Mag ik in nederland wonen met een verblijfvergunning 5 jaar geldig ?

Hallo, mijn naam is eduard en ik ben getrouwd met een nederlandse vrouw, ik woon al 2 jaar en 3 manden in nederland, van onze relatie hebben wij een mooi kindje gekregen, maar de relatie gat niet zo goed, dat is zo want ze heb veel contact met zij ouders, ze is altijd voor hun en hun voor haar, alles dat ik zeg is niet belangrijk voor hun, ik voel een beetje discriminatie van hun , mij schoonvader is dominee protestant, heel streng , ik heb alles geprobeerd om mij relatie verbetere maar kom nooit goed, maar ik wil niet meer met haar wonen , maar wel in contact met mij kindje zijn?
als ik gat lopen uit mijn relatie, moet ik aan mijn land terug gaan , of kan ik hier in nederland wonen en werken? als dat kan leuk voor mij, want kan ik heel vak aan mijn kindje zien.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Wat een moeilijke situatie voor jullie !
Ik kan je helaas niet helpen, maar wens jullie wel veel succes en wijsheid toe.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk gaat dit niet lukken, omdat je dan korter dan 5 jaar met haar getrouwd bent geweest/samen gewoond hebt. Maar er worden uitzonderingen gemaakt, dus zeker proberen het voor elkaar te krijgen. Bij haar blijven totdat die 5 jaar om zijn, is niet goed voor je kind, die voelt spanningen in jullie relatie en die voelt ook dat jij/jullie niet gelukkig zijn. Mocht je niet mogen blijven, probeer dan toch een goed contact met je kindje te houden, dat kan ook vanuit het buitenland.
Neem even contact op met het juridisch loket, zij kunnen je meer vertellen over je kansen en mogelijkheden (0900 8020 10 cent per minuut). Sterkte en succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor u snel reactie
ik horde dat ik op september 2014 kan ik naturaliceren
(nederlander worden ), in heb niets meer in mijn land , ik heb geen meer huis in mij land want ik dacht dat alles goed in nederland ging komen maar was niet zo, na de andere half jaar van onze bruiloft alles niet goed gat. ik krijg altid een beetje discriminatie en chantage van hun
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga eens goed met elkaar praten en luister ook echt naar elkaar. Als zij niet weet wat jou dwars zit, dan kan ze hier ook niets aan doen of verbeteren. Als jij niet weet waarom zij dit doet, kun je er ook helemaal niets mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Educaliente, als jouw schoonvader dominee is dan is zijn eerste opdracht ervoor te zorgen dat jullie huwelijk goed blijft.
Het is zijn plicht om proberen dat jullie liefde voor elkaar weer terug komt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de situatie onhoudbaar is, probeer dan een goedkoop appartementje in de buurt te vinden, gooi (wanneer mogelijk) het op een akkoord met je vrouw (en eventueel met haar ouders) dat je die tijd kunt volmaken om te naturaliseren. Zo heb jij je rust, je vrouw en haar ouders hebben rust en je bent in de buurt van je kindje. Laat je niet gek maken. Heel veel succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt beiden, een appartementje zoeken is geen oplossing, omdat hij dan niet meer bij zijn vrouw woont en 5 jaar samenwonen een must is, om een verblijfsvergunning te krijgen/verlengen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Almighty, pas op dat kan zeer nadelige gevolgen hebben. Men dient vanaf de dag dat men samenwoont, samen én onafgebroken op hetzelfde adres te wonen. Vanaf de eerste dag van samenwonen gaat de klok van "3 jaar" of "vijf jaar" tellen. Afhankelijk van het land waar de vragensteller vandaan komt.
Het is ook niet alleen de tijd vanaf het huwelijk dat telt, maar het tijdstip van aanvang van het onafgebroken samenwonen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als Educaliente al in september 2014 kan naturaliseren komt hij dus uit een Eu-land.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als dat zo is dan wordt het makkelijker om hier te mogen blijven, je moet dan wel ingeschreven zijn bij de immigratie en neutralisatiedienst.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/immigratie/immigratie-vreemdelingen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry Crea en Joan DArc, daar had ik even niet aan gedacht. Heb zelf met dezelfde situatie te maken gehad. Alleen heb ik het vriendschappelijk kunnen oplossen, zonder samen te blijven. Officieel dan... :)
Toen ik dan eindelijk kon naturaliseren, heb ik er toch op het laatste moment vanaf gezien. Alle moeite dus voor niks.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niks sorry, jij hebt jouw visie, uit ervaring nog wel. Tegenwoordig wordt er meer gecontroleerd of er aan de regels wordt voldaan, daarom is het niet verstandig hier tegenin te gaan.
Bedankt voor je reactie Almighty. Het had zeker waarde, omdat er zo meer informatie is verschaft.