Voelt ieder persoon zich aangetrokken tot een bepaald type?

Iedereen voelt zich vast aangetrokken tot een bepaald type. Niet iedereen valt voor elkaar als een blok, bij de één heb je dat wel bij de ander niet.
Klopt het dat iedereen zich meer aangetrokken voelt tot een bepaald type en waar komt dat door?
Heeft dat ook een invloed op onze relatie die we hebben met die type?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (5)

Een persoon voelt zich aangetrokken tot zijn eigen type... Gelukkig past op elk potje een dekseltje...

Het komt door voorkeuren en herinneringen...

Toegevoegd na 12 minuten:
Meestal zoek je een ouder-eigenschap gespiegeld in je partner...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waaraan kun je dat zien dan dat het je eigen type is bij de eerste ontmoeting? In gezichtskenmerken of..?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat merk je en voel je aan alles... zo zit dat...
er bestaat chemie tussen twee mensen ...Hoewel de mens een behoorlijke evolutie achter de rug heeft zijn bijna al onze emoties nog steeds chemische processen in ons lichaam. Dagelijks reizen vele hormonen door ons lichaam om bijna alle belangrijke processen te besturen. Het klinkt niet echt romantisch maar als het er op aan komt is de liefde niets meer dan wat chemische processen in ons lichaam die een aangenaam gevoel creëren en die ons ertoe aanzetten om over te gaan tot voortplanting. Dit alles met als enige bedoeling om onze genen door te geven want uiteindelijk zijn wij alleen maar een tijdelijk vervoermiddel voor onze genenset.

Strikt genomen is er gewoon een oorzaak en gevolg reactie waarbij de persoon die we met onze zintuigen waarnemen een aantal chemische processen bij ons in werking zet. De laatste jaren zijn er aanwijzingen dat ook mensen feromonen uitscheiden, veel dieren gebruiken deze stofjes om onbewust aan elkaar door te geven dat ze willen paren. We zouden dus voor de grap ook kunnen spreken van liefde op de eerste reuk in plaats van liefde op het eerste gezicht.

Maar dan heeft u ineens last van slappe knieën en vlinders in uw buik, u bent verliefd. Men spreekt wel eens van chemie tussen u en de ander, maar dat kunt u best letterlijk nemen. Het zijn de chemische stofjes in uw lichaam die u een aangenaam gevoel geven en voor alle bijwerkingen zorgen.

Het meest bekende stofje is phenylethylamine (PEA) wat van nature in uw lichaam voorkomt. Het lijkt op amfetamine en heeft ook ongeveer hetzelfde effect. Spannende attracties zoals een achtbaan en ook chocolade eten kunnen u een extra dosis PEA bezorgen. Veel mensen eten juist chocolade als ze een beetje down zijn om een prettig gevoel op te wekken. Daarom werkt chocolade ook als medicijn tegen liefdesverdriet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van tevoren zijn er wel mensen die vallen op een bepaald type. Je hebt toch (zeker als je jong bent) een soort idee van jouw ideale man/vrouw, v.w.b. uiterlijk, baan enz.
Maar in die werkelijkheid blijkt dat dit soms heel anders kan uitpakken. Een vrouw die altijd een voorkeur had voor lange donkere mannen blijkt haar levensgeluk te vinden bij een kleine stevige blonde man. Of een man die gek is op goedgebekte dames komt uiteindelijk terecht bij een verlegen type.
De "ware" is degene die het best bij je past, en dat voel je van binnen. Het is degene die je gelukkig maakt, die alles van je accepteert. En dan doet het type er niet meer toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is dat toch uiteindelijk jou type.. ;-)
Ik had namelijk in een onderzoekje gelezen dat wij wel vallen voor bepaalde types.. Kijk de één valt op iets tegenovergestelde van zijn type maar die hem wel kan aanvullen. De ander valt op hetzelfe type..
Vandaar.. =)
ik voel me niet aangetrokken door een bepaald type... wat betreft uiterlijk of karakter...
of het zou moeten zijn dat ik val op het type dat werkelijk zichzelf durft te zijn en zonder (of met zo min mogelijk) masker op door het leven gaat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ik uit mezelf praat en mensen die ik ken,dan is dat inderdaad zo,ze kunnen best een andere haarkleur hebben of de 1 langer zijn als de ander maar het doen en laten en het karakter en type(bijv. stoer)vind je in mijn exxen allemaal hetzelfde terug hahaha....heeft dat invloed...bij mij is het zo dat als die gene zich anders heeft voor gedaan dan dat hij is en blijkt toch een heel ander iemand te zijn is dat wel een koude douche,maar weet niet of je dat bedoeld