Zijn er ook mannen die hun maagdelijkheid bewaren?

Er zijn nog steeds meisjes die hun maagdelijkheid willen bewaren tot na het huwelijk. Hoe zit dit met jongens/mannen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek je nog een mannelijke maagd? +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Lora: ah... ook een leuke gedachte ja... Fantasie mag je hebben, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
moet je lachen suus of zoek jij er ook nog 1.

Het beste antwoord

Absoluut, een mannelijke collega van mij is 37 en nog maagd. Hij wacht op de ware.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Alleen als dat bij hun geloof past.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja die zijn er ook. Zeker in gebieden in Nederland waar het geloof nog sterk op de voorgrond staat, zijn er jongens die er bewust voor kiezen om maagd te blijven voor het huwelijk. Het is namelijk verplicht om maagd te zijn voor het huwelijk. Dit geldt ook in de Koran.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn mannen die dit ook doen, denk aan de schaatser Erik Hulzsebosch.

Toegevoegd na 40 seconden:
= Hulzebosch
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is maagdelijkheid bij mannen een psychisch iets (in tegenstelling tot de benoeming bij vrouwen, waar het een lichamelijk iets zou moeten zijn). Bovendien zullen veel mannen helaas hun maagdelijkheid lang 'bewaren', door overige levenskeuzes en factoren: Uiterlijk, gedrag, durf, interesses.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben 20 jaar en ik bewaar het tot mijn huwelijk.
Dat doe ik vanwege mijn geloof. Niet dat ik streng gelovig ben.
Maar ik probeer er trouw aan te blijven, en tot nu toe gaat dat erg goed:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die zullen er vast zijn (al valt dat nooit te bewijzen) ivm geloofs- overtuiging denk ik dan.maar dat is wel een uitstervend soort,net zoals bij de meiden..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,die zijn er inderdaad,maar dan niet tot hun huwelik,maar heel hun leven! Dat zijn de katholieke priesters ,monniken ,paters en hoe ze allemaal mogen heten. Hoe het bij andere (niet christelijke ) geloven zit weet ik niet zeker,maar ik dacht dat alleen de katholieke kerk het celibaat hoog in het vaandel heeft staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooral bij kerken in de VS is het hip om als jongere een gelofte doen dat je je maagdelijkheid behoudt tot je trouwt. Die gelofte wordt dan vastgelegd en gevierd. Of dat wat oplevert is de vraag; vijf jaar later hebben deze jongeren blijkens onderzoek vaker onveilige seks gehad dan jongeren die zo’n gelofte niet doen (zoek in Google op de trefwoorden "jongeren", "maagd" en "gelofte").

Ook in Nederland kun je een gelofte van maagdelijkheid laten registreren en wel bij "Ware liefde wacht". Zowel jongens als meisjes geven hier zo’n gelofte af, maar gezien de fotopagina en de veelgestelde vragen op de website lijkt het toch vooral op meiden te zijn gericht.

Bij een onderzoek van "Gospeltime" onder 452 ondervraagde christelijke jongeren in Nederland gaf 40 procent aan geen behoefte aan het ondertekenen van zo’n verklaring. Je kunt je afvragen wat zo’n gelofte inhoudt op het moment dat de hormonen gaan opspelen. Van de jongeren die al tekenden, was 17% zo eerlijk toe te geven zich niet aan de gelofte te hebben gehouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk maar eens naar "Boer zoekt vrouw"..
Daar is nog sprake van een echte maagdelijke boer!
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een afschuwelijke programma's zijn dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mee eens maar ook wel lachen af en toe!
De zoon van een vriendin is 32 en nog steeds maagd.
Reden: hij heeft gelezen dat het de sexuele beleving verhoogt als je zo lang mogelijk wacht.
Ik vroeg hem eens of hij nooit in de verleiding komt, want het vlees is zwak toch....nooit zegt hij , hij is er rotsvast van overtuigt dat het de goede aanpak is.
Hij is ook een echte nerd en werpt zich volledig op zijn studie en zijn grote hobby yoga en meditatie.
Hij wacht ook op een vrouw die zelfde instelling heeft als hij.
Hij zegt wel eerlijk dat zijn hobby yoga en meditatie erg meehelpt om zijn zelfbeheersing te bewaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou een man dat doen.Wat is er niet lekkerder om het te doen.Weet je meteen wat je in de kuip hebt.Het kan wel een verbouwde man zijn die je leuk vind.