hr verdriet moet doen.

Misschien klinkt dit allemaal heel stom maar het is wel een dilemma voor mezelf.

Ladies, help me out :)

Toegevoegd na 18 uur:
Reactie: Bedankt voor jullie eerlijke reacties. Even een paar dingen om op te helderen.

Ik heb nog geen relatie met hr he, slechts een paar dates, ik zeg ook niet dat ze lelijk is maar alleen totaal niet mijn type.

Wat verliefd zijn betreft, van alle meiden met wie ik geweest ben ben ik maar 1x heftig verliefd geweest met alles erop en eraan alleen heeft zij mijn hart echt aan stukken gescheurd door achter me rug niet zulke nette dingen te doen.

Zij heeft voor mijn gevoel iets weggenomen wat ik niet meer kan geven/

Anyway, ik dacht,deze meid geef ik een kans en als ik hr beter leer kennen misschien komen er dan gevoelens?

Argg, i dont know what to do?Ik moet het maar afkappen al?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
23.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een plus voor je eerlijkheid. maar als je twijfelt doe het dan niet. Ik ben zon vrouw met een wat minder uiterlijk en een lief innerlijk die te vaak is afgewezen om haar uiterlijk uiteindelijk. Daar doe je meer kwaad dan goed mee... Als je ervoor gaat dan ga je ervoor, ongeacht wat het uiterlijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
psies...
Kristal
12 jaar geleden
Ja. Nou. Ik moet toch even protesteren Forallweknow.
Ik heb je in levende lijve ontmoet en ik vind je prachtig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Fiederieke ; een mooie man ook niet.
Mooie mensen zijn vooral gemaakt om alleen te zijn, als ik zo om me heen kijk. Hoe mooier, hoe langer en hoe vaker alleen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@FAWK : Wat is er in vredesnaam mis met jou uiterlijk ?? Ik kan er eerlijk gezegd niks lelijks aan ontdekken.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zal eens vertellen aan je potentieel partner dat je deze vraag hebt durven te stellen aan gv, zal degene daar heel blij mee zijn, denk je? Schaam je je soms voor haar bij je vrienden?
Kristal
12 jaar geleden
Rebel, in je toevoeging vind ik je eigenlijk als een kinderachtige zeurpiet overkomen. Vooral het zinnetje: ***Anyway, ik dacht,deze meid geef ik een kans en als ik hr beter leer kennen misschien komen er dan gevoelens?*** komt verkeerd bij mij over.
Hoezo: ik geef haar een kans?? Wie ben jij dan wel? ZIJ geeft jóu een kans om echte liefde te ervaren! Jij kan bij haar in de leer! Wat is er zo bijzonder aan jou dan? Ik bedoel, wat heb jij haar te bieden? Een verleden met knappe vrouwen? (goh, interessant maar niet heus) Liefde? Tederheid?
Ik hoop dat je haar geen verkeerde gedachtes geeft want zij is gewoon je type niet. Stop er dus mee. Zij is het waard. En zo kan zij haar liefde aan een ander schenken die wel haar ogen ziet stralen.
Jij bent gekwetst in het verleden door een knappe vrouw die dingen achter je rug om deed. Doe nu dan niet hetzelfde bij deze vrouw. Want ik geef je op een briefje dat je haar zal voorliegen als je een knappe vrouw tegenkomt die avances naar je maakt. Je wéét hoe dat voelt, bedrogen worden. Doe het dan een ander niet aan.
Je bent eigenlijk nog niet toe aan een relatie met diepgang.
En dat geeft niets, dat is niet erg. Maar erken het voor jezelf en ga geen brokken maken bij een vrouw die smoorverliefd op je is door haar dan maar eens uit te proberen...
Het komt vanzelf wel, het gevoel dat je meer wilt dan een mooi uiterlijk maar je doet me op dit moment aan Charlie denken van Two and a half man...
Wacht gewoon tot je aan een echte relatie toe bent.
En dat ben je pas als je echt eerlijk tegenover jezelf durft te zijn. Maar daar is moed voor nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je twijfelt kap dan. dat verdient zij, jouw eerlijkheid. Bovendien wordt het dan niet echt een gelukkige relatie... je kunt wel vrienden blijven... en ach daartussen met wederzijdse overeenstemming kun je ook nog heel veel...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit wat Marleen hierboven omschrijft heb ik kortgeleden nog meegemaakt en dat brengt best wel schade toe. En dan kun je zeggen ze is er zelf bij maar zo werkt dat helaas vaak niet, omdat liefde blind maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
t is niet zozeer mijn gezicht meer mijn lichaam. tegenwoordig tel je pas mee als je maatje anorexia hebt
Kristal
12 jaar geleden
Nou, daar is gelukkig een grote verandering in aan het ontstaan Forall.
Tranen van medelijden stroomden soms over mijn wangen als ik naar die magere modellen keek, dat meen ik echt.
En dat zijn dan modellen, dat is dan mooi?
Ik vind het gewoon verdrietig en ben blij dat er nu ook veel vollere mooie modellen op televisie en in bladen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben blij met caro emerald. Die zou ik nu best eens willen ontmoeten... En dan samen een duetje zingen., twee gezellige mollige wijven bij elkaar :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Caro Emerald ; fantastisch. Volgens mij is dat de eerste Nederlandse artiest waar ik in twintig jaar een CD van heb gekocht. Maatje anorexia is trouwens exit hoor ; sinds de dood van een andere Caro, Isabelle Caro , mogen modellen heel langzaam stapje voor stapje minder mager zijn. Ik kijk met twee pubermeiden naar zo ongeveer alle '...next topmodel'-programma's, en waar ze tien jaar geleden naar huis gestuurd werden omdat ze met hun 1.78 en 45 kilo te DIK waren, wordt nu gezegd : je bent een beetje te dun ; eet je wel goed - en als blijkt dat een meisje anorexia heeft, sturen ze haar naar huis. Een gigantische cultuuromslag in een paar jaar eigenlijk. Dat je pas meetelt als je maatje anorexia hebt wil ik trouwens wel bestrijden ; dat hangt er namelijk wel heel erg van af waar je dan precies ' mee wilt tellen' . Ik heb al sinds mijn zestiende geen 3 meer in mijn maat, maar heb eigenlijk nooit het idee gekregen dat ik er daardoor waar dan ook niet toe deed of niet mee mocht doen. Maar ik heb dan ook altijd mee gehad met zingen dan met mode, meer met politiek dan met sporten, meer met vrijwilligerswerk dan met stappen. Oorzaak of gevolg ? Dat zou ik niet durven zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oooooohhhhh, ik hoop zó dat je de reactie van Kristal goed tot je door laat dringen, Rebel...!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dingen dringen heus wel tot me door ik vind het alleen jammer hoe dingen geformuleerd worden, je weet verder niks over mij maar komt wel met conclusies. Ik waardeer Kristal hr antwoord maar hoe zij reageert is het net of ze zelf wat opgekropte dingen heeft. Maar ik ga hr vertellen dat er meer dan vrienden niet in zit. Kan je daar wel positief over zijn Kristal, want ik weet hoe mannen hier zijn en genoeg zouden gebruik maken van de situatie dus zo erg ben ik ook weer niet hoor ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat wij over je weten is wat wij hier van je lezen ; althans, ik neem aan dat dat je eigen woorden zijn. Een klein beetje levenservaring leert dat bepaalde woorden heel veel over iemand kunnen zeggen. Ik denk dat Kristal de plank niet eens heel erg mis slaat. De kunst is dan ook voor jezelf heel kritisch te kijken naar je eigen beweegredenen, wensen, verlangens en langetermijnplannen. Wat WIJ over je concluderen kan natuurlijk hemelsbreed verschillen van wat anderen over je concluderen, maar het kan ook zomaar op het zelfde neerkomen. Als je je hier anders voordoet/doet voorkomen dan je bent - bewust of onbewust - is dat wellicht ook een deel van het probleem. Ook veel (niet alle) vrouwen herkennen feilloos het verschil tussen een lekkere vent voor ene paar nachten en ' marriage material' en weten wel dat die twee niet per definitie hetzelfde zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee Rebel, ik denk zelfs dat je het heel goed bedoeld! Alleen... jouw "expirimentje" (zoals het nu een beetje overkomt) kan wel schade toebrengen aan de dame in kwestie.
Ik vind het een goeie zet dat je hiermee bezig bent voor jezelf. Je probeert het begrip "liefde" in een breder perspectief te zien. Je wil haar ook niet opzettelijk kwetsen, anders stel je deze vraag hier niet denk ik?
Feit is wel dat dit dus het antwoord is op de vraag. Kappen, dit is òòk de oplossing niet. Deze vrouw hoeft geen slachtoffer te worden van jouw zoektocht.
Kristal
12 jaar geleden
Ja Rebel, ik begrijp dat je mijn reactie minder vond. Maar misschien begrijp je nu wat je éigenlijk zegt, of in ieder geval: hoe het over komt.
In je toevoeging gaat het nergens over haar, en dat zinnetje schoot mij duidelijk verkeerd. Het lijkt er namelijk op dat je er geen rekening mee houdt wat jouw houding met deze vrouw doet die zo verliefd op je is. Maar misschien komt ook dat anders over dan je bedoelt.
Wat ik echter ook lees is een jonge man die erg bezeerd is geworden door een vrouw in het verleden. Je vertrouwde haar en achteraf bleek dat volkomen onterecht te zijn. Daar keldert je zelfvertrouwen van want hoe heb je dat niet kunnen zien vraag je je af. En eigenlijk ben je daar nog niet over heen Rebel. Je hebt je vertrouwen in anderen verloren. Je denkt dat je het niet meer terug kan krijgen. Gelukkig kan ik je verzekeren dat het weer terug te krijgen is. Maar daar zal je zelf voor moeten werken, aan je eigen zelfvertrouwen. Als je meer zelfvertrouwen hebt, ben je ook weer in staat een ander te vertrouwen, durf je ook weer op je gevoel te vertrouwen. Dan ben je gegroeid als mens en weet je beter te onderscheiden wie wel of niet te vertrouwen is. En dan ben je klaar voor een gelijkwaardige relatie met een vrouw die in jouw ogen gewoon mooi is.
Kristal
12 jaar geleden
Rebel, fijn dat je tot een besluit gekomen bent en dat je daar open in bent naar haar.
Ja, daar ben ik zeker positief over, hoewel dat eigenlijk niet belangrijk is voor jou, het is veel belangrijker dat jij zelf positief achter je besluit kan staan.
Maar ik moet zeggen: ik vind dit besluit van een volwassen houding getuigen en waardeer dat ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga dit topic sluiten maar ik ga eerst nog even een paar antwoorden geven :) Ten 1e bedankt voor jullie voornamelijk lieve berichten, ik heb gister een lang gesprek gehad met een maatschappelijk werker die ik al een aantal jaartjes ken en ben tot inzicht gekomen dat een relatie voor mij op dit moment geen nut heeft, ik weet dat ik veel als een persoon te bieden heb in een relatie, ook al zijn er een paar conclusies uit mijn woorden getrokken, ik ben een hsp'er en geloof me als ik voor iemand ga, ik heb heel veel liefde te bieden, sta altijd voor iemand klaar 24/7 maar als ik mezelf geen liefde te bieden heb en niet eens klaar voor mezelf sta hoe kan ik het dan aan iemand anders geven. Ik ben tot inzicht gekomen dat me vorige relaties misschien voornamelijk door mij komen(behalve de laatste) omdat ik niet goed in me vel zit, ik heb een heel turbulent leven de laatste 10 jaar gehad, ik heb geen familie en heb veel gedronken (ben ik overigens mee gestopt) en veel buiten en in opvanghuizen geslapen. (ben ik net uitgekomen) Ben me vertrouwen in heel veel mensen en organisaties kwijt geraakt want als je buiten slaapt met -10 en iedereen beweert als het goed gaat dat ze er voor je zijn of helpen en je ligt daar dan tsja. Maargoed, iemand zei dat ik het beter in de sectie voor vragen aan mannen had kunnen zetten maar ik weet hoe mannen denken dus daar word ik niet veel wijzer van en ik vind de vrouw nog de enige van de 2 geslachten die ik mooi vind en klasse heeft (al zijn dat er anno 2011 ook een stuk minder) Dus bedankt voor jullie eerlijke reacties :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rebel, respect voor jou, dat je hierboven jezelf zo eerlijk en zonder opsmuk neerzet. Wauw.
Zoveel eerlijkheid moet z'n vruchten afwerpen:
Jij komt de grote liefde heus nog wel tegen man.
Ik wens je alle goeds.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het fijn, dat je zo open over dingen verteld aan ons, kunnen wij ook wat van leren, wij vrouwen.

Antwoorden (24)

Heb je wel eens van 'verliefdheid' gehoord?
Dat heeft namelijks niks met uiterlijk te maken.
Verliefd worden, en je tot iemand aangetrokken voelen overkomt je, en daar is een knap smoeltje geen voorwaarde voor.

Ik heb het gevoel dat je het allemaal erg klinisch aan het overwegen bent, en dat moet je nou juist niet doen.
Ik heb niet het idee dat je verliefd op het meisje bent, dat nu al gek is op jou. Je bent zelfs bang dat je je aan haar uiterlijk gaat 'irriteren'.
Ik zou zeggen: Stop er gelijk mee, want dit meisje verdient echt een ander soort jongen dan jij.

Mijn tip voor jou is:
Wacht eens af tot je echt vlinders in je buik voelt voor een ander, zonder dat je het uiterlijk eerst keurt, wikt en weegt.
Met andere woorden: Laat je gevoel spreken, en niet je verstand. Dan maak je een veel grotere kans op het vinden van echte liefde, in plaats van een mooi smoeltje dat het later totaal niet blijkt te zijn voor jou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
precies. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Als je daar nu al over twijfelt is het een verloren zaak.
Je zult zeker meer en meer naar andere vrouwen gaan kijken (als het daarbij blijft) en uiteindelijk niet gelukkig zijn met haar.
Als je echt verliefd op haar bent had je deze vraag niet gesteld en er voor de volle 100% voor gegaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
psies.
Kristal
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geef je geen min uit respect.. Maar dit: ''had je deze vraag niet gesteld '' klopt niet.. Vragen mag altijd.. Daar is zeker niks mis mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar is alles mee gezegd :) @PublicEnemy, ik denk dat poca bedoelt dat het anders niet in vraagstellers hoofd was opgekomen om deze vraag te stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@PublicEnemy; Ik zeg inderdaad niet dat de vraag niet gesteld MAG worden alleen dat zodra je je eigen zo iets af gaat vragen de vraag eigenlijk overbodig is en je het antwoord ook wel weet.
Zij is supergek op jou,
maar jij niet op haar.

Duidelijk toch?

Ik denk: uitmaken.
En blijven rommelen met meisjes die wel mooi zijn
maar alleen ellende opleveren.

En dan blijven terugverlangen naar een echt mens,
minder mooi dan jouw droombeeld,
maar wel superlief.

Ja, het klinkt inderdaad stom.

Wacht maar tot je ooit verliefd wordt.
Dit meisje is jou niet waard.

Maar misschien wordt je nooit verliefd en blijf je lekker
met " redelijk wat meiden geweest, en die waren voornamelijk met een knap uiterlijk ".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je bedoelt 'jij bent dit meisje niet waard' ipv 'dít meisje is jou niet waard'. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Pebbles: Dat wilde ik ook net zeggen. @Momo: prima verwoord +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, Pebbles, je hebt gelijk natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dacht ik ook al!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Probeer vrienden te blijven maar ga eerst eens bij jezelf te rade waarom uiterlijk voor jou zo belangrijk is, en probeer dat eerst eens in jezelf op te lossen. iemand met een minder uiterlijk verdient net als ieder ander een liefde die voor haar gaat.

Een ingeving die ik nu net krijg is wel: Je kunt het haar wel in alle eerlijkheid zeggen, en haar dan om haar mening vragen. Dat je wel gevoelens hebt maar bang bent, etc, om die reden. dan kan zij zelf besluiten wat zij daarmee wil. Tenslotte gaat het om haar.

Uiteindelijk heeft niemand zekerheid ook al denkt men dat. het kan zo van de een op de andere dag over zijn. Zelf had ik een partner die alleen maar naar mooie vrouwen omkeek. ben altijd met het gevoel blijven zitten dat hij op een goede dag wel mij liet zitten voor iemand die er beter uitzag.

Maar dan was het pech voor hem... Iemand met zo'n gouden innerlijk kom je niet gauw tegen. Die zijn in de minderheid. Succes bij je besluit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Juist Forall, his lost ;-)) +1 Daarbij meis, je bent mooi.
Een man als je expartner blijft altijd naar andere vrouwen omkijken, ook al zou je uitgeroepen zijn tot miss world.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat soort mannen willen niet alleen ' bloedmooi' maar ook steeds weer nieuw ' bloedmooi' en steeds jonger.
Beetje zielig type man trouwens wel, vooral na hun vijftigste, als ze nog steeds niks hebben opgebouwd door hun oppervlakkigheid.
Maak snel een einde aan een relatie die gedoemd is om te mislukken. Je spreekt nergens over liefde en verliefdheid, enkel maar over het uiterlijk. Als je nu al zegt dat haar uiterlijk je op de duur zal gaan irriteren, hebben jullie samen geen, of een ellendige toekomst.

Ik heb ook de indruk dat je haar 'gebruikt' om eens te zien hoe een relatie met een minder mooi meisje zou zijn.

De relatie is nu nog heel pril. Kies voor de korte pijn. En dan bedoel ik daarmee voor het meisje. Jij vindt haar niet aantrekkelijk, maar voor iemand anders kan zij wél de allermooiste zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Helder! +1
Als je echt verliefd op dat meisje zou zijn..dan was zij voor jou het mooiste meisje ter wereld.

Dus als je al in het beginstadium vindt dat je geliefde niet mooi is..dan klopt er iets niet.

Waarschijnlijk voel jij veel minder voor haar dan zij voor jou.

Je hebt ondertussen al wel geleerd dat uiterlijke schoonheid bij een meisje/vrouw dikwijls niet veel zegt over haar innerlijk.

Tracht dus niet van twee walletjes..heel lief èn heel mooi.. te eten..

Probeer dankbaar te zijn met een meisje dat echt om jou geeft..èn sluit dat meisje heel diep in je hart.

Behandel haar met veel liefde en respect in de wetenschap dat je eindelijk toch een meisje met een prachtig innerlijk hebt gevonden en zie haar als jouw prinsesje...want pas dàn is het goed.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"liefde maakt blind"
m.a.w. het uiterlijk is niet zo belangrijk,
maar de "binnenkant" des te meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In geval van twijfel niets doen! Begin dus geen relatie met dit meisje. Vertel haar zo gauw mogelijk dat zij zich geen illusies moet maken omdat jij alleen maar vriendschap voelt en geen verliefdheid, laat staan liefde.

Ga lekker door met je blind te staren op die knappe meiden die je alleen maar ellende bezorgen. Sommige mensen vinden het leuk zich in hun ongeluk te wentelen.
12 jaar geleden
Wat is voor jou belangrijker knap of zorgzaamheid liefde en toewijding.
Denk eens na schoonheid vergaat ook een keer bij jou.
Maar liefde en warmte die iemand kan geven dat blijft altijd.
Je bent zelf ook niet meer zo jong en met de jaren zal het moeilijker worden om de juiste te vinden.
En liefde is belangrijker dan uiterlijk toch.
12 jaar geleden
Eerlijk zijn tegen haar, als je nu niet verlieft bent, zul je het waarschijnlijk ook niet worden. Maar je kan wel gewoon vrienden blijven met diegene..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ja, het mag duidelijk zijn, je bent gewoon niet verliefd.
Als je wel verliefd zou zijn zou je zien dat zij weliswaar misschien geen miss world is, maar wél de mooiste ogen, of van mijn part de mooiste wimpers, heeft. Of zo'n lieve blik waar je voor valt. Dat is duidelijk niet het geval. Liefde kan je niet dwingen dus wees oprecht en zeg tegen haar dat je haar heel lief vindt maar niet de klik hebt die nodig is voor meer.

Kijk, er zijn heel veel vrouwen die niet knap zijn en geen modellenlichaam hebben, maar er is geen enkele vrouw die niet iets moois heeft. En als je verliefd bent op een vrouw weet je dat mooie feilloos te vinden, in één oogopslag.

Maar misschien zit er iets anders achter. Misschien is een knappe vrouw jouw manier van status ophouden? Ik bedoel dat niet beledigend maar vragend, je bent niet de enige man die zijn ego voelt groeien door een knappe vrouw aan zijn arm. Je bent misschien bang dat je vrienden achter je rug om zullen lachen als je met een "gewone" vrouw een relatie hebt.
Mogelijk begrijp je niet dat je vrienden ook kunnen zeggen: hij wordt eindelijk wijs, hij kiest eindelijk voor een vrouw die van hem houdt...
Maar misschien lachen ze je wél uit, dan heb je vrienden die net als jij nog veel te leren hebben.
Het kan zijn dat je in wezen een onzekere man bent die zijn de schijn9-zekerheid) ophoudt door een knappe vrouw aan zijn zijde.
Probeer erachter te komen of hier een grond van waarheid in zit.
Als het zo is, kan je misschien anders gaan kijken naar jezelf en eerst je eigen zelfvertrouwen opbouwen, op eigen benen en niet op de high heels van een ander.

Dat is een mooie basis voor een gezonde relatie: zelfkennis en daardoor verworven zelfvertrouwen.
Dan kan het je ook niet meer schelen hoe de buitenwereld aankijkt tegen jou partnerkeuze.

Dan kan je in alle vrijheid een vrouw naar je hart vinden, en als je het geluk hebt haar te vinden zal zij voor jou de allermooiste zijn omdat zij de allerliefste is en zo'n schattig pukkeltje op het topje van haar neus heeft....
Kristal
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Dank je Ivy4!
Jij hebt helemaal geen dilemma ; jij hebt je keuze allang gemaakt - alleen blijkbaar met het verkeerde lichaamsdeel.

Misschien moet je nog door iets meer ' mooie' vrouwen aan de kant gezet worden of zelf door andere omstandigheden iets meer ' diepgang' krijgen voor je je realiseert dat schoonheid niet verder gaat dan de buitenkant (en bovendien vergaat en al snel veel tijd en geld gaat kosten om te behouden) en dat een uiterlijk, zelfs een echt lelijk uiterlijk, sneller went dan dat je op een mooie buitenkant zonder inhoud bent uitgekeken. Schoonheid vergaat, maar, eerlijk is eerlijk, lelijkheid OOK. Aan een vrouw van 75 kun je nauwelijks meer zien of het vroeger een schoonheid is geweest of een dragonder.

Je bent inmiddels al 31, dus de spoeling wordt steeds dunner. Niet alleen ben je zelf niet voor niks nog alleen, de vrouwen ' op de markt' zijn dat ook met een reden, en blijkbaar is het niet (altijd) hun mooie uiterlijk. Bovendien gaat met de jaren ook daar het frisse wel van af, en moet je van wel heel goede huize komen wil je na je veertigste nog steeds met vrouwen het bed kunnen delen die tegen die tijd je dochters zouden kunnen zijn.

Het beste kun je eerst bij jezelf te rade gaan WAT je zoekt in een vrouw / relatie, wat op de lange duur je wensen zijn, wat je ZELF te bieden hebt, hoe groot de rol van sex in je relatie moet zijn en blijven, of je een gezin wilt stichten, en of je überhaupt wel open staat voor relaties met een toekomst langer dan tot morgenochtend. Wat beïnvloed je vrouwbeeld en op welke criteria beoordeel je een potentiele partner voor welk type relatie ?

Pas als dat voor jezelf duidelijk is, kun je jezelf openstellen om eventueel verliefd te worden op een vrouw die meer te bieden heeft dan een mooie buitenkant (alleen). Natuurlijk, een beetje lichamelijke aantrekkingskracht is best belangrijk, maar daar heeft ook je instelling sterk mee te maken, en hoe hoog leg je de lat.

Feitelijk is het aan jouw de keus : blijf je de oppervlakkige 'jager' op zoek naar een prooi die nooit zal blijken te smaken, en van de een naar de ander hopt, of geef je iets de kans om te groeien en daarbij zelf ook dat puberniveau te ontstijgen ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij ook zeker een + maar je zin " Je bent inmiddels AL 31"vind ik wat overtrokken, dit is toch nog hartstikke jong?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, voor iemand die nog nooit een serieuze relatie heeft gehad vind ik dat niet echt piepjong. Zelfs tegenwoordig beginnen mensen toch wel vroeg in de 20 aan vrij serieuze relaties. Zeker voor vrouwen begint op je dertigste je biologische klok al aardig te tikken, hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geloof me, sex is echt geen prioriteit van me en me leeftijd is ook niet zo'n probleem, ik denk dat het komt omdat ik maar 1x echt heftig verliefd ben geweest en dat in mijn ogen destijds perfectie was dat wanneer het niet minstens zo is als toen het verder geen nut heeft. Nou hebben de meeste gelijk, ik weet niet hoe het is om iemand langzaam te leren kennen en dan iets laten groeien maar dat is my character flaw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken zo'n man, die dacht dat hij na een vrij langdurige relatie met een vrouw die hij op handen droeg, op een voetstuk had geplaatst en waar hij alles voor deed maar die hem vreselijk bedonderde, dacht dat-ie niet meer verliefd kon worden. (Zie ook de vraag van Forallweknow van vandaag over een dergelijk onderwerp).
Hij vond wel vrouwen aardig, wilde wel relaties en sex met ze, maar zoals met dat eerste vriendinnetje, daar had-ie gewoon teveel van geleerd; dat is geen basis voor een relatie en dat werkt dus niet. Hoe belangrijk gevoelens ook zijn, een levenslange relatie moet je OOK aangaan met je verstand ; anders hou je het NOOIT een heel leven vol. En dat betekent ook : compromissen sluiten, op punten met minder genoegen nemen, maar ook extra's krijgen die je niet had verwacht. Toen dat kwartje was gevallen - en eigenlijk die ' last' van hem af- is de verliefdheid alsnog gekomen. Niet door haar op een voetstuk te plaatsen - waar vrouwen en mannen niet horen - en aan te staren, maar juist door naast elkaar te staan en dezelfde kant op te kijken. Ik ken ook zo'n vrouw die altijd op extreem mooie mannen viel en als ze toevallig een keer niet homo waren, ook alleen met heel mooie mannen uitging. Tot ze er achter kwam dat een man voor het leven liever van een totaal ander type moet zijn, en ze haar eisen wat bijstelde en toen pas ECHT leuke mannen leerde kennen.
(Betere sex ook nog trouwens ; mooie mensen zijn zeker niet per definitie betere minnaars). Inmiddels zijn we al een dikke 20 jaar bij elkaar, en nog steeds regelmatig verliefd ;-)
Inclusief alle inmiddels opgelopen butsjes, rimpeltjes, kilootjes en schoonheidshoutjes.
Ben je zo wanhopig op zoek naar een 'relatie'?
Waarom niet eerst elkaar echt leren kennen en ontdekken wat de waarde is van iemand qua gevoel?
Uiterlijk is slechts schone schijn en een boterham met slechts een plak kaas kan soms zelfs lekkerder smaken dan een rijk versierde boterham waar een blaadje sla, plakje tomaat, schijfjes komkommer en lekker kruiden bijlliggen. Het oog eet namelijk wel degelijk mee!
Toch kan je je na een simpele boterham een voldaner, tevredener gevoel hebben.

Geef eerst eens een kans aan de vriendschap. Probeer haar eens te zien als 'volwaardig' persoon zoals ze echt is!
De uitgangspositie ziet er al goed uit, vind je niet?
Ze is al mooi van binnen en in mijn optiek is dat al belangrijker voor jouw gevoelsleven. Mooie vrouwen hebben nu eenmaal het risico dat je ze voor je gevoel nooit alleen hebt, er zijn immers altijd kapers op de kust, die net zo denken als jij. Dit zal je vast al ervaren hebben en maakt je zelfs misschien sneller wantrouwend.
Ik zou zeggen; doe het eens rustig aan, waarom zo overhaast? Je doet in jouw vraag alsof je voor een deadline staat en maar niet beslissen kan terwijl je beslissen moet. Aantrekkelijkheid is nooit een voorwaarde voor liefde. Oké, het helpt wat mee en geeft eerder een 'verliefd'gevoel omdat jouw ego gestreeld wordt.
Ware liefde echter moet groeien en er zal menig paar rondlopen dat in het begin niet eens echt verliefd was, maar na een tijdje niet meer zonder elkaar kon en kan.
Als zij de ware blijkt te zijn zal het je ineens duidelijk worden. Alleen door eerst echte vriendschap te ontwikkelen, elkaar beter te leren kennen en je niet bewust te zijn dat ze eigenlijk jouw type niet is, maar haar te zien als persoon die ze is, kan je ineens ontdekken dat je haar mist als je haar een poosje niet zou kunnen zien.
Ik denk echter dat je nog niet toe bent aan een echte relatie en nog steeds puberaal denkt. Uiterlijk als uitgangswaarde te nemen voor een vaste relatie, werkt nu eenmaal niet en zolang je dit zo belangrijk vindt en iets geen kans wilt geven dat niet aan jouw eis voldoet, zou ik lekker alleen daten en zien wat daarvan komt.
amc
12 jaar geleden
Mag ik antwoorden met een oude spreuk?
Wie het wijf houdt om het lijf verliest het lijf en behoudt het wijf.
Mijn ervaring is, dat iets minder mooie vrouwen of wat molligere een zachter karakter hebben.
Na een tijdje zie je niet meer dat je vrouw mooi of lelijk is, het samenleven, de seks en vriendschap zijn dan belangrijkerer, en daar moet je naar kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
grinnik... die spreuk... nooit van gehoord maar leuk.
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die spreuk ken ik wel.
Maar
dat iets minder mooie vrouwen of wat molligere een zachter karakter hebben.
is natuurlijk ook generaliserende onzin.
Zeg eerlijk dat je haar hartstikke lief vindt maar zelf niet verliefd ben.
Forceer het niet, ga af en toe iets gezelligs doen samen en zeg duidelijk dat je alleen maar vriendschap voelt en haar geen hoop wilt geven.
Kijk het nog even aan maar wees op een gegeven moment duidelijk tegen haar,zodat ze ook verder kan.

Meestal is het wel zo dat je heel snel aan iemands uiterlijk went hoor, het kan gebeuren dat je het minder aantrekkelijke aan haar ineens helemaal niet meer opvalt en samen dolgelukkig wordt.
Ik wens je veel succes toe !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit klinkt allemaal erg herkenbaar. Ik liep al m'n leven lang te 'playen' met knappe grieten. Een voor een eigenwijze trutjes naar mijn mening... Altijd wel ergens een voorwaarde of verwachting op beter, anders, meer...

Nu ben ik ipv een eigenwijs trutje, een doodgewone, wijze dame tegen gekomen die niet bepaald een 'babe' te noemen is volgens de schoonheidsnormen door onze media opgelegd. En ik moet zeggen: "It's the best choice ever mate!!". Voelen dat een vrouw zich helemaal geeft aan jou, zonder voorwaarden jou neemt zoals je bent, zonder de angst "wat als ze met die ander..."... Dat is een zalig gevoel.

Enkel en alleen als je met de juiste intenties eraan begint, zal dit voor jou ook lukken, denk ik. Ik heb het meisje een kans gegeven, omdat ze net zo respectabel overkwam. Ze intrigeerde me op andere, veel diepgaandere vlakken dan uiterlijke aantrekkingskracht. In het begin voelde ik net hetzelfde dillemma als jou, maar ondertussen is de liefde beginnen groeien en deel ik mijn gevoelswereld op een veel matuurdere manier dan alleen vanuit een drang naar zelfvoldoening en bevestiging van anderen dat ik echt wel een knappe griet heb aan de haak geslagen. Mijn echte vrienden hebben me al gezegd dat zij de juiste is voor mij, een vrouw van goud, een toffe en geleerde dame die van aanpakken weet. en dat laatste heb ik vooral nodig... eentje die op een subtiele manier mij weet te waarderen en toch te beteugelen. En die opmerkingen van ware vrienden zijn voor mij veel meer waard dan jaloerse blikken of opmerkingen over een vrouw haar mooie uiterlijk door heel vaak kerels die zelf té druk bezig zijn met uiterlijke schijn en materiële en directe "zelfbevrediging".

Uiteindelijk zal jouw innerlijke zelf de juiste keuze maken. Ik kan enkel vanuit mijn ervaring delen dat uiterlijke schoonheid niet op kan tegen innerlijke waarden als onvoorwaardelijke liefde en in een wezen van één zijn delen. Want dat is het ware gevoel wat zoveel meer waard is voor mij.

Real beauty is in the eye of the beholder. And I must have beautifull eyes to see real love.

Veel geluk maat, en volg je ware innerlijke zelf...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Eerlijk en zinvol antwoord. +1 Alleen die ene zin Wettah.......
***Ik heb het meisje een kans gegeven, omdat ze net zo respectabel overkwam.***
Net zoals Rebel dat zei. Je bedoelt dat zij jou een kans heeft gegeven, om je te leren wat liefde is. Je hebt geluk met haar dat zij jou dat wilde leren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thx kristal... Het is echt wel zo gelopen dat ik haar de kans heb gegeven, zij vroeg me er letterlijk om. Net omdat we op veel vlakken dezelfde waarden en attitudes in het leven delen, heb ik het een kans gegeven. . Door vanuit integriteit met een consequente en oprechte aanpak te handelen, bekomt men veel sneller respect dan door het af te dwingen met dreigementen en manipulaties. Dat bedoelde ik met respectabel overkomen. Wat wel klopt is dat ik enorm gelukkig ben die keuze gemaakt te hebben. Anders zou ik net als Rebel aan de oppervlakte van verliefdheid op het uiterlijke zijn blijven hangen in een onmiddellijke behoeftebevrediging en nooit deze vanzelfsprekende en toch enorm innemende diepgang gekend hebben.
Kristal
12 jaar geleden
Dank je Wezztah voor je uitleg over de zin die mij wat tegenstond. Dat helpt mij om die zin op de juiste waarde in te schatten. Ik ben blij voor je dat je het geluk ervaart door voor de liefde met diepgang, die je met deze toffe en geleerde dame beleeft, te hebben gekozen :-)
Ik zou iemand zoeken die mooi/knap is. Het meisje waar jij "nu mee bent" kan dan iemand zoeken die haar waard is.
Ben je echt 31 jaar???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon vrienden blijven!!! Een relatie ga je aan wanneer je stapelverliefd bent en dit is duidelijk niet het geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je sowieso verlieft op haar bent, dan zou je deze vraag niet stellen. Blijkbaar ben je niet verlieft dus ik zou zeggen, niet aan een relatie met haar beginnen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Knap zijn, is een oordeel en onderhevig aan de mode.
Aantrekkelijk zijn, is weggelegd voor iedere vrouw en ook man en is hieraan niet onderhevig aan.
Laat je oordeel los en zie wat er gebeurt. Wonderen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Rake nuancering! +1
Je had je vraag beter onder Vragen aan mannen kunnen stellen .

Mogelijk dat er zijn die dit herkennen
en je advies en antwoord kunnen geven.

Verdr vindt ik dat je potentiele partner meer respect verdient dan wat je hier er over schrijft .
Je richt je aandacht mi teveel op jou eigen binnenste .

verwerk eerst je exxen , voor je aan een nieuwe relatie begint.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn grootvader had een collega die getrouwd was met een echt lelijke vrouw. vaak tijdens de middagpauze, als de collega het niet hoorde, lachtten de makkers onder elkaar over die vrouw. tot op de dag waarop de collega in kwestie toevallig binnen kwam en getuige was van dergelijke lachsessie. Iedereen schrok, het was ineens stil.
De collega zei heel rustig : "hebben jullie mijn vrouw dan nog niet bekeken door mijn ogen?".
Er werd nooit meer gelachen.
Een collega van me is erg vermagerd. TOen ze de foto's van voordien bekeek met haar man zei die "geloof me vrij, ik heb nooit gezien dat jij dik was".
Dat is liefde. Natuurlijk moet je iemand iets of wat aantrekkelijk vinden, maar dat gaat over jou en niet over wat anderen ervan denken. Meet jij je ego af aan de "schoonheid" van je lief?
Ik adviseer je : wees es wat minder vol van jezelf. Okee, je bent eens gekwetst maar wie is dat niet? Shit happens, man.
En allicht heb je zelf ook al niet zo'n nette dingen gedaan met mensen? Plus is het nooit één iemands schuld als er relatie stuk gaat, dus zoek liever eens wat jouw aandeel is in die relatie waarin je zo hevig verliefd was.
Als je leert uit je ervaringen, kan je nooit (iets) verliezen.
Als je van iemand leert houden, wordt die in je ogen mooi. Maar ik denk dat je eerst van jezelf moet leren houden, zodat je zelfwaarde niet meer afhangt van het uiterlijk van degene die bij je is.
liveisgreat
12 jaar geleden
Vertrouw jouw hart en denk niet te moeilijk. Innerlijke schoonheid komt steeds verder naar buiten en focus daarop. Als je je zou ergeren aan een uiterlijk dan is dat een bewust besluit waar je voor kiest. Je kunt dus er ook voor kiezen om je te richten op haar hartelijke schoonheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als man snap ik je wel. Ik weet dat mensen het liefst romantische disney verhalen willen hebben, maar soms heb je gewoon twijfels en daar doe je niks aan. Een man hecht gewoon waarde aan het uiterlijk. Dat kunnen we niet helpen.

Toch kom je soms iemand tegen waar je eigenlijk niet naar om zou kijken maar die toch zo schattig, lief en aardig is dat haar uitstraling gewoon mooi is. Juist dat je twijfelt laat zien dat dit zo iemand is. Normaal gesproken had je nooit getwijfeld maar nu dus wel. Dat zegt iets.

Hoe dan ook, denk in ieder geval in de eerste plaats aan haar. Als je in je achterhoofd weet dat je haar binnen een jaar gaat dumpen moet je stoppen. Ben je toch zo gek op haar dat je over haar mindere kanten heen kan kijken moet je er lekker 100 procent voor gaan.