Wat moet je doen als een persoon bindingsangst heeft? (bijv. je vriendin) Moet je je dan aanpassen voor die gene?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

Ja.

Je kunt van iemand die bindingsangst heeft niet vragen zich te binden. Mijn ervaring (met mijn huidige man) is dat wanneer je de persoon de vrijheid geeft zich niet te binden, hij/zij zich veel rustiger en vertrouwder voelt en dan -na een tijdje- zich toch gaat binden... ingewikkeld hè maar ik geloof echt dat wanneer je druk legt, dit alleen averechts gaat werken.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel wat er het vaakst gebeurt.

Zo'n persoon vertoont "vluchtgedrag" bij het minste of geringste gevoel van binding/relatie/iets moeten/sociale verplichtingen.

Als je een relatie met zo'n persoon hebt en je wilt die niet meteen kwijt (je denkt dat dit gebeurt als je doordramt over jouw wensen) ga je dus inbinden.

Eigenlijk zou je dat niet moeten doen maar ja.... je loopt dan wel een grotere kans dat de relatie stukloopt (en als zo iemand daarna WEL iemand treft die zicht schikt leert hij/zij het nooit).

Dus wat is wijsheid: eigenlijk NIET aan toegeven en als de relatie serieus is toch samen aan werken desnoods met hulp van iemand anders
12 jaar geleden
Daar zal niet veel anders opzitten, als je tenminste die vriendin wilt houden.

Kort samengevat is bindingsangst dat je bang bent om je te binden. Je bent bang om een relatie te hebben met iemand. Mensen met bindingsangst houden heel veel van hun eigen vrijheid en zijn bang dat ze hun vrijheid kwijt raken door een relatie. Sommige mensen weten van zichzelf dat ze bindingsangst hebben, maar anderen komen er tijdens hun relatie achter. Ze krijgen het benauwd bij het idee om altijd samen met iemand te moeten zijn en denken aan alle dingen die ze dan zullen missen. Lees hieronder alles over bindingsangst.

http://www.leerwiki.nl/Alles_over_bindingsangst